Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 13:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Så er man blevet selvbygger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 24 April 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Ja det måtte jo komme, jeg er lige i øjeblikket gået i gang med at bygge mig min egen headamp, i dag blev jeg færdig med strømforsyningen.

Senere i aften vil jeg nok gå i gang med at putte ting i printpladen til selve forstærkeren..

Min Xcan er røget op til pcen så jeg stresser mig selv lidt med at få det færdigt, så jeg kan få en forstærker i stuen igen..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 24 April 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Claus, du kan ikke skrive sådan et indlæg, uden at skrive lidt om hvad det er du er ved at bygge?
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 25 April 2009 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Jo det kan jeg da...

Forstærkeren er en single ended classe a ting, hvad det så end betyder

Jeg har lidt svært ved at forklare hvad jeg bygger for jeg aner ikke en hujende fis om sådan nogle ting, så jeg har købt et Kit som "bare" skal samles...

Der kommer billeder og en mere fyld efterhånden som mit projekt skrider fremad.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 25 April 2009 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jo det kan jeg da...

Forstærkeren er en single ended classe a ting, hvad det så end betyder

Jeg har lidt svært ved at forklare hvad jeg bygger for jeg aner ikke en hujende fis om sådan nogle ting, så jeg har købt et Kit som "bare" skal samles...

Der kommer billeder og en mere fyld efterhånden som mit projekt skrider fremad.


Single ended classe a ting betyder som regelt fremragende lyd 
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 25 April 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hvilket kit
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 25 April 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Det hedder chiara og er en hart amp.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 25 April 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hmm den har jeg aldrig hørt om, men pyt, så længe jeg kan komme til at høre den
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 26 April 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hva er nu det for noget gøjl claus  Skulle du ikke hellere have haft en Beta22 ?
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 26 April 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Har lige googlet dit lille projekt lidt.. Det ser jo ikke ud af meget med de printplader der er på hjemmesiden i hvert falde.. Men håber da at det bliver et hit.. Det burde vel blive godt, men det burde en amp til små 1500 kr + kabinet vel også gøre.. :)

 

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 26 April 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Der er lidt info her

link 1

Og her

Link 2


Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 27 April 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

IT IS ALIVE, jeg ved ikke om det er fordi jeg selv har lavet den eller om den virkelig er så god som jeg synes lige nu..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 27 April 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Tillykke

Så nu må du hellere lægge billeder op ik
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 27 April 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jamen det er da super spændende!!! Kom nu med nogle billeder...

Bare fordi det er do it yourself behøver det jo ikke lyde dårligt!!!

Om man hedder Dr. Xin, , Dr. Meier, Ray Samuels, Ken Ball, Phil Larocco eller hvad man nu hedder så er det jo i virkelig "do it yourself" de alle
sammen sidder og laver i større eller mindre skala. I Head-fi verdenen er der vel ingen der er så store endnu, at man har et mega
produktionsapparat. Derefter kræver det bare at der er nogle af dem, der har mellem 2000-10000 posts på Head-fi.org som siger at det lyder godt
så har du succes og alle head-fi-Lemmings (inkl. mig selv) løber ud og køber det med det samme.

Og så vil vi alle begynde at omtale dig som Dr. Claus i fremtiden.... (DIY-amps som er omtalt herinde er selvfølgelig tvalgsindlagt til at skulle
deltage i Head-fi meets.)
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 27 April 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hmmmm DR Claus, det lyder sq da godt, men jeg kan jo ikke tage æren for den måde forstærkeren er samlet på..

Men jeg har nu tænkt mig at opgradere røven ud af bukserne på den, sådan bare for sjovt..

Det første jeg vil prøve er de opamps jeg har købt til Zeroen, de kan jo goså lige sættes i den her

Men før jeg gør ret meget andet skal jeg jo have bygget mig en kasse....

Der er masser af billeder på de link jeg har postet tidligere og mit er bare grimmere loddet, så det er ikke noget at se på..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 27 April 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Hmmmm DR Claus, det lyder sq da godt, men jeg kan jo ikke tage æren for den måde forstærkeren er samlet på..


Nåårh...det er selvfølgelig rigtigt. Men hvis du nu ikke havde nævnt det for nogen så var der aldrig nogen, der havde gættet det
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 27 April 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg stemmer for en trækasse

Synes alu lasser er pæne, men træ er nu alligevel pænere synes jeg, gerne Eg. Også er det let at få fat på og bearbejde.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 27 April 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Ps, det passer også så fint til dine Victor jo
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 28 April 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er gået i gang med en trækasse, et ordentligt bæst af en kasse men jeg er ikke helt hundrede på hvordan mønsteret på den skal være, i vil forstå hvad jeg mener når jeg får taget nogle billeder, men da jeg helst ikke vil "forstyrres" af input, hvor velmenende de så end er, vil der ikke komme nogle billeder før jeg er tættere på slutningen.....

Den er et stort skrummel fordi at der jo skal være plads til den DAC som jeg vil gå i gang med at bygge som det næste ..

Den vil være af Eg og måske en anden type (mørkt træ) jeg skal lige ned i Bauhaus og se hvad de kan byde på..

Jeg er stadig meget overrasket over hvor god lyd den lille fyr kan levere, den er i en helt anden liga end min V8er, specielt med de lidt tungere bøffer, mine DT880 er kommet frem igen og man kan virkelig høre hvor let og problemløst de bliver trukket..
Ved de lettere bøffer er der mindre forskel, men stadig en forskel som tydeligt høres..

Den passer så ikke ret godt sammen med w-1000, den er faktisk bedre fra V8, men det skyldes den der mærkelige japanske mellemtone de har.

Den har stadig god tid til at spille sig til, de fleste siger 500 timer, så hvis det bliver endnu bedre er jeg da bare endnu mere tilfreds..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 28 April 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Læste jeg korrekt, at den er bedre end din XCAN V8 - selv efter du har fået nye rør???
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 28 April 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

JAAAAAA, jeg er selv meget overrasket, men den har så meget mere Power at det er helt absurd, men jeg vil vente med at fælde nogen egentlig dom før der er gået et par uger, for jeg er jo pavestolt af min lille ny så placeboeffekten spiller måske også ind...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes