| Forfatter |
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve min pre baseret på 845 med interstage trafoer,men den er sikkert dyrere end Thorhauges pre.
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for henvendelsen Pierre - men din indbakke er fyldt!
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
| Takker for henvendelsen Pierre - men din indbakke er fyldt! |
|
|
Så er der lavet lidt plads igen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top, |
|
|
Det var da noget slemt vrøvl! Skulle sølv, sådan pr. definition, have en "hård top"?? Det har jeg godt nok aldrig oplevet! Der må være noget helt galt med konfigurationen af dine 'sølvkabler'. Hvad er "HGA" sølvledere? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????
Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig 
Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 
|
|
|
de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
|
Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????
Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig 
Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 
|
|
|
de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler
|
|
|
Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
|
Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????
Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig 
Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 
|
|
|
de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler
|
|
|
Helt enig. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
|
Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????
Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig 
Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 
|
|
|
de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler
|
|
|
Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler 
|
|
|
he he ja det lyder selvfølgelig bedre end uden ... forhåbentlig 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor beholder du ikke bare din pre!? Den passer jo ganske godt til dit effekt trin. I mine øre så skal pass spille sammen med pass. Og intet andet! Syngeri effekten er stor når de ting sættes sammen. Men hver sin smag! 
Hvis det får og få riaa. Vil jeg helt klart anbefale dig pass xp15 riaa. Som er en konge godt køb af en riaa til prisen.
Pas nu på du ikke får kastet dig ud i noget hvor du ender med og skifte ALT! For starter man først et sted, tjaaa. Så køre bussen! Og hvis du glad for dit setup. Så det jo hul i hovedet og skifte det ud, bare for at " prøve " rør.
Tror vitterlig ikke du finder en rør pre der går ordenligt i spænd med dit effekt trin, uden det kommer til og koster 50 kilo.. Eller mere!
Noget jeg varmt kan anbefale hvis du safter lidt energi i musikken. Er og prøve med nogen andre kabler. Wireworld synger godt på Pass. Det gør Analysis plus silver oval også. Mener der nogen stykker herinde der har prøvet Analysis plus på pass med gode resultater. Det jeg oplevet med det, var det lød som om der kom mere energi ud af højtalerene. Dynamikken startet og stoppet meget hurtigere.
Men god jagt Pierre  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
|
Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????
Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig 
Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 
|
|
|
de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler
|
|
|
Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler 
|
|
|
he he ja det lyder selvfølgelig bedre end uden ... forhåbentlig 
|
|
|
Jeg ville nok vælge og holde en spille pause så  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
|
Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????
Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig 
Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 
|
|
|
de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler
|
|
|
Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler 
|
|
|
he he ja det lyder selvfølgelig bedre end uden ... forhåbentlig 
|
|
|
Ja det skulle man jo tro, men det er jo åbenbart ikke alle der er enige i det     __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
|
Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????
Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig 
Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 
|
|
|
de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler
|
|
|
Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler 
|
|
|
he he ja det lyder selvfølgelig bedre end uden ... forhåbentlig 
|
|
|
Ja det skulle man jo tro, men det er jo åbenbart ikke alle der er enige i det    
|
|
|
Jeg ihverfald en af dem... Uanset grej, så man bedre tjent med walkman, fremfor og forbinde sit fine grej med noget så elendigt 
Det vist så første gang jeg har talt så nedringende og et produkt. Men det ærlig talt ikke et hak mere værd! Opreklameret vås  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
dan a. skrev:
| Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top, |
|
|
Det var da noget slemt vrøvl! Skulle sølv, sådan pr. definition, have en "hård top"?? Det har jeg godt nok aldrig oplevet! Der må være noget helt galt med konfigurationen af dine 'sølvkabler'. Hvad er "HGA" sølvledere?
Mvh. Niels
|
|
|
Så må du ha været heldig meldig med dine sølvkabler eller også har jeg bare været utrolig uheldig med mine, har nemlig haft mange, både diy og fabriks monteret.
HGA = Homegrown audio __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Nilau skrev:
dan a. skrev:
| Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top, |
|
|
Det var da noget slemt vrøvl! Skulle sølv, sådan pr. definition, have en "hård top"?? Det har jeg godt nok aldrig oplevet! Der må være noget helt galt med konfigurationen af dine 'sølvkabler'. Hvad er "HGA" sølvledere?
Mvh. Niels
|
|
|
Så må du ha været heldig meldig med dine sølvkabler eller også har jeg bare været utrolig uheldig med mine, har nemlig haft mange, både diy og fabriks monteret.
HGA = Homegrown audio
|
|
|
Sølvkabler har kun tendens til og blive hårde hvis lederne er for tykke. Og konstruktionen er lavet forkert...
Har hørt rigtig mange sølvkabler være grotesk hårde, men når man så har kigget dem efter i sømmene. Så det åbenlyst hvorfor. For tykke tråde. For hårde tråde. PVC isolering. Skærm osv osv. Alle de ting gør et rigtig godt kable matriale endnu dårligere. Sølv SKAL braides og være individuelt isoleret. Ellers synger toppen.
Det ihvertfald mine erfaringer
SORRY FOR OT! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
dan a. skrev:
Nilau skrev:
dan a. skrev:
| Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top, |
|
|
Det var da noget slemt vrøvl! Skulle sølv, sådan pr. definition, have en "hård top"?? Det har jeg godt nok aldrig oplevet! Der må være noget helt galt med konfigurationen af dine 'sølvkabler'. Hvad er "HGA" sølvledere?
Mvh. Niels
|
|
|
Så må du ha været heldig meldig med dine sølvkabler eller også har jeg bare været utrolig uheldig med mine, har nemlig haft mange, både diy og fabriks monteret.
HGA = Homegrown audio
|
|
|
Sølvkabler har kun tendens til og blive hårde hvis lederne er for tykke. Og konstruktionen er lavet forkert...
Har hørt rigtig mange sølvkabler være grotesk hårde, men når man så har kigget dem efter i sømmene. Så det åbenlyst hvorfor. For tykke tråde. For hårde tråde. PVC isolering. Skærm osv osv. Alle de ting gør et rigtig godt kable matriale endnu dårligere. Sølv SKAL braides og være individuelt isoleret. Ellers synger toppen.
Det ihvertfald mine erfaringer
SORRY FOR OT! |
|
|
Tør ikke spå om grunden til denne tendens, men kan blot konstatere at mange af de sølv kabler jeg har prøvet har haft denne lidt trælse bi-effekt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Hvorfor beholder du ikke bare din pre!? Den passer jo ganske godt til dit effekt trin. I mine øre så skal pass spille sammen med pass. Og intet andet! Syngeri effekten er stor når de ting sættes sammen. Men hver sin smag! 
Hvis det får og få riaa. Vil jeg helt klart anbefale dig pass xp15 riaa. Som er en konge godt køb af en riaa til prisen.
Pas nu på du ikke får kastet dig ud i noget hvor du ender med og skifte ALT! For starter man først et sted, tjaaa. Så køre bussen! Og hvis du glad for dit setup. Så det jo hul i hovedet og skifte det ud, bare for at " prøve " rør.
Tror vitterlig ikke du finder en rør pre der går ordenligt i spænd med dit effekt trin, uden det kommer til og koster 50 kilo.. Eller mere!
Noget jeg varmt kan anbefale hvis du safter lidt energi i musikken. Er og prøve med nogen andre kabler. Wireworld synger godt på Pass. Det gør Analysis plus silver oval også. Mener der nogen stykker herinde der har prøvet Analysis plus på pass med gode resultater. Det jeg oplevet med det, var det lød som om der kom mere energi ud af højtalerene. Dynamikken startet og stoppet meget hurtigere.
Men god jagt Pierre 
|
|
|
Jeg er enig i dit synspunkt her :-) Derud over, synes jeg faktisk at meget high end ligesom har en evne til at udvikle sig over tid.......ment på den måde, at det tager tid at kende det fuldt ud. Selvom jeg har haft mit forstærker sæt i 3-4 år, finder jeg stadig nye forcer i det.
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld at jeg blander mig i den her diskussion.
Sigma6 har fat i noget helt rigtigt her. "ment på den måde, at det tager tid at kende det fuldt ud".
Jeg har sølv hele vejen, næsten, jeg ved ikke hvad Tara Labs Continuum er lavet af,
men resten er Stereovox SEI600 og Audioquest Sky. Og det er sølv.
Og jeg har bestemt ikke grimt ringende top.
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. så er det altså mig der har været uheldig med at få købt de forkerte ledere eller kabler, det ændre dog ikke at jeg kan lånr Pierre et sæt mundorf diy kabel og et sæt HGA, HGA'en er jeg ikke selv tilfres med, men det er hvad jeg har liggende med rca stik. Lad os komme tilbage til trådens primære indhold, nenlig Pierres anlæg og oplevelser med dette __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre! Du har haft virkelig dårlig indflydelse på mig, jeg sider pt og savler gevaldigt over et sæt ascendant på KSB, men jeg tror sku ikke forstærkeren har power nok til dem, og banken vil sku nok også klage! Du kan slet ikke være bekendt at have demoet dit setup så overbevisende 
Aah jeg ville så gerne have mig et par nye speakers  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
|
Pierre! Du har haft virkelig dårlig indflydelse på mig, jeg sider pt og savler gevaldigt over et sæt ascendant på KSB, men jeg tror sku ikke forstærkeren har power nok til dem, og banken vil sku nok også klage! Du kan slet ikke være bekendt at have demoet dit setup så overbevisende 
Aah jeg ville så gerne have mig et par nye speakers 
|
|
|
Jamen jeg har også altid i min barndom fået skyld for at have dårlig indflydelse på mine venner, så det har åbenbart ikke ændret sig siden      
Du må bare igang med at spare op. Drop smøgerne og øllet i weekenden og lad være med at tage på ferie her til sommer. Så går der ikke længe før du har penge til et sæt top speakers  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |