| Forfatter |
|
sylvaket Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du gerne skrive mig på
efter at ha' læst din tråd "Tweak af rørkineser" er jeg sprunget med på vognen og har bestilt 1 stk. Dynavox vr 70 e-2 
skulle gerne "lande" i næste uge 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sylvaket Tillykke med kanøjseren. Håber der falder et par ord af om dine erfaringer, ses d. 14
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til en medhjælper vil jeg da gerne stille mine ringe evner til rådighed  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg tager Penqzi og Supos med i slæden, og hvis vi samtidigt skal have lidt plads til grej og os selv
samtidigt, så er jeg fyldt op.
Hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jesper: Glæder mig til at se jer og jeres gear!! @edge: Jeg takker aller ydmygst tak, når jeg har fået rystet tømmermændene uf af kadaveret hører du fra mig. Puhh hvor er det hårdt i håret at aflevere speciale  Jeg må sige at jeg glæder mig virkeligt meget til at mødes over en fælles interesse, og at opleve en masse labert udstyr!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været tråde igennem. Har forsøgt at samle sammen på det hele, det ser overvældende ud, her er det hele i accesionsorden:
Gorm DIY Thorens, et par forstærkere?
jesper olsen Rogers monitorer,Yaqin 100B, Dynaco SCA 35, Audio innovations serie 300, Fisher 101C, Eico HF-81, st70(?),Eico Amp, Michell Focus one/ SME III
erlingt bærbar med ekstern DAC, Dynavox 70, Dynavox tpr-2
LouBP Gulvhorn philips, Lenco Formula IV, (Dual og monoamp?)
edge Denon DP-47F, jazzguitar
pqrannes Duelund horn m. Coral Beta 8, Scandyna A-25X, A-10, Bellari Riaa,Pro-ject TubeBox, Braun CSV-13, SE el84 Shell amp
Juspur billigste kineser-rørslæde, der kan opdrives
Ahania DIY 6550 monoblokke, DIY pre, Antique Sound lab 1000 845 DT mkI, DIY riaa/step-up Audio Classic
Ulrikmm Quad ESL, Technics SL 110 med SME III arm og shure M75MB type 2
Jan Eskildsen -
Noise -
Bent L -
virius gulvhorn lowther, STD 305 med en Mørch UP-4 og en Benz H2 Wood pick-up
Den Blå Fisk Trends PA 10 SE med en TA 10.1
Solvin Audio Technology (14 rør i én), Audio technology PA 10 SE pre/headph. amp
KOFS Classic No16
mcs_5 2.3 riaa, spolebåndoptager med hjemmebrygget rørelektronik
Platini et sæt Thorhauge
Peter C -
Morten014 -
Mastervol -
Pengzi nogle meget "cute" rør buffer og rør headphone forstærker baseret på ecc88
Supos -
Sylvaket -
Bopt. tweaket Dynavox 70, Rank Arena højttalere, rega 3 m. Grado gold eller pioneer pl 530 med samme pu.
Og her er hvad vi går glip af, gurup, RLB, Angute og Amorte vi kommer til at savne jer: gurup Luxman Cl 35, MR71, Thorhauge...?? DIY 2x 10" Pioneer + 1 Heil enhed,
Amorte Luxman CL-40 kontrolforstærker, Luxman DZ-03 cd-afspiller med rør, Luxman MQ-360, Music4life Rogue Audio Cronus under armen med Mullard indgangsrør
Angute "Sjove højttalere", evt små horn.
Jeg vil nu stille det hele op efter type: Signalkilde, pre, effekt, højttaler. Kast lige en kommentar hvis ikke listen holder, eller der er nye ting til den, jeg har garanteret lavet en fejl eller to.
Hvor tidligt kan man være i Århus? Er det for tidligt at der er "go" kl 12.00, sådan at der er stillet op i forvejen?
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Bop
Jeg er løbet ind i problem med at medbringe udstyr, jeg skal jo til bryllup dagen før, så tager til Århus og sover hos Kæresten der, så jeg ka nikke rigtigt medbringe noget alligvel - Det havde jeg ikke helt gennemtænkt. Jeg kan godt tage den lille mono med, da jeg nærmest kan have den i lommen, men eisær Gulvhornene bliver et problem! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lou, bor du mega langt fra Århus?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi kunne få udstyret herind dagen i forvejen kan det sagtens stilles sikkert og nydeligt et sted!
|
| Til top |
|
| |
angute Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Leif !
Jeg havde ellers sendt afbud pr. PB, men jeg kan se at du nok ikke har fået den.
Jeg havde lige opdaget at min kone skal have weekendvagt, så jeg skal passe barn og kan så ikke være med til træffet, ærgeligt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det bliver ført til protokol, ærgerligt nok!
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke horn er det pqranens har med - mine er også Duelund? Eventuelt kan jeg blot medbringe enhederne.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Hej Lou, bor du mega langt fra Århus?
|
|
|
Jeg bor godt og vel 90 km. fra. Men der e rogså så meget andet udstyr, at det nok ikke betyder så meget. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
...
pqrannes Duelund horn m. Coral Beta 8, Scandyna A-25X, A-10, Bellari Riaa,Pro-ject TubeBox, Braun CSV-13, SE el84 Shell amp
..
|
|
|
Flot arbejde! Listen er rigtig, det er hvad jeg kan tage med, men skal jeg det? Det kunne være flot, hvis nogen (et lille tremandsudvalg af de ivrigste?) vælger ud, hvad jeg (og andre?) skal tage med. Får vi brug for højttalere, bliver det dem. Mangler der riiaer, kan jeg hanke op i mine rørriaa'er. Er der ikke behov for noget af det, jeg kan tilbyde, bliver jeg ikke fornærmet, men får tid til at nyde alle andres grej desto mere. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
| Hvilke horn er det pqranens har med - mine er også Duelund? Eventuelt kan jeg blot medbringe enhederne.
|
|
|
Det ved jeg ikke. Duelund, ja, men hvilken model? De runder forneden i hornet (cement); er det så cementhorn? Der er noget med, at jeg kan måle mig frem til om de er den ene eller den anden slags. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PQR Personligt er jeg der, at des mere des bedre. Det er ok ikke at finlytte til det hele, men at stå med apparatet mellem hænderne kan virkeligt give noget at snakke om. Men det er tid for serious business! Kom med indspark og lad os få det her snakket igennem:
Vi har ikke meget tid men vildsomt meget voldsomt grej! En søndag kan hurtigt fise ud pga. dårligt arrangement... Jeg vil selv foreslå at vi forsøger at sætte en håndfuld gode setups sammen i hver af de tre kategorier, hvor der virkeligt skal lyttes og forklares. Så må der være open walk'n talk derefter. (Jeg forventer f.eks. ikke at der skal spildes megen tid på min Dynavox, men den har allerede inspireret et par stykker til at go valve pga. min tråd, så jeg tager den med for at man kan se hvad man kan får ud af 3000 og lidt fordarbejde  ) edge har anbefalet sig selv som co-projektleder. Jeg håber du snart slår på tråden, virker din pM ikke? Er der en derude med masser af rørerfaring der vil være med i juntaen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er udstyret sat op efter type:
Signalkilder:
DIY Thorens med SME 3009 Lenco Formula IV (Lou måske??) Denon DP-47F CD Michell Focus one/ SME III bærbar med ekstern DAC Technics SL 110 med SME III arm og shure M75MB type 2 STD 305 med en Mørch UP-4 og en Benz H2 Wood pick-up spolebåndoptager med hjemmebrygget rørelektronik
RIAA's:
Dynavox tpr-2 Bellari Riaa Pro-ject Tube Box riaa DIY riaa/step-up Audio Classic 2-3 riaa (mcs_5's uspecificerede)
Preamps:
Dynavox tpr-2 DIY pre Trends PA 10 SE Audio technology PA 10 SE Thorhauge "cute" rør buffer og rør headphone forstærker baseret på ecc88
Effekt/integreret:
Yaqin 100B Dynaco SCA 35 Audio innovations serie 300 Fisher 101C Eico HF-81 st70 (?) 2 stk Dynavox 70 Braun CSV-13 SE el84 Shell amp billigste kineser-rørslæde der kan opdrives DIY 6550 monoblokke Antique Sound lab 1000 845 DT mkI Trends TA 10,1 Thorhauge Audio Technology (14 rør i én) Classic No16 Mono amp (Lous) Dual (Lou Måske??)
Højttalere:
Rogers Monitor Gulvhorn philips (Lou måske??) gulvhorn lowther Duelund horn m. Coral Beta 8 Scandyna A-25 Scandyna a-10 Quad ESL Rank Arena JBL L-86
|
| Til top |
|
| |
Pengzi Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også aftalt med Jesper, så der er mulighed for at jeg godt kan tage min Rogue Audio Cronus integreret amp. med, hvis det er ønskeligt. Forstærkeren er nu forsynet med nogle NOS rør. Dog kan allerede se at vi i forvejen har meget grej, så med mindre at der kan "lånes" et par ht'ere, giver det ikke meget mening at "slæbe" 30 kilo helevejen til Århus. Jeg venter på at I lige kan se hvordan de øvrige setups ser ud/er arrangeret  .
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
virious skrev:
| Hvilke horn er det pqranens har med - mine er også Duelund? Eventuelt kan jeg blot medbringe enhederne.
|
|
|
Det ved jeg ikke. Duelund, ja, men hvilken model? De runder forneden i hornet (cement); er det så cementhorn?
Der er noget med, at jeg kan måle mig frem til om de er den ene eller den anden slags.
PQR
|
|
|
Det lader til, at vi har samme horn. Derfor ser jeg ikke nogen grund til at slæbe >100 kg ned fra 4. sal...
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
pqrannes skrev:
virious skrev:
Hvilke horn er det pqranens har med - mine er også Duelund? Eventuelt kan jeg blot medbringe enhederne.
|
|
|
Det ved jeg ikke. Duelund, ja, men hvilken model? De runder forneden i hornet (cement); er det så cementhorn?Der
er noget med, at jeg kan måle mig frem til om de er den ene eller den anden slags.PQR |
|
|
Det lader til, at vi har samme
horn.Derfor ser jeg ikke nogen grund til at slæbe >100 kg ned fra 4. sal... |
|
|
Nu er du bare tøset
|
| Til top |
|
| |