Forfatter |
|
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup, Pierre!
Kabelføringen er lavet rigtig flot og diskret.
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish skrev:
Lækkert setup, Pierre! Kabelføringen er lavet rigtig flot og diskret.
|
|
|
Mange tak 
Det var dog noget at et surround setup du selv har, ser hammer fedt ud  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende Pierre.... Ser frem til at høre omkring hvilken effekt de måtte have. Lidt ærgerligt at de ikke er brune, så kunne jeg godt have været interesseret i at aftage et evt. lille overskud __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
meil Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så kom jeg forbi og så hvad du har gang i.
Stor respekt. Dejligt at se et ordentligt anlæg uden, det total dominere stuen.
Syntes du har gjort det rigtig flot og stilfuldt. Og kan godt lide din måde at komme omkring de akustiske problemer på.
Smukt.
Hilsen meil
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Så sker der nok snart noget nyt inden for akustikken i min stue.
Jeg har efter lang tids søgen endelig fundet noget som vil kunne få "tilladelse" til at hænge på vægen. Jeg mangler en smule absoberende, men også rigtigt meget noget diffuserende.
Det sidste absoberende vil nok komme ad sig selv når jeg får et større og tykkere gulvtæppe på gulvet (er bestilt) men det difusserende, har jeg ikke haft held med at finde noget som var pænt nok til at have hængende i stuen....... Indtil nu 
Jeg har bestilt en pakke (10 stk) med disse paneler i hvide, som er diffuserende, men også en smule absoberende. De vil så komme til at hænge bag hver højtaler (3 over hinanden).
http://www.soundworks.dk/vi_woodline.htm
Det ser jeg frem til at lytte til til når de er kommet op. Ikke den billigste investering, men forhåbenligt en af de bedre 
Det kan godt være at jeg får 4 stk til overs (men ikke sikkert endnu) så skulle en af jer stå og mangle lidt til stuen selv, så skriv lige en PM, så finder vi ud af noget 
|
|
|
Lyder spændende Pierre. Glæder mig til at høre hvordan det virker. Det er jo seriøst, som alt det andet du har 
Nogen mener at forvæggen (den der er bag højttalerne) skal være så absoberende som mulig. Har du læst, eller nogen erfaringer med dette?
Er det Wave Wood W du har bestilt?
Medlem
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Spændende Pierre.... Ser frem til at høre omkring hvilken effekt de måtte have. Lidt ærgerligt at de ikke er brune, så kunne jeg godt have været interesseret i at aftage et evt. lille overskud |
|
|
De brune vil desværre ikke rigtigt passe ind i stuen, men du kan jo slibe malingen af  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
meil skrev:
Og så kom jeg forbi og så hvad du har gang i.
Stor respekt. Dejligt at se et ordentligt anlæg uden, det total dominere stuen.
Syntes du har gjort det rigtig flot og stilfuldt. Og kan godt lide din måde at komme omkring de akustiske problemer på.
Smukt.
Hilsen meil
|
|
|
Mange TAK 
Nu er du jo selv en som har gjort et kæmpe arbejde med din stue og dine DIY paneler, som ser hammer fine ud  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
De brune vil desværre ikke rigtigt passe ind i stuen, men du kan jo slibe malingen af 
|
|
|
Jeps, det skal passe sammen.... Hvid går desværre ikke her på slottet, med eller uden afslibning af malingen  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig flot lavet  . Hvordan har du fået HT-kablerne over/under/forbi døren ? Rigtigt fedt set-up  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Virkelig flot lavet . Hvordan har du fået HT-kablerne over/under/forbi døren ? Rigtigt fedt set-up  |
|
|
Mange tak 
Højtalerkablerne ligger langs panelet hele vejen rundt. De er limet fast med limpistol. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Så er jagten gået ind på et LP setup 
Jeg lagde LP`n på hylden for omk 12-15 år siden. det var af flere grunde. Et var at på det tidspunkt var det meget svært at finde lp`r der hvor jeg boede dengang. To, min Technics pladespiller var ikke noget at råbe hurra for. Så dengang valgte jeg at gå CD`ens vej da der skulle opgraderes 
Nu er jeg så ved at være moden til at prøve kræfter med det seriøse LP grej, så alle råd og erfaringer er MEGET velkommen.
Forløbigt er jeg ved at planlægge 4 ture rundt i Danmark for at lytte til forskellige LP setups, for lige at blive lidt klovere på dette led af HiFi`en. Jeg tager til Viborg (ArtSound) i næste uge og lytter til TW Aucustic. Derefter går turen nok til KBH (Audio Consult) for at lytte til ClearAudio, så til lidt nord for Ålborg (High End Sounds) og lytte til Origin Live, et besøg hos Rene i Odense (Vassago) kan jeg jo heller ikke komme uden om, da jeg har hørt en lille fugl synge om at han skulle få lidt demo på AVID 
Så først har jeg lige en del km der skal køres (med DSB ) for at danne mig et indtryk og derefter forhåbenligt låne lidt hjem til en lidt mere seriøs nær lytning og se/ høre om det overhoved er LP jeg vil lege med. Det er jo ikke til at sige før jeg har hørt det på mit setup 
Jeg har endnu ikke fastlagt et budget for hvad det må koste, men én fra dette forum har sagt at det bliver dyrt
Min viden omkring LP er meget begrænset pt. Så anbefalinger om hvad går godt sammen og hvad jeg skal holde mig fra er megget velkommen.
Så hold jeg endelig ikke tilbage 
Hvad angår mine Wave Wood akustik plader, så skulle der gerne komme vare prøve til mig i næste uge  |
|
|
Uden at skulle anbefale dig et specifikt produkt, så synes jeg ihvertfald at du skal ligge turen forbi Lydbutikken på Frederiksberg Allé når du nu alligevel er i København, deres hjerter banker for pladespillere, og de er ekstremt dygtige og hjælpsomme.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune/WildChild:
Tak for det, jeg ser lige på det  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
"jeg bruger pt. LC-1 (rca) både mellem cd/ pre og pre/ effekt. Jeg skal have leget en del med kabler i den nærmeste fremtid. Købte BJC`s kabler kun på baggrund af den positive omtale og den billige pris. For så havde jeg nogle ok kabler og så kunne jeg derefter begynde at trimme setuppet på kabel siden. Højtalerkablet har jeg dog ikke planer om at skifte så længe setuppet er placeret som det er. Det vil simpelthen være alt for dyrt med så meget extra længde som det skal have ved denne placering."
I flere test af Pass 30.5 anbefales det klart at køre bal. imellem pre/poweramp.
men det er du jo også igang med ....
Lækkert Anlæg ... 
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke sige at bal. er at foretrække for ubal. drift.
det må afprøves og nogle gange er det modsat.
Men nogle gange falder man over tests hvor testeren mener,
at der er markant forskel !
Kan bl.a. huske en test af Ayre 7 integreret forstærker hvor
Audio havde 10 punkte forskel på Bal/ubal. 115/105.
Når det er så udpræget er det værd at tjekke ud !
Om Pass 30.5 kan man en tysk test på ....
http://www.monomedia.de/download/Pass%20XP10%2BXA30_5.pdf
læse at : man hurtigst muligt skal glemme den ubal. indgang til fordel
for den bal. idet den klanglige forskel er for stor...
Det var bare lige det, jeg var faldet over.
Mvh.
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre, det lyder spændende med en ny pladespiller  Jeg selv er jo også i gang med at invistere i et ordentligt plade sæt up. Jeg vil, som Rune også råder dig til, kigge forbi lydbuttikken på Frederiksberg. De har virkelig tjek på vinyl og dertil hørende. Den ligger heller ikke så langt fra Audio Consult. Hvis du skal have pladespiller så er de altså gode til at guide en, ikke kun om deres egne mærker.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder spændende Pierre. Troede ellers ikke du gad det vinylpjat igen..
Du er selvfølgelig velkommen til et lyt her hvis du alligevel skal til Ålborg og lytte til noget vinyl i en butik __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|