| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
| De er købt hos VM Acoustic http://www.vmacoustics.dk/index3.html (under diffusions) og de ligger i pakker med 2 stk (som ikke er ens), så til en væg som min, med 9 stk skal man købe 6 pakker (12 stk). |
|
|
Et par praktiske spørgsmål 
- Købte du dem direkte hos VM? De lister jo Hifi-Klubben som eneforhandler i Danmark, men de har den ikke på deres hjemmeside.
- VM nævner ikke noget om farver. Er der kun sort og hvid - ved du det?
- Kommer de parvis i sort + hvis? Hvis ikke, så kunne du vel have nøjedes med 2 pakker af de sorte

Men som andre skriver: Det er faktisk rigtig flot, de skader ikke at have hængende i en stue.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Pierre skrev:
| De er købt hos VM Acoustic http://www.vmacoustics.dk/index3.html (under diffusions) og de ligger i pakker med 2 stk (som ikke er ens), så til en væg som min, med 9 stk skal man købe 6 pakker (12 stk). |
|
|
Et par praktiske spørgsmål 
- Købte du dem direkte hos VM? De lister jo Hifi-Klubben som eneforhandler i Danmark, men de har den ikke på deres hjemmeside.
- Kommer de parvis i sort + hvis? Hvis ikke, så kunne du vel have nøjedes med 2 pakker af de sorte

Men som andre skriver: Det er faktisk rigtig flot, de skader ikke at have hængende i en stue.
|
|
|
Ja de er købt direkte igennem VM.
De kommer kun i hvide, jeg har malet dem Det jeg mente med at de ikke var ens, er pga deres opbygning. Den miderste kolonne er i en form de 2 ydereste er i en anden og en pakke består af en af hver form. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Øv - jeg kan se man skal forbi Hifi-Klubben, de står som forhandlere.
Eller tager jeg fejl?
Mvh.
|
|
|
HiFiklubben forhandler dem vist ikke. Det er en gammel forhandlerliste Men ring og bestil hvad du skal bruge, så sender de dem. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Hos mig virker diffusering bagved højttalerene også super godt. Så ikke nogen "regel" uden undtagelser. Giver meget mere 3d og dybde i lyden.
Ser godt ud Pierre !
|
|
|
Takker 
Jeg tror at den "regel" er meget uden undtagelser Ser man på alle de rigtige akustik lavede rum, så er der diffusere på både for-, bag- side-væge og loft  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Hos mig virker diffusering bagved højttalerene også super godt. Så ikke nogen "regel" uden undtagelser. Giver meget mere 3d og dybde i lyden.
Ser godt ud Pierre !
|
|
|
Takker 
Jeg tror at den "regel" er meget uden undtagelser Ser man på alle de rigtige akustik lavede rum, så er der diffusere på både for-, bag- side-væge og loft  |
|
|
Ja. Tjek Kimber´s gennemtestede rum. Der er diffusere beg højttalerene også. Hvad koster de moduler ? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Wymax skrev:
|
|
|
De kommer kun i hvide, jeg har malet dem Det jeg mente med at de ikke var ens, er pga deres opbygning. Den miderste kolonne er i en form de 2 ydereste er i en anden og en pakke består af en af hver form. |
|
|
Ach... Med maling troede jeg at du kun mente væggen Havde heller ikke lige fået fat på at de var forskellige, godt at vide (og at have fået banket ind i knolden).
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Ser godt ud Pierre !
|
|
|
Takker 
Jeg tror at den "regel" er meget uden undtagelser Ser man på alle de rigtige akustik lavede rum, så er der diffusere på både for-, bag- side-væge og loft 
|
|
|
Ja. Tjek Kimber´s gennemtestede rum. Der er diffusere beg højttalerene også.
Hvad koster de moduler ?
|
|
|
120,- for 2 stk. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Pierre skrev:
thuekay skrev:
Ser godt ud Pierre !
|
|
|
Takker 
Jeg tror at den "regel" er meget uden undtagelser Ser man på alle de rigtige akustik lavede rum, så er der diffusere på både for-, bag- side-væge og loft 
|
|
|
Ja. Tjek Kimber´s gennemtestede rum. Der er diffusere beg højttalerene også.
Hvad koster de moduler ?
|
|
|
120,- for 2 stk. |
|
|
Det er da til at betale. Nice __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, Pierre du får altså nogle gode ider, trode ikke det var muligt at få sådan noget stads til at se flot ud, men du har jo lige bevist det godt kan lade sig gøre  . Hvordan går det med helbredet ? er du evt. klar til en lytter i morgen aften ? er nemlig ikke hjemme fredag aften. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Wow, Pierre du får altså nogle gode ider, trode ikke det var muligt at få sådan noget stads til at se flot ud, men du har jo lige bevist det godt kan lade sig gøre . Hvordan går det med helbredet ? er du evt. klar til en lytter i morgen aften ? er nemlig ikke hjemme fredag aften. |
|
|
Hvis jeg må vente med at gi besked imorgen eftermiddag ang en lytter imorgen aften, så kan det måske nok lade sig gøre. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Wow, Pierre du får altså nogle gode ider, trode ikke det var muligt at få sådan noget stads til at se flot ud, men du har jo lige bevist det godt kan lade sig gøre . Hvordan går det med helbredet ? er du evt. klar til en lytter i morgen aften ? er nemlig ikke hjemme fredag aften. |
|
|
Hvis jeg må vente med at gi besked imorgen eftermiddag ang en lytter imorgen aften, så kan det måske nok lade sig gøre. |
|
|
Selvfølgelig, er først hjemme efter 16:00  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser vildt godt ud - rigtig flot integreret i rummet!  Ros du bare kæresten, hun lader til at have god stil.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Pierre, du er da vist vældig kreativ, selvmalede diffuseringsgardiner, hvis det hedder sådan, rockwool bag på billeder - synes at du kommer med nogle meget ekle og brugbare løsningsforslag til forbedring af akkustikken. Vil også tilslutte mig koret, det ser skidegodt ud!
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Det ser vildt godt ud - rigtig flot integreret i rummet! 
Ros du bare kæresten, hun lader til at have god stil. 
|
|
|
Jeg tør sku ikke rose min kæreste, hun kunne jo gå hen og blive glad for sådan noget  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Pierre, du er da vist vældig kreativ, selvmalede diffuseringsgardiner, hvis det hedder sådan, rockwool bag på billeder - synes at du kommer med nogle meget ekle og brugbare løsningsforslag til forbedring af akkustikken. Vil også tilslutte mig koret, det ser skidegodt ud!
|
|
|
Ja det gælder om at være kreativ, når man ikke har et rum kun til hifi  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej pierre
super flot løsning med de difusere 
den styropur/flamingo de er lavet af ... hvor hård er den ? er der tele om den bløde eller hårde skalgs ? samt hvordan har du mælet dem ,,, med pensel eller sprøjte mælet ? __________________
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
|
hej pierre
super flot løsning med de difusere 
den styropur/flamingo de er lavet af ... hvor hård er den ? er der tele om den bløde eller hårde skalgs ? samt hvordan har du mælet dem ,,, med pensel eller sprøjte mælet ?
|
|
|
De er lavet af hårdt flamingo og de skal males med vandbaseret maling (altså ingen spray) og en pensel. Det tog noget tid, ca 20min pr panel og de skulle have 2 gange  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kam man se "flamingokuglerne" i strukturen eller virker det som en ensartet flade ? Både før og efter maling ?
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
| Kam man se "flamingokuglerne" i strukturen eller virker det som en ensartet flade ? Både før og efter maling ? |
|
|
Står man tæt på og kigger kan man godt se strukturen, men så er man altså mindre en 0,5 meter fra. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW Pierre   Det ser vildt flot ud. Og fedt at kæresten er gået med til det. Hvor højt har du til loftet?  Men u-fedt med et trykket ribben og buler i hoved.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |