| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså ved at være et ret gennemført setup du har fået anskaffet dig, Pierre.  Hvad koster sådan nogle DAAD'er?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Lige nu bliver der bare nyt musik 
Men er ved at planlægge en lytning af forskellige kabler. Har bare et problem, det kabel som jeg allerhelst vil lytte til har lige pt. ingen dansk importør Men der går forhåbenligt ikke mange måneder før der er en ny importør.
Kommer du til messen i KBH her i weekenden |
|
|
Musikken er jo også det vigtigste. Så må du vente lidt. Mener de har et brugt Au24 til at ligge hos SunAudio her i Aalborg. De virker til at handle med hvis det ender med det. Nej, jeg kommer ikke til Kbh. Der er for meget at se til med Uni og arbejde. Der skal jo tjenes nogle penge når kæresten ligefrem regner med at få en julegave  PS: Det Ten White ht-kabel bruger jeg ikke mere, mit Xindak fungerer bedre. Skal jeg sende det mod Århus igen __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
[...
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Pierre skrev:
|
Men er ved at planlægge en lytning af forskellige kabler. Har bare et problem, det kabel som jeg allerhelst vil lytte til har lige pt. ingen dansk importør Men der går forhåbenligt ikke mange måneder før der er en ny importør.
Kommer du til messen i KBH her i weekenden
|
|
|
Musikken er jo også det vigtigste. Så må du vente lidt. Mener de har et brugt Au24 til at ligge hos SunAudio her i Aalborg. De virker til at handle med hvis det ender med det.
Nej, jeg kommer ikke til Kbh. Der er for meget at se til med Uni og arbejde. Der skal jo tjenes nogle penge når kæresten ligefrem regner med at få en julegave
PS: Det Ten White ht-kabel bruger jeg ikke mere, mit Xindak fungerer bedre. Skal jeg sende det mod Århus igen
|
|
|
Jeg tror nok ikke at det bliver AU24 som får lov til at komme på setuppet alligevel, men nu får vi at se 
Du kan sende det eller vente til næste gang du er i Århus og så finder vi ud af noget der. Havde du planer om at prøve LC-1, for så har jeg også nogle sæt af dem liggende. Vist du altså vil låne et først  |
|
|
Ok. Troede da ellers det Au24 var et konge-kabel på dit setup ? Ja, havde planer om at prøve det Lc-1. Bare for ligesom at have udelukket det hvis det ikke duer. Det koster jo nærmest intet og ud fra omtale lyder det som om det godt kunne lyde godt herhjemme. Så kunne da godt tænke mig at prøve dem før et evt. køb  Hvilke kabler har du planer om at prøve ? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ellers kommet en ny version af Au24. Det kaldes Au24"e" .
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Musikken er jo også det vigtigste. Så må du vente lidt. Mener de har et brugt Au24 til at ligge hos SunAudio her i Aalborg. De virker til at handle med hvis det ender med det.
Nej, jeg kommer ikke til Kbh. Der er for meget at se til med Uni og arbejde. Der skal jo tjenes nogle penge når kæresten ligefrem regner med at få en julegave
PS: Det Ten White ht-kabel bruger jeg ikke mere, mit Xindak fungerer bedre. Skal jeg sende det mod Århus igen
|
|
|
Jeg tror nok ikke at det bliver AU24 som får lov til at komme på setuppet alligevel, men nu får vi at se 
Du kan sende det eller vente til næste gang du er i Århus og så finder vi ud af noget der. Havde du planer om at prøve LC-1, for så har jeg også nogle sæt af dem liggende. Vist du altså vil låne et først 
|
|
|
Ok. Troede da ellers det Au24 var et konge-kabel på dit setup ? Ja, havde planer om at prøve det Lc-1. Bare for ligesom at have udelukket det hvis det ikke duer. Det koster jo nærmest intet og ud fra omtale lyder det som om det godt kunne lyde godt herhjemme. Så kunne da godt tænke mig at prøve dem før et evt. køb
Hvilke kabler har du planer om at prøve ?
|
|
|
Furutech Referance II højtaler og signal kabler. Hørte det for kort tid siden op mod andre store højtalerkabler mærker (på fremmede setup) og det sparkede røv. Men det skal først prøves herhjemme inden køb. Men da der ikke er nogen importør af Furutech i danmark mere og det kabel jeg lyttede til var i Tyskland, så er det pt. lidt svært at få lyttet til et på eget setup  |
|
|
Troede faktisk at Hificable.dk solgte Furutech  Det lyder dyrt det "Reference II"  Kan være det kan findes brugt til en god pris på ebay. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Du kan sende det eller vente til næste gang du er i Århus og så finder vi ud af noget der. Havde du planer om at prøve LC-1, for så har jeg også nogle sæt af dem liggende. Vist du altså vil låne et først 
|
|
|
Ok. Troede da ellers det Au24 var et konge-kabel på dit setup ? Ja, havde planer om at prøve det Lc-1. Bare for ligesom at have udelukket det hvis det ikke duer. Det koster jo nærmest intet og ud fra omtale lyder det som om det godt kunne lyde godt herhjemme. Så kunne da godt tænke mig at prøve dem før et evt. køb
Hvilke kabler har du planer om at prøve ?
|
|
|
Furutech Referance II højtaler og signal kabler. Hørte det for kort tid siden op mod andre store højtalerkabler mærker (på fremmede setup) og det sparkede røv. Men det skal først prøves herhjemme inden køb. Men da der ikke er nogen importør af Furutech i danmark mere og det kabel jeg lyttede til var i Tyskland, så er det pt. lidt svært at få lyttet til et på eget setup 
|
|
|
Troede faktisk at Hificable.dk solgte Furutech Det lyder dyrt det "Reference II" Kan være det kan findes brugt til en god pris på ebay.
|
|
|
Jo, det gjorde de også. Men importøren MJ-Service er stoppet med at importere dem, så derfor kan Hificable ikke få nogle hjem.
Men ved at der bliver arbejdet på at finde en ny Dansk importør 
Ham der MJ-service er en sjov fætter. Da jeg ringede ang kablerne og han fortalte at han ikke var importør mere, prøvede han at prakke mig nogle af hans egen kabler på. liste prisen var omk 220.000,- kr men han kunne godt lave et GODT tilbud........................... Ok tænkte jeg, kunne være sjovt at se hvor meget rabat han vill slå af Tilbudet lød på 20.000,- (køb unden prøve lytning) altså under en tiendedel af prisen. Der knak filmen for mig Kan man sælge med en rabat på over 90% så har man sku en for høj avance til mig |
|
|
WHAT ! Det er godt nok også et lidt voldsom avance for mig ! Kan være det er sorte "lakridser" der er pakket pænt ind så avancen faktisk er meget større  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sådan ud Prøver lige at kontakte dem........... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AU24E er ellers et rigtig godt kable  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemlig rigtigt Kenneth. Jeg har brugt det sidste år på at udskifte alle mine kabler i setuppet til AU24e. Og jeg var næsten i mål med AU24 da jeg opdagede at AU24e i mit system var et meget bedre kabel. Jeg synes faktisk alle kablerne i AU24e serien er fantastiske men hvis jeg skal nævne de steder hvor jeg oplevede den største forbedring var det med højtalerkablet og strømkablet.
Det var faktisk AU24 strømkablet som jeg troede sluttede min opgradering, men det skulle vise sig at det sidste strømkabel jeg købte var AU24e. Og så måtte jeg igennem møllen igen.
Mine tidligere kabler var kimber KS1130.
Men den største opgradering indtrak da alle mine kabler var udskiftet i hele setuppet. Det er som om der opstår en synergi. Det virker meget mere harmonisk nu.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også lidt min erfaring at det er højtaler- og strømkablet der kan matche meget af de de andre laver i den helt dyre ende.
Jeg mener dog ikke du kan sammenligne AU24 med AU24e. AU24e er et helt andet kabel og kan for mit vedkommende spille op med det bedste jeg har hørt blot til en langt lavere pris. Jeg har tidligere stiftet bekendtskab med kabler op til ca. 50000kr. Men har aldrig haft råd eller lyst til at gennemføre et sådan projekt med mit anlæg. AU24e er ikke billigt, men det er det så alligevel når du sammenligner ydelsen med de andre producenter.
Jeg har en dør mellem mine højtalere og det har været yderst praktisk at Audience kablerne er ultra tynde og fleksible. Prøv at holde et af deres strømkabler i hånden. Så virker næsten alle andre strømkaber ufleksible og rigtigt besværlige at arbejde med. Jeg brugte et strømkabel der var stift og meget lidt bøjeligt før. Der brugte jeg 2m. Nu kan jeg nøjes med 1,5m.
Det sjoveste er helt klart at kablerne er meget tynde og fleksible. Vi har efterhånden set så mange kabler der ikke kan blive tykke nok. Jeg troede faktisk selv på et tidspunkt at tykke kabler var et kvalitetsstempel i sig selv. Jeg brugte lang tid på at søge efter fejl i bas gengivelsen da det klart måtte være her et så tyndt kabel vill fejle. Men tværtimod har min bas aldirg været bedre.
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Pierre de der kabler du blev tilbudt med "lidt rabat" kunne vel også være et godt køb. Dog synes jeg selv at kabler performer meget forskelligt fra anlæg til anlæg så et prøve lyt inden køb må da være på sin plads.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
xrdt skrev:
|
Men Pierre de der kabler du blev tilbudt med "lidt rabat" kunne vel også være et godt køb. Dog synes jeg selv at kabler performer meget forskelligt fra anlæg til anlæg så et prøve lyt inden køb må da være på sin plads.
|
|
|
Må man sige hvis det er mere værd noget tyder på de ikke er det.
Spiller selv med nogle meget dyre kabler fik dem også til en godt pris uden af høre dem først og det blev ikke en god handel.
|
| Til top |
|
| |