| Forfatter |
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Nej, det har været en standard.....men ham der har bygget rør på den har jo selv en Audio Note som en af sine favoritter  |
|
|
Pyh, så er jeg mere rolig  Den indkøbte Signature 2.1, er den med de mærkværdige Step Down transformatorer? Det ser ud til de er standard i 3.1 udgaven, og det er en option i Kit versionen.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
I kan da lige få et stemnings billede 

Dac 10 fra Danish Audio Design (ja alle 3 kasser ) - Dac 2,1 fra Audio Note - Dac DA51 fra C.E.C.
|
|
|
Hvorfor er der 3 kasser til dinDac 10 fra Danish Audio Design, det er der ikke på deres hjemmeside, galt det ligeledes for din dac 20?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound
Bruger siden: 07 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre,
Jeg er lidt nysgerrig. Hvad er indgangsimpedansen i din forstærker? Jeg tænker på din afprøvning af Audio Note DAC'en, som faldt igennem hos dig. Jeg endte op med at købe min og den skal modificeres da min forstærker har en indgangsimpedans på 20KOhm. Den ruller lidt af på det laveste oktav, men ellers er den blevet bare så meget bedre efter rigtigt mange timer!
Mvh, Hans
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige opdatere min beskrivelse med den "kedelige" konstatering, at Audio Note DAC'en ikke blev ydet fuld retfærdighed. Jeg havde købt et SPDIF coax kabel http://www.av-connection.dk/?PGr=1674&ML=305 (50cm) sammen med min Squeezebox i den tro at en bit er en bit, som så mange har påstået.
Nu har jeg så fået et nyt digitalkabel fra www.teresonic.com som er testet til 200Mhz og hvilken forskel! Det er ganske let at høre forskel og den består i meget bedre luft og gennemsigtighed og hvilken ekstra kvalitet den Audio Note DAC har! Den er nu også spillet til er lyder fantastisk. Jeg overvejer dog pt. at få den modificeret til at matche den lave indgangsimpedans (20KOhm), som min forstærker har.
Med det in mente har jeg inviteret til en ny DAC showdown!! Hvis der er andre, der har lyst til at være med så sig til. Det bliver formentlig i den sidste week-end i September med en ekstra bonus: En EMMLAbs DAC med i sammenligningen.
Mvh, Hans
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Fedt.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
hkruse Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting jeg fik afprøvet med det nye kabel er hvordan min Squeezebox lyder ift. lyd direkte fra CD afspilleren. Tidligere havde jeg svært ved at skelne mellem de to kilder. Men med det nye kabel og Audio Note DAC'en kunne forskellen let høres. queezebox'en lyder stadig respektabelt, men spørgsmålet rejser sig om jeg skal bygge en lydløs PC med SPDIF lydkort i (ja, jeg ved at humlen så er at finde et, der er godt nok). Men med en Atom processor kan det bygges billigt og lydløst. Jeg kunne så udover at lave en medieserver (billigt) få 96Khz afspilningsmulighed. Ja og remote kontrol skal også løses.
Mvh, Hans
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 01 April 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst beskrivelserne af lyden af dív. dac's her i tråden, sprang jeg ud i at prøve at DAC 10. Ud fra Pierre's beskrivelse, så lød det som den perfekte dac for undertegnede. Jeg kan bekræfte, at den lyder som beskrevet og den blev naturligvis stående!
DAC 10'eren blev anskaffet til streaming af musik, og målet var at finde en dac der var "ca. lige så god som CD'en...". Koblet på CD'en lød den en anelse bedre, men da den blev koblet til en Duet med streaming fra en server, bliv lydet forbedret i en ganske enkelt chokerende grad. Utroligt at lyden kan blive så meget bedre ved at gå fra CD aflæsning til trådløs harddisk aflæsning. Før at jeg oplevede det selv, rystede jeg lidt på hovedet af High Fidelity's begejstring for serverafspilning, men jeg må erkende, at de havde helt ret!
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
mbull skrev:
|
Efter at have læst beskrivelserne af lyden af dív. dac's her i tråden, sprang jeg ud at prøve at DAC 10. Ud fra Pierre's beskrivelse, så lød det som den perfekte dac for undertegnede. Jeg kan bekræfte, at den lyder som beskrevet og den blev naturligvis stående!
DAC 10'eren blev anskaffet til streaming af musik, og målet var at finde en dac der var "ca. lige så god som CD'en...". Koblet på CD'en lød den en anelse bedre, men da den blev koblet til en Duet med streaming fra en server, bliv lydet forbedret i en ganske enkelt chokerende grad. Utroligt at lyden kan blive så meget bedre ved at gå fra CD aflæsning til trådløs harddisk aflæsning. Før at jeg oplevede det selv, rystede jeg lidt på hovedet af High Fidelity's begejstring for serverafspilning, men jeg må erkende, at de havde helt ret!
|
|
|
Dac 10 er en rigtig fed dac og er da glad for at du enig med min beskrivelse af den 
Så tillykke med den  |
|
|
Hej Pierre Ved godt tråden er lidt gammel men hvad synes du overall om Danish audio designs Dac jeg kender en der får Dac 20 på besøg, har du hørt den?  jeg går osse og sparer lidt op for tiden så godt man nu kan  Men Danish Audio Design skal der da helt klart have en lytter jeg googlet lidt på dem og i udlandet kan jeg forstå de er ret så vilde med dem kontra Wadia og mange af de tunge drenge. Faktisk er de ikke så dyre kontra Emm labs Wadia Audio research, det er da fedt at et lille forholdsvist ukendt firma fra Danmark kan give dem kamp til stregen  men ville gerne høre lidt om hvordan det performede .
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Sonic skrev:
Pierre skrev:
mbull skrev:
|
Efter at have læst beskrivelserne af lyden af dív. dac's her i tråden, sprang jeg ud at prøve at DAC 10. Ud fra Pierre's beskrivelse, så lød det som den perfekte dac for undertegnede. Jeg kan bekræfte, at den lyder som beskrevet og den blev naturligvis stående!
|
|
|
Dac 10 er en rigtig fed dac og er da glad for at du enig med min beskrivelse af den 
Så tillykke med den 
|
|
|
Hej Pierre
Ved godt tråden er lidt gammel men hvad synes du overall om Danish audio designs Dac jeg kender en der får Dac 20 på besøg, har du hørt den? jeg går osse og sparer lidt op for tiden så godt man nu kan Men Danish Audio Design skal der da helt klart have en lytter jeg googlet lidt på dem og i udlandet kan jeg forstå de er ret så vilde med dem kontra Wadia og mange af de tunge drenge.
Faktisk er de ikke så dyre kontra Emm labs Wadia Audio research, det er da fedt at et lille forholdsvist ukendt firma fra Danmark kan give dem kamp til stregen men ville gerne høre lidt om hvordan det performede .
|
|
|
Jeg har faktisk beskrevet både Dac 10 & 20 her i tråden 
I mit setup, så var Dac 10 klart en vinder  |
|
|
Arg det var sgu da pinligt ved ikke hvorforjeg missede det på hvilken side beskriver du det for hvis min ven skal købe ind skal han sgu vælge rigtigt. Men det satme svært med denne hobby   for der er aldrig et udgangspunkt da ens lyd reference er vidt forskellige og hvordan det bliver sat sammen dybt træls men fedt  livet er sgu hårdt inden for denne branche jeg glæder mig sgu til at høre den Dac de skulle være ret så kompetente i udlandet er de ret vilde med deres dac.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre Så fik jeg læst din anmeldes det er da noget der er til at forholde sig til  ja det bliver spændene at se hvad der vinder hernede i den varme del af Danmark.
|
| Til top |
|
| |