| Forfatter |
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode blues regler... Huskede vi Tom Waits? Han har lavet en del god blues - og selv når det ikke er blues i 'den' forstand, er feelingen der oftest .
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Du bliver fyret fra arbejde, og kommer ud på gaden blot for at konstatere, at cin cykel er stjålet, hvorpå du bliver kørt ned af en bil. Du får humpet dig hen til en taxa, men da du kommer hjem, møder du din kvinde, som er ved at skride med en af dine gode venner. Så får du "the blues".
|
|
|
Hvis du lige tilføjer et par ulykker mere, lyder det som beskrivelsen af denne fremragende plade :

Læs og lyt evt. her : http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:hpfqxq8k ldfe
Eks. T.B. Blues
Well, I got the T.B. And the T.B. is all in my bones All in my bones Yes, I got the T.B. And the T.B.'s all in my bones All in my bones Well, the doctor told me That I ain't gon' be 'ere long
Well, the T.B. is alright to have But your friends treat you so lowdown So lowdown with the T.B. Yes, the T.B.'s alright to have Your friends treat you so lowdown So lowdown Yeah, don't ask them for no favor They will even stop comin' 'round Stop coming 'round you
Well, I sent for the doctor See what the doctor could do for me Yes, I sent for the doctor See what he could do for me Do for me He said, 'I'm sorry, I'm sorry' Lord have mercy on me
Oh yeah!
(guitar & instrumental)
Wow!
Yeah!
(Oh, yeah!)
Well, I know you're gon' miss me Baby, when I'm dead and gone Baby, when I'm dead and gone Yes, you gon' miss me, amen Baby, when I'm dead and gone Well, you say I got the T.B. Now-ow-ow I'm dead and gone.
Hvor utroligt det end lyder. Efter 15 numre med lign. tekster er man i rigtig godt humør. Blues når det er bedst. 
|
| Til top |
|
| |
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale Coco Montoya! Hans vokal og talent på den seksstrengede, er sjældent set! Og at han så spiller med strengene omvendt på, er også en lille sjov ting.....
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coco har jeg til gode, og den med Odetta må jeg også lige tjekke.

__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Coco har jeg til gode, og den med Odetta m� jeg ogs� lige tjekke.

|
|
|
Okay. Efter min mening er han bedre som Walther Trout, da han er mere varieret. Og er en LANGT bedre sanger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok. Walters udgave af Red House er OK med beskidt guitarspil, men ellers er han ikke på min hitliste. Der finder man for resten Paul Rodgers, hvis hyldest-cd til Muddy Waters er OK med mange gode gæstesolister.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Fint nok. Walters udgave af Red House er OK med beskidt guitarspil, men ellers er han ikke p� min hitliste. Der finder man for resten Paul Rodgers, hvis hyldest-cd til Muddy Waters er OK med mange gode g�stesolister.

|
|
|
Den har jeg også, den er fed!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
m.b.petersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
|
Fint nok. Walters udgave af Red House er OK med beskidt guitarspil, men ellers er han ikke på min hitliste. Der finder man for resten Paul Rodgers, hvis hyldest-cd til Muddy Waters er OK med mange gode gæstesolister.

|
|
|
Red House og Paul Rodgers, hvis hyldest-cd til Muddy Waters hvad er en lp/cd med hvem
og hvad hedder de og hvor køber du den ?

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
m.b.petersen
Den hedder Muddy Water Blues. A Tribute to Muddy Water. 1993 Victory Music. (McKinley Morganfield kaldte sig Muddy Waters).
Med på skiven er bla. Muddys gamle sideman Buddy Guy, Steve Miller, Gary Moore, Brian Mya og Jeff Beck --- det må vist kunne overbevise -- der er to cd'er.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fremragende dobbelt-cd med Paul Rodgers kan erhverves på iTunes for en bagatel af 80 kr. Så kan du selv mikse den, hvis du vil have numrene i en anden rækkefølge. (Brian May skulle der have stået, fra Queen som Paul Rodgers har spillet sammen med).
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogle der ved om man kan købe Mad Dog 20/20 i DK (vedr regel # 20) __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
B.B. King, John lee Hooker, Robert Johnson, Ry Cooder og Jimi Hendrix er nogle af mine favouritter
|
| Til top |
|
| |
m.b.petersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|