| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Ja jeg er ved at have et rigtigt godt indtryk af de forskellige Dac`s Det har været en lang og sej kamp at komme igennem. Not 
J
Audio Note 2,1 - 24.000,- kr.: Her er der varme og ro i lydbillede for alle pengene. Den har lige det varme jeg søger. Det er bare så behaligt at lytte til og bliver aldrig anstrengende. Jeg havde haft en bange aenelse for at den ville være lidt lukket i lyden, men det er den abselut ikke. musikerne står nærmest i stuen og byder op til dans. Den har dog en STOR svaghed i mit setup. Bassen er lige så slap som et par 80 årige hænge bryster Det har jeg dog ladet mig fortælle at det kunne ændres ved andre tinge linger inde i dac`n (teknik forstår jeg mig ikke på) Det har noget med udgangen at gøre at den er lavet til rør forstærker eller ligende Men det ændre dog ikke på at den jeg har lyttet til ikke passer ind i mit setup på det punkt. Men ser vi bort fra det så er detalje nivoet og 3D effekten helt i top. Dette er den Dac som har den mest naturlige lyd pga dens varme. Men jeg mangler rytme og mine fødder er helt stille under lytning. Jeg er ikke itvivl om at kommer den ind i det rigtige setup, så SPARKER DEN RØV. |
|
|
Det kunne tyde på, at udgangsimpedansen på Audio Note'en er lige lovlig lav til din forforstærker. Indgangsimpedansen på forforstærkeren skal helst ikke ligge meget under 100kOhm hvis gengivelsen skal være optimal. Hvis den f.eks er på 20kOhm, går det helt klart ud over bassen. Det kan ikke være anderledes. Mvh. Niels < id="message" src="http://www.hifi4all.dk/forum/RTE_text.asp?mode=quote&POID=1827190&ID=1479" ="hideColourPallete()" width="590" height="200">>
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
hvis man optimeret strømforsyningen (det koster selvfølgelig nogle penge ) så er det min erfaring at 100 signature overhaler 220 indenom (ja er bedre)
|
|
|
Synes godt nok det lyder MEGET spekulativt, lidt a la hvis du køber et sæt 3 gange dyrere højtalere så lyder dac 100 signature bedre end dac 220 eller hvis du køber et netkabel til 10000 så lyder den bedre. Nej nu hold op med de vilde antagelser og what if situationer. Mine erfaringer og ALLE de erfaringer (undtagens din strømoptimeringsantagelse) jeg har hørt fra andre siger at dac 220 er en helt anden klasse.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
DPetersen skrev:
|
hvis man optimeret strømforsyningen (det koster selvfølgelig nogle penge ) så er det min erfaring at 100 signature overhaler 220 indenom (ja er bedre)
|
|
|
Synes godt nok det lyder MEGET spekulativt, lidt a la hvis du køber et sæt 3 gange dyrere højtalere så lyder dac 100 signature bedre end dac 220 eller hvis du køber et netkabel til 10000 så lyder den bedre. Nej nu hold op med de vilde antagelser og what if situationer. Mine erfaringer og ALLE de erfaringer (undtagens din strømoptimeringsantagelse) jeg har hørt fra andre siger at dac 220 er en helt anden klasse.
|
|
|
Ja når du nu selv begynder:
SÅ HOLD DA OP FOR S***** med dine antagelser når du åbenbart ikke selv har hørt det. Jeg udtaler mig udelukkende på erfaring. Dette er hørt på 2 forskellige setup's og jeg kan da hentyde til side 1 hvor der er en anden bruger der hentyder til det samme som jeg har oplevet.
Jeg har før skrevet at stello 220 er bedre HVIS der ikke er gjort noget ud af strømforsyningen.
Så hvis man har gjort noget ud af den så syntes jeg absolut at man selv skulle prøve de 2 dac's og så er 100 signature klart bedre på mit anlæg. Om ikke andet så vil du tydeligt kunne høre forskel.
Ja det er mandag morgen men jeg er ved at være træt af at folk ikke vil høre nogle guldkorn fordi de ikke har prøvet bedre selv. Men der må jo være for mange der udtaler sig uden at have afprøvet det siden man bliver mistænkeliggjort bare fordi man kommer med et forslag der faktisk er billigere hvis strømmen er i orden. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
hifi2me Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Hvad angår Stello kan jeg ikke udtale mig ud fra erfaring ved lytning, men forhandleren sagde at mange havde oplevede DA100 bedre end DA220, så der må være noget om snakken  |
|
|
Det er også min personlig erfaring ved AB test. Men det er selvfølgelig kendeligt, hvis man har købt noget, som nu i samme version er priset lavere og desuden skal konkurrere mod et alternativ, til endnu lavere pris
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre får du slet ikke DA220MKII til lytning?
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåå pierre, bliver du klogere på dac's der passer ind i dit setup?
Ja det er faktisk hårdt alt det testen, så husk nu at gå til og fra lytterummet så du får lidt frisk luft til hovedet Det har vi andre også brug for engang imellem. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Ja det er faktisk hårdt alt det testen, så husk nu at gå til og fra lytterummet så du får lidt frisk luft til hovedet Det har vi andre også brug for engang imellem.
|
|
|
Ja, det er blevet til en del lytte timer på det sidste 
Men hvad mener du med frisk luft Jeg troede at varmen fra forstærkeren var nok  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du modtaget DAC20 endnu?
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modtog den igår og har sat den til, men ikke lyttet endnu.
Der er jo nogle her på forummet der mener at man skal have frisk luft engang imellem __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De aner ikke, hvad de snakker om. Se så at få lyttet, så du kan få videreformidlet nogle indtryk til os andre.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
DPetersen skrev:
|
Ja det er faktisk hårdt alt det testen, så husk nu at gå til og fra lytterummet så du får lidt frisk luft til hovedet Det har vi andre også brug for engang imellem.
|
|
|
Ja, det er blevet til en del lytte timer på det sidste 
Men hvad mener du med frisk luft Jeg troede at varmen fra forstærkeren var nok 
|
|
|
Det er jo altid godt med mere luft i lydbilledet, men hvis der står for mange dac's tændt så ender det med man bliver brændt Så husk det friske luft............( min måde at sige på at man godt kan bliver forvirret af at teste for meget på en gang )
Nå har du fundet 2 farvoritter? __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre, vi hungrer efter info. Jeg har hørt en lille fugl fra Danish Audio Design synge om, at du synes vældig godt om DAC20. Jeg regner selv med at få en demomodel af DAC20 hjem til lytning i uge 21 eller 22.
Kan du sige lidt mere om, hvordan den lyder, gerne sammenlignet med de andre?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Du kan roligt glæde dig 
Jeg var glad da jeg lyttede til Dac 10, men Dac 20 er bare SÅ meget bedre Jeg lavede en A/B test mellem 10 og 20, hvor begge 2 var tilsluttet på samme tid. Så skulle jeg bare skifte input kanal på pre`n. Det gav en virkelig nem mulighed for at lytte til deres forskelligheder.
Dac 20 flytter musikken endnu længere frem end Dac 10 gør. De spiller med mere eller mindre samme rytme, men 20`eren gør det bare mere åbent og større 3D. Jeg vil ikke sige at de spiller som nat og dag da det er tydeligt at de er lavet af samme person. Men hele det samlede lytte indtryk er bare så meget størrer.
Din Stello vil få slemme bølle bank 
|
|
|
Hej Pierre, Jeg har ikke lige læst hele tråden igennem, men hvor ligger sådan en DAC20 rent prismæssigt?
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Du kan roligt glæde dig 
Jeg var glad da jeg lyttede til Dac 10, men Dac 20 er bare SÅ meget bedre Jeg lavede en A/B test mellem 10 og 20, hvor begge 2 var tilsluttet på samme tid. Så skulle jeg bare skifte input kanal på pre`n. Det gav en virkelig nem mulighed for at lytte til deres forskelligheder.
Dac 20 flytter musikken endnu længere frem end Dac 10 gør. De spiller med mere eller mindre samme rytme, men 20`eren gør det bare mere åbent og større 3D. Jeg vil ikke sige at de spiller som nat og dag da det er tydeligt at de er lavet af samme person. Men hele det samlede lytte indtryk er bare så meget størrer.
|
|
|
Det er jeg slet ikke i tvivl om. Spørgsmålet er, om DAC20 vil kunne bøllebanke den Weiss DAC1-MK2, jeg har på vej fra USA? Det bliver helt sikkert spændende. 
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Du kan roligt glæde dig 
|
|
|
Tja nu har du jo ikke hørt Stello Da220mkII, selvom diskursen herinde er helt forkert mht at folk mener at da100 skulle være bedre men fakta er at stello 100 serien ifølge april music selv er deres entry serie og at Da220 er mere avanceret opbygget og med bedre komponenter. Synes det er dumt af dig at afskrive Stello Da220MKII fordi du har hørt da 100 som jo er en mindre model.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Pierre skrev:
|
Du kan roligt glæde dig 
|
|
|
Det er jeg slet ikke i tvivl om. Spørgsmålet er, om DAC20 vil kunne bøllebanke den Weiss DAC1-MK2, jeg har på vej fra USA? Det bliver helt sikkert spændende. 
|
|
|
Hej det mærke kendte ikke. Ser interessant ud. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg syntes da også du skulle prøve den stello 220 mkII, da du ikke har nogen strømrenser. Så i dit setup så vil Stello 220 mkII give bøllebank til Stello 100 signature.
Om ikke andet så bare for at høre hvordan den klarer sig i forhold til Dac 20 __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
På spørgsmålet " How does the DA100 Signature compare to the stello DA220 MKII?" svarede April Music (fabrikanten af Stello):
Citér:
The stello DA220 MKII is April Music’s flagship DAC. Many recording
engineers use the DA220 MKII for their mastering work. It is fully
balanced with a dual mono design. The digital inputs are similar with
the exception of no I2S support.
The
DA100 Signature is not a dual-mono design, but shares the benefits of
fully balanced outputs with both +/- and common signals. The
performance of the DA100 Signature is very competitive with the DA220
MKII at about ½ the cost.
The size of the DA100 Signature is designed to match the same “footprint” as the CDT100, HP100, and S100. |
|
|
|
| Til top |
|
| |