| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal punkt to forståes sådan at det hel bliver spret så meget ud at man har svært ved at følge helheden, men lytter man efter enkelte ting i musikken er de nu letter at høre ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
| Skal punkt to forståes sådan at det hel bliver spret så meget ud at man har svært ved at følge helheden, men lytter man efter enkelte ting i musikken er de nu letter at høre ? |
|
|
Nej faktisk omvendt 
Der kommer så meget focus på det hele, at det nærmest bliver mudret.
Alt bliver rykket langt mere frem og på en måde mere klarhed. men den klarhed er også rodet. Instromenterne står ikke skarpt udhugget, men flyder mere ind i hinanden.
kan tage dem med på torsdag, vist ud har lyst  |
|
|
Ja, lad os det __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fulgt lidt med i tråden, og umiddelbart lyder det som om du får flere informationer men de fylder for meget i lydbilledet, og dermed kommer det til at lyde lidt rodet selv om det hele træder mere i karakter.
Nu ved jeg ikke hvor meget højtalerne er vinklet, men det kunne måske tyde på at dine højtalere er vinklet for meget. Hvis du vinkler dine højtalere mindre kan du få disse informationer til at passe ind i lydbilledet samtidig med at lydbilledet bliver størrer. Dermed forsvinder den lyse tildens også.
Det er hvad jeg selv tidligere har erfaret. Ellers et flot setup. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har du da ret i. At det også tager lang tid at indstille højtalerne korrekt har jeg fuld forståelse for, men det er alt arbejdet værd. Selv 1-2mm kan gøre en stor forskel.
Men ja, hvis det lyder bedre uden klokkeværket så skal de da bare fjernes __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal bruges noget tid på de resonatorer. Herhjemme tog de en lille uges tid før de sad lige i øjet. Og det gav så også pote. Alt stod meget klarere frem og lydbilledet blev voldsom meget dybere. Bredden på lydbilleder var enormt og dynamikken meget bedre.
Så brug lidt tid på og justere dem ind. Prøv evt kun med gold hvor den sidder. Også leg lidt med silver på bagvæggen.
Kan godt høre jeg mangler dem herhjemme nu godt jeg har mærket stederne af hvor de sad  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre
Ja, der er ingen tvivl om at de skal bruges med omtanke, de resonatorer. Hos mig gjorde de også lyden lysere, forstået på den
måde at bassen blev dæmpet meget. For meget faktisk. Min fortolkning er at mine AN-J'ere "så" et meget større rum, og derfor
ikke kunne spille det op. Men samtidig blev lydbilledet også meget større og frigjort af HT'erne, og uheldige rumresonanser blev
fjernet, hvilket var rigtig rart. Jeg har stadig planer om at anskaffe mig nogle resonatorer, men det skal være med en større
HT'er, og der skal bruges meget tid på at eksperimentere med placeringen. På den måde er tiltag som dine DAAD'er nemmere.
Du bor jo i Jylland, så du kunne også forsøge med resonatorerne fra Synergistic Research, som de har hos Activ Hifi i Esbjerg.
I øvrigt kom jeg til at tænke på at du måske også dobbelt-behandler dit setup, når du bruger både resonatorer og DAAD'er. HAr
du prøvet at fjerne DAAD'erne?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Encore skrev:
Hej Pierre
I øvrigt kom jeg til at tænke på at du måske også dobbelt-behandler dit setup, når du bruger både resonatorer og DAAD'er. HAr du prøvet at fjerne DAAD'erne? |
|
|
Har godt tænkt den tanke....... det kunne godt være at komboen Resonatore og DAAD ikke går så godt i spænd.
Men har ikke planer om at fjerne daad`erne, da jeg haved et stort hyr med at finde deres helt rigtige vinkling og det gider jeg ikke igen. Jeg nægter dog også at tro på at de resonatoere kan gøre en forskel der bare er tilnærmelsvis på højde med mine daad`r 
|
|
|
Så tager du fejl 
Jeg havde selv bas bøvl herhjemme og netop silver fjernet det problem helt og aldeles. Men det burde sagtens kunne fungere sammen. Prøv og fjern silver fra fronten og leg med den på bagvæggen.
Hav lidt tålmodighed med og finde den rette placering. Det lidt som alt andet akustikregulering, man skal ramme punkterne, så sker magien. Hvis du ikke magter det, så står adressen på pakken  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også rodet lidt med mit setup. Mine akustiske basfælder og akustiske paneler har jeg altid betragtet som neutrale i lyden. Men efter jeg prøvede resonatorene fandt jeg ud af at de var mindst lige så farvede i lyden som alt andet man tilfører sit anlæg.
Nu ved jeg ikke hvor mange resonatorer du har lånt, men efter jeg havde placeret 5 i mit rum kunne jeg fjerne mine basfælder. Nu tror jeg ikke du kan fjerne dine 4 eftersom dit rum virker lidt mere nøgent end mit. Men måske skulle du kun bruge de 2 store inde i hjørnet. Betragt dine resonatore som akustisk dæmpemateriale, så kraftigt virker de faktisk.
Hvis du synes lyden er for skarp eller farvet har du ikke fundet den rigtige/optimale placering endnu. De er meget mere følsomme overfor placering i rummet end du måske tror. Og det kan meget vel være at du ikke skal have sølv bægret mellem højtalerne da det sikkert er den der gør lyden for skinger/skarp.
Det er også nemmere at høre når man fjerner noget fra sit setup end når man tilfører noget. Jeg har ikke mine resonatorer mere, de blot var til lån. Men jeg synes mit anlæg lyder kedeligt og rigtigt træls efter jeg har leveret resonatorene tilbage. Jeg kan faktisk ikke forstå jeg har kunnet leve uden disse små dimser.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må igang med at rode lidt mere med deres plasering 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos mig var det også netop silver mellem højt oppe mellem ht'erne der slankede lyden ...
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Så har jeg leget yderlig med plaseringen af disse dimser og det tegner ikke godt for dem 
Silver gir en meget lys og skinger diskant. Lige meget hvordan jeg plasere den.
Guld forrænger lydbillede på den måde at musikere/ instromenter ikke står så skarp udpenslet.
Det er mig simpelthen ikke muligt at få dem til at gavne lydmessigt i mit setup. Jeg kan tydeligt høre om de er oppe eller ej. Men i dette tilfælde er dette et tweak som gør en forskel, bare til det dårligere
Lige meget hvor, hvordan og hvorhenne jeg plasere dem så gir de en forringelse. Så nu bliver de pakket ned og sendt vidre.
Men så er jeg da blevet den erfaring rigere og heldigvis ikke fattigere på bankkontoen
|
|
|
Sært... Men ok, kan jo være de afsløre for meget 
Her måtte jeg fjerne mine echo busters før jeg kunne ramme spot. Måske dine bastraps ikke kan sammen med, hvem ved!? __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se lige smilyen ik 
Måske de bastraps ikke fungere sammen med!? Det oplevet jeg ihvertfald her. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Se lige smilyen ik 
Måske de bastraps ikke fungere sammen med!? Det oplevet jeg ihvertfald her.
|
|
|
Jamen så må jeg jo prøve at fjerne mine DAAD`r og gi de små dimser endnu en chance  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|