Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Beosound 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Årsagen til at BeoSound 5 lyder bedre end Apple TV (Har selv Mac Mini) er at det lydkort, der sidder i BeoMaster 5 er bedre end det, der sidder i
Apples produkter. (Når jeg siger bedre så er det jo bare min personlige mening baseret på lydkvalitet.) BeoSound 5/BeoMaster 5 afspiller digital lyd
så det lyder simpelthen klasser bedre - selv på mit ydmyge Harman Kardon anlæg til kr. 5000,- kunne jeg høre tydelig forskel på den samme
lossless fil afspillet fra min Mac Mini med OPTISK ud og fra BeoMaster 5's digitale coax ud.

Og det er ikke jitter der er årsag til det. Jeg tvivler på at mit Harman Kardon HS200 anlæg er godtnok til at man overhovedet kan høre jitter.

BeoMaster 5 har en digital SPDIF/COAX lydudgang og når du har BeoLab 5 kobler du dem direkte til denne digitale udgang. Dermed bruger du ikke
Powerlink udgangene som med andre B&O højtalere og det er lydmæssigt et skridt op.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Hvis du har BeoLab 5 er BeoSound 5 et MUST.

Sige hvem

BL5 er en fed højtaler, med BS5 er IKKE et fedt produkt. udviklet af gamle nisser oppe i Struer, som tror at de kan få forbrugerne vendt om til at rejse sig fra sofa for at betjene et anlæg. Er det ikke et af de helt store grundlag for at gå over til harddisk baseret musikafspilning. Ikke at skulle bøvle med skiftning af cd`r samt være nemmere at betjene??????

Før at BS5 bliver et lidt interessant produkt, skal der laves en 2 vejs fjernbetjening, så man kan styre det fra sofaen og så bliver BS5 jo egenligt overføldig. Så er det jo nok med BM5.

Så jeg vil tro at en Transport eller Sonos system vil klare det lige så godt, vist ikke bedre end BS5 og det er til en 10 del af prisen. Ellers er der jo Linn`s lille model som nok helt klart sparker BS5 væk.

Jeg har rodet en hel del med BS5 og fandt det på ingen måde interrassant og ikke et værdigt produkt til BL5.

gysse2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Der er næsten mere hokus pokus ( Mystik om man vil ) over digital lyd, end der er over analog !
Hvis man tager en Mac mini, eller Apple Tv, og sammenligner med BeoMaster 5, på ren lydkvalitet ( detteher er 1'er og 0'er der bliver sendt ud ), så burde det være det samme. Men det er det åbenbart ikke !
Jeg ville gerne have en Digital lyd der matcher kvaliteten på mine Beolab 5, et par enheder til 135,000kr.
Der er ingen grund til at smide pengene ud af vinduet, men på den anden side vil jeg gerne betale for et godt produkt, som jeg mener Bang & Olufsen er( Det sorte hul hvor man smider penge i )!!
Dog kan godt se Pierre argument omkring det betjeningsmæssige. B&O har altid gået deres egne veje, og høre så afgjort til de mere konservative på markedet. Når det er sagt må man også give dem at de laver nogle unikke produkter, som henvender sig til en bestemt kundekreds. Personligt har jeg altid været fan af deres intuitive betjeningsform og design, men det er en helt anden snak !
Ps:Tak for hintet Pierre - kikker lige lidt på Linn !!
Til top Vis gysse2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gysse2004

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes