| Sendt: 27 April 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg sat den til, og jeg må sige at den skaber respekt.
Jeg har spillet med den med en pladespiller på begge phonoindgange - den ene med en mm-, den anden med en mc-pickup.
mm-indgangen er umiddelbart bedre. Det virker som om den godt kan rode lidt i perspektivet på mc-indgangen i komplekse passager, mens den virker klippestabil i mm-indgangen, og så har den dejligt mange tilpasningsmuligheder.
Forstærkeren bliver varm - ikke brændende, men godt håndvarm. Dog ikke mere end den forforstærker, som jeg plejer at bruge. Min accuphase, som har en voldsomt overdimensioneret strømforsyning luner altså også pænt meget. Hvis der er nogen, som ikke har prøve at kigge ned i sådan en accuphase uden tøj på, så kan jeg bare sige: Prov det! Den er ret imponerende konstrueret.
Lyden af den er overraskende åben og deltaljeret. I forhold til det forstærker-sæt, som jeg plejer at bruge mangler den dog noget dynamik og rå saft og kraft. Det kan ikke undre, for selv om pioneer'en har en pæn stor elektrolyt-bank, så har min the end effektforstærkeren større elektrolyt-bank til hver af sine to kanaler, end pioneer'en har til begge kanaler til sammen. Den virker også noget mere tyndbenet i de laveste oktaver set i forhold til det, jeg bruger til dagligt. Jeg kunne såmænd sagtens leve med at have den som min hverdagsforstærker - så godt spiller den. Men nu har jeg noget bedre.... Og min kone bruder sig bestemt ikke om den.
To af knapperne sidder låse på den, on/off-knappen er bukket og højtalerselectorknappen er uorginal og bukket. Men den virker. Jeg skal nok finde et eller andet fornuftigt at bruge den til. har en idé om, at jeg på et tidspunkt vil begynde at rode med højtalerbyggeri med fuldtone-enheder. Og i forbindelse med testen af dem ville den sikkert gøre ret god fyldest.
|