Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Her må jeg give Milu ret.


__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 05:46 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????

Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig

Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 

 

Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top, du kan lige ringe hvis det er noget , yderst spændende med den pre, hvor lang tid har du lånt den ? det kunne jo vare fedt hvis jeg kunne nå en snigelytter i starten af næste uge.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Et eller andet sted synes jeg det er fint steen gir sit besyv med. Pirre skriver jo noget med boomy bas, og i virkeligheden kune det jo være rummet og ikke kablerne osv.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Stereolab

Det er dog utroligt, at man ikke kan deltage i en debat, er det fordi jeg er brancemedlem?? så skal man kaldes arrogant, og uprofessionel,  balladen opstår, da Milu føler sig trådt på, fordi jeg skriver at tube rolling "ikke" kan løse problemet med bassen, jeg har ikke kritiseret Pierres anlæg, og han er en flink fyr, jeg sagt hvad jeg mener der er galt, og det er akustikken, længere er den ikke.

MVH Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Steen Thorhauge skrev:

Stereolab

Det er dog utroligt, at man ikke kan deltage i en debat, er det fordi jeg er brancemedlem?? så skal man kaldes arrogant, og uprofessionel,  balladen opstår, da Milu føler sig trådt på, fordi jeg skriver at tube rolling "ikke" kan løse problemet med bassen, jeg har ikke kritiseret Pierres anlæg, og han er en flink fyr, jeg sagt hvad jeg mener der er galt, og det er akustikken, længere er den ikke.

MVH Steen


Det er sjovt. Jeg synes nemlig at bassen ved ham var meget stram og tør sidst jeg var der. Og mener da ikke rigtig han har ændret det store siden sidst.




__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Stop nu det hykleri og (mudderkast). lad os ikke smadre Pierres tråd 

Har været ved Pierre 2 gange. 1 gang var akustikken ikke på plads. 2. gang med de totam pæle eller bastraps som de kaldes betydeligt bedre og bestemt hørt værre. Synes også bassen var stram, men måske at det er noget andet Steen hentyder til. Ved ikke, synes bare at man skal stoppe denne debat om hans lytterum og så komme videre til Thorhauges produkter og Pierres oplevelser. Er vi enige ?



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Steen Thorhauge skrev:

Stereolab

Det er dog utroligt, at man ikke kan deltage i en debat, er det fordi jeg er brancemedlem?? så skal man kaldes arrogant, og uprofessionel,  balladen opstår, da Milu føler sig trådt på, fordi jeg skriver at tube rolling "ikke" kan løse problemet med bassen, jeg har ikke kritiseret Pierres anlæg, og han er en flink fyr, jeg sagt hvad jeg mener der er galt, og det er akustikken, længere er den ikke.

MVH Steen

Steen,

Det er helt rigtigt at man ikke kan ændre "det store" ved at rulle rør, det ved Milu jo også da han har rullet rør i årevis.

Jeg tror at det mere var bemærkningen om akustikken, som man jo kun kan tale med om, hvis man faktisk har været der...  (Så det skal jeg afholde mig fra).

Men hvis der er udfordringer med rummet, så bør man da helt klart fikse det først. Og så lege med kabler, rør og lign. bagefter

Fede produkter du laver forøvrigt, jeg har fulgt dem længe...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Steen Thorhauge skrev:

Stereolab

Det er dog utroligt, at man ikke kan deltage i en debat, er det fordi jeg er brancemedlem?? så skal man kaldes arrogant, og uprofessionel,  balladen opstår, da Milu føler sig trådt på, fordi jeg skriver at tube rolling "ikke" kan løse problemet med bassen, jeg har ikke kritiseret Pierres anlæg, og han er en flink fyr, jeg sagt hvad jeg mener der er galt, og det er akustikken, længere er den ikke.

MVH Steen



Hej Steen, Jeg er ked af at jeg kaldte dig de ting. Jeg synes måden du skev din holdning på var skrap, men jeg trækker mine udtalelser tilbage; var vist lidt træt og mavesur, og det kom forkert ud. Jeg har fulgt den her spændende tråd længe, så det var bestemt ikke for at lave rod i den.


__________________
Mvh
Stereolab
Til top Vis Stereolab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stereolab
 
Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

okay Stereolab, godt ord igen, og lad os høre mere om hvad der sker hos Pierre

MVH Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Ja, lad os høre, hvordan det går!

Pierre, da rørene åbenbart ikke har nogen væsentlig indflydelse på lyden, sender jeg ikke nogen rør alligevel - det ville bare være spild af tid.

Du får selvfølgelig dine post-penge tilbage.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Det så første gang jeg har hørt at rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden

__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Det så første gang jeg har hørt at rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden

He he. Du skal nok lige bemærke, at der ikke er nogen som har sagt at; "rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden".

Basse  Det er jo derfor at man ruller rør...

Jeg (og andre muligvis) snakker om, at det ikke kan ændre "det store"  Og "det store" er stort

Som f.eks. hvis man ændre rum akustikken

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

kennethjensen skrev:
Det så første gang jeg har hørt at rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden

He he. Du skal nok lige bemærke, at der ikke er nogen som har sagt at; "rør valg ikke har nogen indflydelse på lyden".

Basse  Det er jo derfor at man ruller rør...

Jeg (og andre muligvis) snakker om, at det ikke kan ændre "det store"  Og "det store" er stort

Som f.eks. hvis man ændre rum akustikken

ahh så det mig der misforstået. Men man kan faktisk godt ændre på bas outputtet via rør og derved få mindre besvær med boomy bas.



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Pita
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Det er da utroligt at man kan være så nærtagende herinde. Man skal åbenbart klappe hinanden på ryggen og være "uærlige" for at være accepteret herinde.

Milu, din sammenligning med ekspedienten i tøjforretningen, som beder en kunde at smide 10kg holder ikke. Steen har da ikke kritiseret Pierre's anlæg, men kommenterede såmænd på aktuskikken i hans stue. Hvad er problemet i det? Pierre er da vel voksen nok til at kunne tage imod konstruktiv kritik? Eller? Er du også typen, som smider dine gæster ud, hvis de siger noget negativt om dit anlæg?


Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Prøv nu lige at høre her Pierre har brug for nogle af de der penis ringe fra Van den hul de giver god akustik
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  



Her er de så
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

...



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Prøv nu lige at høre her Pierre har brug for nogle af de der penis ringe fra Van den hul de giver god akustik

Er det mig som har brug for de penis ringe eller mit rum



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre

Vi startede da med at høre dit Pass anlæg, og der var jo også problemer med bassen, og som jeg sagde, da vi satte 20 w til "det lyder p***e dårligt" så ingen kan sige jeg vil rose mit eget, min pre har nu ikke ry for at have basboost, men prøv at komme forbi, så kan du høre hvad jeg mener. Det tyder på at du har et støjende rør, eller indgangsimpedansen på din xa 30,5 er for lav, prøv at bytte rundt på de to rør i liniedelen, hvis ikke det hjælper er det tilpasnings problemer, så kan du ikke bruge min pre.

MVH Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Sonic skrev:
Prøv nu lige at høre her Pierre har brug for nogle af de der penis ringe fra Van den hul de giver god akustik

Er det mig som har brug for de penis ringe eller mit rum



det første ved jeg så ikke noget om håber jeg da men det lyder til du skal investere et par af de penis ringe for at tilpasse rummet
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 

<< Forrige Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes