| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
sydjylland Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre
Jeg har selv en DAC 10 dog uden den ny kondesatorbank "kasse" og må sige at det med lys i lyden har jeg ikke oplevet. Jeg spiller på Cayin CD 252 som jeg syntes er lidt opfront og lys i lyden, hvorimod at når jeg kører med DAC 10 oplever en expandering af lydbilledet i alle retninger, lyden er mere tilbagelænet og varm (MUSIKALSK). Jeg har ikke haft andre dac´s kun dem fra Ole Nielsen, men jeg syntes nu de gør det virkelig godt.
Spændene at høre mere fra dig, når du får lyttet til nogle af de andre.
Jeg har prøvet lidt forskellige digital kabler og kan kun sige at der er store lydmæssige forskelle på disse. Men du skriver jo også at du evt. vil prøve et andet.
Vh. Lars.
Spiller på Cayin CD252 & XTZ Class A100D2 & Danish Audio Desig DAC10 & Aurum Cantus Volla.
Kabler fra Wireworld, Van Den Hul, Supra. (Anlægget spiller faktisk ganske overbevisende i forhold til prisen)
|
| Til top |
|
| |
Skarpe ører Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der Tron bliver spændende at høre om, er den med rør i udgangen? nogle der kender den?
Pierre - har du fået de der Stello sager på prøve? __________________ / Kent
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Men glæder mig til at få Audio Note 2,1 og samligne med. Den har nok noget mere varme over sig men måske på bekostning af åbenheden |
|
|
Jeg kan høre, at du ligger under for fordomme omkring rørgrej!  Men lyt nu grundigt til den DAC 2.1x og tænk på, at den for relativt få penge kan blive meget bedre... Hvis du ellers finder det 'nødvendigt'! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Pierre skrev:
|
Men glæder mig til at få Audio Note 2,1 og samligne med. Den har nok noget mere varme over sig men måske på bekostning af åbenheden
|
|
|
Jeg kan høre, at du ligger under for fordomme omkring rørgrej!  Men lyt nu grundigt til den DAC 2.1x og tænk på, at den for relativt få penge kan blive meget bedre... Hvis du ellers finder det 'nødvendigt'!
Mvh. Niels
|
|
|
Hvordan kan den blive meget bedre? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Nilau skrev:
Pierre skrev:
|
Men glæder mig til at få Audio Note 2,1 og samligne med. Den har nok noget mere varme over sig men måske på bekostning af åbenheden
|
|
|
Jeg kan høre, at du ligger under for fordomme omkring rørgrej!  Men lyt nu grundigt til den DAC 2.1x og tænk på, at den for relativt få penge kan blive meget bedre... Hvis du ellers finder det 'nødvendigt'!
Mvh. Niels
|
|
|
Hvordan kan den blive meget bedre?
|
|
|
Audio Notes DACs kan løbende opgraderes til level 5, hvis man skulle have behov og råd! __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver godt nok spændende med alle de DAC'er du skal have testet - god fornøjelse!
Sidespor: I det nyeste Stereophile får XA30.5 en knald god anmeldelse.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 03:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Nilau skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Mvh. Niels
|
|
|
Hvordan kan den blive meget bedre? |
|
|
Som Kane skriver, kan man løbende opgradere. Og mindre end "Level 5" kan gøre det. Hvis man er elektronikkyndig (eller kender én der er det) behøver det ikke koste en bunke penge. Man kommer langt med lidt udskiftning af (passive) komponenter rundt omkring og rigtig gode rør. Helst New Old Stock (NOS). Jeg vil mene at rørensretning er et must. Jeg véd ikke om det er etableret på en AN DAC 2.1x? Men jeg tror det ikke. Rørensretning giver mulighed for at finde den helt "rigtige" kombination af ensretterrør og signalrør. Jo, forskellige ensretterrør giver forskellig lyd! En spændende og givtig proces at arbejde med. I modsætning til mange mere eller mindre heldige "moderne" DACs er der, med AN, store muligheder for at trimme lyden i den retning man finder bedst. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Pierre skrev:
Nilau skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Mvh. Niels
|
|
|
|
|
Som Kane skriver, kan man løbende opgradere. Og mindre end "Level 5" kan gøre det. Hvis man er elektronikkyndig (eller kender én der er det) behøver det ikke koste en bunke penge. Man kommer langt med lidt udskiftning af (passive) komponenter rundt omkring og rigtig gode rør. Helst New Old Stock (NOS). Jeg vil mene at rørensretning er et must. Jeg véd ikke om det er etableret på en AN DAC 2.1x? Men jeg tror det ikke. Rørensretning giver mulighed for at finde den helt "rigtige" kombination af ensretterrør og signalrør. Jo, forskellige ensretterrør giver forskellig lyd! En spændende og givtig proces at arbejde med. I modsætning til mange mere eller mindre heldige "moderne" DACs er der, med AN, store muligheder for at trimme lyden i den retning man finder bedst.
Mvh. Niels
|
|
|
Hvordan har den flere opgraderingsmuligheder end andre dacs? Hvorfor har andre ikke de samme muligheder. At fabrikken tilbyder "dyre" opgraderinger ser jeg bare som at de er gode til at tjene penge. Man må altså også lige se på hvad man får mere ved at betale ekstra for en opgradering. Almindelig sund fornuft cost-benefit betragtninger. Sådanne betragtninger bør man gøre sig når man sammenligner produkter med hinanden. En dac som stello da220mkII som koster 10.500 og lyder super godt, og så er den endda ægte balanceret og har et væld at tilslutningsmuligheder. Pierre kan du ikke lave en teknisk beskrivelse af alle modeller når du har dem alle, altså pris, og specifikationer mm.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Nilau skrev:
Pierre skrev:
Nilau skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Mvh. Niels
|
|
|
|
|
Som Kane skriver, kan man løbende opgradere. Og mindre end "Level 5" kan gøre det. Hvis man er elektronikkyndig (eller kender én der er det) behøver det ikke koste en bunke penge. Man kommer langt med lidt udskiftning af (passive) komponenter rundt omkring og rigtig gode rør. Helst New Old Stock (NOS). Jeg vil mene at rørensretning er et must. Jeg véd ikke om det er etableret på en AN DAC 2.1x? Men jeg tror det ikke. Rørensretning giver mulighed for at finde den helt "rigtige" kombination af ensretterrør og signalrør. Jo, forskellige ensretterrør giver forskellig lyd! En spændende og givtig proces at arbejde med. I modsætning til mange mere eller mindre heldige "moderne" DACs er der, med AN, store muligheder for at trimme lyden i den retning man finder bedst.
Mvh. Niels
|
|
|
Hvordan har den flere opgraderingsmuligheder end andre dacs? Hvorfor har andre ikke de samme muligheder. At fabrikken tilbyder "dyre" opgraderinger ser jeg bare som at de er gode til at tjene penge. Man må altså også lige se på hvad man får mere ved at betale ekstra for en opgradering. Almindelig sund fornuft cost-benefit betragtninger. Sådanne betragtninger bør man gøre sig når man sammenligner produkter med hinanden.
En dac som stello da220mkII som koster 10.500 og lyder super godt, og så er den endda ægte balanceret og har et væld at tilslutningsmuligheder.
Pierre kan du ikke lave en teknisk beskrivelse af alle modeller når du har dem alle, altså pris, og specifikationer mm.
|
|
|
Det er da vist de færreste dacs hvor man mulighed for noget som helst, når først apparatet er købt. Mange dacs er nærmest små computere der skal bruges til alt muligt unødvendigt som f.eks oversampling og upsampling. Der er ikke noget for kreative pilfingre. Jeg skrev netop i mit tidligere indlæg, at man kan komme meget langt med AN dacs hvis man laver research og kan fikse tingene selv. Jeg taler ikke om dyre fabriksopgraderinger. Måske burde du lave lidt research mht. Audio Note dacs? Og måske endda lytte til én en dag..?  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
|
Pierre kan du ikke lave en teknisk beskrivelse af alle modeller når du har dem alle, altså pris, og specifikationer mm.
|
|
|
Jeg skulle gerne have begge Stello midt i næste uge og Audio Note ved jeg ikke endnu hvornår den kommer. Dac20 fra DAD kommer også inæste uge.
Når jeg har alle i hus skal jeg nok tage lidt billeder samt skrive lidt specs. om dem.
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
RAZZER skrev:
|
|
|
|
Jeg skulle gerne have begge Stello midt i næste uge og Audio Note ved jeg ikke endnu hvornår den kommer. Dac20 fra DAD kommer også inæste uge.
Når jeg har alle i hus skal jeg nok tage lidt billeder samt skrive lidt specs. om dem.
|
|
|
 __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt Pierre?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næææææææ, jeg vendter stadigvæk på at modtage 3 Dac`s.
Audio Note er afsendt og jeg skulle egenligt have haft den i fredags, men ved ikke lige helt hvad der sker med Post DK. Stello`erne skulle jeg gerne modtage imorgen eller torsdag. Så der går nok desværre lige nogle dage endnu inden i høre noget  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt of topic, men hvornår er det egentlig Wadias lille dac kommer?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|