Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Supos’ grej - kampen mod kvadratmeterne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Tjah, jeg hører ikke umiddelbart nogen forskel på dem, så det spiller jo ikke den helt store rolle hvis de er forskellige, ud over at det æstetisk set er lidt irriterende at de er forskellige nuancer.

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

ARGGH, stryg ovenstående. Jeg fik lige frontstoffet af, og de er totalt forskellige. Så længe jeg ikke vidste det gjorde det ikke noget, men nu ødelægger det totalt mit humør.

Kan jeg da ikke bare være heldig med ET ENESTE forbandet sæt vintage højttalere?! Lige så snart jeg får råd køber jeg et sæt fabriksnye højttalere - så ved man da i det mindste hvad man får, ikke som med det forbandede vintage l**t .

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
ARGGH, stryg ovenstående. Jeg fik lige frontstoffet af, og de er totalt forskellige. Så længe jeg ikke vidste det gjorde det ikke noget, men nu ødelægger det totalt mit humør.

Rolig Sune

Hvis du skifter diskanten i den venstre til den rigtige, så betyder det nok mindre om den aperiodiske ventil sidder øverst eller nederst.

Havde  santashooter  ikke nogle extra diskanter liggende? Jesper Olsen har måske også nogle liggende.

Mvh Klaus

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Argh du er nu osse uheldig Sune, det vil jeg holde med dig i, men livet er ikke altid let i denne hobby.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Nå, sælger har i det mindste tilbudt at give mig pengene tilbage, så nu har det kun kostet mig besværet med at slæbe dem fra Ballerup til Nørrebro og tilbage igen - med offentlig transport .

Så hvis nogen skulle have lyst til to uens Dynacoer er i velkommen til at få dem til den pris jeg betalte for dem. Vær dog opmærksom på at det ikke kun er diskanterne der er forskellige, også basserne.

Jeg har forresten hentet mine moderne B&Wer ned fra loftet, så ikke mere vintage højttalere til mig.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

supos skrev:

Jeg har forresten hentet mine moderne B&Wer ned fra loftet, så ikke mere vintage højttalere til mig.

nu er du sku da lidt af en hø-nisse supos - det er da mindst 3-4 uger siden jeg sagde du kunne komme herop med din au 555 a under armen og lytte til vintage højtalere - har nok 15 sæt stående og jeg er sikker på at et af dem vil lyde godt med din AU 555 Aer det er sku for tidligt at opgive

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Du kunne da også bare sende de to Snell basenheder over til Basrep i Viuf. Det koster nok 700 kroner at lave vel jeg tro. Så er du godt kørende med lyd der banker en del.

Ellers - hvis vi har plads kan dynacoerne komme med til rørtræffet og måske byttes med andet sjov.

Hilsner

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

vent lige lidt Supos
jeg har lidt seas enheder liggende, hvis du har lyst og energi til at kigge på enheder og ligge nogle billeder af disse ud, vil jeg se om jeg både har et par matchende diskanter og basser som du kan bruge...
så skal du få dem gratis!

ellers, kan det tænkes at basenhederne egentlig er de samme bare med forskellige dust caps og udseende... jeg har hørt at basenhederne på de gamle scandyna/Dynaco ikke skulle variere i type og derved lytte indtryk, men diskanten er derimod helt gal"
jeg har ihvertfald diskanter liggende én masse, så du siger bare til...

jeg synes også det er for tidligt at give op, vi skal nok få skaffet dig et par lækre vintage højtalere!

mvh.
Søren

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hvad med at prøve mine gamle KLH højtalere. Ægte vintage fra 68

Hilsen

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Ok, efter at have sovet på det kan jeg godt se at jeg overreagerede en smule i går aftes.

Jeg tror bare de ryger tilbage til sælger. Jeg har jo også et par (forhåbentlig fungerende) Coral Flat der venter på at jeg bygger et par mini-Voight til dem.

Basenhederne er helt sikkert forskellige. Membranen på den til venstre er meget "stejlere" end den til højre og desuden har den ikke nogen monteringshuller. Jeg fik efter noget bøvl vristet den ud, der står noget der ligner "B070", eller måske "8070" på den. I kan se den her

De øvrige enheder bliver nok sværere at få ud, de sidder meget stramt i udfræsningen og er klistret rigtigt godt fast. Det lykkedes mig dog med kærestens pudderspejl at på et kig på bagsiden af diskanten, hvor der står AD0160/T8, hvilket ifølge Google er en Philips.

Den til højre er helt sikkert en A-25x, da der sidder dette mærkat på bagsiden

Den venstre er der ingen mærkater på.

Sidste forskel er som sagt terminalerne bagpå

Er der andet der skal undersøges med henblik på at kortlægge A-25'erens forskelligheder før de ryger tilbage til sælger?

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
...
Er der andet der skal undersøges med henblik på at kortlægge A-25'erens forskelligheder før de ryger tilbage til sælger?

Kan man virkelig få lov at returnere et par højttalere som man har revet fra hinanden?

De 'amerikanske' kabinetter med deres bredde forkant og hessianfronter er interessante (selv om de er forskellige), så tag dem med til rørtræf så bytter jeg gerne med et par gængse 4 Ohms Scandyna'er.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

Kan man virkelig f� lov at returnere et par h�jttalere som man har revet fra hinanden?

De 'amerikanske' kabinetter med deres bredde forkant og hessianfronter er interessante (selv om de er forskellige), s� tag dem med til r�rtr�f s� bytter jeg gerne med et par g�ngse 4 Ohms Scandyna'er.

PQR

Jeg tror kun den går fordi han en gang før har solgt mig defekte højttalere, så han kunne nok godt se at det var rimeligt nok at tage dem tilbage.

Jeg kan desværre ikke bruge 4 Ohms, da jeg gerne vil kunne spille musik i stue og køkken samtidig, og jeg tør simpelthen ikke byde min forstærker på under 4 Ohm. Men hvis du gerne vil have dem skal jeg nok tage dem med til rørtræf. Vi finder sikkert ud af et andet byt, enten nu eller en gang i fremtiden.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Se, det er det der er så herligt ved vintage. Folk bytter og gør ved på kryds og tværs. Og at man så løber ind i en fordækt
(eller uheldig, det kan jo også ske) sælger kan vise sig at have nogle positive udfald. Det er sgu noget af et eventyr, du er
kommet ud på

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig liv i den gamle Denon DCD 1500. Jeg havde desværre kun et temmeligt sløret kredsløbsdiagram (downloadet herfra), så det tog et stykke tid at finde hoved og hale i kredsløbet.

Da jeg endelig fik et nogenlunde overblik viste det sig dog hurtigt at der bare var tale om en død 7805 spændingsregulator. I med en ny, og så krydsede jeg fingre for at det ikke var et andet problem der havde brændt den gamle af. Heldigvis ser det ud som om det ikke var tilfældet, for indtil videre kører den uden problemer.

Lyden kan jeg ikke rigtig give et bud på, da resten af mit setup er noget tvivlsomt, men rent mekanisk kan man godt mærke at der er tale om kvalitet. Og så er det da fedt at have en (næsten) vintage cd-afspiller.

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Heh, så har jeg gjort det igen - købt to Scandyna højttalere med forskellige enheder. Denne gang dog fuldt bevidst .

Da jeg så disse søde små Scandyna m2 i den lokale genbrug blev jeg straks mistænkelig, da både frontstof og logoer var forskellige.

Jeg har dog længe været nysgerrig mht de gamle ovale fuldtoneenheder, og prisen var rimelig, så jeg tænkte det kunne være sjovt at høre hvordan de lød.

Da jeg fik lirket frontstoffet af, viste det sig ganske rigtigt at være forskellige enheder:

Nogen der kan identificere dem?

Ekspedienten tilbød at jeg kunne få pengene tilbage hvis jeg ikke var tilfreds, men det kan faktisk godt være jeg beholder dem, og bruger dem i køkkenet. Lyden er ikke imponerende, men de er heller ikke meget større end en mælkekarton.

Rolf Zetterberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Känner mina danske vänner icke till det svenska KVALITETsfabrikatet Sinus?Wink

Sinus O4799 är beteckningen på den ovala högtalaren med den lustiga vikta plåtkanten.

Til top Vis Rolf Zetterberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolf Zetterberg

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kender udmærket SINUS...de sad i en del af Arenas HT'ere og de spillede helt fantastisk. Hvad er der blevet af dem?

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Rolf Zetterberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

De började bl.a tillverka ljuddämpare till bilar,och så småningom upphörde högtalartillverkningen.Hela lagret köptes av Bo Hansson-han med Rauna och Opushögtalarna.Mycket lär finnas kvar än idag hos Bo H.
Til top Vis Rolf Zetterberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolf Zetterberg

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej supos

De er da nuttede de små der Og sikken en masse fede ting. Meget lang tid siden jeg har set den store Golden 8". Jeg havde et par med rød filtkant, ellers helt den samme model. Pænt stor magnet ikke?
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Rolf Zetterberg skrev:
Känner mina danske vänner icke till det svenska KVALITETsfabrikatet Sinus?Wink

Sinus O4799 är beteckningen på den ovala högtalaren med den lustiga vikta plåtkanten.

Det er den højre du tænker på, ikke sandt?

Tror du det er muligt at finde en enhed magen til et sted, så jeg kan skifte den anden ud og få to ens højttalere?

Jeg ved hvor der står et par billige Ste-ma med ovale fuldtoner, som jeg tror passer, så en anden mulighed var at skifte begge enheder. Men hvis Sinus-enheden er så god ville jeg jo helst have to af dem.

BoPtiljudrop skrev:
Hej supos

De er da nuttede de små der Og sikken en masse fede ting. Meget lang tid siden jeg har set den store Golden 8". Jeg havde et par med rød filtkant, ellers helt den samme model. Pænt stor magnet ikke?

De er nemlig rigtig søde, og i modsætning til alt det andet skrammel jeg har samlet sammen fylder de ikke det helt store.

Nu skal jeg også snart til at have ryddet op:
- Nu kommer jeg heldigvis af med Dynacoerne til PQR i morgen.
- Snellerne regner jeg med at fixe og forære til mine forældre.
- Sonyerne ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved, men jeg nænner ikke at smide dem ud.
- Optonicaerne viste sig at være i orden, bortset fra on/off knappen på tuneren. Der skal jeg enten finde en erstatning eller bare lodde den så den er konstant tændt - så må man slukke på stikkontakten. Så måske jeg kan finde en aftager til disse? Det er i hvert fald synd bare at smide dem ud.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes