| Forfatter |
|
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde købt en meter van den Hul snowline for 49 kr til kabeludskiftning i mine små højttalere. De to ingeniører der så kablet, skreg af grin over hvor jeg blev tørret over så lidt kabel til så mange penge...  De producerede noget megatykt kabel til få ører som supplement. De mente diameteren sagde alt.
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva endte den historie med.....
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
49 kroner meteren er da småting. De skulle bare vide hvad NordOst Odin koster .... ca. 40.000,- pr. meter!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åhh nej, ikke en kabel diskution igen haha
Til din trøst, så har du jo kun ofret 49kr.
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
janils skrev:
| 49 kroner meteren er da småting. De skulle bare vide hvad NordOst Odin koster .... ca. 40.000,- pr. meter! |
|
|
Rettet af Mastervol
MVH
|
|
|
Det kommer vel an på diameteren på Odin  __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
| hva endte den historie med..... |
|
|
øhhh, den endte med at de villigt udskiftede kablerne, og det lyder da fint. Men om det lige gjorde en forskel kan jeg ikke sige fordi jeg samtidig skiftede diskanter og lyden ændrede sig en del af den grund. Men jeg har da ro i sjælen med ok kabler og er det ikke også vigtigt? __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Havde købt en meter van den Hul snowline for 49 kr til kabeludskiftning i mine små højttalere.
De to ingeniører der så kablet, skreg af grin over hvor jeg blev tørret over så lidt kabel til så mange penge... De producerede noget megatykt kabel til få ører som supplement.
De mente diameteren sagde alt.
|
|
|
Hvorfor ikke bare grine af deres uvidenhed ... 
de har åbenbart ikke oplevet hvor stor forskel der kan være på kabler ...... jeg tror man er nød til at opleve det før man tror på det ... for som udgangpunkt virker det også for åndsvagt
faktisk er de største forskelle jeg har hørt er på strømkabler .....
men man skal huske på at hvis man er langt fra den lyd man kan lide er det nok ikke kabler man skal skifte først .... men efter min mening til sidst når alt andet er på plads
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
janils skrev:
| 49 kroner meteren er da småting. De skulle bare vide hvad NordOst Odin koster .... ca. 40.000,- pr. meter! |
|
|
Rettet af Mastervol
MVH |
|
|
Jeg ville tro faktoren ville vokse exponentielt :) __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Thulemanden skrev:
Havde købt en meter van den Hul snowline for 49 kr til kabeludskiftning i mine små højttalere.
De to ingeniører der så kablet, skreg af grin over hvor jeg blev tørret over så lidt kabel til så mange penge... De producerede noget megatykt kabel til få ører som supplement.
|
|
|
de har åbenbart ikke oplevet hvor stor forskel der kan være på kabler ...... jeg tror man er nød til at opleve det før man tror på det ... for som udgangpunkt virker det også for åndsvagt
men man skal huske på at hvis man er langt fra den lyd man kan lide er det nok ikke kabler man skal skifte først .... men efter min mening til sidst når alt andet er på plads |
|
|
Hvad kalder man det når man tror på noget man end ikke kan påvise (eller afkræfte, læs: Falsifikationskriteriet)? Gud, Buddha og kabler hører meget ofte i samme kategori. De målebare parametre i et kabel er relativt til alle de andre usikkerheder der eksisterer i et musik-anlæg er så små at de -ikke- kan gøre en forskel. Det er klart at signalkabler skal være tiltrækkeligt skærmede og helst balancerede, højtalerkabler skal være tykke nok og digitale kabler skal være tilstrækkeligt impedanstilpassede, men udover det er resten den rene relegion. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Jakobsen skrev:
Thulemanden skrev:
|
|
|
men man skal huske på at hvis man er langt fra den lyd man kan lide er det nok ikke kabler man skal skifte først .... men efter min mening til sidst når alt andet er på plads
|
|
|
Hvad kalder man det når man tror på noget man end ikke kan påvise (eller afkræfte, læs: Falsifikationskriteriet)? Gud, Buddha og kabler hører meget ofte i samme kategori.
De målebare parametre i et kabel er relativt til alle de andre usikkerheder der eksisterer i et musik-anlæg er så små at de -ikke- kan gøre en forskel.
Det er klart at signalkabler skal være tiltrækkeligt skærmede og helst balancerede, højtalerkabler skal være tykke nok og digitale kabler skal være tilstrækkeligt impedanstilpassede, men udover det er resten den rene relegion.
|
|
|
Brug ørerne! .... og det er ikke engang aprilsnar.
Men jeg mener nu også Odin kablerne (og flere andre) er alt for dyre. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
KimHRasmussen skrev:
Jakobsen skrev:
Thulemanden skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvad kalder man det når man tror på noget man end ikke kan påvise (eller afkræfte, læs: Falsifikationskriteriet)? Gud, Buddha og kabler hører meget ofte i samme kategori.
De målebare parametre i et kabel er relativt til alle de andre usikkerheder der eksisterer i et musik-anlæg er så små at de -ikke- kan gøre en forskel.
Det er klart at signalkabler skal være tiltrækkeligt skærmede og helst balancerede, højtalerkabler skal være tykke nok og digitale kabler skal være tilstrækkeligt impedanstilpassede, men udover det er resten den rene relegion.
|
|
|
Brug ørerne! .... og det er ikke engang aprilsnar.
Men jeg mener nu også Odin kablerne (og flere andre) er alt for dyre. |
|
|
Jeg har set en UFO.
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
|
|
|
Det svarer vel til at sige, at forstærkerens udgangseffekteffekt er et udtryk for dens lydkvalitet..?
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
madaUlp skrev:
Thulemanden skrev:
|
|
|
Det svarer vel til at sige, at forstærkerens udgangseffekteffekt er et udtryk for dens lydkvalitet..? |
|
|
Ja fuldstændig, det er 100% det samme!
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
madaUlp skrev:
Thulemanden skrev:
|
|
|
Det svarer vel til at sige, at forstærkerens udgangseffekteffekt er et udtryk for dens lydkvalitet..? |
|
|
Ja fuldstændig, det er 100% det samme!
|
|
|
LoL
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
| Hold lige debatten saglig, gutter. |
|
|
Ja, fy. Ikke noget pjat her...
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør vi da også, vi har endnu ikke diskuteret noget uden for trådstarters emne.
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes da ikke du er til grin overhovedet. Du har købt en meter ledning til 50kr som ikke blot er forsølvet, oxygen frit kobber, men samtidig pakket ind i et meget beskyttende materiale, som gør at kablet ikke går til og oxyderer med alderen (Hulliflex)...
Så 49kr er da helt OK i mine øjne. Der er da i det mindste tænkt over produktet... Men igen...har de to ingeniører som grinte af dig sammenlignet deres kabler med dette...for først der kan en egentlig dom vel falde.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Jakobsen skrev:
Thulemanden skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du har meget at lære endnu min dreng ... eller skal vi sige opleve bare dit valg af HT og din opstilling og sub for at kompensere for en fejl/mangel i HT kan man se du ikke er kommet langt på din hifivandring hvis du da har sådan en ......
prisen er en anden sag ... men der ER stor forskel på kabler
jeg kan kun sige jo bedre anlæg jo mere tydeligt træder forskelle frem ... hvis man ikke kan høre forskel kan anlægget være for dårligt til at gengive det.. så simpelt er det....
som Janils siger brug ørerne og ikke hvad du tror du ved ....
kan du egentlig svare på hvorfor de "helst skal være balancerede" ????
hvor meget er "tykke nok" ???
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil bare tilføje; det kommer IKKE an på tykkelsen....
|
| Til top |
|
| |