| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med evt og prøve en EAR Acute?  Så spare du et kable
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre: Hvornår kommer der en billedtråd med dit grej (med mindre jeg overset den)?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound
Bruger siden: 07 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre, Har du droppet Audio Note DAC'en? Jeg har også en sådan til prøvelytning hos mig. Jeg fik at vide, at den skulle køre en 200-300 timer før den var kørt ind. Jeg sammenligner med en Resolution Audio Opus 21 CD afspiller. Audio Note DAC'en er umiddelbart mere opløst, men har ikke samme krop som Opus 21. Til oplysning koster Opus 21 3500$ i USA ( http://www.resolutionaudio.com/products.html#). Jeg er ikke færdig med min vurdering og følger derfor dine sammenligninger med interesse. Mine højtalere er disse fra www.teresonic.com (koster 10000$ for et par i USA)  og forstærkeren er denne og kan bestilles (koster 28.500$ i USA)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg noterede mig, at Audion Note DAC'en (2.1x Signature) leverede en smule lavere signal til min forstærker, så jeg skulle skrue lidt op for volumen for at samme niveau som fra min CD afspiller. Iøvrigt bruger til afprøvningen min 10 år gamle Sony XA20ES CD afspiller via coax digital udgangen.
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre, er der nogen opdateringer på computer/billedfronten?
 __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Pierre, er der nogen opdateringer på computer/billedfronten?  |
|
|
Vist du mener en billede tråd over mit setup, så har jeg lavet en, se i min signatur  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Hvis du mener en billede tråd over mit setup, så har jeg lavet en, se i min signatur  |
|
|
Det ser godt ud, men hvordan gik det med DAC 10 kontra Eera DL2? Med
mindre jeg har misset det i en anden tråd, har jeg ikke set nogen
sammenligning af de to produkter endnu.
Jeg har selv en sammenligning af DAC 20 og min Weiss DAC1-MK2, der skal skrives, men jeg har endnu ikke haft tid pga. arbejde.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en opdatering herfra angående Audio Note DAC'en omtalt ovenfor. Man kan let dømme denne DAC ude alt for tidligt. Den tager nemlig ekstremt lang tid for at åbne sig. Mine tog 4-5 uger kørende konstant med signal fra CD transporten før lyden rigtigt åbnede sig. Efter at dette er sket er lyden væsentlig med åben og meget detaljeret ift. min ellers ret gode CD afspiller.
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hkruse skrev:
| Lige en opdatering herfra angående Audio Note DAC'en omtalt ovenfor. Man kan let dømme denne DAC ude alt for tidligt. Den tager nemlig ekstremt lang tid for at åbne sig. Mine tog 4-5 uger kørende konstant med signal fra CD transporten før lyden rigtigt åbnede sig. Efter at dette er sket er lyden væsentlig med åben og meget detaljeret ift. min ellers ret gode CD afspiller. |
|
|
Det var godt nok længe.  Men det er rart at høre, at du har fået endnu bedre lyd ud af din DAC. Jeg kunne godt tænke mig en dag at A/B teste din AN mod min Weiss, evt. også min Stello bare for at se den få lidt tæv.
Smid en PB, hvis du er interesseret. __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må da også gerne høre min i en ab test .. den er helt sin egen .. men med udgangspunkt i audionote ..  så ville jeg også finde hvor min DAC .. befinder sig , altså om den er et plus eller bare virker..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde besøg i går aftes af Andreas (aka. "darkless") og det var en interessant oplevelse på mange måder. Da jeg ikke havde kommunikeret godt nok manglede vi et kabel så vi kunne ikke lave en a/b test. Men det skal så siges at det ikke var nødvendigt overhovedet! Der var nemlig stor forskel (jeg fristes til at sige kollossal). Vi lyttede til Opus 21'eren først og blev enige om at den ikke rigtigt engagerede og sådan flød igennem uden de store problemer. Weiss DAC'en satte vi nu på med min "demo CD" som er en samling at tracks fra yndligs CD'er egnet til formålet. Specielt et nummer fra en Oscar Peterson og NHØP koncert i Chicago fra "The Trio" var totalt overvældende. Det var som at absolut være der og med en ufattelig detaljerigdom og nærvær fra en meget transient, detaljeret og naturtro gengivelse. Vi spillede med endda meget højt volumen. Bagefter satte vi min Audio Note DAC (som ikke er købt endnu) til og efter den omgang med Weiss og sikkert lidt øretræthed, så var lyden næmest ligegyldig. Mange tak til Andreas for den oplevelse. Han var så venlig at låne mig DAC'en så jeg kunne lytte på den i nogle dage, måske en uge. Det er jo fantastisk generøst og det sætter jeg virkelig pris på. Så nu vil jeg lytte på den (som jeg gør i skrivende stund). Det kunne jo være at det første indtryk ikke gav det fulde billede. Nu da jeg lytter igen kommer indtrykket fra i går aftes klart igen og en ting, som jeg troede mine højtalere ikke rigtigt kunne gengive gør de helt fremragende med denne DAC. Det er detaljerigdom i bassen. Hvor det før i komplekse passager mudrede lidt, så skiller de disse passager helt detaljeret igennem. Desuden en dybde i bassen jeg ikke troede de højtalere kunne gengive. Så jeg er bombet tilbage til udgangspunktet mht. vælge DAC  Måske "vi" skulle labe en DAC show down hos mig søndag aften med andre interesserede med deres DAC (sålænge jeg stadig har AN DAC'en og Andreas's DAC på lån)?
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
du må da også gerne høre min i en ab test .. den er helt sin egen .. men med udgangspunkt i audionote ..
så ville jeg også finde hvor min DAC .. befinder sig , altså om den er et plus eller bare virker..
|
|
|
Se mit sidste indlæg. Måske er der basis for en test?
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for i går, Hans. Det var vældig hyggeligt.  Du har helt ret i, at det manglende kabel ikke havde nogen praktisk betydning. Der var meget stor forskel på de to præsentationer (AN vs Weiss), og Weiss havde helt klart den efter min mening mest neutrale/realistiske præsentation og klart mest detaljerede lyd. Især mikrodetaljerne var helt i top, og det kunne virkelig mærkes, da vi lyttede til kompleks orkestermusik samt intenst klaverspil. Nummeret af "The Trio" som Hans også nævner i sit indlæg (fra denne CD?) lød vanvittigt godt. Det var en utrolig oplevelse, der efterlod os begge med et smøret grin og en ubændig trang til at tænde en smøg.  Resolution Audio Opus 21 lød ganske fint, og i præsentation mindede den om Weiss. Den var meget letflydende, men den savnede transienterne og den rå energi fra Weiss, så den gik vi hurtigt bort fra. Audio Note DAC 2.1x Signature havde en anden præsentation, der efterlod mig lettere mystificeret. Det virkede på mig, som om den fremhævede et frekvensområde i mellemtonen, mens den rullede en del af diskanten af i toppen. Derudover (eller muligvis pga. dette) var der mindre dynamik og færre mikrodetaljer, hvilket gav en følelse af, at musikken blev lettere "mudret", især i kompleks musik. Efter denne skuffelse skiftede vi tilbage til Weiss. På dette tidspunkt var vores ører ved at være trætte, så vi stoppede med at lytte kritisk og gik over til at hyggesnakke med Weiss spillende lystigt i baggrunden. Jeg er helt sikkert frisk på at lave et DAC showdown hjemme hos Hans på søndag (AN DAC'en skal leveres retur i næste uge). Er der andre, der har fået blod på tanden eller blot ønsker at få en ide om, hvad deres yndlingsdrev/DAC er i stand til at levere ud af Hans' superdetaljerede Teresonic Ingenium højttalere ( anmeldt her af enjoythemusic)? __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hkruse skrev:
priboj skrev:
du må da også gerne høre min i en ab test .. den er helt sin egen .. men med udgangspunkt i audionote ..
så ville jeg også finde hvor min DAC .. befinder sig , altså om den er et plus eller bare virker..
|
|
|
|
|
|
hvor hende i landet... for jeg har ingen bil __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
hkruse skrev:
priboj skrev:
|
|
|
|
|
|
hvor hende i landet... for jeg har ingen bil
|
|
|
København Østerbro.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hkruse skrev:
priboj skrev:
hkruse skrev:
priboj skrev:
|
|
|
|
|
|
hvor hende i landet... for jeg har ingen bil
|
|
|
København Østerbro.
|
|
|
jeg bor på Ø så cool __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|