Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: RØR TRÆF (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er heldigvis slet, slet, slet ikke bitter over ikke at kunne komme........
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Kabler, alle slags relevante kabler,
tag endelig rigeligt med,
gerne en kabeltromle for en sikkerhedsskyld.

Michael, det er skidt du ikke kan komme, og det samme gælder andre der er blevet forhindret. Vi vender en ekstra vinyler for jer
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Nu ser det godt ud for Acousta 116-fans: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/ostjyll and.htm

Jeg varmer (rørene) op med AG9016 plus Acousta 116 plus Coral Beta 8 plus Neil Young live "Massey Hall 1971" - ikke så skidt, når man først får drejet på treble (helt op) og bass (langt ned) på den lille rør amp. Fleapower is real power!

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Så blev min nye 2A3 forstærker også færdig: http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/2A3/2A3SETCFB_photo_small .jpg

Og den "forbedrede" strømforsyning til RIAA'erne: http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/TPhono/TPhono_PSU2.jpg

Det er glimrende med en deadline så projekterne kan blive færdige

Jeg prøver at komme tidligt, og jeg tager div. rør og kabler med - håber jeg kan finde stedet (jeg er god til at fare vild).

Og hvis der er nogen der har lidt musik på 1/4" ½-spors bånd (maks. 7" spoler), må de gerne tage det med - jeg har ikke så meget...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hmm hvis nogen ligger inde med en god DAT indspilling medbringer jeg en ditto Denon DAT

Ellers skulle jeg gerne medbringe Rogers, KLH, Dynaco SCA 35, Dynaco Stereo 70, Dynaco FM 3, Fisher 101C, Eico HF 81, Yaqin 100B(hvis der er plads) Audio Innovations serie 300, Rega Apollo, Luxman PD 290/Ortofon OM30 + Kabler, stik, Leeeeninger, Rør ( ECC82-83-85-88) ECL 86, EL 84, EL 34, KT 88, ECC 32 og naturligvis noget grammofon musik og Compact Disc som det hed en gang¨. Endelig en loddekolbe og et multimeter samt div værktøj og dimse-tweak.

Håber fand.. ikke at jeg får en diskusprolaps. Ellers må de søde Århuspiger massere mig resten af natten

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej Bo
Jeg kommer i morgen - og tager ligeledes en rør-inficeret kammerat med. Desværre har jeg ikke noget grej med (men glæder mig meget til at lytte til de forskellige juveler)

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at der er lagt ordentligt i kakkelovnen til en lang dag med gear og sager. Det er iøvrigt sjovt at når jeg fortæller folk om det her, så bliver de først helt fjerne i blikket og så siger de gerne noget hvor begrebet "nørdet" indgår...

Måske må jeg hellere understrege at det jo er værkstedslokaler, så stole og borde bærer præg af "kunstnerisk aktivitet". Så der er med andre ord ingen grund til at troppe op i smokingen i morgen

Til de små højttalere er der forskellige podier eller pidestaler som ellers bruges til at udstille værker. Der er nok af borde, men de skal lige stilles op først.

Jeg er på stedet fra klokken 10.00, vel mødt!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

We wil glæde uns til at se pictures fra dagen.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Kamera er ladet op og med nyt SDkort, så der skal nok komme billeder.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hva så. Fik I brændt noget gear af?
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Nix, men der blev derimod målt og regeret samt bragt en Dynaco til live. Nåeh ja, så blev lyttet til en mængde musik på alt muligt mere eller mindre umuligt udstyr - og snakket musik og udstyr i lange baner!

Tak for et dejligt træf alle sammen, beklager at jeg ikke kunne skaffe bedre akustik, men det gik da alligevel.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Nix, men der blev derimod målt og regeret samt bragt en Dynaco til live. Nåeh ja, så blev lyttet til en mængde musik på alt muligt mere eller mindre umuligt udstyr - og snakket musik og udstyr i lange baner!

Tak for et dejligt træf alle sammen, beklager at jeg ikke kunne skaffe bedre akustik, men det gik da alligevel.

Sprødt... Kunne være man skulle tage turen næste gang og deltage

Har lige hørt fra Virious, at min AudioNote pre blev brugt der

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Håber også jeg kan være med hvis/når et nyt træf finder sted.  Er godt nok kun kørende med en rør riaa so far, men lidt har også ret.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Godmorgen alle sammen. Jeg vil gerne sige tak for et overordenligt fedt træf - Med alt hvad det indebar!

Og beklager jeg smuttede liudt pludseligt, men tiden løb sku fra mig. Hvor længe forsatte i andre?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Ja super godt træf.

Det var fedt at du - Leif fik sat dette igang. Tak

Ellers interessante ting der blev præsenteret igår - og lærerrige.

Er lidt flad idag da vi først var hjemme kl 0200.

Også super at Tube lige gad at fixe min dyna

Bøjer mig i støvet - perfekt.

Hilsen

Jesper

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Tak for en dejlig rørdag, i går søndag.

Tak til Leif for initiativet og al det arbejde han lagde i det.

Og så lykkedes det mig at høre et par 15'' Tannoy. Wow. De der studiekasser gjorde det vist ikke værre.

Og så lærte jeg (og andre) at Coral Beta 8 og Acousta 116 horn vist ikke er noget godt match. De Acousta kasser er sat i skammekrogen og komme ikke ind her igen. De bliver i garagen til en eller anden behjertig sjæl (Tonni?) kommer og henter dem.

Jeg fik også det ud af træffet, at det er på tide, at jeg samler mig, fokuserer og finder ud af, hvilke udstyr jeg vil beholde. Og sælger resten.

Nu, hvor den lille Shell var af hylden, fik min Fisher X-100 lov at låne pladsen lidt. Shell'ens lethed på Jealvox'erne er én ting, Fisherens kræfter og præcision på samme horn er noget andet.

Det er ikke nemt. Men sjovt.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Vi sluttede vel omkring kl 19, gik en lille flok over på Vores Sted og fik wienerschnitzler. Det tog knageme lang tid, da kokken var løbet tør for ærter... som han så var en tur ude i byen og købe

Til aller sidst nåede vi lige at høre Mikkels lille pl 86 forstærker på Jespers Rogers. I mine øjne var det faktisk noget af det mest interessante som vi nåede at høre, det lød spilleme godt! I aller sidste øjeblik nåede vi også at høre kagedåse + mono Tandberg spolemaskine, det virkede meget overbevisende. Kunne man lave det samme på en stereomodel ville den sikkert markere sig som en temmeligt kapabel spolemaskine, sejt!

@ PQR: Jae, det er ikke nemt når man har så mange valg i livet Men meget interessant udstyr, næste gang må vi ha' Jealvox i stedet for de der bagladere

Det var dejligt at der var så stor opbakning og et enormt engagement. Omkring middag var der mindst 5-6 anlæg der spillede på kryds og tværs desværre under mindre heldige akustiske forhold, hvilket var synd for især de store Tannoy. Også flot repræsentation fra hovedstaden, jeg er glad for at  Carinaen holdt hele vejen tilbage til staden.

Helt personligt var jeg allermest glad for at opleve og lytte til en mængde "rigtigt" rørgrej. Nu ved jeg  meget mere om hvad sådan noget duer til, tak for det til alle!

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Forresten vil jeg godt vide hvilken plade det var du, Bop, spillede, den første reggae plade? Og Hvilken plade det var ahania
spillede for os. Den med de flotte dybe stemmer

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej Lou: UB 40 Live (1983) https://www.rillen.dk/index.asp?headGroupID=2&ProductNr= 853645
Man kan sige at det er fra før gruppen går "pop". I første optryk og alt det der er vinylen kanon kval.

Jeg fandt et sæt højttalerkabler, det må være dem jeg lånte af PQR, en hvid prøveledning med krokodillenæb, jeg gætter på tube mania.

Nåe ja, så fandt jeg også et par solide håndfulde elektronikskrot, sådan lidt fejet ind under en radiator...??? Jeg gætter på at det kommer fra en lang københavner

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Mange tak for en rigtig god dag, det var super hyggeligt. Det er jo rigtigt sjovt at se, at alle de mange mærkelige kaldenavne fra forumet dækker over rigtige levende og engagerede mennesker.

Og en særlig tak til Leif/BoPtiljudrop for initiativet og arbejdet med det praktiske.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes