| Forfatter |
|
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her må jeg give Milu ret.
__________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 05:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????
Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig 
Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 
|
|
|
Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top, du kan lige ringe hvis det er noget  , yderst spændende med den pre, hvor lang tid har du lånt den ? det kunne jo vare fedt hvis jeg kunne nå en snigelytter i starten af næste uge. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et eller andet sted synes jeg det er fint steen gir sit besyv med. Pirre skriver jo noget med boomy bas, og i virkeligheden kune det jo være rummet og ikke kablerne osv.
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab
Det er dog utroligt, at man ikke kan deltage i en debat, er det fordi jeg er brancemedlem?? så skal man kaldes arrogant, og uprofessionel, balladen opstår, da Milu føler sig trådt på, fordi jeg skriver at tube rolling "ikke" kan løse problemet med bassen, jeg har ikke kritiseret Pierres anlæg, og han er en flink fyr, jeg sagt hvad jeg mener der er galt, og det er akustikken, længere er den ikke.
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
Stereolab
Det er dog utroligt, at man ikke kan deltage i en debat, er det fordi jeg er brancemedlem?? så skal man kaldes arrogant, og uprofessionel, balladen opstår, da Milu føler sig trådt på, fordi jeg skriver at tube rolling "ikke" kan løse problemet med bassen, jeg har ikke kritiseret Pierres anlæg, og han er en flink fyr, jeg sagt hvad jeg mener der er galt, og det er akustikken, længere er den ikke.
MVH Steen |
|
|
Det er sjovt. Jeg synes nemlig at bassen ved ham var meget stram og tør sidst jeg var der. Og mener da ikke rigtig han har ændret det store siden sidst. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stop nu det hykleri og (mudderkast). lad os ikke smadre Pierres tråd
Har været ved Pierre 2 gange. 1 gang var akustikken ikke på plads. 2. gang med de totam pæle eller bastraps som de kaldes betydeligt bedre og bestemt hørt værre. Synes også bassen var stram, men måske at det er noget andet Steen hentyder til. Ved ikke, synes bare at man skal stoppe denne debat om hans lytterum og så komme videre til Thorhauges produkter og Pierres oplevelser. Er vi enige ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
Stereolab
Det er dog utroligt, at man ikke kan deltage i en debat, er det fordi jeg er brancemedlem?? så skal man kaldes arrogant, og uprofessionel, balladen opstår, da Milu føler sig trådt på, fordi jeg skriver at tube rolling "ikke" kan løse problemet med bassen, jeg har ikke kritiseret Pierres anlæg, og han er en flink fyr, jeg sagt hvad jeg mener der er galt, og det er akustikken, længere er den ikke.
MVH Steen
|
|
|
Steen,
Det er helt rigtigt at man ikke kan ændre "det store" ved at rulle rør, det ved Milu jo også da han har rullet rør i årevis.
Jeg tror at det mere var bemærkningen om akustikken, som man jo kun kan tale med om, hvis man faktisk har været der... (Så det skal jeg afholde mig fra).
Men hvis der er udfordringer med rummet, så bør man da helt klart fikse det først. Og så lege med kabler, rør og lign. bagefter 
Fede produkter du laver forøvrigt, jeg har fulgt dem længe...
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
Stereolab
Det er dog utroligt, at man ikke kan deltage i en debat, er det fordi jeg er brancemedlem?? så skal man kaldes arrogant, og uprofessionel, balladen opstår, da Milu føler sig trådt på, fordi jeg skriver at tube rolling "ikke" kan løse problemet med bassen, jeg har ikke kritiseret Pierres anlæg, og han er en flink fyr, jeg sagt hvad jeg mener der er galt, og det er akustikken, længere er den ikke.
MVH Steen |
|
|
Hej Steen, Jeg er ked af at jeg kaldte dig de ting. Jeg synes måden du skev din holdning på var skrap, men jeg trækker mine udtalelser tilbage; var vist lidt træt og mavesur, og det kom forkert ud. Jeg har fulgt den her spændende tråd længe, så det var bestemt ikke for at lave rod i den. __________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay Stereolab, godt ord igen, og lad os høre mere om hvad der sker hos Pierre
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lad os høre, hvordan det går!
Pierre, da rørene åbenbart ikke har nogen væsentlig indflydelse på lyden, sender jeg ikke nogen rør alligevel - det ville bare være spild af tid.
Du får selvfølgelig dine post-penge tilbage.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det så første gang jeg har hørt at rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Det så første gang jeg har hørt at rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden  |
|
|
He he. Du skal nok lige bemærke, at der ikke er nogen som har sagt at; "rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden".
Basse Det er jo derfor at man ruller rør... 
Jeg (og andre muligvis) snakker om, at det ikke kan ændre "det store" Og "det store" er stort 
Som f.eks. hvis man ændre rum akustikken 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Det så første gang jeg har hørt at rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden  |
|
|
He he. Du skal nok lige bemærke, at der ikke er nogen som har sagt at; "rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden".
Basse Det er jo derfor at man ruller rør... 
Jeg (og andre muligvis) snakker om, at det ikke kan ændre "det store" Og "det store" er stort 
Som f.eks. hvis man ændre rum akustikken 
|
|
|
ahh så det mig der misforstået. Men man kan faktisk godt ændre på bas outputtet via rør og derved få mindre besvær med boomy bas. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pita Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da utroligt at man kan være så nærtagende herinde. Man skal åbenbart klappe hinanden på ryggen og være "uærlige" for at være accepteret herinde.
Milu, din sammenligning med ekspedienten i tøjforretningen, som beder en kunde at smide 10kg holder ikke. Steen har da ikke kritiseret Pierre's anlæg, men kommenterede såmænd på aktuskikken i hans stue. Hvad er problemet i det? Pierre er da vel voksen nok til at kunne tage imod konstruktiv kritik? Eller? Er du også typen, som smider dine gæster ud, hvis de siger noget negativt om dit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Prøv nu lige at høre her Pierre har brug for nogle af de der penis ringe fra Van den hul de giver god akustik   |
|
|
Er det mig som har brug for de penis ringe eller mit rum    __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre
Vi startede da med at høre dit Pass anlæg, og der var jo også problemer med bassen, og som jeg sagde, da vi satte 20 w til "det lyder p***e dårligt" så ingen kan sige jeg vil rose mit eget, min pre har nu ikke ry for at have basboost, men prøv at komme forbi, så kan du høre hvad jeg mener. Det tyder på at du har et støjende rør, eller indgangsimpedansen på din xa 30,5 er for lav, prøv at bytte rundt på de to rør i liniedelen, hvis ikke det hjælper er det tilpasnings problemer, så kan du ikke bruge min pre.
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |