| Forfatter |
|
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
| JBL kan for min skyld godt pakke deres titanium diskanter laaaangt væk. De lyder simpelthen forfærdeligt. B&W er klart en bedre højttaler! |
|
|
det lyder ikke til at du er særlig rask
jeg har ALDRIG hørt en B&W der lyder godt.Deres diskanter lyder som 100 heksehyl.
der hvor jeg vil hen med dette,er at man ikke kan bruge denne side til ret meget,hvad ang. Hvad er bedst. Det er de samme personer der sidder og savler over deres egne ting.
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 03:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jold:
Kan han da bruge dit indlæg til noget?
Mht. at B&W'erne lyder som 100 heksehyl, jamen det er jo bare selvfølgelig bare endnu en mening, kan selvfølgelig kun anbefale manden at tage ned og lytte til højttalerne, det er jo det eneste som tæller!!
Personligt synes jeg at B&W laver nogen af verdens absolut bedste højttalere, bl.a. blev B&W's 801 i en lang årrække brugt i over 80% af verdens optagestudier til klassisk musik!
Til hifreak:
Kan kun give dig ret Dali Helicon serien lyder kanon, og ser ikke mindre godt ud end de lyder, bare jeg havde råd 
__________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Golf 2 VR6]
Personligt synes jeg at B&W laver nogen af verdens absolut bedste højttalere, bl.a. blev B&W's 801 i en lang årrække brugt i over 80% af verdens optagestudier til klassisk musik!
OG!!!!!
bedtyder det så at fordi de bliver brugt i optagesudier så,at de er nogle af verdens bedste højttalere?? For så er der rigtige mange der høre til der.Bla JBL og LINN.
jold
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt vi ikke alle sammen har samme mening , jeg bruger i øvrigt selv Dali, og hvorfor jeg synes de er bedre end B&W kommer jo ikke sagen ved, nu var det jo B&W vs. JBL manden spurgte til!
Olsen starter indlægget ved at spørge hvad folk synes er bedst, jeg har bare tilgengivet min mening, ligesom nogle andre, hvorfor kritisere det, når du ikke selv skriver noget brugbart? Han spørger hvad folk personligt mener om de to højttalere, hvis folk har lyst til at savle så lad dem dog det, hvis man ikke må skrive sin mening hvad skal man så skrive?
Jeg synes bare det er så lattervækkende at folk altid skal kritisere! Vedkommende som starter indlægget i dette tilfælde >Olsen< kan vel selv afgøre hvad han kan bruge fra folks indput! Han får bare nogle meninger, nogle bedre end andre, de bør jo alligevel ikke danne grundlag for hans valg højttalere! __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ska have B&Werne med originalt B&W stativ kommer de til at koste ca. 9000 stykket. Det er ca det dobbelte af JBL'erne.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Golf 2 VR6 skrev:
|
Personligt synes jeg at B&W laver nogen af verdens absolut bedste højttalere, bl.a. blev B&W's 801 i en lang årrække brugt i over 80% af verdens optagestudier til klassisk musik! |
|
|
Hejsa EMI brugte dem og ikke mange andre. De fik dem foræret.
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Fournais skrev:
| JBL kan for min skyld godt pakke deres titanium diskanter laaaangt væk. De lyder simpelthen forfærdeligt. B&W er klart en bedre højttaler! |
|
|
Sjovt som folk har forskelige opfattelser, men det har nok noget med sammensætningen af det øvrige udstyr der gør sig gælende, for samtilige B&W højtaler jeg har hørt de sidste 25 år har klart haft en skapere og ikke særlig nuaceret diskant.Jeg har selv haft JBL og de har aldrig generet mig.
Men meget vigtigere er sku at B&W formår at spille alt musik uden liv og glød, så for at bruge et Densen udstyk, de kan ikke spille musik, men kun hifi, så kan man jo selv vælge.
|
|
|
Damn jeg synes godt nok du og jold er monster afsporet... B&W er sq nydelige højttalere imo, men indrømmet. Diskanten kan blive meget analytisk at høre på, med en forstærker der ligeledes spiller meget klart (f.eks. Denon). Men smider du en forstærker bagved der forstå at trække rundt i de nedre regioner, så synes jeg sq B&W river alt af banen. Har et par B&W 601S3 på en Denon 1804 og den ret skarpe diskant skulle jeg lige vænne mig til, men på min mors oldgamle Pioneer sparker de røv. Og det er ikke fordi der er skruet meget op for bassen, den er bare bedre på det område og har en meget dybere klang, så diskanten heller ikke er så analytisk. Denon'en bliver nok skiftet, men nu må vi se...
Anyways, jeg holder med B&W som i nok kan gætte jer til :) __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.R.S skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Fournais skrev:
|
|
Sjovt som folk har forskelige opfattelser, men det har nok noget med sammensætningen af det øvrige udstyr der gør sig gælende, for samtilige B&W højtaler jeg har hørt de sidste 25 år har klart haft en skapere og ikke særlig nuaceret diskant.Jeg har selv haft JBL og de har aldrig generet mig.
Men meget vigtigere er sku at B&W formår at spille alt musik uden liv og glød, så for at bruge et Densen udstyk, de kan ikke spille musik, men kun hifi, så kan man jo selv vælge.
|
|
|
Damn jeg synes godt nok du og jold er monster afsporet... B&W er sq nydelige højttalere imo, men indrømmet. Diskanten kan blive meget analytisk at høre på, med en forstærker der ligeledes spiller meget klart (f.eks. Denon). Men smider du en forstærker bagved der forstå at trække rundt i de nedre regioner, så synes jeg sq B&W river alt af banen. Har et par B&W 601S3 på en Denon 1804 og den ret skarpe diskant skulle jeg lige vænne mig til, men på min mors oldgamle Pioneer sparker de røv. Og det er ikke fordi der er skruet meget op for bassen, den er bare bedre på det område og har en meget dybere klang, så diskanten heller ikke er så analytisk. Denon'en bliver nok skiftet, men nu må vi se...
Anyways, jeg holder med B&W som i nok kan gætte jer til :)
|
|
|
Een ting har du i hvert fald ret i, B&W laver flotte højtalere. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
S.R.S skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Fournais skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Een ting har du i hvert fald ret i, B&W laver flotte højtalere.
|
|
|
Damn du hader godt nok B&W :D __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.R.S skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
S.R.S skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Fournais skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Een ting har du i hvert fald ret i, B&W laver flotte højtalere.
|
|
|
Damn du hader godt nok B&W :D
|
|
|
Nej da, hvorfor skulle jeg hade B&W? ,Jeg bryder mig bare ikke om lyden i dem, jeg syntes ikke musikken svinger en meter i dem, derfor ved jeg ikke rigtig hvad man bruger den slags højttaler til. .
Jeg har KUN een gang i de nævnte 25 år hørt en N803 spiller godt, der var den også spændt for en strømtærk Classe forstærker. De kræver meget strøm for at spille optimalt(glem alt om Pioneer og Denon) __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bvadr, hvor er det trættende at høre på folk der kan flamer og elsker B&W's metaldomer.. Det er de samme geniale posts der kommer hver gang. "B&W lyder som katte", "B&W lyder pisse godt". I kan skændes om det her fra til juleaften.. Præcis det samme som Intel vs AMD og nVidia vs ATi inde på Hardware Online og Sonic vs Jog på Scooter Forum..
/tChAd
|
| Til top |
|
| |
Rockefoten Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVa med 705? De skal jo ha elementer fra Nautilus serien? Krever kanskje ikke så mye forsterker....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
|
Bvadr, hvor er det trættende at høre på folk der kan flamer og elsker B&W's metaldomer.. Det er de samme geniale posts der kommer hver gang. "B&W lyder som katte", "B&W lyder pisse godt". I kan skændes om det her fra til juleaften.. Præcis det samme som Intel vs AMD og nVidia vs ATi inde på Hardware Online og Sonic vs Jog på Scooter Forum..
/tChAd
|
|
|
Punkt 1: Der er da ingen der skændes her, vi diskutere, nøjagtig det som forumet her er til.
Punkt 2: Gå dog uden om de tråde du ikke vil deltage i. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Punkt 1: Der er da ingen der skændes her, vi diskutere, nøjagtig det som forumet her er til.
Punkt 2: Gå dog uden om de tråde du ikke vil deltage i.
|
|
|
Punkt 1: Skændes, whatever. Det gør det ikke mindre træls at høre på. Punkt 2: Så kan jeg jo skippe hver thread der indeholder B&W. Sorry for Offtopic Olsen Kurt Tomos: Abbey Road Studios bruger da Nautilus 801 til både reference, surround mixing og monitoring i deres mobile studier, eller taler vi om Matrix?
/tChAd
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|