| Sendt: 12 April 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Væseners hørelse ændres i takt med dagslysets forsvindelse. Det er hjernens forberedelse til at gå fra synsindtryk til lytteindtryk om natten som beskyttele mod fare.
En daglig simpel bekræftelse fåes ved at erfare, at man kan skrue mere og mere ned for lyden på f.eks. TV jo senere man er på aftenen og stadig have et bekvemmeligt lydniveau.
Der er derfor noget, der taler for, at følsomheden stiger om aftenen og den 'lave kvalitet' af lyd om dagen kan være betinget af hjernes prioritering og ikke netværket.
|
|
|
det lyder meget rigtigt det der ,sådan oplevede jeg det også selv, før jeg begyndte at arbejde med proff studie teknik ,jeg sidder dagligt op til 8 timmer foran studie monitors ,og lytter så mine ører er efterhånden trænet (og nogen gange ved at fakde af) ,til at høre forskel ,det tager et par år at nå dertil ,men man kan høre forskel ,jeg oplevede at det diffuse i lydbilledet blev dæmpet meget ,og især stemmer blev mere nærværende ,jeg kan godt lide at høre musik efter arbejde ,og lytte til hvordan andre har produceret deres matriale ,dette må gerne fomidles af et setup der spiller med indlevelse og stor musikalitet ,derfor valget af croft/exposure kombinationen ,jeg spiller også på en marshall jcm800 rørtop/marshall 1960b guitarforstærker ,i vores hardcore punkband ,hvor man jo har fordelen af fuld dynamik nede i øvelokalet ,hvilket aldrig overgåes af noget hifi anlæg ,men man må leve med sang anlægget hifi mangler
|