| Forfatter |
|
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå...... Jeg har skindlagt den første Enhed igen. Men har dog så et andet alternativ på hånden. Den har nogle andre værdier, som måske er bedre egnet. Håber kan kan hjælpe mig igen ang kabinet størrelse, eller om det er endnu et dødt projekt at starte ?
Her er værdierne:
| Nom. Impedans |
4 |
| Re (Ohm) |
3,1 |
| Fs (Hz) |
31,0 |
| Qms |
7,40 |
| Qes |
0,27 |
| Qts |
0,260 |
| VAS (l) |
37,0 |
| SD (qcm) |
346,0 |
| Mms (g) |
119,0 |
| BxL (Tm) |
16,3 |
| SPL (dB) |
88,0 |
Kan der laves noget, der kan give noget bas under 45 hz?
På forhånd tak for hjælpen  __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Please Help.......
Har læst lidt løst på nettet, at en 24 - 30 liter med port. Men kan i regne på den der port, er stadig noget på bar bund, jeg famler lidt i mørket.
Mvh __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra data en perfekt enhed til 6.ordens bandpass - båndbredde 30-60hz Forkammer 10liter, port ø5 x 12cm Bagkammer 22liter, port ø5 x 24cm
Bagkammer ligner dine 24liter, så det er nok ikke helt ved siden af Jeg ville godt op i ø7cm port, men så bliver den lidt lang
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, tusinde tak for udregningen.
Er det ikke muligt at lave som en alm sub. I et kammer og med enheden ud for til?
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockmoroe skrev:
|
Er det ikke muligt at lave som en alm sub. I et kammer og med enheden ud for til?
Mvh |
|
|
Jo da Men vi ved ikke meget om enheden Oplysninger om Xmax og evt et billed ville hjælpe
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xmax er 9,0
Har ikke lige et billed på hånden. Men det er ikke nogen vild enhed, men håber den kan give lidt ekstra bund.
__________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det +/- eller peak to peak(p-p) ? Jeg ved ikke rigtig, porten bliver lidt lang Det er formentlig en enhed beregnet til "kickbas" i meget lille kabinet Lidt svært at få dybbas Måske en kasse på 25liter, og montere et ø10cm x 1meter rør  Nå, kabinet på 30-35liter, og en port på ø7cm x 300mm(ca) - det er tuned til ca 30hz, men det er at strække den, og jeg garanterer IKKE for et godt resultat, og variation i data kan ændre en del Tuningen skulle teoretisk være rimelig glat uden peaks, men læner sig meget tæt op af risikoen for peak og efterfølgende problemer med rumressonans Da specs næppe er nøjagtige er det svært at vurdere præcist Men der er jo ikke mange ben i at banke den kasse sammen, og prøve det
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står +/- 9.0
Syntes jeg er dårlig, til at finde egnet Endheder. Ender da med at jeg må finde mif en Peerless eller Scanspeak........  __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockmoroe skrev:
Men har dog så et andet alternativ på hånden. |
|
|
Det forstod jeg som en enhed du fik foræret, eller havde liggende Du skal bestemt ikke give penge for den Det er nemt at finde bedre til rimelige penge
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er et som ligger, og jeg det kunne laves til noget sub til anlægget. Men det ender da vist med at jeg må spytte nogle penge på en ordentlig enhed.
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad og kiggede lidt rundt og fandt denne 10", ud de data der er, kan man der få noget fornuftigt?
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, efter lidt søgen og omtanke. Er jeg faldet tilbage på et gammel projekt, som jeg endtlig har været meget glad for.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56880&K W=tangband
Men de sager er solgt, da vi flyttet i ny lejlighed, og jeg fik et andet anlæg. Så det jeg nu tænker er 1x8" til hver side. Evt i lukket kabinet, og de skal spille under 45 hz. Tror i det kan lade sig gøre.
Og lige tusinde tak til jer, jeg kan se, at jer der hjalp mig med sidste projekt, er de samme der hjælper her. Tusinde tak for det uden jeres hjælp, har intet af dette været muligt for mig.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de rette midler kan det lade sig gøre. Men, der skal indgås kompromis'er på den ene eller anden måde. Hvis økonomien er lidt problematisk, kan to stk. Peerless 8" SLS enheder være en idé - de ville koste godt en tusse ialt. De kan smides i små kasser, men kræver så EQ'ing fra en relevant sub-amp, + evt. ekstraordinær dæmpning, f.eks. i form af akustiske ventiler.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, en rigtig fin Peerless 12" XXLS ALU cone koster så vidt jeg kan se 1170kr hos BMM, plus porto - den lidt billigere 10" version af samme 990kr
Ellers er der 12" Mivoc basser som nok kan lave lidt støj, til 550kr Og en lidt finere 12" Mivoc til 850kr
Ellers har StreamingAudio annonceret at de får den store 18" Exodus Maelstrom-X på programmet, men til en lidt anden pris Spørgsmålet er så om man kan li subs med næsten 1/2kg membranvægt
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for jeres inputs. Fik lige snakket med en ven, der havde nogle enheder liggende. Der købte jeg 4 stk Peerless 8" med 2x4 ohms tilat drive hver.
Er der en af jer der gider køre det igennem jeres sim-programmer, og regne en liter størrelse og prot størrelse, så ville jeg være meget taknemlig.
fs: 34,7 / qms: 4,13 / qes: 0,33 / qts: 0,31 / vas: 62,2 / sd: 235 / mms: 25,7 / cms: 0,82
Håber i kan hjælpe mig  __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at lege lidt med Win ISD, men alt for meget novice til at få det til at funger korrekt. Please Help  __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9425
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at spørge kappen om hjælp han har ret meget styr på det der med højtalere
lyder eller fornuftigt med nogle peerles enheder ,kan ikke se ud fra t/s data om det kan bruges
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9425
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockmoroe skrev:
|
Tusinde tak for jeres inputs. Fik lige snakket med en ven, der havde nogle enheder liggende. Der købte jeg 4 stk Peerless 8" med 2x4 ohms tilat drive hver.
Er der en af jer der gider køre det igennem jeres sim-programmer, og regne en liter størrelse og prot størrelse, så ville jeg være meget taknemlig.
fs: 34,7 / qms: 4,13 / qes: 0,33 / qts: 0,31 / vas: 62,2 / sd: 235 / mms: 25,7 / cms: 0,82
Håber i kan hjælpe mig 
|
|
|
De kommer ikke under 45 Hz desværre. Men ca. 26 liter per enhede og 10 cm port 38 cm lang er et fint udgangspunkt. På papiret ikke under 45 Hz, men du kan evt. placere sub tæt på væg eller i hjørne, så kommer den noget længere ned. Så tror jeg godt du kan hente fint output ned til 35 Hz.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at drille Kjeldsen  men jeg har leget lidt 2x 8" i ca 80liter, med porte 2x ø7cm x180mm, tuning ca 35hz Altså 2stk 80liter subs med hver 2 basser Synes faktisk at give en rigtig pæn blød afrulning Enheder kan evt monteres i pushpull, med ene enhed med magnet udad og den anden indad Og evt momteret bipolar på modsatte flader En udmærket løsning
|
| Til top |
|
| |