| Forfatter |
|
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa :D Har i noget tid tænkt på at købe nogle ordentlige IEM's og har kigget lidt på head-fi.org Men der er godt nok poppet nogle nye "brands" op må jeg sige :O Monster Turbine, Nuforce og så også Phonak Audéo PFE, som skulle være nogle virkelig gode in-ears, de skulle være på højde med ER-4P'erne, men skulle dog ha mere bass, som mange klager over 4P'erne ikke har for meget af. Men desværre kan jeg ikke finde et eneste sted hvor prisen er rimelig indtil videre, som så også sender til DK, i USA er salgsprisen $130, men hvis man kigger på ebay.co.uk så ligger prisen på ca 130£! hvilket jo ikke er helt rimeligt :( Er dog stadig i tvivl om det skal være dem eller om jeg måske skulle vælge nogle q-jays, RE0'ere, eller om jeg simpelthen bare skulle gå ned i pris og få nogle d-jays eller RE2'ere, Men CLAUS! Hvordan er rock med de q-jays? Og hvad med d-jays'ne? Har hørt at d-jays'ne skulle være sjovere end q-jays'ne, men hvad siger du? Mener at have hørt at du har eller har haft begge  Hilsen Jacob
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv overvejet de Phonaks der... men det blev så til ETY'er i stedet.
(Jeg ved ikke om det kun er mig der tænker sådan? Men det er da en smart forretning for en høreapparatsvirksomhed som Phonak at sælge in-ears
og tjene på det og så senere når kunden har slidt sine ører ned også skal have høreapparat... Det svarer vel til at Novo Nordisk begynder at sælge
Matador Mix )
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Jeg har selv overvejet de Phonaks der... men det blev s� til ETY'er i stedet.
(Jeg ved ikke om det kun er mig der t�nker s�dan? Men det er da en smart forretning for en h�reapparatsvirksomhed som Phonak at s�lge in-ears
og tjene p� det og s� senere n�r kunden har slidt sine �rer ned ogs� skal have h�reapparat... Det svarer vel til at Novo Nordisk begynder at s�lge
Matador Mix ) |
|
|
Hehe :D ja, men de skulle dog være rigtig gode :D Hvilke Etys har du købt? :D
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ER4-P de ligger nok på posthuset og venter da jeg ikke kunne modtage dem i dag. Så jeg ser frem til i morgen.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacob du kan bare komme og prøve dem, jeg bor jo lige om hjørnet..
d-JAYS er lidt "sjovere" i lyden end q-JAYS, men da jeg ingen humor har bruger jeg oftest mine q-JAYS, hvis jeg skal have propper i..
d-JAYS er fine til rock
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Hej Jacob du kan bare komme og prøve dem, jeg bor jo lige om hjørnet..
d-JAYS er lidt "sjovere" i lyden end q-JAYS, men da jeg ingen humor har bruger jeg oftest mine q-JAYS, hvis jeg skal have propper i..
d-JAYS er fine til rock
|
|
|
Hehe takker for din invitation, men venter på svar fra Hören mit Fiebing, om jeg muligvis kunne lave en bestilling via paypal :D
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du nok allerede har fundet ud af, kan du godt kunne lave en bestilling via paypal hvis du henvender dig til dem. Dog tror jeg nok det var det der holdte mig tilbage i at ville prøve dem. For bøvlet! Hvis der havde været andre derude end de specielle høreapparatsvirksomheder som havde dem til samme pris ville jeg da meget muligt havde haft prøvet nogle indtryk klar til at kunne komme med. Men Hören mit Fiebing er nu billigst af hvad jeg kender.
Også tråden på head-fi hvor de rapportere om skader fra ankomsten er vokset en del på det seneste som nu også er værd at følge med i. Der er folk som har modtaget op til flere gange de sorte eksemplarer som har haft et eller andet knæk et sted. De sorte modeller i mine øjne ser ikke ud til at være besværet værd. Den hvide farve lader til at have færre problemer.
Ellers ta' dog over til Claus og prøve hans jays og find ud af hvor meget han har tilfældes med sit profilbillede.
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saijajin skrev:
|
Som du nok allerede har fundet ud af, kan du godt kunne lave en bestilling via paypal hvis du henvender dig til dem. Dog tror jeg nok det var det der holdte mig tilbage i at ville prøve dem. For bøvlet! Hvis der havde været andre derude end de specielle høreapparatsvirksomheder som havde dem til samme pris ville jeg da meget muligt havde haft prøvet nogle indtryk klar til at kunne komme med. Men Hören mit Fiebing er nu billigst af hvad jeg kender.
Også tråden på head-fi hvor de rapportere om skader fra ankomsten er vokset en del på det seneste som nu også er værd at følge med i. Der er folk som har modtaget op til flere gange de sorte eksemplarer som har haft et eller andet knæk et sted. De sorte modeller i mine øjne ser ikke ud til at være besværet værd. Den hvide farve lader til at have færre problemer.
Ellers ta' dog over til Claus og prøve hans jays og find ud af hvor meget han har tilfældes med sit profilbillede.  |
|
|
Har læst om skaderne ja, men tror dog alligevel jeg bestiller et par, hvis jeg altså modtager det paypal info imorgen fra dem. Så tager jeg en for holdet og smider billeder herind, når eller hvis jeg modtager dem i hel form
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende, helt klart en af de mest omtalt IEMs lige nu.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste der tænker på dette her:  Den satsning gik jo ikke så godt med, tyler der blev testet positiv for doping  Man må håbe in-ear eventyret går bedre
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gik vist heller ikke så godt for den næste i phonaktrøje...
Giroen starter i morgen Uden Phonak...men sikkert et par friske doping skandaler..
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så for satan, så skete der squ noget, GLS kom endelig med min pakke :D Var lidt nervøs for at der ville være en revne i plastikken, som der er på mange af dem, men til min fornøjelse var der ikke en eneste revne, og der lå også en seddel ved siden af, hvor Hören mit Fiebing havde skrevet at de var helt klar over problemet og de var begyndt at tjekke alle deres Phonaks igennem inden de sendte dem, så en glad kunde herfra! :D Må virkelig sige at jeg er meget imponeret over lyden, hørte for lang tid siden mine storebrors (techtrino)Ety's, og det jeg ikke var imponeret over var manglen på en mere fyldig og rund bass, men damn de var dog godt nok virkelig detaljerede, nu fik jeg så lige hørt mine (de mangler stadig burn-in, hvis i tror på sådan noget :D) og de har virkelig den dejlige naturlige bass, altså den står ikke frem som "Wow der var bassen" men den er der bare, og den er der når den skal bruges, de er også virkelig detaljerede i mids og high, men de mangler en lille smule bund, men det kan være fordi jeg bruger Comply propperne som sidder på fra start af (også rigtigt nice de giver et par Comply propper med) Har ikke prøvet de standard gummi ting endnu, men det kommer :D Lyden minder meget som en mellem ting mellem PK1'erne og HD600'ernes lyd, laid back, men stadig fremme i midtertonerne, Kablet er også i en fin længde for mig, ikke for langt og ikke for kort (110cm) og det er også et af de tykkeste kabler jeg har set på transportable høretelefoner, hvis vi udelukker kablet på mine KSC75 :D Isoleringen er også vældig god, kan ikke lide hvis den lukker ALT støj ude, altså vil godt kunne høre hvis brandalarmen går igang  Men er allerede rigtigt imponerede, selv om jeg kun har hørt dem i ca en time nu :D
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder ja tak  Hvad gav du for dem?
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobtc skrev:
| ...de mangler stadig burn-in, hvis i tror på sådan noget :D) ....... |
|
|
Nu har jeg ikke lige fulgt med i de tekniske detaljer omkring dem men hvis de er balanced armature skulle burn-in ikke være nødvendigt. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo ganske nydeligt ud ud og prisen er jo super.  hvordan gik bestillingen egentlig til? Jeg formoder de sendte dig et link til paypal på en måde. Behøver man at kontakte dem først eller kunne man måske nøjes med at give en bemærkning i sin ordre?
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saijajin skrev:
|
Det ser jo ganske nydeligt ud ud og prisen er jo super.  hvordan gik bestillingen egentlig til? Jeg formoder de sendte dig et link til paypal på en måde. Behøver man at kontakte dem først eller kunne man måske nøjes med at give en bemærkning i sin ordre?
|
|
|
Jeg skrev bare til dem, om det ikke var muligt at betale med Paypal, og så sagde de at jeg skulle bestille som normalt, og næsten med det samme fik jeg et quick link til paypal, som jeg bare skulle trykke på og så trykke på Pay now :D
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
OMG hvad sker der? Er ret sikker på de ikke fejlede noget da jeg fik dem for 5 timer siden, men nu kan jeg se to meget små revner hvor plastikken er samlet :( Ved ikke om jeg vil gøre noget ved det, men hvis det udvikler sig, så skal den tilbage igen :(
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobtc skrev:
| OMG hvad sker der? Er ret sikker på de ikke fejlede noget da jeg fik dem for 5 timer siden, men nu kan jeg se to meget små revner hvor plastikken er samlet :( Ved ikke om jeg vil gøre noget ved det, men hvis det udvikler sig, så skal den tilbage igen :( |
|
|
åh nej fortæl ikke de hvide også har revner. Hmm der er altså et problem med kvaliteten hos Phonak og det lader til at være ret udbredt. Mine SA6 havde også problemer der ligner det meget, hvor de nærmest falder fra hinanden. 
I hvert fald hold øje med det eller send dem evt. tilbage hvis du ikke kan leve med det.
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saijajin skrev:
jacobtc skrev:
| OMG hvad sker der? Er ret sikker på de ikke fejlede noget da jeg fik dem for 5 timer siden, men nu kan jeg se to meget små revner hvor plastikken er samlet :( Ved ikke om jeg vil gøre noget ved det, men hvis det udvikler sig, så skal den tilbage igen :( |
|
|
åh nej fortæl ikke de hvide også har revner. Hmm der er altså et problem med kvaliteten hos Phonak og det lader til at være ret udbredt. Mine SA6 havde også problemer der ligner det meget, hvor de nærmest falder fra hinanden. 
I hvert fald hold øje med det eller send dem evt. tilbage hvis du ikke kan leve med det.
|
|
|
Jep de hvide har også problemer :( Har skrevet til Hören mit Fiebing og spurgt om hvordan jeg står hvis revnerne udvikler sig, fordi sådan noget gider jeg squ ikke at ha, det ser ud som om der simpelthen er for meget stress på plastikken, så den revner og revnen breder sig for de fleste :(
|
| Til top |
|
| |