Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Forstærker til Alessandro ms-1? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ja, sælger du eksempelvis dine MS1 og bruger de "par tusinde" på en MS-pro i stedet uden en forstærker vil du (efter min overbevisning) sikkert få bedre lyd end med MS1 samt en forstærker til et par tusinde..

MS1 er en super bøf til prisen og jeg savner stadig det sæt jeg havde, men stadig er det kun "entry-level".

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Maroni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2009
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Ja, sælger du eksempelvis dine MS1 og bruger de "par tusinde" på en MS-pro i stedet uden en forstærker vil du (efter min
overbevisning) sikkert få bedre lyd end med MS1 samt en forstærker til et par tusinde..

MS1 er en super bøf til prisen og jeg savner stadig det sæt jeg havde, men stadig er det kun "entry-level".

Det er gode pointer! Altså at hovedtelefonernes kvalitet selvfølgelig skal passe sammen med forstærkeren... så jeg vil nu blot nyde mine MS-1'er,
som de er og gemme pengene til et senere tidspunkt, hvor jeg nok får lyst til at opgradere det hele...
Til top Vis Maroni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maroni

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Maroni skrev:
kolind skrev:

Ja, sælger du eksempelvis dine MS1 og bruger de "par tusinde" på en MS-pro i stedet uden en forstærker vil du (efter min
overbevisning) sikkert få bedre lyd end med MS1 samt en forstærker til et par tusinde..

Det er gode pointer! Altså at hovedtelefonernes kvalitet selvfølgelig skal passe sammen med forstærkeren... så jeg vil nu blot nyde mine MS-1'er,
som de er og gemme pengene til et senere tidspunkt, hvor jeg nok får lyst til at opgradere det hele...

Der er naturligvis mange meninger om dette.. Nogle finder lykken med et sæt "moderate" bøffer med en vild forstærker, men min egen erfaring er at pengene som regel er brugt bedst på selve hovedtelefonerne, omend de resterende elementer naturligvis også skal være i orden.

Sammenligner jeg dog mulige setups som jeg kan lave:

Koss A130 (200kr) plus Darkvoice 336i forstærker (ca 2000 kr)

Sony SA5000 (ca 2000 kr) sat til en tilfældig hovedtelefonsudgang (f.eks standard lydkort eller ipod)

I en sådan sammenligning vil jeg klart mene at sidste løsning lyder bedst, altså gode bøffer med dårlig forstæker fremfor middelmådige bøffer med god forstærkning. I denne sammenligning er mine Koss naturligvis intet fantastisk, men stadig et fund til pengene efter min mening.

Den optimale løsning er dog selvfølgeligt et punkt imellem de to eksempler.. "udemærkede" bøffer og en "udemærket" amp. Som du selv siger skal tingene jo passe sammen..

EDIT: Glemte helt min pointe..   Men ja enten bør du starte med at nyde dine MS1'ere som også er ganske glimrende selv uden forstærkning eller også skal du købe en billig forstærker til dem og gemme den store investering til det tidspunkt hvor upgrade-feberen formentligt rammer dig..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Der findes en del tommelfinger regler mht hvad ens dele b�r koste, mener man siger 3-2-1 dvs, kilde mest, så amp også høretelefoner.

Men tror det gælder mest i den højere ende.

Jeg har hvertfald brugt mest på min kilde pt

Men altså som kolind siger, du bør ikke bruge for meget på et par ms-1, ikke at de ikke er gode, men at de ikke gavner super meget af forstærkning, og er lette at trække. Du burde bare gå efter noget der har synergi med dem. Og den compass er et godt alternativ.

Evt lige et andet indspart, køb en pico dac/amp... så har du en super kilde og amp, og det er mobilt

mener du kan få en til 2300kr fra england brugt pt på head-fi.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Maroni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Så er jeg tilbage med en konklusion på det hele... det endte nemlig med, at pengene brændte for meget i lommen...

Jeg har lige bestilt en Little Dot I+ med EF92-rør fra E-bay til ca. 800 kr. - dertil kommer nok noget told og afgifter...

Når det hele er modtaget og kører, giver jeg en melding på, hvordan det lyder!

Maroni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hermed en kort melding på, hvordan det hele lyder... jeg er overordnet set utrolig glad for mine investeringer.

Head-fi-kombinationen lyder varm og lækker kombineret med min pladespiller, og den lyder dynamisk og detaljeret sammen med min DAC.

Så alt i alt er jeg godt tilfreds, og jeg har ikke andre indkøb i sigte lige nu... det skulle da lige være en Squeezebox :-)

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbagemeldinge.

Tillykke emd dit nye grej og en squeezebox er virkelig en rar ting at have...
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Ja SQ er sgu rare, jeg har haft v3 og har nu Duet´et. jeg vil sige at hvis du ikke behøver at gemme "kassen" væk, så tag og køb dig en v3, for Duet´en er sgu bøvl. Der er jo to enheder der skal koble op på nettet, og i mit tilfælde der har de nogengange problemer med at syce ordenligt, og det hele er bare lidt mere bøvl end v3´eren, og v3 eren lyder bedre

Maroni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Grebet af den gode steming er jeg strøget ud og har købt en Squeezebox v3... og det kører bare rigtig fint med lossless fra min Macbook...

Tak for de mange gode råd!

PS: Forslag til fremtidige investeringer modtages gerne :-)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Maroni skrev:

PS: Forslag til fremtidige investeringer modtages gerne :-)

Gerne

Du skal enten have en bedre strømforsyning til Squeezebox´en eller en Dac. Jeg vil nok sige at hvis det ikke behøver at være super kompakt så køb en Dac, gerne en Audio-GD eller en Zero da de jo har en okay høretelefonforstærker del. En Audio-GD som nok er det bedste bud fåes til en ca 1000kr mener jeg og er pengende værd!!! Tror eks ikke en Dacmagic til 2500 er ligesågod og den har ingen høretelefonforstærkerdel

Maroni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Du skal enten have en bedre strømforsyning til Squeezebox´en eller en Dac.

Jeg har allerede en DAC - en Beresford TC-7510, som jeg udmærket tilfreds med...

Men det med strømforsyning kunne godt være interessant for mig, hvis det ikke koster en spidsen af en jetjager... Det kunne blive relevant at skifte
både strømforsyningen til DAC'en, Sqeezeboxen og pladespilleren...

Techtrino: Kender du nogle gode steder på nettet , hvor man kan købe gode strømforsyninger, der passer til fx Squeezeboxen?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ja jeg mener at Pink floyd laver en, men de strømforsyninger er som regel ret dyre faktisk, så tror du for mere bang-for-the-buck i en dac. Men prøv at google psu for squeezebox, de fåes flere steder

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Beresford`en ved jeg at du kan sætte på batterier.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes