Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 21:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rørforstærker til Sonus Faber Cremona M (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Pengzi skrev:

HE88,

Er det denne Copland CTA-405, du talte om?

http://www.hometheaterreview.com/equipment-reviews/audio-rev iews/stereo-amplifier-reviews/copland_cta405_integrated_ampl ifier_reviewed001117.php

Fra review'et lyder det som om at det også er en god kandidat til højtalerne, som har den "runde" lyd. Jeg kan godt tænke mig at prøve den sammen med en Copland CD-afspiller. Jeg tror at Music4Life har en CD fra Copland .

Jaaa, Penzgi her er du inde på noget at det helt rigtige. Jeg har en Copland Cda822 hvilket er et super match sammen med Cronus. Iøvrigt en fremragende maskine som sætter nyt liv i din pladesamling.

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Glæder mig meget til at en lyt med nyere/bedre prerør, selv jeg allerede har fået nyt liv i de plader jeg har født til min Thule afspiller, Music4Life .

Her har jeg vedlagt et par links til billederne jeg har taget af min Cronus !

Cronus'en i aktionen: http://picasaweb.google.dk/Pengzi60/EDB_HiFi#533316798526749 5986

uden dækkelsen: http://picasaweb.google.dk/Pengzi60/EDB_HiFi#533316797241816 6034

håber at finde snart ud af hvordan man uploade direkte...

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Pengzi skrev:

Glæder mig meget til at en lyt med nyere/bedre prerør, selv jeg allerede har fået nyt liv i de plader jeg har født til min Thule afspiller, Music4Life .

Her har jeg vedlagt et par links til billederne jeg har taget af min Cronus !

Cronus'en i aktionen: http://picasaweb.google.dk/Pengzi60/EDB_HiFi#533316798526749 5986

uden dækkelsen: http://picasaweb.google.dk/Pengzi60/EDB_HiFi#533316797241816 6034

håber at finde snart ud af hvordan man uploade direkte...

Nice amp

Du kunne jo prøve at starte en tråd i mit setup. Her kunne du jo samtidg uploade pics via kamera ikonet af dine dejlige SF

Kører dine SF iøvrigt i 4 ohm eller 8 ohm. Nu hvor du har dækslet af kan du jo hurtigt skifte 2 gaffelsko hvis de kører i 4 ohm. Resultatet er en nemmere belastning for forstærkeren og mere headroom.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene Music4.....

dejligt man får så meget vellyd

for fornuftige/få penge......

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej Lexus,

Man kan få skiftet alle 5 prerør til en "klækkelig sum" på 5-600 kr. Det er da et forsøg værd .

Hvilken CD-afspiller bruger du sammen med din Cronus? Det er mit næste projekt at finde en god CD-afspiller. Copland kan være en mulighed .

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Pengzi skrev:

Hej Lexus,

Man kan få skiftet alle 5 prerør til en "klækkelig sum" på 5-600 kr. Det er da et forsøg værd .

Hvilken CD-afspiller bruger du sammen med din Cronus? Det er mit næste projekt at finde en god CD-afspiller. Copland kan være en mulighed .

Lader til at du har snakket med vores gode kontakt Pengzi

Copland cd afspillere er absolut seriøse kandidater til gode musikalske oplevelser. Du kan læse tests her af CDA822 som du kan være heldig at finde på brugtmarkedet. Iflg. Copland selv den bedste cd afspiller sammen med cda289 produceret nogensinde. Har aldrig hørt bedre cd afspiller op til 30k. Kendetegnende er et super velopløst lydbillede med en analog klang som fra de bedste pladespillere. Her er ingen aggressive tendenser overhovedet. Bare læs nedenstående tests. Helt klart mine egne oplevelser.

Et par tests

http://www.hometheaterreview.com/equipment-reviews/audio-rev iews/source-component-reviews-classic/copland_cda822_compact _disc_player_reviewed002135.php

http://www.absolutesounds.com/index.php?page=21&product_ id=32 (læs tests i pdf formaterne)

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hej M4L,

Yes, har kontaktet "vores mand" og skal køre en tur til omegn af Roskilde for at hente nogle "nye rør", det bliver spændende !!!

Jeg har iøvrigt også skiftet de gaffelsko til 4 Ohm, da det er den impedens SF'erne er opgivet til. Jeg synes at kunne høre en lille forbedring især i bas-området, men det er helt subjektivt. Det føles samtidig kølere, men har dog samme el-forbrug, i alt 188w uanset volumen indsilling .

Har læst de anmeldelser af Coplan CDA822, en dejlig afspiller .

Ha' en god musik-weekend, allesammen!

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Pengzi skrev:

Hej M4L,

Yes, har kontaktet "vores mand" og skal køre en tur til omegn af Roskilde for at hente nogle "nye rør", det bliver spændende !!!

Jeg har iøvrigt også skiftet de gaffelsko til 4 Ohm, da det er den impedens SF'erne er opgivet til. Jeg synes at kunne høre en lille forbedring især i bas-området, men det er helt subjektivt. Det føles samtidig kølere, men har dog samme el-forbrug, i alt 188w uanset volumen indsilling .

Har læst de anmeldelser af Coplan CDA822, en dejlig afspiller .

Ha' en god musik-weekend, allesammen!

Har oversat testen til dansk  http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en|d a&u=http://www.hometheaterreview.com/equipment-reviews/a udio-reviews/source-component-reviews-classic/copland_cda822 _compact_disc_player_reviewed002135.php&prev=/translate_ s%3Fhl%3Dda%26q%3Dcopland%2Bcda822%26tq%3Dcopland%2Bcda822%2 6sl%3Dda%26tl%3Den

Og lidt mere af denne dejlige spille. En fremragende maskine i alles øjne. Gav 6500,- for den brugt og smiler

http://translate.google.dk/translate_s?hl=da&q=copland+c da822&um=1&ie=UTF-8&sl=da&tl=en&tq=copla nd+cda822&ei=r2EFSriYH4ansAaWibnACA&sa=X&oi=clir _tip&ct=search_link&resnum=11

Du er en grundig mand Pengzi. Fornuftigt at skifte til 4 ohm og netop en nemmere belastning for forstærkeren. Din strømmåler viser det samme som min. Ikke så slemt

Vores rørmand er helt sikkert en jeg vil kontakte når rørene skal udskiftes - en flinke mand !

Hvilke prerør skal du prøve ?

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Det er vist tid til at give en status vedr. mit tube-rolling projekt med Cronus'en :

Efter et mislykket forsøg med 5 Philips "miniwatt" prerør (hovedsaglig ingen subjektiv forbedring i lyden) var jeg gået i "research" mode og fandt ud af, at de engelske rør formentlig passer bedst til min musiksmag. For at lyden ikke bliver alt for uldent, fik jeg dog anbefalet at benytte telefunken inputrør (2x ECC83) i fb.m. mullardrør. Fandt så på ebay nogle Tesla E83CC rør af "Frame Grid" type (eftersigende er produceret på telefunken anlæg) samt et mullard ECC82 med long plate fra 50'erne og et par grey-plate (af noget nyere datoer).

Så hvad er lytte-indtryk:

Den første ting jeg lagde mærke til ved disse rør var, at de er meget ”stille” - forstået på den måde at der er meget lidt ”sus” gennem højtalerne, når musikken ikke spiller. Og efter forstærken er varmet op (ca. 20 - 30 min) spiller den nu som en drøm J. Lyden er detaljeret men smukkere/rundere, mere realistisk og der er mere ro over hele spektret takket være, at der kommer mindre støj ud af systemet nu. Så jeg er overordentlig glad nu.

Det næste jeg vil prøve er at udskifte de 4 udgangsrør til nogle ordentligere – Siemens måske, som bør give mere harmonik og har et større 3D perspektiv i lydbilledet...

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Vil lige komme med en opdatering. Har nu en McIntosh MA 6900 til disse SF'ere. Det lyder så bare magisk smukt

mesi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

sålænge du bruger pushpull pentoder med feedback vil du aldrig opleve smækket og umiddelbarheden
men ok sonus gaber ska jo bruge en masse strøm,og derfor er du fanget i en uløselig situation mht rør til overkommelig pris!
Til top Vis mesi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesi

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Så er slowon på banen igen PushPull rules

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Det "sammenfald" er vist blevet nævnt tidligere, sammen med flere nicks. Kan det passe? Flere forskellige nicks, gentagne udelukkelser - og så starter det forfra hver gang?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hermed en offentlig tak til mesi for "venlig" opfordring via PB til "debat".

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

tube mania skrev:

Det "sammenfald" er vist blevet nævnt tidligere, sammen med flere nicks. Kan det passe? Flere forskellige nicks, gentagne udelukkelser - og så starter det forfra hver gang?

Korrekt

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Vi ska da li se et billede af sådan et vidunder...hvis jeg havde sådan en kunne jeg nok få lidt tid til at gå ved blot at kigge på den.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Ikke for noget.

Men de Sonus skal have noget strøm, og ikke mange af de forstærker der bliver nævnt i denne tråd kan klare den opgave til ug.

Det bedste jeg har hørt på de højttaler og deres storebror, er BAT VK150 RA M150 ARC M300. også en Krell FPB700, det ville være mit bud udaf hvad jeg har hørt på dem. har hørt ML Krell ARC samt en masse andet.

Men der er jo kun et at gøre og det er ud og låne en masse amps med hjem.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes