| Forfatter |
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepp, Prodigy for strøm fra usb porten og ang kabel har jeg købt et på 0.5 meter til ca 100 spir ( kan ikk lige huske hvad det hedder, men det er
med forgyldte metalhuse ) skulle være et ok kabel ! )....mener at det er tysk ! , det kan jeg finde ud af senere på dagen !
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
techtrino skrev:
Min 19mk3 burde blive sendt i slutning af måneden, så jeg har den nok engang i starten af juni. Så jeg er spændt  |
|
|
Den kunne du gpdt få lokket mig med på... Hvordan forventer du lyden er i den? Og hvad er forskellen på model A og B - det kan jeg ikke helt gennemskue...  |
|
|
Hehe jeg forventer skam en super Dac, efter hvad GD normalt leverer tror jeg ikke man for bedre til pengene og den skulle ifølge Kingwa fra GD være i en anden liga en dac200. Men nu for vi se, jeg glæder mig hvertfald :) Ja det med A og B er lidt tricky, de har to input kort som hver kan decode forskellige signaller. Mode A: HDCD
24Bit DAC, because the PMD100 so only support to 32-55K. PMD100
sound better than DF1704, though playing normal CD format (Redbook
CD).
Mode B: Support
24Bit/96KHz , apply DF1704 as digital filter, can't support HDCD. A mode skulle være bedst, og også det format man vil bruge, mens B mode er lidt mere fremtidssikret. Jeg har valgt A mode også et ekstra b-mode kort, da det kan skiftes ret let og det koster kun 30usd ekstra
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangler stadigvæk noget svar på om min nye alu Macbook kan give nok strøm til de to DAC's vi snakker om?! Regner jeg med, men man ved jo aldrig.
__________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle den ikke kunne det? det er jo ikke en kinesisk bambus computer
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der burde ikke være noget der gjorde at det ikke skulle kunne lade sig gøre ?
Selv med lidt sløje USB-porte formoder jeg at man har nogle caps til strømmen eller sådan, hvis det er et spørgsmål om konstant jævn strøm?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor langt dit usb kabel kan tillade sig at være, ved jeg desværre ikke, men det jeg købte var et LINDY 0.5 meter ! Du blir nok nød til at prøve dig lidt frem ! Hvis du handler DAC på nettet har du jo altid din 14 dages returret ! 
MVH Frankie
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Hvor langt dit usb kabel kan tillade sig at være, ved jeg desværre ikke, men det jeg købte var et LINDY 0.5 meter ! Du blir nok nød til at prøve dig lidt frem ! Hvis du handler DAC på nettet har du jo altid din 14 dages returret ! 
MVH Frankie |
|
|
Jeg skal bruge et der er 3-4 meter langt, nogen der lige kender noget godt og til en rimelig penge? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men DAC'en skal købes snart. Man skal jo starte et sted og have mulighed for senere at opgradere, derfor vil jeg starte med en af nedenstående eller anden i samme prisleje. SilverStone Ensemble EB01Audiotrak Prodigy Cube ???
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
MVH Frankie |
|
|
Et ligesom det HER?__________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... fed samtale jeg har med mig selv  Ej, er der ikke nogen der har noget at sige om sagen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger som sagt selv et LINDY og har ikke noget at klage over om forskellen er så stor på det område ved jeg ikke, da jeg kun bruger computeren som et " alternativt " medie fordi min CD-1 ikke kan afspille RW skiver, og min CD-1 spiller langt mere musikalsk end pc´en / DAC´en gør ! Derfor bruger jeg ikke så meget tid på den sag ! Men generelt vil jeg sige at du skal forsøge at holde dine kabellængder så korte som muligt ! 
MVH Frankie
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Bruger som sagt selv et LINDY og har ikke noget at klage over om forskellen er så stor på det område ved jeg ikke, da jeg kun bruger computeren som et " alternativt " medie fordi min CD-1 ikke kan afspille RW skiver, og min CD-1 spiller langt mere musikalsk end pc´en / DAC´en gør ! Derfor bruger jeg ikke så meget tid på den sag ! Men generelt vil jeg sige at du skal forsøge at holde dine kabellængder så korte som muligt ! 
MVH Frankie |
|
|
Ang. kabellængder er jeg helt enig, det gælder om at mindske tab. Kan være jeg bare prøver mig med et Lindy kabel. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |