| Forfatter |
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad lige og kiggede lidt på listen over udstyr. Var det ikke bedre, at jeg medbringer min pladespiller? Rør uden vinyl, er jo som kaffe uden kage   Højttalere er der jo nok af...
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo også min Lenco, med Formular IV arm. Den er dog ikke 100 % instillet, men det kan jo snildt gøres. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men ellers slipper jeg for at bære 100 kg horn ned fra 4. sal  Min pladespiller er en STD 305 med en Mørch UP-4 og en Benz H2 Wood pick-up.
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da overbevist om, at der nok skal være arbejde til begge, Formula IV - uni pivot? Du kommer da noget omkrig Lou  Tror snart jeg skal have et kursus  Min Rega er ikke i toppen af poppen, så den kan fint stå nede i Einsteiger gerät und diverse... Men husk også lige noget godt programmateriale, masser af plader... Jeg har selv nogle ret fine nyere jazzting på CD, og så et par klassiske rockvinyler og lidt Deutches G indeholdende noget Karajan med Berlinerne, Bethovens 5 (og 7) og en snild lile laber violinkoncert af Tschaikowsky med Cristian Ferras på første og - Karajan foran Jeps, Berlinerne. Men vi kan sikkert alle sammen underholde i timer med vores pladesamlinger, så lad os plukke guffet! Er der nogen der har At folsom prison?
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men American Recordings V er også god - skal jeg tage den med på CD?
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "At Folsom Prison"; men desværre ikke på vinyl; men i en lossless digital udgave. Jeg kan godt medbringe en bærbar med ekstern DAC; hvis det ikke for meget halvleder udstyr  Jeg har desværre ikke mere adgang til en rør bestykket computer.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ikke rigtigt! Alle rørfolk har da en tubetop
Min rørcomputer bruger 50000 stk ECC 83 rør og 4 milioner ECC85 rør.
Det er godtnok lidt dyrt at skifte rør. Sidste gang jeg gjorde det røg mine forældres
pensionsopsparing.
Jeg har sikkert også nogle risede James Last skiver samt noget Klaus wunderlich hamondpop jeg
kan medbringe
Venligst
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Det er da ikke rigtigt! Alle rørfolk har da en tubetop
Min rørcomputer bruger 50000 stk ECC 83 rør og 4 milioner ECC85 rør.
Det er godtnok lidt dyrt at skifte rør. Sidste gang jeg gjorde det røg mine forældres
pensionsopsparing.
Jeg har sikkert også nogle risede James Last skiver samt noget Klaus wunderlich hamondpop jeg
kan medbringe
Venligst |
|
|
Den sluger vel også en del strøm
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Det er da ikke rigtigt! Alle r�rfolk har da en tubetop
Min r�rcomputer bruger 50000 stk ECC 83 r�r og 4 milioner ECC85 r�r.
Det er godtnok lidt dyrt at skifte r�r. Sidste gang jeg gjorde det r�g mine for�ldres
pensionsopsparing.
Jeg har sikkert ogs� nogle risede James Last skiver samt noget Klaus wunderlich hamondpop jeg
kan medbringe
Venligst |
|
|
Wes: James Last, det er bare det yyyberste. Hammondpop, �hh- hvad med noget dejlig Tijuanna Brassbimmelim ?
Lad hellere r�rcomputeren st� hjemme, jeg har lige tjekket at den her er optaget de n�ste par m�neder frem:  Den ka�heller ikke komme rundt hernede, men den kan sikkert fint n� ind ude fra Odder et sted... http://www.erhvervsbladet.dk/transport-logistik/danmarks-sto erste-mobilkran-ruller-ud-paa-de-danske-veje
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er et pudsigt sammenfald, især da det jo drejer sig om ganske usædvanligt udstyr. Men måske netop besidelsen af sådant udstyr medføre en til tider ubehagelig fremtræden og foragt for andre.  Men skal vi ikke glemme alt om ham, og komme videre med at få en hyggelig dag arrangeret, hvor vi kan mødes i al fordragelighed omkring en fælles hobby og interesse.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@erlingt

mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil se om jeg kan nå at få lavet min nye DIY pladespiller færdig, så jeg kan få en god analog kilde med til mit rørgrej, og så skal jeg selvfølgelig have indspillet et par reference kassettebånd også da dette jo er rigtigt dejligt analogt , og helt sikkert vil klæde musikken.
Mon ikke den gamle modificerede Marentz CD afspiller også burde med, så der kan komme forskelligt programmateriale på.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et onlineforum er (Daft/Engel) et meget "magert" kommunikationsmedie. Der er simpelthen en meget snæver grænse for hvor stor en del af den mulige menneskelige kommunikation der kan nå igennem til modtageren. Som nævnt tidligere filtreres tonefald og hermed også kropssprog og andre subtile signaler af gode grunde fra. Derfor udvikedes smileys, emoticons og hvad det hedder i et forsøg på at give det frafiltrerede et slags alternativ. Hvad betyder dette så? Det betyder, at hvis ikke kommunikationen tilrettelægges efter disse begrænsninger, så vil det medføre misforståelser og uønskede konfrontationer da en meget høj grad af den normale menneskelige kommunikation netop er subtil, ubevidst og nonverbal. Ok, så vil jeg opfordre til at have dette in mente når der skrives på tråden! Og jeg vil opfordre til, at denne tråd ikke bruges til personlige konfrontationer, undlad venligst at bruge den til at fremføre vurderinger af medforumisters personlige egenskaber og lignende. Jeg vil f*nd*m* ikke finde mig, at vores rørtræf skal være gidsel i en elendig kommunikativ misforståelse, der udnyttes i perfid argumentationstørst!  HHhhh-pff, vil i ikke nok være søde og rare?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Gorm, jeg glæder mig virkelig til at se din vinylspille!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ihh, her blev da godt nok stille. Jeg har erfaret at der er en eller anden form for gæsteværelser til fælleslokalerne. Jeg er ikke klar over hvor mange senge der er, men hvis man ikke er for sart, så er der jo masser af plads til luftmadrasser og græs til camping. Men forlængerledninger og fordelere  ... tag endelig et par stykker med  Vores lille poll på Doodle peger indtil videre på d.5. og d.6. juni. men det er tæt op med d.7. 13. og 14.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
| Der er vel ikke noget RIAA/forforstærkergrej derude som gerne vil vises frem? |
|
|
Jeg kan sandsynligvis klare 2-3 RIAA'er - hvis jeg kan nå at få dem færdige. Printene dukker op om 1-2 uger 
Citér:
| Hvad med signalkilder, på sin vis syntes jeg jo at rør hænger rigtig godt sammen med både vintage, DIY og ikke mindst vinyl. |
|
|
Jeg har da min spolebåndoptager med hjemmebrygget rørelektronik - hvis der er nogen der har musik på 1/4" halvspors bånd  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber sandeligt jeg kan komme!  men har nok ikke andet end mig selv at byde på  bob,bob --jo min Luxman Cl 35 måske, men der kommer (vist) den fede Luxman CL 40 Pre.  samt bla.-- diy pladespiller værk  -- kina grej  -- og andet lækkert gear !!! -- der er lagt op til super rørtræf  -- hvor man kan få hørt og set sammen med ligesindede! ps. husker stadigt vintage træffet på hald! det var så fedt !! især det at så mange havde slæbt lækkert grej med man kunne nyde og gense  -- Super. mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gurup Selvom der kommer nogen med "bedre" grej en ens eget, så skal man da ikke stå tilbage for at tage det med? Det er da vidunderligt hvis vi kan ende op med en stor variation, både typer, mærker og prisklasser. Det er da også spændende at se hvad forskellen reelt er fra det betalelige til det super optimerede og fra originalen til kopien  Men æh, MR71, Thorhauge...
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|