| Forfatter |
|
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svaret. de står her på søndag, jeg glæder mig som et lille barn. Jeg tror nu godt at min 30 watt pass kan klare dem
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
tak for svaret. de står her på søndag, jeg glæder mig som et lille barn. Jeg tror nu godt at min 30 watt pass kan klare dem  |
|
|
Nu tror jeg lige at jeg blev lidt misundelig 
Søren, jeg bliver nød til at komme til KBH og høre dem. Gir du en kop et eller andet og et lyt ????? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
søren N skrev:
tak for svaret. de står her på søndag, jeg glæder mig som et lille barn. Jeg tror nu godt at min 30 watt pass kan klare dem  |
|
|
Nu tror jeg lige at jeg blev lidt misundelig 
Søren, jeg bliver nød til at komme til KBH og høre dem. Gir du en kop et eller andet og et lyt ????? |
|
|
Søren drikker kun væske med alkohol i  Anywho, jeg vil dælme også være med så! Tillykke med dem Søren. Så kan det være jeg får mulighed for at disse BÅDE dit og Pierres billige l**tegrej in person  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skal være meget velkomne, nu håber jeg at handlen går igennem, hvis det går som gennemtænkt så er de her som sagt på søndag.
Det krævede godt nok overtalelse af Maj før jeg fik lov til at slæbe sådan nogle store højtalere hjem. Jeg husker svagt i vores højlydte diskution igår, at jeg måske nævnte at hvis jeg fik lov til at have disse store klodser stående i vores stue, så kunne jeg godt leve uden vores fjernsyn, som også er en øjenbæ (og en kapitalistisk tidsrøver) ifølge maj 
Hun har faktisk ikke set dem live, men kun på billeder, så jeg er spændt på hvor længe de får lov til at blive stående.
og er også spændt på om hun kan huske den bemærning med tvét. __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
I skal være meget velkomne, nu håber jeg at handlen går igennem, hvis det går som gennemtænkt så er de her som sagt på søndag.
Det krævede godt nok overtalelse af Maj før jeg fik lov til at slæbe sådan nogle store højtalere hjem. Jeg husker svagt i vores højlydte diskution igår, at jeg måske nævnte at hvis jeg fik lov til at have disse store klodser stående i vores stue, så kunne jeg godt leve uden vores fjernsyn, som også er en øjenbæ (og en kapitalistisk tidsrøver) ifølge maj 
Hun har faktisk ikke set dem live, men kun på billeder, så jeg er spændt på hvor længe de får lov til at blive stående.
og er også spændt på om hun kan huske den bemærning med tvét. |
|
|
Du sender dem bare over til mig hvis ikke de får lov at blive stående. Så kan Maj få nogle små hyggelige standerhøjttalere i bytte. Det bliver hun sgu glad for  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Pierre, jeg har sendt dig en PB, men den kan ikke sende den da din indbakke er fyldt. __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
| Hey Pierre, jeg har sendt dig en PB, men den kan ikke sende den da din indbakke er fyldt. |
|
|
Så kulle der gerne være lidt plads igen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
|
I skal være meget velkomne, nu håber jeg at handlen går igennem, hvis det går som gennemtænkt så er de her som sagt på søndag.
Det krævede godt nok overtalelse af Maj før jeg fik lov til at slæbe sådan nogle store højtalere hjem. Jeg husker svagt i vores højlydte diskution igår, at jeg måske nævnte at hvis jeg fik lov til at have disse store klodser stående i vores stue, så kunne jeg godt leve uden vores fjernsyn, som også er en øjenbæ (og en kapitalistisk tidsrøver) ifølge maj 
Hun har faktisk ikke set dem live, men kun på billeder, så jeg er spændt på hvor længe de får lov til at blive stående.
og er også spændt på om hun kan huske den bemærning med tvét.
|
|
|
Hvordan ialverden kan det fine Pioneer blive betegnet som en øjenbæ?!?! Kapitalistisk tidsrøver kan jeg dog godt gå med til 
Og nu må i snart stoppe med alt det Pass og Avalon, jeg kommer jeg snart til at se sådan her ud af bar misundelse!! __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
søren N skrev:
|
I skal være meget velkomne, nu håber jeg at handlen går igennem, hvis det går som gennemtænkt så er de her som sagt på søndag.
Det krævede godt nok overtalelse af Maj før jeg fik lov til at slæbe sådan nogle store højtalere hjem. Jeg husker svagt i vores højlydte diskution igår, at jeg måske nævnte at hvis jeg fik lov til at have disse store klodser stående i vores stue, så kunne jeg godt leve uden vores fjernsyn, som også er en øjenbæ (og en kapitalistisk tidsrøver) ifølge maj 
Hun har faktisk ikke set dem live, men kun på billeder, så jeg er spændt på hvor længe de får lov til at blive stående.
og er også spændt på om hun kan huske den bemærning med tvét.
|
|
|
Hvordan ialverden kan det fine Pioneer blive betegnet som en øjenbæ?!?! Kapitalistisk tidsrøver kan jeg dog godt gå med til 
Og nu må i snart stoppe med alt det Pass og Avalon, jeg kommer jeg snart til at se sådan her ud af bar misundelse!!
|
|
|
Kan godt forstå at du kommer til at se sådan ud Får Pass og Avalon spiller også bare af BÆ  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Kan godt forstå at du kommer til at se sådan ud Får Pass og Avalon spiller også bare af BÆ 
|
|
|
Ja det fik du jo i høj grad demonstreret da vi var på besøg 
Udgangsmodulet på min amp døde og er nu til reperation, så der ryger lige et indhug i opsparingen til et sæt nye kasser til stuen  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
tak for svaret. de står her på søndag, jeg glæder mig som et lille barn. Jeg tror nu godt at min 30 watt pass kan klare dem
|
|
|
Du går en hård tid i møde, Søren! Vær klar på at blødende ører bliver en del af hverdagen.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
tak for svaret. de står her på søndag, jeg glæder mig som et lille barn. Jeg tror nu godt at min 30 watt pass kan klare dem  |
|
|
Har du plads til dem 
Men tillykke med dem... Rigtig god højtaler  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
søren N skrev:
tak for svaret. de står her på søndag, jeg glæder mig som et lille barn. Jeg tror nu godt at min 30 watt pass kan klare dem  |
|
|
Nu tror jeg lige at jeg blev lidt misundelig 
Søren, jeg bliver nød til at komme til KBH og høre dem. Gir du en kop et eller andet og et lyt ?????
|
|
|
Så kunne du jo passende svinge forbi Holbæk og høre Verity også  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. jeg SKAL have plads til dem  jeg tænker faktisk at de er lettere at pladsere i min stue, rent akustisk end mine dalier med bagvendt bas port.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Hmm. jeg SKAL have plads til dem jeg tænker faktisk at de er lettere at pladsere i min stue, rent akustisk end mine dalier med bagvendt bas port.
|
|
|
Den lyd der kommer ud af basporten er så langt nede i frekvens at højttaleren alligevel er tæt på rundtstrålende. Det gør ikke den store forskel om porten vender den ene eller anden vej, akustisk set. Rent optisk kan man sagtens blive snydt til at tro at den ikke "spiller direkte ind i bagvæggen".
Man skal se højttalerens placering i forhold til "grænsefladerne" istedet.
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
øv.. ok så
|
|
|
Men derfor kan du da stadig godt være heldig at konstruktionen i det hele taget er bedre afstemt til din akustik
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik omtermineret mine Mundorf signalkabler igår aftes. Havde først sat Neutrik stik på men fandt senere ud af at Furutechs 701/702 stik var betydligt bedre. Så de kom på igår 
Forskellem mellem de 2 stik er markant. Mellemtonen er blevet mere fyldig/ fået mere krop, der er kommet en helt mere naturlig klang og anslaget er blevet kraftigere. Det skal ikke forståes som om at det lyder som et helt andet kabel, for det gør det bestemt ikke. Men det har bare fået en mere naturlig klang 
Så kan ikke andet en enbefale at bruge de få kroner mere de Furutech stik koster. Men kan heller ikke lade være med at tænke på hvad Furutechs de helt store/ dyre stik kan gøre ved lyden Kunne være sjovt at prøve. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan der også kun bruges spader til dine avaloner?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |