Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud ven... meget pænere end den gamle
mvh den gale
|
Til top |
|
|
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
ser godt ud ven... meget pænere end den gamle
mvh den gale
|
|
|
Tak...mange tak gale dreng 
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er bare super lækre det højttalere
Men skal du ikke ha beskyttelses gitteret af diskanten? Det er lige til at tage af
|
Til top |
|
|
Hagrid Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langendorf skrev:
De er bare super lækre det højttalere
Men skal du ikke ha beskyttelses gitteret af diskanten? Det er lige til at tage af |
|
|
Ok...det var jeg ikke klar det var...giver det nogen forskel rent lydmæssigt...???
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men kan godt høre forskel. De sidder fast med magnetisme så du kan bare tage dem af. Så du kan jo bare prøve og se hvad du foretrækker
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fede højtalere. De har altså bare en dejlig sprød lyd over sig 
Tillykke med dem  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Hagrid Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Super fede højtalere. De har altså bare en dejlig sprød lyd over sig 
Tillykke med dem 
|
|
|
Hej Pierre...
Takker mange gange er også super tilfreds med dem 
Men dit set-up er nu også ret så lækkert gad godt høre det i de rette omgivelser og ikke i en butik hvor jeg tidligere har fået meget lidt lyttetid på Avalon 
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ven
synes vi mangler nogle billeder af dine nye babyer.... du må lige opdatere som vi snakkede om...
uha kunne sgu ikke finde min seng i nat... sad sgu og hørte det musik jeg fik af dig ... det der taylor livingston er sgu rigtig fint lytte musik... meget nem at følge med i.....
skiftede over til transistor forstærkeren i aftes sammen med VDH kablet ikke den bedste kombi med det bal. kabel... hjalp lidt da jeg fik nordost kablet med over.. så åbnede det sig lidt...
du må prøve at have det bal. kabel over og lege med min ven... tror det vil klæ lyden over ved dig...det er da ihvertfald et forsøg værd ....
men op med nogle nye billeder ikk 
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hey ven
synes vi mangler nogle billeder af dine nye babyer.... du må lige opdatere som vi snakkede om...
uha kunne sgu ikke finde min seng i nat... sad sgu og hørte det musik jeg fik af dig ... det der taylor livingston er sgu rigtig fint lytte musik... meget nem at følge med i.....
skiftede over til transistor forstærkeren i aftes sammen med VDH kablet ikke den bedste kombi med det bal. kabel... hjalp lidt da jeg fik nordost kablet med over.. så åbnede det sig lidt...
du må prøve at have det bal. kabel over og lege med min ven... tror det vil klæ lyden over ved dig...det er da ihvertfald et forsøg værd ....
men op med nogle nye billeder ikk  |
|
|
Hviket VDH kabel er der tale om ?, jeg har jo haft en del af professorens kabler, hybrid kablerne syntes jeg generelt er lidt for afrundet i toppen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
det er VDH cs 122... lyder af bæ i forhold til mit bona... så det er smidt væk... så må jeg bare tag besværet med at skifte rundt.... tror ikke VDH er lige mig... har godt ikke hørt det helt dyrer....
jeg synes sgu det har givet en del at skifte rør i cd'en... det spiller en del mere harmonisk hele vejen op... og bassen lidt strammere... det havde jeg alligevel ikke troet... så der skal leges med rør i casa del john....
mvh
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal vdh heller ikke ha skyld for at have særlig stram bund, cs 122 sammen med d-102mk3 giver billige systemer mere krop og får generelt buget hifi til at lyde bedere en det er, men ellers syntes jeg heller ikke at der er noget at råbe hurra over. Syntes hans signalkabler af hybrid serien bliver kedelige at høre på i længden, hans højtalerkabler er der dog et par jeg godt kan tilslutte mig, hvis man ellers finder et signalkabel af andet fabrikat.
Rør, ja det er jo en jungle, det værste er ventetiden på at de bliver tilspillet så man ved om det er noget der dur. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal ha fundet mig et nyt bal. kabel men ved ikke hva det skal være... det må bare ikke blive lyst i lyden og det skal være åben og lidt tilbage lænet... S og T lyde er bandlyst .... men må ud og lede og prøve
ja der går lige et par timer inden sådan et rør spiller optimalt
mvh
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
jeg skal ha fundet mig et nyt bal. kabel men ved ikke hva det skal være... det må bare ikke blive lyst i lyden og det skal være åben og lidt tilbage lænet... S og T lyde er bandlyst .... men må ud og lede og prøve
ja der går lige et par timer inden sådan et rør spiller optimalt
mvh |
|
|
Hvorfor ikke finde et nordost xlr kabel fra den tunge ende, de paser jo til dit bona kabel. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt det sad konen og jeg også lige og snakkede om... det ved jeg jo duer... tror jeg vil gå et tak højre op en red dawn så...
det xindak jeg bruger lige nu lyder godt men i længden bliver det en tak for kedelig.... så når jeg skifter forstærker er det både ht kabel og signal kabel der skal flyttes rundt.... for flytter red dawn med rundt pt.... det bøvl gider jeg ikke i længden ... ved godt det er et luksus problem... men man er vel magelig....
men jo tænker selv på noget NO. kabel... så nu skal der bare kigges efter et....
mvh
|
Til top |
|
|
Hagrid Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej interesserede kiggere 
Så skete det altså igen...en udskiftning af grej og så skal det da selvfølgelig vises frem 

Et styk super forstærker...XINDAK XA 6950 og den spiller sgu mindst ligeså godt som den ser ud. De kinesere kan altså et eller andet og spørger I mig synes jeg det er synd de bliver sablet ned bare fordi der ikke står det helt rigtige på fronten. Den her spiller med en autoritet jeg sjældent har hørt...der er hul igennem hele vejen og den mister aldrig pusten 

Tilhørende super CD spille...XINDAK MUSE 1.0 DELUXE. Det er bare en kanon maskine som pt leverer mig vellyd over rørudgangen. Røret er skiftet til et Mullard fra tredserne og det har iflg tidligere ejer givet lyden et stort løft...og jeg tror ham på ordet for det hjalp i min gamle Shanling

Heller ikke bagsiden mangler noget...der forefindes de rigtige terminaler og selv balanceret drift er en mulighed...som skal prøves en dags tid 

26 kg. fed forstærker 

10 kg. fed cd
Sættet er iøvrigt blevet testet i Norge med et aldeles fremragende resultat til følge...og det endda op mod et Hegel sæt smider sgu lige et link til anmeldelsen 
http://www.exclusivehifi.dk/xindak/reviews/lydbilde.pdf
Nu vil jeg sætte mig hen og nyde synet og ikke mindst lyden af mine fine sager...og til 6.000 for sættet er der endda råd til super rødvin også 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud ven... kan kun give dig ret ang xindak mærket
mvh john
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 03 November 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser ret sprødt ud det Xindak sæt. Det ser ud som om du ikke mangler "muskler".
Hvis det spiller halvt så godt som det Xindak i slæbte med op til mig er det dælme et godt køb __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 03 November 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du kun givet 6k for det sæt? Det er dælme billigt! Det ligner i hvert fald noget som er væsentligt dyrere. Hvis det spiller lige så godt som det ser ud, så må du være en glad mand.
|
Til top |
|
|
Hagrid Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Ser ret sprødt ud det Xindak sæt. Det ser ud som om du ikke mangler "muskler".
Hvis det spiller halvt så godt som det Xindak i slæbte med op til mig er det dælme et godt køb
|
|
|
Hej Thue...
Det spiller sgu næsten dobbelt så godt som den jeg slæbte hele vejen til Ålborg...men du er da velkommen til at kigge forbi til en lille lytter 
|
Til top |
|
|