Nej, ikke just det
Men det er en diskant som formentlig har ret impedans
Men det har en XT25 også
Og et lille zobel-led virker alligevel på den også
Du kan regne på hvor feks 1-2uf tager fat, men det er langt over delefrekvensen
Ja med mindre det er supertweeter som kun spiller OVER 10khz, hvor du nok har en pointe

Lige for en ordens skyld, så virker et zobel led(RC) på den stigende impedans opad, hvilket er grunden til at mange har set det som uvæsentligt, eller endog nonsens
Der er enkelte som har prøvet det på min anbefaling og meldt tilbage at zobel leddet virkelig "fjernede" en irriterende hårdhed
Det er også min erfaring at det giver mere fin "luftig" og mere sammenhængende homogen top, i stedet ellers at have en lidt "spids" karakter, som har tendens til at "stikke af"
Man kan også beskrive virkningen som at man pludselig ikke "hører" diskanten, men at den bare giver "luftighed" til musikken
Det vil man nok også opfatte som at toppen bliver mere dæmpet
Men det er klart at for at opnå det skal diskantens generelle niveau være på plads, ellers hjælper det nok ikke
Jeg har også troet at det kun påvirkede impedansen
Men jeg kunne alligevel ikke helt forstå hvorfor det så havde positiv virkning på en diskant født med næsten ret impedans, som en XT25
Men en meget erfaren amerikaner som professionelt designer og bygger meget fine enheder, og er ekspert i at lave magnet systemer med meget lav induktion, har udtalt at zobel leddet faktisk har en vis virkning på induktion og forvrængning
Induktionen er jo det som i mange tilfælde er en meget vigtig medspiller når vi skal vurdere en enheds kvaliteter vedr dens øvre grænse