| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avalon tager "desværre" kun spader 
Det har dine fine nye højtalerkabler måske ikke  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Fik omtermineret mine Mundorf signalkabler igår aftes. Havde først sat Neutrik stik på men fandt senere ud af at Furutechs 701/702 stik var betydligt bedre. Så de kom på igår 
Forskellem mellem de 2 stik er markant. Mellemtonen er blevet mere fyldig/ fået mere krop, der er kommet en helt mere naturlig klang og anslaget er blevet kraftigere. Det skal ikke forståes som om at det lyder som et helt andet kabel, for det gør det bestemt ikke. Men det har bare fået en mere naturlig klang 
Så kan ikke andet en enbefale at bruge de få kroner mere de Furutech stik koster. Men kan heller ikke lade være med at tænke på hvad Furutechs de helt store/ dyre stik kan gøre ved lyden Kunne være sjovt at prøve. |
|
|
Eller Furutech spader på mundorf ht. kablet  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul!
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Floe: Jeg har masser af kabler i overskud. vil du købe?  __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
| Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul! |
|
|
Jeg har prøvet et Oyiade strømkabel her hjemme og hos en anden. Begge steder lavede det så meget pis i setuppet at jeg nok aldrig kommer i nærheden af noget som helst Oyiade igen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
| Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul! |
|
|
Tvivler seriøst på at Oyaide kan lave et stik der lyder bedere i pris lejet omkring 100 kr. pr. stik, men har set de har lavet nogle nye xlr stik til 2K for 4 stk, måske de er bedere en furutech FP 601/602 R, anyway det er utrolig hvor meget man kan hæve ydelsen fra sine kabler, bare ved at skifte stik  . __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
Fik omtermineret mine Mundorf signalkabler igår aftes. Havde først sat Neutrik stik på men fandt senere ud af at Furutechs 701/702 stik var betydligt bedre. Så de kom på igår 
Forskellem mellem de 2 stik er markant. Mellemtonen er blevet mere fyldig/ fået mere krop, der er kommet en helt mere naturlig klang og anslaget er blevet kraftigere. Det skal ikke forståes som om at det lyder som et helt andet kabel, for det gør det bestemt ikke. Men det har bare fået en mere naturlig klang 
Så kan ikke andet en enbefale at bruge de få kroner mere de Furutech stik koster. Men kan heller ikke lade være med at tænke på hvad Furutechs de helt store/ dyre stik kan gøre ved lyden Kunne være sjovt at prøve.
|
|
|
Eller Furutech spader på mundorf ht. kablet  |
|
|
Jeps. Har tænkt på at smide nogle CF-201 på. Ud over at de ser hammer lækre ud så skulle de også performe rigtigt godt.

Men de er heller ikke helt billige 
|
|
|
Nice, men den lidt mere overkommelige FP 201 R kunne vel også gå an.

__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
Fik omtermineret mine Mundorf signalkabler igår aftes. Havde først sat Neutrik stik på men fandt senere ud af at Furutechs 701/702 stik var betydligt bedre. Så de kom på igår 
Forskellem mellem de 2 stik er markant. Mellemtonen er blevet mere fyldig/ fået mere krop, der er kommet en helt mere naturlig klang og anslaget er blevet kraftigere. Det skal ikke forståes som om at det lyder som et helt andet kabel, for det gør det bestemt ikke. Men det har bare fået en mere naturlig klang 
Så kan ikke andet en enbefale at bruge de få kroner mere de Furutech stik koster. Men kan heller ikke lade være med at tænke på hvad Furutechs de helt store/ dyre stik kan gøre ved lyden Kunne være sjovt at prøve.
|
|
|
Eller Furutech spader på mundorf ht. kablet  |
|
|
Jeps. Har tænkt på at smide nogle CF-201 på. Ud over at de ser hammer lækre ud så skulle de også performe rigtigt godt.

Men de er heller ikke helt billige 
|
|
|
Nice, men den lidt mere overkommelige FP 201 R kunne vel også gå an.

|
|
|
Jow jow det kunne det da helt sikkert. Men skal det være så vil jeg sku gå hele vejen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
| Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul! |
|
|
Jeg har prøvet et Oyiade strømkabel her hjemme og hos en anden. Begge steder lavede det så meget pis i setuppet at jeg nok aldrig kommer i nærheden af noget som helst Oyiade igen 
|
|
|
Deres stik din tosse......... __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
| Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul! |
|
|
Jeg har prøvet et Oyiade strømkabel her hjemme og hos en anden. Begge steder lavede det så meget pis i setuppet at jeg nok aldrig kommer i nærheden af noget som helst Oyiade igen 
|
|
|
Deres stik din tosse.........
|
|
|
Tosse, hvem er det????? 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
| Du kunne jo prøve Oyiade. De skulle eftersigende give Furutech baghjul! |
|
|
Jeg har prøvet et Oyiade strømkabel her hjemme og hos en anden. Begge steder lavede det så meget pis i setuppet at jeg nok aldrig kommer i nærheden af noget som helst Oyiade igen 
|
|
|
Deres stik din tosse.........
|
|
|
Tosse, hvem er det????? 
|
|
|
Nå ja. Det er vi alle vel.
Men back to topic. Jeg har selv rodet meget med stik igennem tiden. Og Oyiades top modeller RCA og XLR har en så suveræn mellemtone og bund i forhold til noget andet jeg har hørt. Også synes jeg faktisk ikke at 2 kilo for 4 stik er så dyrt igen. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel 
Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir 
|
|
|
Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.
Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk).
Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).
Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:
|
Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel 
Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir 
|
|
|
Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.
Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk).
Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).
Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense. |
|
|
http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:
|
Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel 
Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir 
|
|
|
Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.
Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk).
Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).
Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense.
|
|
|
http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne  |
|
|
Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk
Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt
Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:
|
Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse
AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel 
Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir 
|
|
|
Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.
Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk).
Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).
Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense.
|
|
|
http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne  |
|
|
Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk
Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt
Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.
|
|
|
Der er vi jo så forskellige Performer det godt og bedre end andre, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle give noget mere for et stik. Man får helt sikkert ikke 9X bedre performance, men ligesom alt andet, så koster det at få lige det sidste 
|
|
|
Ja, heldigvis for det. Pierre, køb du bare de stik så skal jeg personligt komme og fedte de krom stik til. Men til den pris må der følge en pudseklud med __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |