| Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
|
Apropo det tilbud med højtalerkable fra 200.000kr som du kunne få til 20.000kr. Bare den rabat alene fortæller jo lidt om produktets seriøsitet, eller retter på modsatte. Hold dig fra garage kabler og køb kabler fra anerkendte mærker som har en seriøs baggrund.
|
|
|
Ja, kan man lave sådan et "tilbud" så går seriøsiteten af for mig
Så glæder mig til at høre Audience "E" serie 
|
|
|
Også et godt kable til prisen... 
Ja, der findes rigtig MANGE garage kable mærker efterhånden, til og brækker sig over. Kvaliteten er så ringe så man tror det løgn på 95% af samtlige kabler på marked Det snart ikke andet end en stor guldgrube for pengegriske mennesker. Pak noget fint sølv/kobber ind, kald det noget smart og forlang 3000% i avance 
Køber personlig kun selv kabler fra anerkendte mærker så som jeg har kendskab til holder hvad de lover. Har været siiiiiiiiiiiiiiiiiiiindsygt mange kabler igennem med tiden og i mine øre er der kun 2-3 stykker der funger. MIT, Audienze og LAT. Dog synes jeg også der en god stak low budget kabler der formår og skabe vellyd ´for små penge, men dicideret high-end. Der udvalget småt med godt, og stort med L-O-R-T 
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper ø j skrev:
kennethjensen skrev:
|
Afkobling kommer også meget an på hvad rum, rack og udstyr man har. Det ikke lige alt der fungere lige godt på alle apperater.
Eksvis så har jeg erfarret at min Mcintosh MCD500 har det bedst helt uden nogen former for fødder en dens egne. MCD500 står på et solid tech rack og smider jeg Feet of silence under den, så dør bunden og rummet. Smider jeg SD fødder under, bliver lydbilledet ødelagt og bunden grumset, med ceraballs under lyder den flad og udynamisk, med cones lige så. Så min MCD500 står bare på sine egne gummi fusser og spiller så det brager 
Min Nagra forstærker står på gulvet med nogen hårde kork dimser under sig, ligner bolde der skåret over. Kan ikke lige huske hvad de hedder, men det fungere rigtig godt. Ligeledes der, skulle jeg være MEGET varsom med hvad jeg brugte til og afkoble med.
General tror jeg afkobling kun skal benyttes i tilfælde af dårligt rack, eller dårlig bygget kabinetter i hifi komponenter. Min kammerat har sådan en dims der kan måle vibrstioner, må lige høre om jeg kan låne den 
Apropo det tilbud med højtalerkable fra 200.000kr som du kunne få til 20.000kr. Bare den rabat alene fortæller jo lidt om produktets seriøsitet, eller retter på modsatte. Hold dig fra garage kabler og køb kabler fra anerkendte mærker som har en seriøs baggrund.
|
|
|
Du skal nok prøve at ligge noget over din cd og ikke under den, det virker.
Prøv at bank på låget.
Er det ikke lidt forkert at kalde de kabler for garage kabler ?, nu kan man også få stor rabat på mærkevare især MIT og Cardas i USA.
|
|
|
Vil jeg prøve...
Nej, synes ordet parsser ret godt. Lidt som ham indkørsels mekanikeren der også kan " alt ". Sådan passer det også rigtig godt ind i kableverden, da mange kabler blot er banket sammen med penge for øje.
Skal ikke kunne sige hvad MIT og Cardas koster i USA. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stuepige uniform
Syntes jeg læste et sted at de kan bestilles hjem malet i alle RAL farver med et tillæg i pris.
Prøv at tage de små bægre og tab dem fra ca. 25cm højde ned på en massiv bordplade. Så kan du høre forskellen i lyden på dem.
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du er blevet lidt bekendt med dem, så prøv at flytte dem lidt op og ned. Jeg endte med at have silver helt oppe under loftet. Vi endte faktisk op med at det var den på væggen bag lyttepladsen som gav det største løft i lyden.
Selv om man ikke lige synes der er nogen effekt kan det at flytte den blot 5cm give en helt anden oplevelse. De kan hvis placeret forkert give en næsten skinger/skarp diskant. Husk spidserne på de små bægre ikke må pege direkte mod dig, men skal pege ud mod siderne.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Det lyder til at du har leget en del med dem 
Lige nu har jeg en skarp og meget skingerne diskant. Så det skal der rettes op på. |
|
|
Hej Pierre, det med den skarpe diskant, var den også det inden de små vin glas kom op på vægen eller er det efter ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det de små fætre bidrager med, er det ikke bare at metalskålen bliver sat i svingninger når man spiller musik og bidrager med en lyd som egentlig ikke burde være der  Dette er det eneste som kunne give mening i mine ører. Men jeg har heller ikke hørt dem.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her sidder jeg og tør ikke, af frygt for at blive overfaldet af alle ignoranterne herinde, skrive på H4A, hvordan et komplet skift af strømkabler har givet en utrolig forbedring af lyden, og så beretter du højt og flot om små metal æggebægre, der giver en hørbar forskel. Du er en modig mand Venter spændt på flere af dine lytteindtryk.
mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on drenge, det der trick skal jeg edermande høre for at jeg hopper på den..  Er det en dyr invistering med de der ægge bæger i guld?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
Her sidder jeg og tør ikke, af frygt for at blive overfaldet af alle ignoranterne herinde, skrive på H4A, hvordan et komplet skift af strømkabler har givet en utrolig forbedring af lyden, og så beretter du højt og flot om små metal æggebægre, der giver en hørbar forskel. Du er en modig mand Venter spændt på flere af dine lytteindtryk.
mvh
Allan
|
|
|
De kan bare komme an, ja de kan  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan sidder de fast?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Hvis bare sømmene kunne give lidt  Det er godt nok nogle mærkelige dimser. Kan heller ikke helt se anden mulighed for hvordan de virker. Hvordan forklarer producenten effekten  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det da for noget gøgl du har hængt op på væggen
Skinger diskant uden det stykke metal op på væggen
Der er noget som heddder blasfemi. Nu har jeg jo ikke hørt det, så kan selvfølgelig ikke udtale mig.
Men , men  . Lad os høre dine indtryk på vej til Kbh imorgen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|