| Forfatter |
|
Pengzi Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Da jeg pt. er medlem i Bowers & Wilkins' musikklub, har jeg 7-8 CD'ere med specielt indspillede "world-music" fra B&W's eget lydstudio, dem har jeg selvfølgelig tænkt på at tage med .
PPS. Er der en som vil tage en rør-tester til træffet? Så kunne vi jo passende få tjekket vores rør for 1) om det stadig fungerer optimalt og 2) om nogle er bedre "matched" end andre...  .
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh. Som før nævnt, er jeg tvivlsom den 14., så mit kinesergejl på listen er et stort "måske". Desværre.
Jeg vender frygtelig tilbage med en dom så hurtigt som muligt.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror personligt heller ikke at jeg tager så meget med som jeg har lovet. Det bliver lidt tungt med 5-6 forstærkere - og måske ikke så interessant. Jeg ved heller ikke om min grammo er så spændende. Men - jeres beslutning.
Højtalervalget synes jeg virker velvalgt ud fra vores rørtræf. Her er flere legender imellem.
Hvad med Tubemania kommer han ikke????
Venligst
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juntaen har stukket hovederne sammen og lagt lidt planer. I demokratiets ånd vil vi gerne høre fra jer hvlken kombination af udstyr på listen i kunne tænke jer at lytte til, og hvad i tror vil være spændende. Ydermere har vi besluttet at vi starter kl. 12, så der vil det være hensigtmæssigt at alt udstyr er i lokalerne og de diverse setups er klar til lyt, man er velkommen før da vi Juntaen nok er der et par timer før. forslag til flydende kost er indtil videre øl og vand og selvfølgelig kaffe. HUSK! kabler, musik både plader og cd´er, og til dem der vil have opvarmet deres forstærker/ pre, må selv finde på en løsning på dette. hvis i ligger inde med strømskinner i ikke bruger eller kan tage dem med fra anlægget er det en god ide.
Mødet er hævet! __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har ingen standere til Rogers højtalerne, men vi bruger vel bare et par stole?
Har også mine tudsegamle KLH-model five. Er det noget?
Tager dem kun med hvis de bliver i Jylland og byttes med andet grej??? 
De vejer trods alt over 50 kilo.
god aften
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
pqrannes skrev:
virious skrev:
| Hvilke horn er det pqranens har med - mine er også Duelund? Eventuelt kan jeg blot medbringe enhederne.
|
|
|
Det ved jeg ikke. Duelund, ja, men hvilken model? De runder forneden i hornet (cement); er det så cementhorn?
Der er noget med, at jeg kan måle mig frem til om de er den ene eller den anden slags.
PQR
|
|
|
Det lader til, at vi har samme horn.
Derfor ser jeg ikke nogen grund til at slæbe >100 kg ned fra 4. sal...
|
|
|
Mon ikke jeg bare skal vælte mine, der står i en garage, ind bag i en lille 3-dørs bil og tage dem med. Jeg tjekker lige at Coral Beta 8erne passer i; så må vi skrue på stedet. Måske skal du også tage din enheder med, hvis mine er et dårligt match med disse horn - jeg har ikke prøvet dem sammen, men det kan jeg så nu. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Har også mine tudsegamle KLH-model five. Er det noget?
Tager dem kun med hvis de bliver i Jylland og byttes med andet grej??? 
De vejer trods alt over 50 kilo.
... |
|
|
Jeg håber ikke du tager dine KLH-model five med. De frister mig, men
jeg er ikke sikker på, at jeg har noget at bytte med (årets
underdrivelse?).
PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De spiller faktisk rigtigt fedt. Lidt som AR 3. Laidback med tør 12 tommer trykkammerbas behagelig mellemtone og en diskant sprød som kun US kunne lave den. Du må da ha bunker på lageret der trænger til at se hovedstadens herligheder.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har noget at bytte med Peter, må du have en masse penge istedet for der var da en del du ville af med  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
De spiller faktisk rigtigt fedt. Lidt som AR 3. Laidback med tør 12 tommer trykkammerbas behagelig mellemtone og en diskant sprød som kun US kunne lave den. Du må da ha bunker på lageret der trænger til at se hovedstadens herligheder.
Venligst |
|
|
Ej, hvor du frister. Det svære bliver at finde noget, som du har brug for, Jesper. Min motoriserede Sansui SE-9 Equalizer er Edge jo efter, og højttalere mangler du ikke. Jeg har ingen spændende grammofon-arme eller lign. Og jeg har ikke solgt noget (edge!) og har ingen penge. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pengzi skrev:
...
PPS. Er der en som vil tage en rør-tester til træffet? Så kunne vi jo passende få tjekket vores rør for 1) om det stadig fungerer optimalt og 2) om nogle er bedre "matched" end andre...  . |
|
|
Hej Pengzi, I fald du har overset det, skrev jeg sådan her i din tråd om mulighederne for at få testet rør: "Det ser ud til at være ved at falde på plads, at jeg er med den 14. og har en rørtester med. Da
testeren er lånt af den lokale musik og hifiklub, som jeg er medlem af,
overvejer jeg om det ikke kunne være på sin plads at man donerer 10-20
kr. pr. testet rør til klubben til fremtidig vedligeholdelse af
testeren. Er det helt hen i vejret? Endelig vil jeg være ked af,
at skulle bruge hele rørtræffet på at teste rør (der er en del ventetid
indbygget i hver test), så jeg vil gerne forbeholde mig ret til evt. at
sætte et max antal rør, som den enkelte kan få testet. Endelig
vil det være hensigtsmæssigt at teste alle ens rør (f.eks. ecc83er) på
en gang inden man stiller testeren om og tester en ny type rør. Altså kræver det en lille smule koordinering." Tilbuddet står stadig ved magt. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der liv i tråden igen  Har lige vristet min bærbare (ikke tubetop altså) ud under værktøj, skruer, klude og en PL 530 i atomer. Vores køkken ligner al quaida på besøg i hi fi klubben  , men jeg måtte lige se om der var noget udvikling herinde  Jeg håber på at tube mania kommer forbi med sin Luxman og ikke mindst med den hjemmebyggede, den gad jeg godt opleve i funktion, er der nogen der har hørt noget?
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare rolig...jeg skal nok være der.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter.
De kunne godt sagtens samle renter hos dig til du fandt noget jeg kunne bruge. I don't Care.
Her samler de støv PGA pladsmangel. Det er sikkert samtidigt et af de eneste sæt i DK vel jeg tro
og dermed ekstra sjove.

Venligst
Fedterøven
pqrannes skrev:
jesper olsen skrev:
|
Venligst |
|
|
Ej, hvor du frister.
Det svære bliver at finde noget, som du har brug for, Jesper.
Min motoriserede Sansui SE-9 Equalizer er Edge jo efter, og højttalere mangler du ikke.
Jeg har ingen spændende grammofon-arme eller lign.
Og jeg har ikke solgt noget (edge!) og har ingen penge.
PQR
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tube, det er dejligt! Skal du skrives for den hjemmebyggede og luxman'en, eller finder du noget spændende fra hylderne?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står nu for forlydende, at tube mania kommer med luxman sq 38 og den berygtede rørbamse. Nu vil jeg lige høvle på plademesse, når jeg kommer hjem engang, så forsøger jeg at samle op på gearlisten igen.
|
| Til top |
|
| |
Pengzi Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@pqrannes vedr. rør-tester
Helt enig med at du ikke skal stå og teste rør under hele træffet, det er jo ligesom ikke meningen :-). Så vi kan sige, at det skal kun foregå, når du har en "pause" fra dine øvrige aktiviteter.
Det er også ok med mig at give et bidrag til senere vedligehold af testeren, synes dog måske, at 20 kr. pr. testet rør er i overkanten. Skal vi aftale den endelige pris på træffet med en vurdering af hvor stor en interesse det måtte vise sig... ?!
Venligst, Pengzi
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Hey Jeg har ingen standere til Rogers højtalerne, men vi bruger vel bare et par stole? Har også mine tudsegamle KLH-model five. Er det noget? Tager dem kun med hvis de bliver i Jylland og byttes med andet grej???  De vejer trods alt over 50 kilo. god aften
|
|
|
Hvis det er LS3/5a (?) hedder standeren AB1 og er deres tilhørende bas hjøttaler, men den eksisterer ikke i jeres verden, eller det er en anden Rogers, du skal have med? Desværre har jeg lige været på en Åhus-tur i embeds medfør, og da jeg bor på Bornholm, kniber det med deltagelse.

__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Om standeren eksisterer i vores verden???? (køvenhavn) er usagt, men jeg kender den.
Og ja det er LS3/5a der skal med.
Hilsen
|
| Til top |
|
| |