| Forfatter |
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supos
Den Scandyna A25 som du pillede bas-enheden ud af er bestykket med en Philips dome samt en Peerless basenhed ..., begge er uoriginale til den model ht'er  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Supos
Den Scandyna A25 som du pillede bas-enheden ud af er bestykket med en Philips dome samt en Peerless basenhed ..., begge er uoriginale til den model ht'er  |
|
|
Den forkerte A-25X er nu original nok. Sådan her har jeg tidligere skrevet i Den store Scandyna/Dynaco tråd: Bjørn Børja (Senior Audio Designer hos Seas) about ScanDyna: "ScanDyna used SEAS drivers, but possibly also other brands. I believe they used a 1" Philips dome tweeter for a while."hvor jeg også bragte dette i citat af Rolf Z, som også kigger forbi hifi4all.dk af og til: Today I found another pair of A-25s that I haven't seen before.They
were labelled Scan-Dyna A25 and everything-even the back-looked exactly
as the original,except for the greyish fabric.The surprise came when I
removed the front and found what absolutely must be a Philips
tweeter!And when examining the woofer more closely,it didn't look like
a SEAS.This made me very curious,so I removed the woofer at once and
found a 10 inch Peerless(99% sure since it had the typical horse-shoe
magnet and no number,painted black)The tweeter was a Philips
AD0160/T8.Crossover looked original.Both loudspeakerboxes were
absolutely original.No replacement has ever been made,I'm sure.The vent
in it's normal place too. The loudspeaker had a label saying:Scan-Dyna A-25 Made in Denmark
Nu er de umage højttalere her i Jylland, så må jeg se om de spiller så forskellige. Og Supos har noget spændende vintage grej til gode. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok..., men en "odd"udgave er det da  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
ok..., men en "odd"udgave er det da  |
|
|
Jep. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seneste nyt fra manden der var på udkig efter ET par SMÅ højttalere   Jeg ved godt jeg er håbløs, men nu havde jeg for en gangs skyld en bil, og var alligevel i Hillerød hvor der stod sådan et par til kun 200 kr. Der er tale om et par Pioneer CS-99A, 5-vejs med 15" bas. Nok noget nær den diamentrale modsætning til de 6" fuldtoner jeg skal have bygget kabinetter til  . Og ALT for store til at jeg kan have dem stående, så nu skal jeg se om jeg kan komme af med dem på en eller anden måde. Men det var da meget sjovt at prøve dem, når nu man er vant til små reol-højttalere. De spiller faktisk ganske godt - og i hvert fald klart bedre end nogen andre højttalere jeg har haft. Og så tror jeg bare alle de enheder appelerer til mit Brian-gen  . Og endelig kan man jo sætte de flotte griller på hvis man er i sit mindre vulgære hjørne. Lige et par billeder til: 
__________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre billeder end mit kamera kan tage kan ses her (bemærk for øvrigt prisen! Det kan undre at Audioscope nogen sinde får solgt noget til de priser de tager)
__________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Supos, hvordan er standen på dem? og lyden sådan generelt? jeg har sendt dig en PM.
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Supos Jeg ka' fileme godt forstå du ikke kunne lade være. De står da kanon til det der magisk labre Sansui, skal du ikke bare af med nogle møbler og beholde dem?  Indret stuen med dybe bløde sofaer (chesterfield rød læder) og masser af mahogni, et lille labert anretter bord med smukke karafler og bøger, masser af dem. En lille pejs? Jeg kunne sidder i timer foran sådan et sæt med en cognac  Ahr, jeg trænger til et herreværelse  Noget nyt om Coral, fik du PM om Phillips fultoner? Virker som om Santa lugter blod...
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Hej Supos, hvordan er standen på dem? og lyden sådan generelt? jeg har sendt dig en PM.
|
|
|
Flotte Pioneer højttalere der. Sælg dem til Santashooter, og den samlede mængde lykke i Jylland stiger betydeligt! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor pqr nedjustere, opjustere jeg: mere Sansui, Flere 1.gen. Cdafspillere og et par JBL 16 Decade blev det da osse til. Og jeg som sagde til mig selv "ingen hifi for SP-penge" tsk tsk
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
|
|
|
Bortset fra nogle ridser på toppen (som jeg tror kan slibes væk) er standen meget flot. Jeg tror de har stået med grillerne på hele deres liv, for både enheder og baflles er meget flotte. De to knapper bagpå til at stille diskant og mellemtone trænger voldsomt til kontaktrens. Da jeg hørte dem var der slet ingen lyd i den ene højttalers diskant og mellemtone (hvilket sikkert var grunden til den lave pris), men det kom der efter at jeg drejede lidt frem og tilbage på de to knapper. Lyden. Tja, de lyder ligesom bare af meget, hvis du forstår hvad jeg mener. Selvsagt masser af bas, men alligevel åbent og afbalanceret. Jeg har dårligt sammenligningsgrundlag, så det er lidt svært at beskrive, men somt sagt langt bedre end mine tidligere højttalere. Og meget afbalancerede og behagelige at lytte til. Hvis man skulle fremhæve noget negativt er de måske ikke sådan vanvittigt præcise, hvis du ved hvad jeg mener. Man føler ligesom ikke at lyden står krystalklart og knivskarpt - hvilket måske ikke er så overraskende, når man tænker på at delefiltret skal holde styr på 6 enheder, heraf 5 forskellige.
BoPtiljudrop skrev:
Hej Supos Jeg ka' fileme godt forstå du ikke kunne lade være. De står da kanon til det der magisk labre Sansui, skal du ikke bare af med nogle møbler og beholde dem? Indret stuen med dybe bløde sofaer (chesterfield rød læder) og masser
af mahogni, et lille labert anretter bord med smukke karafler og bøger,
masser af dem. En lille pejs? Jeg kunne sidder i timer foran sådan et
sæt med en cognac Ahr, jeg trænger til et herreværelse Noget nyt om Coral, fik du PM om Phillips fultoner?
Virker som om Santa lugter blod...
|
|
|
Jeg har allerede savet bogreolen i stykker bare for at få plads til nogle moderat store højttalere. Hvis jeg skal have plads til disse skal jeg også til at save i pladereolen  . Hvis du skifter cognacen ud med porter eller en god rødvin er jeg dog helt med på resten. Man går vel lidt og drømmer om sådan et privat bibliotek med læderindbundne bøger fra gulv til loft, hvor man kan gå rundt i slåbrok og ryge pibe (i virkeligheden bryder mig ikke om at ryge pibe, kun i drømmen  ).
pqrannes skrev:
Flotte Pioneer højttalere der. Sælg dem til Santashooter, og den samlede mængde lykke i Jylland stiger betydeligt!
PQR |
|
|
Jeg tror måske vi laver en ordning hvor de kommer på feriekoloni hos santashooter til jeg engang får en større lejlighed hvor de kan være. Jeg tror allerede jeg har knyttet mig for meget til dem til at jeg vil skille mig af med dem sådan endegyldigt  . __________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik i en anden retning, og fandt et par små højtalere til mit soveværelses-anlæg

Det består af: Kenwood KT-615 tuner, Sansui AU-417 amp, Technics SL-P8 cd og Luxman PD-290 pl.spiller __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Jeg gik i en anden retning, og fandt et par små højtalere til mit soveværelses-anlæg

Det består af: Kenwood KT-615 tuner, Sansui AU-417 amp, Technics SL-P8 cd og Luxman PD-290 pl.spiller |
|
|
Meget respektabelt soveværelses-setup. Hvorfor ikke den Sansui tuner du havde i overskud? Hvordan spiller de L16'ere for øvrigt? Jeg så godt de var til salg - ret billigt endda hvis jeg husker rigtigt? __________________ Følg mit setup her.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at tage noget fra de dejlige Rogers, men L16 er deropppe af, de er jo en hjemme model af 4301B studiomonitor og er gode i et meget lille rum som mit soveværelse er. TU-517 bruger jeg i mit stue anlæg sammen med TU-919. 517 kører kabel-radio, 919 kører FM-antenne  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
Jeg har allerede savet bogreolen i stykker bare for at få plads til nogle moderat store højttalere. Hvis jeg skal have plads til disse skal jeg også til at save i pladereolen .
Hvis du skifter cognacen ud med porter eller en god rødvin er jeg dog helt med på resten. Man går vel lidt og drømmer om sådan et privat bibliotek med læderindbundne bøger fra gulv til loft, hvor man kan gå rundt i slåbrok og ryge pibe (i virkeligheden bryder mig ikke om at ryge pibe, kun i drømmen ).
|
|
|
Limfjordsporter fra Thy måske? Feriekoloni hos Santa, god idé, heldige mand! Jeg tror at interessen for vintage hifi er ekstra dyr i Kph bare i kraft af kvadratmeterprisen derovre  Det er godt nok nogle spændende ting du har haft hænderne på. Iøvrigt også en ganske stilig pladespiller du har! Hvordan gik det egentligt med dine Sony ht'ere, kom de til at spille ordentligt?
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige forhørt mig rundt omkring. de blev produceret fra 1972, som den senere udvikling af en højtaler fra 1970 nemlig CS-99 de er blevet forhandlet i Hi-Fi centeret i herning og i 1973 (hvor disse højtalerer blev solgt i herning) havde de en vejledende pris på 3985 kroner pr. kanal. det er eddermanme mange penge...  __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er altså osse pi..efede! vil egenligt hellere have et sæt af dem end et sæt SP-3500 Sansui.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du ikke hænge dem øverst på din væg og vinkle dem lidt ned af på "monitorvis"
Kan du finde ud af nye komponenter til delefiltrene og bypasse potmetrene bagepå og skifte pizzo hornet ud med nogete rarere - en gammel gamma bånddiskant kan det være at du kan få dem til at lyde rigtig godt
har jo selv cs e700 og cs e900 og begge steder er det diskant pizzo ? hornet der er for meget - dvs det kan spille højt men ikke særligt smukt
den brune bas lyder egentlig ganske godt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |