Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 07:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Kan der også kun bruges spader til dine avaloner?


Jeps. Har du nogle kabler i overskud?!


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Avalon tager "desværre" kun spader

Det har dine fine nye højtalerkabler måske ikke



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Fik omtermineret mine Mundorf signalkabler igår aftes. Havde først sat Neutrik stik på men fandt senere ud af at Furutechs 701/702 stik var betydligt bedre. Så de kom på igår

Forskellem mellem de 2 stik er markant. Mellemtonen er blevet mere fyldig/ fået mere krop, der er kommet en helt mere naturlig klang og anslaget er blevet kraftigere. Det skal ikke forståes som om at det lyder som et helt andet kabel, for det gør det bestemt ikke. Men det har bare fået en mere naturlig klang

Så kan ikke andet en enbefale at bruge de få kroner mere de Furutech stik koster. Men kan heller ikke lade være med at tænke på hvad Furutechs de helt store/ dyre stik kan gøre ved lyden  Kunne være sjovt at prøve.

Eller Furutech spader på mundorf ht. kablet

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul!

__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Floe: Jeg har masser af kabler i overskud. vil du købe?

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul!

Jeg har prøvet et Oyiade strømkabel her hjemme og hos en anden. Begge steder lavede det så meget pis i setuppet at jeg nok aldrig kommer i nærheden af noget som helst Oyiade igen



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul!
Tvivler seriøst på at Oyaide kan lave et stik der lyder bedere i pris lejet omkring 100 kr. pr. stik, men har set de har lavet nogle nye xlr stik til 2K for 4 stk, måske de er bedere en furutech FP 601/602 R, anyway det er utrolig hvor meget man kan hæve ydelsen fra sine kabler, bare ved at skifte stik .

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

...



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:

Fik omtermineret mine Mundorf signalkabler igår aftes. Havde først sat Neutrik stik på men fandt senere ud af at Furutechs 701/702 stik var betydligt bedre. Så de kom på igår

Forskellem mellem de 2 stik er markant. Mellemtonen er blevet mere fyldig/ fået mere krop, der er kommet en helt mere naturlig klang og anslaget er blevet kraftigere. Det skal ikke forståes som om at det lyder som et helt andet kabel, for det gør det bestemt ikke. Men det har bare fået en mere naturlig klang

Så kan ikke andet en enbefale at bruge de få kroner mere de Furutech stik koster. Men kan heller ikke lade være med at tænke på hvad Furutechs de helt store/ dyre stik kan gøre ved lyden  Kunne være sjovt at prøve.

Eller Furutech spader på mundorf ht. kablet

Jeps. Har tænkt på at smide nogle CF-201 på. Ud over at de ser hammer lækre ud så skulle de også performe rigtigt godt.

Men de er heller ikke helt billige

Nice, men den lidt mere overkommelige FP 201 R kunne vel også gå an.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:

Fik omtermineret mine Mundorf signalkabler igår aftes. Havde først sat Neutrik stik på men fandt senere ud af at Furutechs 701/702 stik var betydligt bedre. Så de kom på igår

Forskellem mellem de 2 stik er markant. Mellemtonen er blevet mere fyldig/ fået mere krop, der er kommet en helt mere naturlig klang og anslaget er blevet kraftigere. Det skal ikke forståes som om at det lyder som et helt andet kabel, for det gør det bestemt ikke. Men det har bare fået en mere naturlig klang

Så kan ikke andet en enbefale at bruge de få kroner mere de Furutech stik koster. Men kan heller ikke lade være med at tænke på hvad Furutechs de helt store/ dyre stik kan gøre ved lyden  Kunne være sjovt at prøve.

Eller Furutech spader på mundorf ht. kablet

Jeps. Har tænkt på at smide nogle CF-201 på. Ud over at de ser hammer lækre ud så skulle de også performe rigtigt godt.

Men de er heller ikke helt billige

Nice, men den lidt mere overkommelige FP 201 R kunne vel også gå an.

Jow jow det kunne det da helt sikkert. Men skal det være så vil jeg sku gå hele vejen



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

kennethjensen skrev:
Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul!

Jeg har prøvet et Oyiade strømkabel her hjemme og hos en anden. Begge steder lavede det så meget pis i setuppet at jeg nok aldrig kommer i nærheden af noget som helst Oyiade igen

Deres stik din tosse.........



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

kennethjensen skrev:
Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul!

Jeg har prøvet et Oyiade strømkabel her hjemme og hos en anden. Begge steder lavede det så meget pis i setuppet at jeg nok aldrig kommer i nærheden af noget som helst Oyiade igen

Deres stik din tosse.........

 Tosse, hvem er det?????



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

kennethjensen skrev:
Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul!

Jeg har prøvet et Oyiade strømkabel her hjemme og hos en anden. Begge steder lavede det så meget pis i setuppet at jeg nok aldrig kommer i nærheden af noget som helst Oyiade igen

Deres stik din tosse.........

 Tosse, hvem er det?????

Nå ja. Det er vi alle vel.

Men back to topic. Jeg har selv rodet meget med stik igennem tiden. Og Oyiades top modeller RCA og XLR har en så suveræn mellemtone og bund i forhold til noget andet jeg har hørt. Også synes jeg faktisk ikke at 2 kilo for 4 stik er så dyrt igen.



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

...



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel

Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir

Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.

Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk). 

Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).

Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense. 

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:

Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel

Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir

Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.

Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk). 

Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).

Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense. 

http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:

Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel

Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir

Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.

Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk). 

Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).

Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense. 

http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne

Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk

Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt

Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

...



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

...



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:

Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

 

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel

Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir

Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.

Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk). 

Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).

Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense. 

http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne

Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk

Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt

Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.

 

Der er vi jo så forskellige  Performer det godt og bedre end andre, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle give noget mere for et stik. Man får helt sikkert ikke 9X bedre performance, men ligesom alt andet, så koster det at få lige det sidste

Ja, heldigvis for det. Pierre, køb du bare de stik så skal jeg personligt komme og fedte de krom stik til. Men til den pris må der følge en pudseklud med 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 

<< Forrige Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes