Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: RØR TRÆF (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Kan vi så lige få nogle billeder  til os der ikke kom med, nå ja jeg var faktisk forbi ved 16 tiden i går men porten var lukket og låst  så jeg måtte køre sluk øret hjem igen.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Kan vi så lige få nogle billeder  til os der ikke kom med, nå ja jeg var faktisk forbi ved 16 tiden i går men porten var lukket og låst  så jeg måtte køre sluk øret hjem igen.

Mvh

Torben

For filen da også Solvin! Der var sg* også nogen der blev ved med at låse dørene ned til toiletterne...

Meget ked af at du ikke kunne komme ind, næste gang skal der måske laves en telefonkæde et eller andet?
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for en god rørdag i går. Det var sjovt at se de mange forskellige tilgange folk har til det at hører musik. Jeg har taget nogle billeder af det forskellige grej, som jeg vil forsøge at uploade nu.

Fooorrrrrk nu har jeg krampe i pegefingeren af at uploade billeder til imageshack. der skal godt nok klikkes nogle gange for at uploade 35 billeder.

god fornøjelse

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Næh, nej, jeg er ikke spor misundelig, nej, overhovedet ikke....
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hør det er da vist en lang sjællænder dér på det nederste billede der er ved at forbinde sin ST 70 til en masse forskellige højttalere, sådan lidt simultant
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Tak til alle for en hyggelig Søndag.

Jeg hørte jeg aldrig havde hørt om, grej jeg aldrig kunne forestille mig (monoblok indbygget i kagedåse) og noget jag kun tildligere havde hørt om.

Tak til Anania (Martin) for at slæbe de store tannoy  (+ meget andet) med.

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Hør det er da vist en lang sjællænder dér på det nederste billede der er ved at forbinde sin ST 70 til en masse forskellige højttalere, sådan lidt simultant

Ja, det var også den eneste gang der kom en person i vejen for kameraet. Så han måtte lade hovedet.

Ja, forøvrigt sjovt at der ikke var nogen der kunne høre at det var forskellige højttalere, der blev spillet på.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej drenge

Tak for i går.

Der var ret meget grej, men må indrømme, at kun en brøkdel faldt i min smag.

Tannoy'erne var ret gode og spiller jo, som sådan nogle nu engang gør. Tube Manias The Final Amp spillede også fint.

Ahanias Micro Seiki var godt nok helt enormt flot! Kagedåsen med mono-ampen indbygget var da også et sjovt indslag.

Såfremt der bliver en anden gang, vil jeg håbe at det ikke igen bliver en efterfølger af vintagetræffet. Rør har rigtig meget mere at byde på, end der blev vist i går.

Mvh.
Virious

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Ja, ser godt nok ud til det mere vintage træf, end rør træf
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

For dælen hvor ser nogle af tingene spændende ud. Den kage fætter, hva indeholdt den?

Hvordan var akustikken? Nogle af gulvene ser ud til at være bar beton?

Næste gang er jeg ikke optaget af noget så åndsvagt som et motionsløb, jeg ærgrede mig hele dagen.(og ømmer mig idag).

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
...

Såfremt der bliver en anden gang, vil jeg håbe at det ikke igen bliver en efterfølger af vintagetræffet. Rør har rigtig meget mere at byde på, end der blev vist i går.

Mvh.
Virious

Ja, det var lidt mærkeligt, at dem, der har rigtigt rørgrej, ikke mødte op eller i alt fald ikke tog det med. Jeg kunne også godt tænke mig at se og høre sådan noget.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Ja også tak til Leif her fra, det var en ganske hyggelig dag, hvor der der var ret meget forskelligt grej i spil. Og noget af udstyret spillede væsentligt bedre end det så ud (ikke sandt Jesper).

Jeg er helt sikkert med igen næste gang, da både meneskerne og udstyret var køreturen værd.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

@ virius og kennethjensen:

Nu er det jo sådan, at et event som dette er et produkt af de mennesker der deltager. Derfor kommer det til at afspejle den subjektive synsvinkel som disse mennesker har på musikforståelse og ikke mindst hvilket gear der i deres øjne kan bibringe den bedste musikoplevelse. Bemærk også at der ikke som sådan har været en overordnet organisering med dertil hørende krav til gearets standard og type. Jeg vil stille endog stort spørgsmålstegn ved om det kunne lade sig gøre, at organisere strammere end der blev gjort. Bemærk at der faktisk var forsøg på det gennem tråden, men det var ikke sådan det skulle være. Arrangementet er således vokset frem på en organisk måde, og er blevet til det det blev, fordi det var det deltagerne og deres interesser afspejlede!

Det betyder med andre ord, at de folk der finder fornøjelse ved at deltage i sådan et arrangement, kommer med det de nu engang har.  Måske bliver det endda noget der er set før i en anden sammenhæng, da det jo ikke er helt usansynligt at det kan være stort set den samme lille gruppe mennesker, der finder sådan noget sjovt nok til at de gider køre tværs over vores lille andedam for at deltage.

Og så skal man jo iøvrigt også bemærke, at rørapparater har været produceret i mere end en menneskealder, derfor er det meget naturligt at visse apparater på et træf som dette netop er vintage, hvilket ikke gør dem ringere i mine øjne.

Så det er da beklageligt at man har haft større forventninger end de deltagere der reelt bidrog med deres gear kunne indfri, men derfor falder kritikken netop ikke på "arrangementet", men direkte på de deltagere der stiller deres tid, erfaringer og gear til rådighed. Og disse folk er den flok glade amatører som de nu en gang er, der er ingen bestyrelse, ingen professionel arrangør eller lignene man kan rette kritik imod, kun deltagerne!

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Nu er det jo sådan, at et event som dette er et produkt af de mennesker der deltager. Derfor kommer det til at afspejle den subjektive synsvinkel som disse mennesker har på musikforståelse og ikke mindst hvilket gear der i deres øjne kan bibringe den bedste musikoplevelse. Bemærk også at der ikke som sådan har været en overordnet organisering med dertil hørende krav til gearets standard og type. Jeg vil stille endog stort spørgsmålstegn ved om det kunne lade sig gøre, at organisere strammere end der blev gjort. Bemærk at der faktisk var forsøg på det gennem tråden, men det var ikke sådan det skulle være. Arrangementet er således vokset frem på en organisk måde, og er blevet til det det blev, fordi det var det deltagerne og deres interesser afspejlede!

Det betyder med andre ord, at de folk der finder fornøjelse ved at deltage i sådan et arrangement, kommer med det de nu engang har.  Måske bliver det endda noget der er set før i en anden sammenhæng, da det jo ikke er helt usansynligt at det kan være stort set den samme lille gruppe mennesker, der finder sådan noget sjovt nok til at de gider køre tværs over vores lille andedam for at deltage.

Og så skal man jo iøvrigt også bemærke, at rørapparater har været produceret i mere end en menneskealder, derfor er det meget naturligt at visse apparater på et træf som dette netop er vintage, hvilket ikke gør dem ringere i mine øjne.

Så det er da beklageligt at man har haft større forventninger end de deltagere der reelt bidrog med deres gear kunne indfri, men derfor falder kritikken netop ikke på "arrangementet", men direkte på de deltagere der stiller deres tid, erfaringer og gear til rådighed. Og disse folk er den flok glade amatører som de nu en gang er, der er ingen bestyrelse, ingen professionel arrangør eller lignene man kan rette kritik imod, kun deltagerne!

Tager også hatten af for I får sådan et hygsomt møde stablet op... Jeg vil personligt se om det muligt for mig at komme med næste gang. Har selv en del Vintage, som spiller fremragende

Min kommentar er absolut ingen kritik, blot en konstatering

Også har jeg faktisk bidraget til Jeres møde, uden selv og være tilstede  AudioNote pre´en er nemlig min

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Og den var fin!

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

D..m hvor er jeg da bare ligeglad med al det skrammel! 
Gad da slet ikke at "spilde" 7-9 timer på det...

Ja, jeg er P...E misundelig!
Hvor er det dejlig at se / læse at i har haft en god dag!!!
- Jeg håber at det lykkeds at komme med næste gang! - For der bliver da sådan en, ikk'???

Og så skinner det gennem at i har været ved at sammenligne Dyna-co/vox.
Har i nogle erfaringer at øse af? - Så ville jeg MEGET gerne høre om det her! Please...

Fortæl endelig om alt det spændende, i oplevede!!!

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg siger osse tak for en god dag der heldigvis ikke endte i diskutioner om lydfilosofi.

Jeg fik osse taget lidt stemningsbilleder:

Der lyttes til lidt af Peters (pqr) grej. Når man har været så heldig at være i Peters lytterum, må man slå en streg under lidt!

rrtrf009.jpg

Leif og Erling delte bord, og smag i forstærker, og osse i højtalere. De var svært begejstret for Jespers Henry Kloss KLH højtalere.

rrtrf002.jpg

Jesper og Martin står og diskutere Hvis er størst...... Højtalere altså! De delte det store rum, hvor osse Jesper underholdte med skrækhistorier om at sætte gamle forstærker der ikke havde været tændt i 40år direkte i stikkontakten for at se om så´rn en egenligt kan eksplodere.....

rrtrf011.jpg

Lidt af undertegnedes grej, venligst udlånt til Mikkel, som havde nogen andre kinøjsere med end Dynavox.

rrtrf005.jpg

Der lyttes og Øhhhe..... nydes.

Til dem der er kede af de ikke var med, måske på grund af bytte/salg så tror jeg faktisk ikke der blev handlet det store. Jeg kom fra dagen med en god ting dog, jeg har besluttet ikke at sælge mit Sansui setup, Det er simpelthen for godt til at jeg vil skilles fra det.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Helt korrekt!

Intentionen var bestemt ikke at nedgøre på nogen måde, hvis nogen har forstået det på den måde.

Jeg mener blot, at der sidder mange mennesker rundt i de små danske hjem, der spiller på fortrinlige rørbamser - og det er jo netop dem man skal have fat i, så man kan repræsentere rør i alle former. Til en alm. biludstilling ser man jo heller ikke blot biler fra før 1975.

Men igen, så afhænger det jo fuldstændig af, hvad man søger og hvilke præferencer man har inden for lyd. For nogle er det vintage, for andre er det noget helt andet.

Mvh.
Virious

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej virious, Mjae, det skal jeg vist alene tage på min kappe. Men vi kan jo betragte det som en prøveballon ikke? Der var mange ting som ikke var ideelle, bl.a. akustikken, for mange hårde flader og løse plader der spillede med. Det gik desværre hårdt ud over Ahanias superflotte setup, som måske netop var et der kunne have vist hvad moderne (+ vintage Tannoy) rør tech kan. Men efter omstændighederne syntes jeg at vi klarede det meget fint, og det bedste er næsten at opleve engagementet og de mange forskellige tilgange til lyd og udstyr. Så hvis vi ser på de gode resultater og accepterer modstanden, så kan det jo være at der kan trækkes noget knowhow ud af det til en måske næste gang.

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Kan se at Noise allerede har oploadet en del billeder, så her kommer kun nogle supplementer :-).

Ming Da uden låget

Ming da uden låget

Tube's mobil værksted

Martin's delfiltre til Tannoy

Flemming og hans grej

Leif - Alias BoPtiljudrop , tak for en god dag :-)

De små Rogers uden fronten - spillede utrolig godt...

Et par billeder (eller tre) af deltagerne

Rør-tester i arbejde

Den fantastiske Tannoy i sit kabinet

.. og den stole ejer..

... lidt rør-snak

Mikkel og hans spille-dåse

Øvrige billeder kan ses på http://picasaweb.google.dk/Pengzi60/RRTrF#

Mvh, Pengzi

Til top Vis Pengzi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pengzi

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave