| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Ney_ skrev:
|
Hrm, er da godt at høre at de der XRCD lyder godt, fordi i princippet er de jo bare en normal cd der er masteret ordenligt. Gad vide hvordan Brothers in Arms SACD lyder i forhold til den XRCD.
|
|
|
Ser du, det har jeg jo så ingen mulighed for at prøve. Da jeg ingen SACD afspiller har .
Men helt sikkert et interessant spørgsmål.
|
|
|
Brothers in Arms på SACD var en skuffelse hos mig. Ikke noget særligt ift. den normale udgivelse.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
Ney_ skrev:
|
Hrm, er da godt at høre at de der XRCD lyder godt, fordi i princippet er de jo bare en normal cd der er masteret ordenligt. Gad vide hvordan Brothers in Arms SACD lyder i forhold til den XRCD.
|
|
|
Ser du, det har jeg jo så ingen mulighed for at prøve. Da jeg ingen SACD afspiller har .
Men helt sikkert et interessant spørgsmål.
|
|
|
Brothers in Arms på SACD var en skuffelse hos mig. Ikke noget særligt ift. den normale udgivelse.
|
|
|
Så bliver det jo spændende at høre den på XRCD  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde?  det faktisk langt billiger på sigt. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde? det faktisk langt billiger på sigt. |
|
|
Med rigtig musik kilde mener du så MP3 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde? det faktisk langt billiger på sigt. |
|
|
En rigtig musik kilde. Er det sådan en der spiller de der stor sorte cder? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
kennethjensen skrev:
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde? det faktisk langt billiger på sigt. |
|
|
En rigtig musik kilde. Er det sådan en der spiller de der stor sorte cder?
|
|
|
hehehe 
en midleklasse pladespiller river benene væk under de fleste cd maskiner. Også pladerne jo markant billigere end mange audiophile CDeren  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 23 April 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Brian7500 skrev:
kennethjensen skrev:
Har du overvejet en RIGTIG musik kilde? det faktisk langt billiger på sigt. |
|
|
En rigtig musik kilde. Er det sådan en der spiller de der stor sorte cder?
|
|
|
hehehe 
en midleklasse pladespiller river benene væk under de fleste cd maskiner. Også pladerne jo markant billigere end mange audiophile CDeren 
|
|
|
Jep. I know...
Skulle bare lave lidt fis __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
simonga Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg også lige nødt til at bestille Brothers In Arms i XRCD - det skal da prøves nu hvor du siger der er tydelig forskel.
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig? 
|
|
|
Diskanten og filtret... Minder utrolig meget om Ascendant i lyden. Alt er bare meget større og bedre. Mere pondus, større soundstage og musik! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig? 
|
|
|
Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.
Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han 
Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne 
Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt 
Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til 
Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske 
|
|
|
Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig? 
|
|
|
Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.
Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han 
Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne 
Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt 
Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til 
Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske 
|
|
|
Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.
|
|
|
Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob 
Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig? 
|
|
|
Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.
Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han 
Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne 
Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt 
Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til 
Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske 
|
|
|
Men lige en anden ting Søren......
Tvivler på at den "lille" 30,5`r kan følge med, så en ny forstærker skal nok også påtænkes  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig? 
|
|
|
Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.
Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han 
Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne 
Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt 
Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til 
Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske 
|
|
|
Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.
|
|
|
Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob 
Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere 
|
|
|
Næææ tak. Jeg verity mand. Og sådan forbliver det  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig? 
|
|
|
Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.
Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han 
Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne 
Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt 
Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til 
Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske 
|
|
|
Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.
|
|
|
Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob 
Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere 
|
|
|
Næææ tak. Jeg verity mand. Og sådan forbliver det 
|
|
|
Den sidste linje var til Søren 
Ved godt at du ikke vil have Avalon og nemt kan nøjes med Verity   __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig? 
|
|
|
Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.
Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han 
Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne 
Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt 
Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til 
Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske 
|
|
|
Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.
|
|
|
Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob 
Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere 
|
|
|
Næææ tak. Jeg verity mand. Og sådan forbliver det 
|
|
|
Den sidste linje var til Søren 
Ved godt at du ikke vil have Avalon og nemt kan nøjes med Verity  
|
|
|
Hvorfor nøjes med andet? 
Det bare lige indtil du høre sådan et sæt Verity. Så du solgt basse  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
søren N skrev:
Hey Pierre kender du forskellen fra Avalon Eidolon den originale til Avalon Eidolon diamond? Jeg står og er på nippet til at købe den gamle originale højtaler, men er lidt usikker på om den spiller lige så detaljeret og uden egen lyd som Ascedant? Kan du hjælpe mig? 
|
|
|
Jeg kender ikke forskellen mellem Eidolon og så E. Diamond.
Men uden at vil sige det med 100% sikkerhed, så mener jag at have hørt at Indra skulle være bedre og billigere Indraen skulle være en nyere konstruktion. Men igen det skal du altså lige tage med et gram salt, for er ikke sikker. Snak med Jensen, det ved han 
Men når du er oppe i det prisleje, så ville jeg sku se efter et sæt Time. Dem har jeg hørt op mod Ascendant og de spiller sku trusserne våde hos pigerne 
Time er nok noget af det fedeste lyd jeg endnu har hørt. Top diskant og mellemtone som Avalon er kendt for, men bassen. PUHA, det gjorde næsten ondt 
Men da det er den gamle model du kigger på, så er det jo nok også til en lidt anden pris end Time kan fås til 
Glæder mig til at høre nærmere, med hvad der kommer til at ske 
|
|
|
Nu det ikke så svært og hitte ud af hvilken højtaler der tales om. Jo ikke så mange Eidelon der til salg for tiden Så ja. Koster næsten "kun" 1/10 af time.
|
|
|
Nu havde jeg jo ikke set at der var et sæt tilsalg....... Vel bøllebob 
Men ser satnme godt ud. Tag dog hen og hør dem, det kunne jo være at du blev 50K fattigere 
|
|
|
Næææ tak. Jeg verity mand. Og sådan forbliver det 
|
|
|
Den sidste linje var til Søren 
Ved godt at du ikke vil have Avalon og nemt kan nøjes med Verity  
|
|
|
Hvorfor nøjes med andet? 
Det bare lige indtil du høre sådan et sæt Verity. Så du solgt basse  |
|
|
så er i på den igen  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JAAAAAAAAAA. Lidt sjov og ballade skal der være :)
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |