Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey min ven
undskyld jeg lige highjackede din tråd
mvh den gale
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder alligevel ret lækkert ! Syntes den solo rykker ganske godt herhjemme  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja thue det er en fed skive... må have en eller kopi...
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven der
tror sgu de plader virker... har lige for en start sat de 2 store op bag ved højtalerne... tror det blive godt...
mvh den gale
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hey ven der
tror sgu de plader virker... har lige for en start sat de 2 store op bag ved højtalerne... tror det blive godt...
mvh den gale |
|
|
Hvordan, blev de så monteret ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
lige nu har jeg sat dem på en fod bag ved højtallerne sådan der er lidt luft bag dem... synes umiddelbart det gav lidt.... men hørte ikke så meget du lille pigen ville se noget i tv....
har så 3 lidt mindre ca 60x40 cm... som jeg vil lege med i morgen.....
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej dan
lige nu har jeg sat dem på en fod bag ved højtallerne sådan der er lidt luft bag dem... synes umiddelbart det gav lidt.... men hørte ikke så meget du lille pigen ville se noget i tv....
har så 3 lidt mindre ca 60x40 cm... som jeg vil lege med i morgen..... |
|
|
det skal nok hjælpe, eller må du lokke konen på nogle tunge stof gardiner, syntes at kunne huske at jeg har læst i en tråd at der findes gardiner lavet til akustisk regulering. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det med gardiner har vi snakket om herhjemme og hvis det hjælper må jeg gerne få det... men har endnu ikke rigtig set noget der er så kønt...
jeg har også fået lov til at skifte sofabordet ud med en puff af stof... er sikker på det også vil give noget...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
det med gardiner har vi snakket om herhjemme og hvis det hjælper må jeg gerne få det... men har endnu ikke rigtig set noget der er så kønt...
jeg har også fået lov til at skifte sofabordet ud med en puff af stof... er sikker på det også vil give noget... |
|
|
Det med tunge gardiner er altså noget der virker, da jeg havde indbrud for ca 2 år siden, der forslog taksator at jeg udskiftede mine tunge gardiner med lemelgardiner(kan se henrik har dem også)så de kunne stilles så man ikke så let lige kunne se hvad der var af værdi i stuen, så jeg skiftede til lemel gardiner, lydmessigt kunne jeg lige så godt ha skiftet til en tynd snot klud, det var godt nok en forringelse. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja har også selv lamel gardiner de duer sgu ikke men konen synes de er flotte !!!!!!!!!!!!!!!! men må jo som sagt godt skifte men kan ikke finde nogle pæne... så tror jeg i første omgang prøver en puff istedet for sofabord-
.....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven
jeg synes ikke jeg får de knald i højtaleren når jeg slukker din forstærker.... gud ved om det er strømrenseren der gør de ikke kommer.... ellers må det være noget i din el-instalation tror jeg...men tror det er strømrenseren der " æder " de knald...
mvh den gale fra jylland
|
Til top |
|
|
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hey ven
jeg synes ikke jeg får de knald i højtaleren når jeg slukker din forstærker.... gud ved om det er strømrenseren der gør de ikke kommer.... ellers må det være noget i din el-instalation tror jeg...men tror det er strømrenseren der " æder " de knald...
mvh den gale fra jylland
|
|
|
Tror ikke det er min installation for der er ikke noget med din forstærker her...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så må det jo være din forstærker... men har hellere ikke oplevet noget her så tror strømrenseren " æder " de knald... det er jo godt nok ...
får du finlyttet noget musik min ven
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven giver du lige en briefing om din tur til odense.... om jeg er gået glimt af noget.... men jeg ligger på langs herhjemme suk....
mvh den gale
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh de højttalere er simpelthen en af mine absolutte favoritter uanset prisklasse! De spiller bare så flot og designet er ligeså.
Selv må jeg tage til takke med lillelillebror 807v, men jeg skal også have noget at glæde mig til når studietiden er slut :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven
jeg skrev lige til kurt ang. ny forstærker... havde et par stykker som jeg har tænkt på nemlig...: 1. mclntosh selvfølgelig.. kunne jo få den til en fornuftig pris...
2. advance acoustic for og effekt... kender ikke mærket men kurt snakkede positivt om det... kender du noget til det mærke...
3. 2 mono trin fra xindak 200 w og en xindak rørforforstærker... det skulle jo være det bedste fra begge verdner... med transistor i effektdelen og rør i forforstærker delen
4. næsten det samme som 3'en bare med stereotrin istedet for....
så må vi se hva det bliver til.. hælde dog mest til eks. 1 og 3.. tror det kunne komme til at lyde godt... især 3'en virker spændende... læste at de monotrin skulle kører ren kl A til 50 w og AB til 200w....
de eks. vil også kunne holdes nede på et rimelig prisleje sku jeg mene...
tror du ikke de eks. er meget gode og interesante min ven...
men nu må vi se hva kurt har at sige når han svare... og hva han har hjemme.. men mon ikke hanhar DET eller kan skaffe det....
mvh din gale og lidt rådvilde ven..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven igen
fat lige en side på nettet hvor de skriver at xindak's transistor forstærkere er et rigtig godt kombo til dine focal højtaler... efter hva jeg kunne forstå var det fordi dine højtaler havde et dyk i impedancen... og de store transistor forstærker var total ligeglad med det... også kunne de virkelig sparke liv i focal højtaleren.... alt det her er selvfølgelig taget prisen i betragtning... vil jeg tro for der er selvfølgelig andre forstærker der kan det men nok til en anden pris... desværre....HVORFOR SKAL DET OGSÅ VÆRE SÅ DYRT DET HELE SUK...
MVH JOHN
PS SIDDER LIGE OG PRØVER OM JEG KAN FINDE DEN SIDE IGEN...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hey ven
jeg skrev lige til kurt ang. ny forstærker... havde et par stykker som jeg har tænkt på nemlig...: 1. mclntosh selvfølgelig.. kunne jo få den til en fornuftig pris...
2. advance acoustic for og effekt... kender ikke mærket men kurt snakkede positivt om det... kender du noget til det mærke...
3. 2 mono trin fra xindak 200 w og en xindak rørforforstærker... det skulle jo være det bedste fra begge verdner... med transistor i effektdelen og rør i forforstærker delen
4. næsten det samme som 3'en bare med stereotrin istedet for....
så må vi se hva det bliver til.. hælde dog mest til eks. 1 og 3.. tror det kunne komme til at lyde godt... især 3'en virker spændende... læste at de monotrin skulle kører ren kl A til 50 w og AB til 200w....
de eks. vil også kunne holdes nede på et rimelig prisleje sku jeg mene...
tror du ikke de eks. er meget gode og interesante min ven...
men nu må vi se hva kurt har at sige når han svare... og hva han har hjemme.. men mon ikke hanhar DET eller kan skaffe det....
mvh din gale og lidt rådvilde ven.. |
|
|
advance acoustic mener jeg er udviklet i frankrig, men laves i østen. Vincent er jo lavet efter samme princip og må sige jeg har en del mere tiltro til dette fabrikat uden entlig at ha nogen erfaring med nogle af produkterne. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jeg kender slet ikke det advance acoutics men tror ikke det er noget for den gamle her... kurt sagde bare det spillede godt meeeen...
hænger mere til de 2 monotrin og en rørforforstærker... har læst forskellige test og anmeldelser om dem og må sige de for top kritik.... og de kan jo ikke allesammen ha dårlige øre hehe 
så lige en ny prisliste over ved henrik fra mclntosh... må nok sige de har sat prisen ned...
en mclntosh 6300 er sat ned fra ca 29000 til 21000 kr det er jo dejligt når man måske tænker på at gå den vej 
mvh john
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven
snakkede lige med kurt igår han havde ikke hørt boget til den prisnedsættelse fra mclntosh...tværtimod.... sagde til ham at jeg havde set deres nye prisliste over ved dig....men han ville lige undersøge det nærmere....
det der advance acoustic.. vil jeg sgu ikke have... så lige et billed af det... hmm ikke kønt... så det bliver det sgu ikke min ven....
mvh den gale
|
Til top |
|
|