Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: En synders skriftemål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 November 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:

Jeg vil anbefale dig at være lidt mere præcis i din tilståelse. Du kan besvare præcist hvem, hvad, hvornår, hvordan.

Jeg har faktisk overvejet at sende dem root-pw til min server - så kan de selv gå ind og kigge og bevissikre alt det de vil, naturligvis under ansvar for, at de ikke må ødelægge eller tilføje noget til systemet, kun kigge

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 November 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Pas nu på, at du ikke roder dig ud i en tiltale for forsøg på distribution. Med root-password kan de jo ret nemt blive i stand til at kopiere filerne fra din server.

(Det var så ikke ment som et forsøg på at genoplive den gamle debat om, hvorvidt distribution til rettighedshaveren(s repræsentant) er lovligt eller ej.)

Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Det eneste spørgsmål du reelt har svaret på er hvem.

Du kunne starte med at angive hvornår, eks. Jeg har "dato eller periode" lavet kopier af nedenstående dvd er og cd'er. Selve kopieringen foregik på min bopæl "adresse".

Hvordan: Kopieringen foregik på en computer hvor der er installeret Windows Vista (?) styresystem. Kopieringen blev foretaget af "program" version xx. Selve kopieringen foregik på følgende måde. En cd eller dvd blev indsat i dvd drevet på computeren hvorefter jeg trykkede på "programmets" ....osv. Dette resluterede i at der blev lavet en kopi i format xx på hardisken det er placeret i min computer.

Hvad: En komplet liste over de cd'er og dvd film du har kopieret, husk at have alle oplysninger, udgiver katalog nummer osv.

Du kunne evt. skrive baggrunden for at du har kopieret, jeg gætter på at det gør afspilningen mere komfortabelt for dig.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

@el_serpiente: Øhm... hvor vil du hen?

Vi kan da godt sidde og diskutere formalia og tegnsætning, og der er helt sikkert meget der kunne være skrevet anderledes. Men det har vel ikke ret meget med noget at gøre mere, vel?

Nu har de jo reageret og vil inden 1/12 komme med en reaktion... Jeg tvivler på, at den bliver: "Da De ikke har formået at dokumentere præcis hvordan og af hvilke værker de har foretaget ulovlig kopiering, vil vi ikke forfølge sagen yderligere." - selvom det da bestemt ville være en interessant nyskabelse... og hvis de melder tilbage, at de gerne vil se yderligere dokumentation, så leverer jeg den hellere end gerne.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

@erla

Det du skriver vil jeg ikke betragte som en tilståelse.

For at de skal tage dit brev alvorligt skal du også give de oplysninger de gerne vil have, da de kun kan tage udgangspunkt i noget konkret, skal du skrive det.

Det med at skrive at du har kopieret tusinde dvd'er giver ikke meget konkret at tage stilling til. Hvis jeg var APG ville jeg da bede om en uddybelse, med de har nok bare betragtet brevet som en useriøs henvendelse. De får sikkert mange sjove breve.

Det mindste du kunne skrive, var en liste over de cd'er og dvd du har kopieret, der skal du også angive hvilke cd'er eller dvd er der er kopibeskyttet.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Nu har de jo reageret og vil inden 1/12 komme med en reaktion...

En reaktion på din anmeldelse, eller på Henriks anmeldelse? Jeg kan ikke lige se, at du noget sted i tråden har skrevet noget om, at de også har svaret dig og lovet en reaktion.

Et løfte til Henrik om at komme med en reaktion på hans anmeldelse kan jo vanskeligt tolkes som en "accept" af din anmeldelse.

Selv om jeg er fuld af beundring for, at du og Henrik frivilligt stikker ørerne i maskinen for at udstille en uhensigtsmæssig lov, kan jeg kun give El Serpiente ret. En uspecifik tilståelse er for let at ignorere - især i en situation, hvor modparten sandsynligvis vil lede med lys og lygte efter en god grund til at ignorere tilståelsen, så de ikke roder sig ud i en sag, hvor de vil tabe, selv hvis de vinder.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 November 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

som jeg postede et link om, har antipiratgruppen problemer med at løfte bevisbyrden. Her
vil det være lettere, men så er problemet at erla og henrik ikke er de forbrydere, som antipiratgruppen vil have os til at tro at verden er fuld af!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Øh? Jeg forstår ikke lige, hvor du vil hen, jazzman.

Hvis man anmelder sig selv for at fremprovokere en reaktion, siger det ligesom sig selv, at der ikke bør være problemer med bevisbyrden.

Og hele pointen med projektet er jo netop, at Henrik og Erla ikke er grimme pirater. De anmelder sig selv for at vise, at lovgivningen giver problemer for lovlydige borgere, der ønsker at gøre brug af musik og film, som de har betalt for.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 November 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Vi er helt enige, Allan. Min pointe er at Antipiratgruppen er i en catch-22:

Hvis de IKKE forfølger sagen, bliver de til grin fordi de ikke engang kan finde ud af at tackle en tilståelsessag.

Hvis de forfølger sagen, bliver de til grin fordi erla åbenlyst ikke snyder nogen, men bryder en sindssyg lov, skrevet af
følgagtige og uvidende politikere i lommen på åndsformørkede branchefolk uden sans for nytænkning.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Hvis de IKKE forfølger sagen, bliver de til grin fordi de ikke engang kan finde ud af at tackle en tilståelsessag.

Det er nok stadig deres bedste mulighed, hvis de kan finde på nogen som helst undskyldning for at ignorere tilståelsen. F.eks. fordi den ikke er tilstrækkeligt konkret til, at der kan bygges en sag på den.

Starter de en retsssag, er de sikre på at tabe uanset udfaldet. Enten taber de i retten, eller også vinder de i retten og får skabt en martyr. En martyr vil gøre det langt sværere for dem, næste gang de forsøger at narre politikerne til at gennemføre en lovændring.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Allan og el_serpiente, jeg takker for jeres gode råd og undskylder mine ringe evner til at udtrykke mig præcist på skrift - jeres kritik er taget til efterretning

Men, mener nu stadig ikke det er det afgørende... om der er tale om en eller flere, om værket specifikt er nævnt eller ej - det drejer sig om, at de har kæmpet for at få vedtaget en lov, nu siger vi så - okay, men jeg bryder den altså! Det må i det mindste afføde en eller anden form for reaktion, og intet svar er også en slags svar ;-)

Men - jeg har som sagt selv tænkt på, at skulle det komme dertil, så skal de naturligvis ha' dokumentation for hvilken lovovertrædelse jeg har begået. Og fremfor at få besøg af fogeden om natten, vil jeg naturligvis hellere selv udlevere den fornødne dokumentation.

Jeg har bestilt domænet www.privatkopisterne.dk, men det er ikke slået igennem endnu. Men jeg har indtil videre kastet lidt op på min server - konstruktiv kritik og enhver form for hjælp er mere end velkommen... jeg er i denne sammenhæng jo bare en glad amatør, hvilket I må ha' mig undskyldt

- men der ligger lidt dokumentation for køb hos Laserdisken indtil videre - hvis ikke de er rippet, er de ved at blive det. Desuden lidt billeder af de fysiske film jeg har rippet...

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Allan og el_serpiente, jeg takker for jeres gode råd og undskylder mine ringe evner til at udtrykke mig præcist på skrift

Selv tak. Det er nu vist falsk beskedenhed fra din side.

Min hovedpointe er nok, at du ikke skal forvente at blive bedt om yderligere dokumentation. APG bør være særdeles tilfredse, hvis de til pressen kan sige "Ja, vi fik en henvendelse, men vi kunne ikke rigtigt bruge den til noget på grund af mangelfuld information, og vi har ikke haft ressourcer til at gøre mere ved sagen."

Derfor vil det sandsynligvis være bedre at give en helt præcis beskrivelse af, hvad du har foretaget dig med nogle få, navngivne, kopibeskyttede værker end at give en mere løs beskrivelse af, hvad du har foretaget dig med tusindvis af værker. I princippet skulle det jo være nok at tilstå kopieringen af een kopibeskyttet film, hvis handlingen er tilstrækkeligt dokumenteret.

erla skrev:

Jeg har bestilt domænet www.privatkopisterne.dk, men det er ikke slået igennem endnu. Men jeg har indtil videre kastet lidt op på min server - konstruktiv kritik og enhver form for hjælp er mere end velkommen... jeg er i denne sammenhæng jo bare en glad amatør, hvilket I må ha' mig undskyldt

Jeg synes i hvert fald, at indledningen på forsiden er rigtig god. Den giver på kort plads en god beskrivelse af, hvilke urimeligheder en betalende kunde stilles overfor.

Men måske skulle du spille lidt mere på, at kopieringen ikke bare foretages for at få en ekstra kopi, men faktisk er nødvendig for at kunne benytte filmene og musikken på den måde, som du og mange andre finder hensigtsmæssig.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Allan O: rigtig god pointe... loven i sig selv er et sørgeligt udtryk for hvor galt det kan gå, når folk ikke kan relatere sig til det der fremstilles for dem

Så det er vigtigt at den almindelige forbruger straks kan forholde sig til problemstillingen - at det er den måde de selv vil afspille film og musik på, på deres næste anlæg.

Har rettet lidt til og gjort henvisningen til so ein ding kraftigere... men du har ret i din kritik, og det er stadig ikke helt godt... kunne være fint med en grafisk illustration - er der nogen der kan tegne til stede?

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 November 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 November 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Enfrustreretforbruger.dk er stedet, hvor du kan læse om henvendelser til kulturministeren (og svar fra hende), kulturudvalget og den anmeldelse som antipiratgruppen og pressen har reageret på.

Desuden kan du læse om den oprindelige henvendelse til bl.a. tv2, pc world og so ein ding på dr2 om deres opfordring til lovbrud.

Jeg anmeldte mig selv til antipiratgruppen d. 30. oktober og de har lovet at komme med et svar senest d. 1.december. Mærkeligt at de ikke har svaret erla? Måske det skyldes at pressen ikke fik færten dengang? Tag jer sammen APG!!!

Jeg tilbød erla at skrive på enfrustreretforbruger.dk, så der var et udgangspunkt (et sted = nemt overblik), men han takkede nej og oprettede derefter sit nye site.

Prøv at søg på "danish drm breaker" på google :)

Jeg ønsker erla held og lykke :)

Det er nu der skal ske noget for at vi kan få ændret lovgivningen !!

Alle der har løst til at skrive et længere indblik om digitale kopier af lovlig købte dvd'er er velkommen til at dette indlæg udgivet på enfrustreretforbruger.dk.

Forsat go dag

Henrik
Enfrustreretforbruger.dk
Twitter.com/frustreret

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Enfrustreretforbruger.dk er stedet, hvor du kan læse om henvendelser til kulturministeren (og svar fra hende), kulturudvalget og den anmeldelse som antipiratgruppen og pressen har reageret på.

Desuden kan du læse om den oprindelige henvendelse til bl.a. tv2, pc world og so ein ding på dr2 om deres opfordring til lovbrud.

Jeg anmeldte mig selv til antipiratgruppen d. 30. oktober og de har lovet at komme med et svar senest d. 1.december. Mærkeligt at de ikke har svaret erla? Måske det skyldes at pressen ikke fik færten dengang? Tag jer sammen APG!!!

Jeg tilbød erla at skrive på enfrustreretforbruger.dk, så der var et udgangspunkt (et sted = nemt overblik), men han takkede nej og oprettede derefter sit nye site.

Prøv at søg på "danish drm breaker" på google :)

Jeg ønsker erla held og lykke :)

Det er nu der skal ske noget for at vi kan få ændret lovgivningen !!

Alle der har løst til at skrive et længere indblik om digitale kopier af lovlig købte dvd'er er velkommen til at dette indlæg udgivet på enfrustreretforbruger.dk.

Forsat go dag

Henrik
Enfrustreretforbruger.dk
Twitter.com/frustreret

Hej Henrik

Er det muligt at se teksten i det brev du har fremsendt til APG? (jeg kan ikke finde på din side, det link der er til en pdf der efter min opfattelse burde være brevet, viser ikke brevet, men giver mulighed for at skrive en kommentar)

Det kunne også være interessant af se hvad APG reelt har svaret dig.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
Er det muligt at se teksten i det brev du har fremsendt til APG? (jeg kan ikke finde på din side, det link der er til en pdf der efter min opfattelse burde være brevet, viser ikke brevet, men giver mulighed for at skrive en kommentar)

Er det ikke DETTE LINK du leder efter ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
el_serpiente skrev:

Er det ikke DETTE LINK du leder efter ?

Jo, tak for det.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:

Hej Henrik

Det kunne også være interessant af se hvad APG reelt har svaret dig.

Hej, kan se du har fået svaret på linket.

Når du klikker i et link i et indlæg på mim blog bliver du ført hen til en side der indeholder en kort beskrivelse af indholdet samt et link til den fil du efterspørger :)

APG har ikke svaret mig endnu. De har udtalt til pressen, lidt mystisk de ikke giver mig besked, at de vil svare mig inden d. 01. december

Forsat go aften

Henrik

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes