Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken Projektor ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Det var godt nok en lidt ældre model men jeg ved ikke lige hvad den hed
Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

Til moviedude

Efter hvad jeg kan huske handler projectorcentral.com ikke med projektor.      de andmælder dem kun.

Jeg mener at de er rimelig pålidlige. men jeg ville nu tro at sim2 er beder en AE300

Jeg skriver ikke at de handler med, men at sitet KUN handler om DLP/LCD.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

en af de store grunde til at jeg ikke købte en CRT projektor er fordi at jeg ikke bryder mig om at købe noget brugt og jeg har ikke lige penge til en ny. så da jeg fik et tilbud på ht1000 for 25k købte jeg den men jeg kunne nu godt tænke mig en crt. når jeg engang kommer til penge.

Jeg vil nu ikke mene DLP projektor er så ringe men CRT er nok beder

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Hej Moviedude. TC handler med CRT, jeg har set en fabriksny i brug hos dem. Du bliver ved med at fremføre at CRT er det bedste, og hvis man ikke syntes det, har man ikke forstand på at bedømme et godt billede, kan du virklig ikke se at der er fordele og ulemper ved alle systemerne. I mine øjne er problemet, at den udvikling der sker på CRT området, sker i et prislag hvor 99 % står af, mens LCD og DLP bliver bedre og bedre og billigere og billigere. Dette minder lidt om den snak der var der i starten af firserne om forskellen mellem LP og Disc, der var der også mange hug til discen, da det blev sagt den lød kunstig, og den snak forsætter jo den dag i dag, selvom den er aftagende. Nu skændes man om hvad der er bedst fladskærmene eller billedrørs fjernsynet, men det er spild af tid, for billedrørs fjernsynene er på vej ud, der vil måske være nogel få fabrikanter der hænger på nogle år endnu, men det får en ende. Sådan tror jeg også det går med CRT, de er jo meget kostbare at lave, og da de andre systemer bliver bedre for hver dag og billigere, vil de på et tidspunkt have omtrent hele markedet. Men det er bare mine egne betragtninger, ud fra den måde det er gået med andre ting. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Hej Moviedude. TC handler med CRT, jeg har set en fabriksny i brug hos dem.

Gider du så vise mig hvor den står på deres prisliste?

Der står ca. 40 DLP'er og LCD'er men ingen CRT'er.

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

jeg gad også godt vide, hvad det er for en CRT han har set hos TC.... og hvem og hvordan den var sat op...

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
  Og med hensyn til den om at man er nødt til at købe de superdyre SIM2 eller ligende for at få en superprojektor, jeg har set flere test, hvor SIM2 fik baghjul af AE300, bla med mine egne øjne til en demo hos TC. Mvh Ib

Hvilke test er det?  Det lyder meget utroligt.......

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
I mine øjne er problemet, at den udvikling der sker på CRT området, sker i et prislag hvor 99 % står af, mens LCD og DLP bliver bedre og bedre og billigere og billigere.

Lidt ligesom laserprintere og inkjetprintere. Der blev lagt så mange penge i inkjet teknologien at den blev "forsket" længere frem. Har lige modtaget min Z2'er i sidste uge og har endnu ikke lyd i kælderen, men kan dårligt vriste mig fra den, selvom den kun viser billedet på en gul væg (jo mit lærred er lige ankommet i dag, men ikke kommet op).

Er sikker på at CRT er LCD'ere og DLP'ere overlegne, men spørgsmålet som med HiFi er, om det er værd at ligge de 80-90% af pengene på de sidste 10-20% af ydeevnen?

Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hej. I kan jo ringe til TC og spørge, Otto skriver også herinde, han kan bekræfte mine oplysninger, og det kan de mange der var til en af de demo dage de havde hos TC. Jeg ved at det var den type der er væskekølet, og at den ikke var noget at skrive hjem om, jeg ved også at de ikke er så varme på CRT, undtaget på bestilling, de er nok for svære at sælge på grund af prisen, størrelsen og billedkvalliteten taget i betragtning sammenholdt med størrelse, ydelse og pris på DLP og LCD. Angående SIM2, den test jeg har set med mine egne øjne var hos TC, og endnu engang, vi var mange, jeg ved at testen overraskede de fleste, enda i sådan en grad at de troede at SIM´en var defekt, men jeg har læst flere steder på nettet om netop flere der havde den oplevelse, men hvilken SIM2 model det var kan jeg ikke huske, det var en af de ting man læser uden at fæste sig væsentligt ved det. Jeg syntes personligt at den Sony der var med i demoen var den bedste, men det stod jeg lidt alene med, da de fleste syntes at AE300 var den bedste. I øverigt syntes jeg at NEC HT1000 er den bedste projektor jeg har set til dato, jeg havde den fornøjelse at få lov at teste den af DC-Tronic, den er blæret. I ( Webmonkey og Moviedude ) har ikke besvaret de spørgsmål jeg har stillet om kontrast og fordele og ulemper ved de forskellige systemer, i har derimod bare skrevet stolpe op og ned om CRT´s fortræfligheder og antydet at de oplysninger jeg har skrevet om bla. TC er opspind, og også mere en antydet at de hos TC er svindlere og ikke har nogen forstand på at sætte en projektor op. Jeg tror nok at Otto hos TC ved en hel del mere om dette en de fleste, også formentlig mere end i ved, men det er selvføgelig kun en hypotese jeg har, ud fra det i har skrevet herinde. Mvh Ib

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Og med hensyn til den om at man er nødt til at købe de superdyre SIM2 eller ligende for at få en superprojektor, jeg har set flere test, hvor SIM2 fik baghjul af AE300, bla med mine egne øjne til en demo hos TC. Mvh Ib

Som jeg også gjorde opmærksom på under fremvisningen, så var der noget galt med den pågældende Sim2 (HT300). Jeg ved godt hvordan man indstiller en projektor (jeg synes f.eks. det gik helt fint med NEC'en på Lyd & Billede messen :-) ), men denne her gav bare et elendigt billede, uden at jeg kunne greje hvorfor. Jeg har set den stå meget bedre end det, og jeg mener også afgjort det er en bedre projektor end AE300. Jeg viste den kun alligevel fordi det var den eneste jeg havde til rådighed til testen med 5X farvehjul. Til gengæld vil jeg sige at man godt kan argumentere for at billedet på en AE300 samlet set er bedre end f.eks. HT200. Men der er tale om fordele og ulemper, så jeg ville ikke personligt udtale mig om hvilken der er bedst - det er de for forskellige til.

Mht. CRT, så HAR vi solgt CRT (Barco), og kan principielt stadig bestille dem hjem - men man sælger naturligvis ikke CRT-projektorer hvis man ikke viser dem frem. Det er et simpelt spørgsmål om efterspørgsel - de fleste CRT-brugere handler brugt, og det er også helt fair. Det kan jeg bare ikke leve af... Men jeg vil da godt opfordre til at man som LCD/DLP fan har øjnene åbne for de fordele der er ved CRT - og at man som CRT-fan har forståelse for at flertallet ikke er entusiaster nok til at gå CRT-vejen.

Mvh. Otto, Tape Connection

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Bruce skrev:
Er sikker på at CRT er LCD'ere og DLP'ere overlegne, men spørgsmålet som med HiFi er, om det er værd at ligge de 80-90% af pengene på de sidste 10-20% af ydeevnen?

JA!. nu koster en brugt CRT det samme som en ny LCD/DLP'er, men har klart bedre ydeeven. Derfor er der alt muligt grund til at kigge på CRT'er når man skal købe projector nu.

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

isman skrev:

Som jeg også gjorde opmærksom på under fremvisningen, så var der noget galt med den pågældende Sim2 (HT300).

Tak for den information Otto!

Nu må det stoppe! Når isman lige har misset en så væsentlig information som at den ene testmaskine var defekt, kan man lige overveje hvor meget man skal lægge i hans de andre guldkort fra ham. Så var den CRT som du kunne se med dine egne øjne måske også defekt eller hva????? Eller var det måske en 10 år gammel udbrændt maskine.. eller var det måske slet ikke en CRT???..  jeezz

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

isman:

Der findes ikken noget der kan hamle op med CRTs kontrast. punktum!

De kan jo slukket helt for lyset.

Jeg tvivler på, at LCD paneler nogensinde vil kunne bremse alt lys. Selv ved DLP slipper der jo lyd med ud...

En low end CRT ligger typisk på 15000:1 og high end LC maskiner på 30000:1.

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Hej. Den CTR jeg så var hos TC, bla. på demodagen og den var ny, og jeg har ikke misset noget med hensyn til SIM2. AT SIM2 var defekt, ja det sagde du ikke Otto, du sagde derimod at man skulle tro den var defekt, da den ikke kunne hamle op med AE300, men det var ikke en konstatering, eller noget konkret du kunne sætte fingeren på. Jeg har snakket med min nabo, som også var med, og han kunne også huske at du sagde at det kun var en formodning, men var den defekt vil jeg da gerne vide hvad fejlen bestod i?. Jeg har set CRT i fly eks. rejser til USA flere gange, og hos forskellige forhandler, så da Otto fortalte at den han havde var væskekølet og var lydløs, var det med stor forventning jeg så den i brug, da det var første gang jeg så en sådan væskekølet i brug, de andre jeg har set havde en del blæserstøj. Og med hensyn til dig Moviedude, du skulle prøve at se lidt bredere på de muligheder der er for at alle, der har lyst til af få sig en hjemmebiograf kan få en, uden at skulle have en 50 til 100 kilo stor maskine hængende i loftet. Og at folk som ikke kan se nogen problemer med sortnivauet på DLP eller LCD, ikke nødvendigvis køber deres udstyr i Fona eller Føtex. Vi har trods alt begge to en passion for at se film i hjemmebiografen, og den deler vi med tusinder andre, her på siden bla. Vi har bare valgt forskellige måder at lave en biograf på, ud fra forskellige behov og syn på god lyd og billede. Den sidste projektor jeg købte var efter moden overvejelse, og mod at have set den bla. mod en CRT, og det faldt som sagt ikke ud til CRT´ens fordel. Til Webmonkey, jeg har ikke skrevet på noget tidspunkt at en CRT ikke havde det bedste sortniveau. Jeg har bare skrevet at det er blevet meget bedre på LCD´er med de nye paneler, da de næsten ikke lader noget lys passere i de pixelceller der er slukket, og at jeg ikke kan se noget problem med sort gengivelsen på en sådan, og det startede hele balladen, med bekyldninger om svindel og latin, dårligt syn, køb af konfirmandanlæg i Fona mm, og som du kan læse i Moviedudes seneste indlæg, forsætter han med at fantasere om hvad jeg har set og ikke set, og hvorhenne.Og prøv at læse alle hans indlæg i denne tråd, den er en lang lovprisning af CRT, uden den mindste forståelse for at der er forskellige behov, og hvordan han piller tingene fra hinanden, uden at læse ordentlig hvad man skriver, så han igen kan loveprise det eneste ene i hans øjne, CRT.  MVH Ib

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Jeg har set CRT i fly eks. rejser til USA flere gange

Så du sammenligner LCD'er DLP'er med CRT'er du har set i fly til USA??  Så kan det også være det ikke var CRT'eren der larmede så meget som du siger men flyets motor??

isman skrev:
og hos forskellige forhandler, så da Otto fortalte at den han havde var væskekølet og var lydløs, var det med stor forventning jeg så den i brug, da det var første gang jeg så en sådan væskekølet i brug, de andre jeg har set havde en del blæserstøj.

Igen viser du at du ikke aner hvad du snakker om.
Der findes EN crt'er på markedet som ikke har blæsere installeret (Cine6) og den bliver ikke betragtet som en særlig god maskine af nogen.

isman skrev:
 Og med hensyn til dig Moviedude, du skulle prøve at se lidt bredere på de muligheder der er for at alle, der har lyst til af få sig en hjemmebiograf kan få en, uden at skulle have en 50 til 100 kilo stor maskine hængende i loftet. 

Jeg har på INTET tidspunkt ... INTET ... skrevet at det ikke er en klar fordel for DLP'er at de er små og relativt nemme at sætte op.

Jeg skriver bare at billedkvaliteten er dårlig sammenlignet med CRT, og så bliver du ved og ved med at påstå at du har set med dine egne øjne at den ikke er..
Det er ikke så smart at føre sig frem med den slags når du så åbenbart overhoved ikke har set en korrekt opsat CRT maskine (eller var den udbrændte på flyet perfekt opsat ??).

Jeg ville ønske at DLP/LCD'er var bedre end CRT'er .. MEN DET ER DE BARE IKKE som det er nu! Det skal nok komme om 4-5 år og så er jeg den FØRSTE der står med pengen i hånden til en, det er helt sikkert!
Men så kan du indtil da have købt ENDNU 5-6 projectors, istedet for at nyde dine film i den bedst mulige kvalitet på en CRT'er indtil da!

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

en flykabine er heller ikke det bedste forhold for CRT - samme gælder for dem på færgerne. Det har altid været billige modeller som var dårligt opsat.

Jeg gætter på dem i fly er lige så små og dårlige som de billige og elendige vidikron som Hifi klubben havde engang til ny pris på ca. 35000 og op....

Cine 6 (nu erstattet af Cine7LT) er en lille 7" ES fokus maskine til "små" penge fra ny. Men til ca. 15000-20000kr kan du få en ældre CRT som er langt bedre.....

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg så NEC-HT1000 eren til århus messen, og det er nok det bedste projekterede billed jeg har set, desværre siger det ikke ret meget da jeg mangler at få set en crt projektor. Nec'ens hænsenet kunne altså også godt ses når det var et så stort lærred som blevt projekteret. Farverne virkede lidt tilbageholdende, men det skyldtes nok bare den scene som jeg lige så. Kontrasten er jo ikke rigtig til at vurdere på en messe da lokalet selvfølgelig ikke kan mørklægges ordentligt.

Men hvad er ordentligt mørklægning, så vidt jeg kan se kræver det at man har overhovedet intet kan se i lokalet, ikke engang et helt hvidt lærred. Det virker fo mig en lille smule urealistisk de fleste steder. Måske er bare noget med at øjene skal være vændet til et lyst rum først.

Da jeg var i TC og fik set en X1 vs. PT200 var det heller ikke sådan at jeg lagde mærke til overgangen mellem de 2 kontrast niveau.

Jeg synes ikke rigtig jeg har haft ret meget WOW fornemmelse når jeg har set forskellige projektorer, NEC'en var lidt derhen af men... det mangler ligesom stadig det sidste, ved ikke om det skyldes at man kunne se hænsenettet og at lidt højere opløsning havde gjordt det. Hvad bliver/er foresten forskellen mellem HT1000 og (den kommende?) HT-1100 ?

Men Toshiba MT-500 lyder da stadig lidt stadig lidt spændende, specielt at få sammen lignet med NEC'en.

Håber på WOOOOOW oplevelsen ligger gemt hos CRT projektorene. Så må man jo bare håbe det crt træf i esbjerg bliver til noget.

Med HD TV og DVD omhjørnet vil man jo helst være 100% fremtidssikret. Men man skal jo helt op til 9" rør før man kan tage 1920 x 1080 jo så er det jo ikke småpenge længere. vision.esenet.dk havde godt nok en overgang en Sony med 9" til 21k kr. men den var slidt 1/3 og larmede.... så det var jo heller ikke liiige sagen. CrtCinema.com har godt noget en Barco men så skal man alligevel af med omregnet 48k kr inden forsendelse så langt række budgettet altså heller ikke (endnu) og det er ved at være sådan at man selv synes det grænser til vanvid. Det ville faktisk være billigere at købe 2 Barco 808 og sætte ved siden af hinanden og få en endnu højere opløsning.

Så jeg håber lidt på at vision.esenet.dk snart får fat på nogle nye 9". Der skulle vel ikke være nogle andre der har set nogle 9" til salg nogen steder?

Og der er stadig lidt ærgeligt at man med CRT så godt som giver afkald på alt en transportabelhed som en DLP/LCD har

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2004 kl. 05:14 | IP-adresse registreret  

Hej. Dette er mit sidste indlæg i denne tråd, uanset hvad der bliver skrevet. Det er blevet til en gang mudderkastning mellem Moviedude og mig, vi træder vande, og gentager os selv igen og igen, og det kan ikke være særlig spændende for trådens andre læsere at følge. Jeg vil dog slutte med at svare på det seneste indlæg fra Moviedude. Jeg har ikke i nogen af de indlæg, jeg har i denne tråd påstået at de CRT maskiner jeg har set, har været topprojektor, prøv at læse mine indlæg igen, jeg siger bare at jeg ikke har set nogen endnu der har givet mig lyst til at eje en. Havde jeg råd til en ny CRT i topkvallitet, ja så måske, hvis jeg kunne lide billedet, jeg er ikke forudintaget mod nogen systemer, min ulyst ved de CRT maskiner jeg til gengæld har set er størrelsen og det lyssvage billede de har haft, at der så er nogle der er bedre en andre, ja sådan er det jo altid, og det tror jeg på der er, jeg har bare ikke set en sådan, det er vel ikke noget jeg kan gøre for. Det var dig der startede med at tale/skrive ned til mig, da jeg påpegede at jeg var tilfreds med det sortniveau der kunne opnåes på dagen LCD og DLP projektor, det kunne du ikke forlige dig med, og farede i kridthuset, og beskyldte mig for alt muligt forskelligt. Jeg har aldrig ønsket at gøre det til et spørgsmål om CRT eller ikke, men bare påpeget det faktum, at vi er tusinder, bare i dette land, der sagtnes kan nøjes med en DLP eller LCD, og få en filmoplevelse ud af det. Jeg er ikke i tvivl om at du har noget godt udstyr og føler stor glæde ved at se film på det, jeg har det ligeså på mit udstyr, selvom det ikke er en CRT, men en LCD. Så Moviedude, kan du have et forsat godt filmår. Osse dig Webmonkey og de andre i denne tråd. Jeg skal nok ihverttilfald. Slut på denne tråd for mit vedkommende. Mvh Ib

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

moviedude skrev:
[QUOTE=Otto, TC]

Nu må det stoppe! Når isman lige har misset en så væsentlig information som at den ene testmaskine var defekt, kan man lige overveje hvor meget man skal lægge i hans de andre guldkort fra ham. Så var den CRT som du kunne se med dine egne øjne måske også defekt eller hva????? Eller var det måske en 10 år gammel udbrændt maskine.. eller var det måske slet ikke en CRT???..  jeezz

Skulle vi nu ikke lige falde ned på jorden? Det er jo heller ikke meget værd at du kommer med nogle antagelser du ikke kender til. CRT'en var en få måneder gammel Barco Cine6, justeret af Barco selv. Og uanset at man ganske rigtigt ikke kan diskutere at CRT har den klart bedste kontrast, så er jeg enig med isman i at der er andre ting end kontrast i verden, og at man sagtens kan argumentere for at LCD/DLP projektorer på visse punkter har en fordel. Nogle mennesker prioriterer bare anderledes end andre, og for nogle er kontrast ikke specielt vigtigt. Jeg er ikke direkte enig i isman's udtalelser, men derfor kan man da godt have respekt for at han nu engang har den holdning han har, om at LCD'ere som AE300 kan det han vil have.

Isman, når jeg tænker mig om har du ret - jeg formulerede det som en formodning at den var defekt. Ret meget anderledes kunne jeg ikke sige det, eftersom jeg ikke kunne sætte en finger på hvad der var galt, udover at jeg har set den være meget bedre end det denne præsterede, i samme rum endda, og med samme DVD-afspiller. Jeg kan ikke fortælle dig hvad der var defekt ved den, jeg ved det simpelthen ikke. Billedet var meget grynet og brightness kunne ikke indstilles så jeg fik et rimeligt sort-niveau, men hvorfor, det har jeg aldrig fået et svar på.

Mvh. Otto, Tape Connection

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Skulle vi nu ikke lige falde ned på jorden? Det er jo heller ikke meget værd at du kommer med nogle antagelser du ikke kender til. CRT'en var en få måneder gammel Barco Cine6, justeret af Barco selv. Og uanset at man ganske rigtigt ikke kan diskutere at CRT har den klart bedste kontrast, så er jeg enig med isman i at der er andre ting end kontrast i verden, og at man sagtens kan argumentere for at LCD/DLP projektorer på visse punkter har en fordel. Nogle mennesker prioriterer bare anderledes end andre, og for nogle er kontrast ikke specielt vigtigt. Jeg er ikke direkte enig i isman's udtalelser, men derfor kan man da godt have respekt for at han nu engang har den holdning han har, om at LCD'ere som AE300 kan det han vil have.

Hvis det nu bare var et spørgsmål om kontrast. Hvad med forkert grøn, skaleringsproblemer pga. fast opløsning, hønsenet, rainbow, osv. osv. osv.
Og så er Cine6 maskinen ikke en særlig fantastisk maskine at sammenligne med.

Nå ja, men du lever jo også af at sælge DLP'er og LCD'er.

Otto, TC skrev:

Isman, når jeg tænker mig om har du ret - jeg formulerede det som en formodning at den var defekt. Ret meget anderledes kunne jeg ikke sige det, eftersom jeg ikke kunne sætte en finger på hvad der var galt, udover at jeg har set den være meget bedre end det denne præsterede, i samme rum endda, og med samme DVD-afspiller. Jeg kan ikke fortælle dig hvad der var defekt ved den, jeg ved det simpelthen ikke. Billedet var meget grynet og brightness kunne ikke indstilles så jeg fik et rimeligt sort-niveau, men hvorfor, det har jeg aldrig fået et svar på.

Så vil jeg godt fraråde alle til ikke at møde op til produkttest hos TC hvis de demonstrer "formodede" defekte produkter.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes