| Forfatter |
|
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nogen måske har læst, har jeg få anskaffet mig et par Grado'er og en lille rørforstærker. Synes dog at det er lidt synd at smidt mine loseless formater direkte over i min rør-basse og tænkte derfor på noget DAC. Efter at have læst lidt frem og tilbage er jeg kommer frem til et forslag: SilverStone Ensemble EB01Nogen som kender den? Hvis i har nogle gode forslag i den prisklasse må i endelig fyre løs.
__________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm den var sq godt nok billig.... Sååhh fisk herfra. Jeg har lige investeret i DACen fra en Compass, den koster 104 $ men så skal man have en transformer og en kasse oveni, så den samlede pris ligger nok 100 kr højere
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Hmmm den var sq godt nok billig.... Sååhh fisk herfra. Jeg har lige investeret i DACen fra en Compass, den koster 104 $ men så skal man have en transformer og en kasse oveni, så den samlede pris ligger nok 100 kr højere
|
|
|
Ja, den er ikke særlig dyr, men skulle til prisen være ganske udemærket, har jeg læst forskellige steder rundt om på nettet. Ville bare lige høre om der var nogen der kendte den?! Hvorhenne købte du din Compass? Det kunne godt være at jeg skulle kigge lidt nærmere på den, ser i hvert fald interessant ud. Det eneste er at den anden jeg havde kigget på er lidt pænere at have stående fremme og det betyder alligevel lidt. Gælder jo om at holde sig gode venner med ens bedre halvdel hvad det angår  __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Anders K Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har haft en EB01 i over et år, og synes den lyder fortræffeligt. Jeg stod og skulle vælge mellem en af de gamle Cambridge DacMagic'ere og 01'eren, og valgte så den sidste.
Du skal bare lige huske at Silverstone'en ikke har så høj en udgangsspænding, så der skal skrues lidt højere op end du er vant til. Og så er det jo en smagssag om du kan leve med de to blå dioder der er så skarpe at de kan skære i glas...
Men lyden er der bestemt ikke noget i vejen med! __________________ Infinity Kappa 90
NAD Silverline S100
NAD Silverline S200
Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt den af en fra Irland der hedder Dave/Insominac, send mig en PM hvis du vil have hans email adresse (jeg har lovet ikke at skrive den i en forumtråd).. Der er lidt ventetid på den, da de produceres efter ordre, men er du hurtig kan du få en med sammen med den jeg har bestilt  Og det er ikke en compass jeg har købt, kun DACen (printplade med dimser på), så der skal en smule arbejde til fra min side inden den er funktionsdygtig..
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg har købt den af en fra Irland der hedder Dave/Insominac, send mig en PM hvis du vil have hans email adresse (jeg har lovet ikke at skrive den i en forumtråd)..
Der er lidt ventetid på den, da de produceres efter ordre, men er du hurtig kan du få en med sammen med den jeg har bestilt 
Og det er ikke en compass jeg har købt, kun DACen (printplade med dimser på), så der skal en smule arbejde til fra min side inden den er funktionsdygtig..
|
|
|
Jeg er desværre ikke den store haj til selv at fikse sådan noget sammen, så skulle gerne købe en færdig DAC.
Anders K skrev:
Hej!
Jeg har haft en EB01 i over et år, og synes den lyder fortræffeligt.
Jeg stod og skulle vælge mellem en af de gamle Cambridge DacMagic'ere
og 01'eren, og valgte så den sidste.
Du skal bare lige huske at Silverstone'en ikke har så høj en
udgangsspænding, så der skal skrues lidt højere op end du er vant til.
Og så er det jo en smagssag om du kan leve med de to blå dioder der er
så skarpe at de kan skære i glas...
Men lyden er der bestemt ikke noget i vejen med! |
|
|
Dejligt at høre du er blevet glad for den. De blå dioder kan jeg nok leve med  Men det er mere det med udgangsspændingen der bekymre mig, jeg har godt læst det rundt omkring. Men hvor "slemt" er det? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dioder kan skiftes eller tapes over, det sidste er ikke kønt, men ofte bedre end at få hele stuen badet i et blåligt skær..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sort tusch ftw, og det kan let fjernes igen med terpentin
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste et sted at Prodigy Cube er med variabel udgang. Kan den sættes til fixed line out?
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er vi ude i at Audiotrak Prodigy Cube er bedre? Der er slet ikke nogen der ligger inde med nogle andre forslag, alle er velkomne.
__________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
I 700krs klassen er det begrænset hvor mange Dacs der er der er bedre end Cuben efter hvad jeg har læst, måske skulle det være et 0404 usb, men det er sjælendt at de fåes til under 1000kr. Lidt dyrere så er der jo GD-audios Dac200 som er en tand bedre end den Dac der sidder i Compassen. Dernæst er der jo MK19 som jeg lige har bestilt, men den er lidt dyrere også er der meget lang leveringstid fordi de laver til ordre og laver en 100% test og gir den 100timers burn-in, ret god kvalitetssikring faktisk, mon de kører six-sigma  Ellers er der jo den nye Pico dac som er på vej. Så er der også Dacmagic... den koster 2000kr hvilket er en god pris, og den skulle være god til prisen også kan man hente den i hifiklubben og det er jo også et plus, også har den en omskifter mellem 3 forskellige opamps.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
I 700krs klassen er det begrænset hvor mange Dacs der er der er bedre end Cuben efter hvad jeg har læst, måske skulle det være et 0404 usb, men det er sjælendt at de fåes til under 1000kr.
Lidt dyrere så er der jo GD-audios Dac200 som er en tand bedre end den Dac der sidder i Compassen. Dernæst er der jo MK19 som jeg lige har bestilt, men den er lidt dyrere også er der meget lang leveringstid fordi de laver til ordre og laver en 100% test og gir den 100timers burn-in, ret god kvalitetssikring faktisk, mon de kører six-sigma
Ellers er der jo den nye Pico dac som er på vej.
Så er der også Dacmagic... den koster 2000kr hvilket er en god pris, og den skulle være god til prisen også kan man hente den i hifiklubben og det er jo også et plus, også har den en omskifter mellem 3 forskellige opamps.
|
|
|
GD-audios Dac200 ser meget spændende ud, hvornår tror du at du modtager din? Ville jeg da gerne høre lidt mere om. Selvom prisen lige nu er lidt over budgettet  Ellers nogle gode bud. Tak __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
Selvom prisen lige nu er lidt over budgettet  |
|
|
Hehe, det er charmen. Man kan altid lige gå et trin op!
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bagger.
Jeg har selv invisteret i en Prodigy Cube !
og kan kun anbefale den.....du kan selv trimme lyden ved af skifte opamp i den, og det er et stort plus ! 
Tror at du skal en del op i pris før at du får noget der gør det meget bedre !
MVH Frankie
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige investeret i en brugt Cambridge DAC3. Ikke modificeret, fantastisk maskine med ødsel brug af strømforsygninger (3 trafoer!) Jeg synes virkelig den fanger musikkens sjæl og nuancer og jeg er begyndt at spille meget musik igen. Umiddelbart nyder jeg den lige så meget som en Benchmark DAC 1 jeg har haft tidligere uden dog at drage andre sammenligninger mellem de to.
Mvh Kristian
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min 19mk3 burde blive sendt i slutning af måneden, så jeg har den nok engang i starten af juni. Så jeg er spændt
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der Cube ser da spændende ud - ville ikkevære nogen dum investering til mit lille laptop-baserede kontoranlæg  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Min 19mk3 burde blive sendt i slutning af måneden, så jeg har den nok engang i starten af juni. Så jeg er spændt  |
|
|
Den kunne du gpdt få lokket mig med på...  Hvordan forventer du lyden er i den? Og hvad er forskellen på model A og B - det kan jeg ikke helt gennemskue...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Hej Bagger.
Jeg har selv invisteret i en Prodigy Cube !
og kan kun anbefale den.....du kan selv trimme lyden ved af skifte opamp i den, og det er et stort plus ! 
Tror at du skal en del op i pris før at du får noget der gør det meget bedre !
MVH Frankie |
|
|
For prodigy'en strøm fra USB-stikket? Hvis ja, min alu. MacBook burde kunne give den noget spænding ik? Hvis jeg skal bruge et 3 meter USB-kabel, hvilket skal jeg så investere i, skal det være et specielt et? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |