Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Drømme-reciever? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Anmeldelsen af Arcam FMJ AVR 600 i "Widescreen Review" fylder ca 5 sider. Imidlertid kan man på WR's hjemmeside (kræver abonnement)  læse en ekstremt detaljeret udgave af samme anmeldelse (23 sider!). Her er bl.a. en beskrivelse af forstærker sektionen. Udgangstrinene er en kombination af klasse A og klasse G  (sidstnævnte er særligt fordelagtig m.h.t. lav varmeafgivelse). Jeg har sjældent set en så detaljeret anmeldelse af et produkt.

Stod jeg for at skulle investere i en surroundreciever i omegnen af 30-40K (det skal jeg nu ikke) tror jeg nok jeg lige ville give den et lyt.

(Vedr. klasse G forstærkere:

Class G amplifiers operate just like Class AB amplifiers except that Class G uses multiple supply voltages instead of one fixed voltage. As the input signal varies in amplitude, the Class G approach automatically selects the appropriate supply to minimise the voltage drop across the output transistors. Efficiency improves significantly. Typically, Class G amplifiers operate from two positive supplies and ground (see Figure 2). The high supply is used for large output levels, and the lower supply used for small output levels.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

hppl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2009
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Det interessante synes jeg er om Arcam'en virkelig adskiller sig så meget fra det øvrige markeds topkandidater indenfor recievere. Er Peter Moncrief beskrivelse fuldstændig subjektiv? Og er han ligefrem utroværdig? Det er imidlertid sjældent man læser en så begejstret anmeldelse. Han hævder at have lagt øre til noget af det vildeste highend i verden. Man kan jo håbe på nogle flere anmeldelser af Arcam'en.

jeg tror såmen bare at det er en lyd der falder i hans smag.men  med så meget andet er der andre der vil syntes at den spiller af  H til.

Til top Vis hppl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hppl

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Han ringer godt helt ud i den anmeldelse. Den skal blive spændende at ligge ører til.

BTW; Tak for i går peter. Den Apollo har sgu gjort indtryk. Jeg kan ikke rigtig slippe den igen 

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2008
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben må snart se og få den hjem, så man kan lytte lidt til den.
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Speednut skrev:
Hifiklubben må snart se og få den hjem, så man kan lytte lidt til den.

Jeg arbejder på sagen

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Peter Moncrief nævner som en vigtig detalje at man endelig skal bruge et ordentligt netkabel til recieveren - ikke det medfølgende. Men det skulle der jo ikke være noget nyt i for Hifiklubben.

Et almindeligt netkabel yder efter sigende slet ikke recieveren retfærdighed, men får den til at lyde sløv, tilsløret, upræcis og med for meget vægt på mellemtoneområdet.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

I den udvidede anmeldelse (på WR's hjemmeside) anbefaler P.Moncrief en særlig "break-in" metode for Arcam'en:

Recieveren sættes op med et program - her DPLIIx - så at alle 7 forstærkertrin er aktive. Højtalerne skal IKKE være koblet på. Volumenkrontrollen sættes til "76". (lige under "klippeniveau") En afspiller skal selvfølgelig være koblet på, og man spiller nu en alm cd på repeat i 24 timer. (en cd med meget energi, dynamik og høje frekvenser) Det skulle gøre underværker - mere effektivt end f.eks. 100 timers almindelig brug. Fra ny af lyder recieveren lidt for rå, hård og "up-front".

Metoden burde vel også fungere med andre recivere/forstærkere?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Peter Moncrief nævner som en vigtig detalje at man endelig skal bruge et ordentligt netkabel til recieveren - ikke det medfølgende. Men det skulle der jo ikke være noget nyt i for Hifiklubben.

Et almindeligt netkabel yder efter sigende slet ikke recieveren retfærdighed, men får den til at lyde sløv, tilsløret, upræcis og med for meget vægt på mellemtoneområdet.

Jeg er sgutte helt sikker på om jeg skal tage dit indlæg her for en joke ??

Hvis du hentyder til det faktum, at vi sælger netkabler i varierende afskygninger, så er det simpelt spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Du kan jo tage en rundtur herinde bland dine fellow-forumbrugere og konstaterer at netkabler og sikringer pudset i afghansk kildevand kan gøre underværker på selv en lille DAB-radio.

Vi kan debatterer ydelsen af produktet, men hvis der er en køber til et produkt er der også nogen der sælger det. Det kaldes markedskræfter og er basic knowledge for de fleste.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Rysz, nej det var ingen joke. Har selv haft glimrende erfaringer med bruge ordentlige netkabler. Og jeg synes det skal nævnes når den nu engang skal demo'es i én af hifiklubbens forretninger.

P.Moncrief anbefaler især et netkabel der hedder Gaylord Chinchila som han yderligere har tweaket (kan læses i den udvidede anmeldelse) Han kommer også med meget detaljeret anvisninger på hvordan man bedst "grounder" recieveren. Han må have brugt enormt meget tid på at "lege" med det apparat.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Class G amplifiers operate just like Class AB amplifiers except that Class G uses multiple supply voltages instead of one fixed voltage. As the input signal varies in amplitude, the Class G approach automatically selects the appropriate supply to minimise the voltage drop across the output transistors. Efficiency improves significantly. Typically, Class G amplifiers operate from two positive supplies and ground (see Figure 2). The high supply is used for large output levels, and the lower supply used for small output levels.

Det der er der nu ikke meget nyt i -  princippet er gammel velkendt teknologi, og nogle med mere end blot 2 niveauver på forsyningssiden

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Batman skrev:

Det der er der nu ikke meget nyt i -  princippet er gammel velkendt teknologi, og nogle med mere end blot 2 niveauver på forsyningssiden

Gammel teknologi ja, og med nogle velkendte unoder som f.eks. forvrængning ved høje frekvenser. Men Arcam har åbenbart formået at udnytte princippet optimalt. Systemets effektivitet (lav varmeafgift) gør bl.a. at der kan håndteres høje strømstyrker. Recieveren kan således nemt klare tungtdrevne højtalere. Anmelderen har kørt et system med 7 B&W 802D i timevis ved højt lydniveau uden at recieverens blæser gik igang.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Han ringer godt helt ud i den anmeldelse. Den skal blive spændende at ligge ører til.

BTW; Tak for i går peter. Den Apollo har sgu gjort indtryk. Jeg kan ikke rigtig slippe den igen 

selv tak.ja,den kan et eller andet.det er svært at gå tilbage igen.de fungerede også ret så godt med dine mentor speakers.jeg venter også bare på at få solgt noget elektronik,før jeg køber en.jeg er dog ikke sikker på at jeg kan vente så længe

ang lexicon.jeg har fundet ud af at den er temmelig hysterisk hvor jeg pladsere(højte)mikrofonen,når jeg foretager en  near fields måling.et ret så anderledes resultat(læs bedre)

nu vil jeg bare gerne have nogle M&k 150 pronto

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

FATIL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

BILLIG DEMO SÆT

http://www.hembiobutiken.se/produkter.asp

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor anerkendte WhatHifi er på disse kanter? De kører ikke lige frem med 23 siders anmeldelser, men jeg synes nu alligevel de gør et sobert arbejde.

Her er de også temmeligt begejstret for denne receiver! http://www.whathifi.com/Review/Arcam-AVR600/

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hvis man forstår det, der er bedst som det der reproducerer lyden unden at lægge til eller trække fra er det vel ikke helt så individuelt, hvad der er mest korrekt. Det er som billedesiden; nogle er til mere farvemætning end andre selv om det ikke længere er naturligt. I øvrigt hvad er den rigtige lyd - de fleste indspilninger er vel nærmest virtuelle da musikkens lag er inspillet for sig og til slut mixet med sangen? Så jeg vil bakke op om, at det er individuelt, hvad der lyder bedst (som er noget andet end hvad der lyder mest naturligt - er det ikke det der ligger i THX standarder mv?)

Alt det til side, så vil jeg, uden at sige jeg har lyttet til alt, sige at AVR 600 er rigtig god, rigtig detaljeret og der er flere detaljer med i musikken end min gl. AVR og giver fremragende lyd både ved lav og høj styrke (jeg har, som AVRen valgt sub-en koblet ind da mine fronter "kun" går ned til 40Hz). I øvrigt kan der vælges forskellig settings for stereo kilde og MCH på alle indgange - rigtigt godt.

På dilledesiden er scaleren helt i top - billedet fra min Acer har jeg hævet fra 720p til 1080p og det står helt klart, hvor det tidligere flimrede (skærmen er i udgang 1080i). I øvrigt kan man til hver indgang sætte farve/lys/kontrast så billedet på tværs af BD / DVD / TV står ens.

Så alt i alt kan jeg kun bakke anmelderene op at den er værd at se nærmere på. Jeg har i al fald ikke selv hørt bedre.

Sluttelig kan jeg nævne jeg kører med ESL hele vejen rundt og den har intet problem med at drive dem - det har de fleste AVRer

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

P.Moncrief anbefaler især et netkabel der hedder Gaylord Chinchila som han yderligere har tweaket (kan læses i den udvidede anmeldelse) Han kommer også med meget detaljeret anvisninger på hvordan man bedst "grounder" recieveren. Han må have brugt enormt meget tid på at "lege" med det apparat.

Kan du løfte sløret for grounding. Reciveren udmærker sig ved ikke at have jord ved det det er tolederstik der sidder i den (og et toleder kabel der følger med).

For nu at følge op på power kablet, hvad gør jeg med det 15 m. kabel der er i muren mellem mit stik og min tavle, og videre ud til Svanemøkkeværket? Nå det er lidt af en religion.

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Kom den i Hifiklubben eller.. ? :)
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Skyblue skrev:
Kom den i Hifiklubben eller.. ? :)
Jeg har købt den i hifi-klubben. De er ved at få en demo hjem som kan ses på bestilling.

I øvrigt er der i anmeldelsen en del af, hvad jeg vil kalde for mere tvivlsomme udredninger. Noget vil kræve, at hovedet er holdt fast i en skruetvinge og noget andet er power kabel (bemærk hvordan alle fabrikanter viger uden om at svare på kabelsspørgsmål - se blot på de kabler der bruges i selve receiveren). Noget han ikke har testet, og det er jeg lidt forundret over, er bi-amping. Det finder jeg i al fald giver mere smæk i frikkedellen (og præcis bas).

Jeg har dog fundet problemer med det indbygget phone stage; der er brum allerede ved relativt lave lyttestyrker - i størrelsesordnen af pladestøjen, i øvrigt også selv om der ikke er tilsluttet noget selvom det er mindre udtalt. Eller også det er min received der er noget galt med. Min løsning, for nu, er at bruge min eksterne RIAA på tape indgangen og det har elimineret al hørbart brum. Tape er samme knap som phone på fjernbetreningen, så det virker logisk nok.

Nå du må ned til HFK, men helt billig er den ikke.

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Og så er der tilsyneladende en hel del bug's i receiveren.

Det er i hvert fald noget de klager en del over på WhatHifi: http://community.whathifi.com/forums/t/282517.aspx

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Kratz skrev:

Og så er der tilsyneladende en hel del bug's i receiveren.

Det er i hvert fald noget de klager en del over på WhatHifi: http://community.whathifi.com/forums/t/282517.aspx

Ja, de er noget gnavne de Arcam ejere der har været udsat for bugs. Men mon ikke producenten hurtigt kan løse problemerne?

Min Classé Audio ssp-800 har også haft nogle mindre bugs som er blevet løst med firmwareopdateringer.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes