| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
WOW Pierre   Det ser vildt flot ud. Og fedt at kæresten er gået med til det. Hvor højt har du til loftet?
Men u-fedt med et trykket ribben og buler i hoved.
|
|
|
Jeg har 3m til loft og ja temmelig ufedt med ribbenet  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige sendt en bestilling af sted på 8 stk  når det er så billigt så kan man kun prøve, det ser jo sindsygt fedt ud og hvis det samtidig giver et løft i lyden  Så fra nu af så Aber jeg kun efter dig Pierre   Jeg skal have alt det du også har.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av for katten, ribben gør ondt og følelsen af at mangle luft er ikke behagelig.
Dit setup derimod ser nydeligt og effektivt ud.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du formår at føre dig frem med stil Pierre
Det ser drøngodt ud!
Uheldigt med dit stunt
Har du nogensinde hørt om faldsikring dit fjols .
God bedring __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
|
|
|
Jamen jeg har jo set hvordan du gør det. Så jeg har jo haft en god lære mester    __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Jamen jeg har jo set hvordan du gør det. Så jeg har jo haft en god lære mester   
|
|
|

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skrev at du stadig har nogle problemer i rummet i de højere frekvenser.
Min erfaring er, at jo mere jeg har fyldt stuen op med diverse, det være sig sofa, stole, bøger, AT-bo kasser på væggende
des bedre er lyden blevet.
Din stue ser til trods for akustik forbedringer meget bar ud og et gæt er, at der er 100 m2 overflade derinde, hvor mange
m2 er dækket? Måske 5-10 m2.
Ved godt det ikke pynter, men der skal flere ting ind i rummet, ellers bliver det aldrig rigtigt godt.
Jeg ved det af erfaring da min diskant og vokal var frygtelig anmassende før jeg fik "Stuffed" stuen.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
anse skrev:
Du skrev at du stadig har nogle problemer i rummet i de højere frekvenser. Min erfaring
er, at jo mere jeg har fyldt stuen op med diverse, det være sig sofa, stole, bøger, AT-bo kasser på væggende des bedre er
lyden blevet. Din stue ser til trods for akustik forbedringer meget bar ud og et gæt er, at der er 100 m2 overflade derinde,
hvor mange m2 er dækket? Måske 5-10 m2. Ved godt det ikke pynter, men der skal flere ting ind i rummet, ellers bliver det
aldrig rigtigt godt. Jeg ved det af erfaring da min diskant og vokal var frygtelig anmassende før jeg fik "Stuffed" stuen. vh.
Anders |
|
|
Øhhhhhh, mindes ikke at jeg har skrevet noget om at jeg har problemer i de høje frekvenser eller de lave for den sags
skyld 
At overdæmpe et rum er på ingen måde optimal, det dræber dynamikke og musikken bliver død og kedelig. Men en
blanding af absorberende og diffuserende materialer giver den bedste akustik 
Jeg mener bestemt at jeg ikke behøves at gøre mere ved min stue nu (syntes at jeg har gjort rigeligt )
Dæmpematerialer bag billeder, akustikstof bag gardin, stort tykt gulvtæppe på gulvet, store basstraps i hjørnerne og en
ordenlig omgang diffusere på vægen samt i hjørnerne. Det bør sku være nok og det er det også
|
|
|
Hej Pierre.
Jeg har ikke fået læst tråden ordentligt, men syntes bare at have set dig skrive sådan. Beklager.
Min pointe er også bare, at det gælder om at fylde rummet op, nogen gør det med stil som dig. Jeg ved bare at en ordentlig
flok bøger op af sidevæggende, forskelligartede genstande i rummet osv ville få det op på et nyt niveau.
vh.
Anders
som stadig syntes du har en lækker stue:)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Helt absurd fed måde at integrere diffusions-paneler på i stuen Pierre!
Godt gået 
|
|
|
Takker  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre
Det ser super godt ud, det du har fået hamret sammen der .
Havde du på et tidspunkt prøvet nogle diffusions paneler fra Vicoustic i din stue?. Mener jeg har læst det på et tidspunkt!. Og hvis du har har prøvet dem, hvordan virkede de i forhold til dem du har oppe nu, hvis altså du havde dem placeret samme sted som de nye?.
Jeg har overvejet at prøve dem, men de er en del dyrere og hvis de så ikke fungere så godt, så er det jo en dårlig investering .
Mvh F.B
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Wall of Diffusion.
Jeg har i længere tid gået og ledt efter nogle diffusions paneler som jeg kunne smide op i stuen. Men som med alt andet så var det vigtigt for mig (og min kæreste) at det var noget som kunne integreres i stuen uden at "skrige" hifi/ akustik.
Jeg har egenligt haft en meget lang korspondance med et svensk akustik firma, men uden at der kom noget reelt på bordet. De svenskere er ikke altid lige nemme at komikere med  Så det gik egenligt lidt i vasken. Men for nogle uger siden kom er noget andet frem. Selvom det ikke har helt det jeg havde forstillet mig eller samme bygge kvalitet, så tog jeg chancen og bestilte panelerne.
De kom så hjem i fredags og så skulle der ellers "klippes og klistre" i stuen 
Her er der så tapet af så jeg kan få en malet kant omkring diffusions panelerne og lige 2 farve prøver.

Dette er så kant farven, ja den er grøn Den er valgt af fruen i huset, lidt skal hun jo også have at sige. De små paneler er til at sætte diffusionspanelerne op på.

Så begynder det at ligne noget.

Her er så det færdige resultat. Syntes selv at det er blevet OK og kæresten er helt vild med det 

Deres effektive arbejdsområde er fra 700Hz til 10.000Hz. Så de gør intet ved det bass problem jeg åbentbart har Men har givet en hel del luft i den øvre frekvens. Jeg har fået en del større 3D og dybte i lydbillede samt en større brede (som var noget af en overraskelse).
Men intet projekt uden et lille uheld eller 2 Jeg måtte lige en tur på skadestuen igår, da jeg kom til at falde ned af en stige Det gav lige et trykket ribben og en ordenlig bule i hoved. Av Av Av 
|
|
|
Hej Pierre. Hvorfor nu det? Jeg troede ikke at du havde problemer med akustikken derhjemme. Du oppunerede da meget kraftigt da jeg i et indelæg skrev at det mente jeg bestemt ikke der var styr på. Det du har kreeret ser ganske fornuftigt ud, nu virker din/jeres stue noget mindre steril, og jeg er sikker på at det vil hjælpe dig på vej til langt bedre lyd. I følge pålidelig kilde var det store akustiske problem hos dig nemlig ikke i basområdet, men mest fra omkring 500 til 2500 hz. Og ja, den pålidlige kilde har besøgt dig og lyttet til musik på dit PASS/AVALON sæt. Du fortæller ikke noget om hvorfor du ikke lyttede mere end 30 sek på de store trin som Thorhauge havde med. Hvorfor blev det kun til 30 sek?? I mine ører spiller de Thorhauge langt langt bedre end nogen Pass, uanset pris. Thorhauge spiller i den grad musik med stort M, mens Pass spiller kedelig hifi. MEN, held og lykke med det hele.
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse skrev:
Du skrev at du stadig har nogle problemer i rummet i de højere frekvenser.
Min erfaring er, at jo mere jeg har fyldt stuen op med diverse, det være sig sofa, stole, bøger, AT-bo kasser på væggende des bedre er lyden blevet.
Din stue ser til trods for akustik forbedringer meget bar ud og et gæt er, at der er 100 m2 overflade derinde, hvor mange m2 er dækket? Måske 5-10 m2.
Ved godt det ikke pynter, men der skal flere ting ind i rummet, ellers bliver det aldrig rigtigt godt.
Jeg ved det af erfaring da min diskant og vokal var frygtelig anmassende før jeg fik "Stuffed" stuen.
vh.
Anders |
|
|
Helt enig. Det er stadig alt for bart, og alt for lidt dæmpet. Noget der i den grad virker på akustikken er store planter, det kunne også skabe lidt liv og varme i en for mig at se kold og klinisk stue. Store stueplanter gør underværker på flere måder.
Venligst jens
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre holder månedsmagasinet Bo Bedre. Så lad dog manden
Forresten Jens, har du været i Pierres stue? Synes det lyder sådan, Men så stor en stue har han altså heller ikke at han kan proppe rummet med møbler. Min fornemmelse er at Pierre i den grad har forsøgt at gøre noget ved et ellers udemærket lytterum og det er bestemt til det bedre siden jeg første gang var hos ham. Hvad Hr. Thorhauge mener er ok, men han må i den grad selv have et fantastisk lytterum siden han kritisk kan udtale sig som han gør. Eller er det en undskyldning for at hans grej ikke er ordentligt afstemt. Hans grej må være meget afslørende
Hvis man skal have Thorhauges produkter til test skal man så have et perfekt lytterum?. Er det et kriterium. Jeg spørger bare
At Pierre yderligere fintrimmer vidner måske mere om hans perfektionisme. Det han har gjort er vist mere end mange andre kunne tillade sig. Der bor også en kvinde . Ens hjem er nu engang som det er. Iøvrigt bor Pierre i en gammel lejlighed med højt til loftet og stuk og normalt er det altså ikke synonymet med god akustik. Gamle bygge materialer og dertil ringere dæmpning er ikke unormalt for sådanne bygninger. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
jensmarius skrev:
Milu skrev:
|
Personligt, som forhandler, ja også som privatperson, ville jeg ikke blapre det ud på et offentligt forum. Og måske, som forhandler, have en vis pli over for en eventuel kunde. Det er uhøfligt og upassende. Jeg håber heller ikke min lokale tøjmand, stiller sig ud på strøget og gjalder "ikke før du har tabt 10 kilo har jeg noget tøj til dig!" Men hey, det er bare mig, men som kunde, får du mig ikke.
Mvh
|
|
|
MILU, du er da vist meget voksen og følsom. Når Steen Thorhauge skriver som han gør er der jo en grund til det. Man må ikke sige/skrive sin uforbeholdne mening om en mands anlæg, og især lyden uden at det skal kaldes BLAPRE. Jeg syntes at det er supert at han gør det, da alle rygklapperne tilsyneladende ikke har så meget styr på hvad god lyd er for en størrelse. Egentlig tror jeg ikke at særlig mange med såkaldte highend anlæg har den store interresse i god lyd og musik. De er mere intersseret i at få vist deres dyre isenkram frem, og meget ofte kan man jo se på de billeder de oploader at akustikken er elendig. Og med en elendig akustik kan der ALDRIG opnås noget der minder om god lyd. Så rigtig godt at Thorhauge bringer det på banen i et offentlig tilgængeligt forum. Noget som mange vil kunne lære noget at.
Jens
|
|
|
Ha ha ha Rene postulater, som endda er ret provokerende. Er du misundelige på dem "med såkaldte highend anlæg"? Hvad ved du om det 
Pierres Avalon Ascendant skal have lidt mere strøm end mange (som ikke selv har haft, eller har den) tror.
Jeg kan fint følge Pierres udsagn om, at de små gnallinge effekter fra Thorshammer, måske ikke har nok magt over sagerne 
Hvis så samtidig hans pre er knap så neutral = svagt basboom eller "fedme" i mellemtone/bas, ja så er det jo kundens problem 
Så er det jo dårlig akustik, hmmm, flot 
Prøv så lige at SE på de billeder af Pierres rum, jeg vil nu mene at der er basis for ok akustik.
Det er en ommer, det indlæg.
|
|
|
MEDLEM, Dine ord er hermed gjort til skamme. Læs lige hvad du skriver i anden sidste linie. Hvad du ikke kan se er tydeligt for mig. Der er absolut ikke basis for god akustik set ud fra billedet, det burde være tydeligt for enhver der ved bare LIDT om akustik. Ejermanden af rummet/stuen Pierre, er jo også godt selv klar over det, og jeg kan forstå at det ikke er nyt for ham, ellers var der da ingen grund til at opsætte diffusers. Det var såmænd bare det. &n bsp;
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kommenteret før. Og jeg undskylder tonen !!!!
Men jeg må altså råbe med i koret...diffusere er til bagvæggen.
Derudover...fy for pyffer... det ser godt ud !!!!! Opskriften kan læses...og tak for det !!
Meeeen....de der bass diffusers ligner stadigvæk .....hmmm...det er ikke godt.
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
| Til top |
|
| |