Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Drømme-reciever? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Problemet er, at Arcam angiveligt har været temmeligt længe om at komme med en firmware opdatering.

Og så er det vist ikke alt sammen 'mindre' ting.

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Der er tilsyneladende forskellige erfaringer med denne. Jeg har været nød til en enkelt reboot over 14 dage, men kan ikke genkende de massive problemer som er beskrevet af nogle brugere. Det kan selvfølgelig være der er ændringer i min (hentet fra Arcam for 3 uger siden). Hvordan man ser versionsnummer af FW ved jeg ikke.

Men at den lyder et niveau over hvad jeg til dato har hørt og kan drive 5 stk ELS ved max effekt er ikke til diskusion. Ikke mange AVR kan drive ESLer. Men de oplevelser nder er skildret (og min egen med phone stage) giver naturligvis anledning til bekymring. Jeg krydser fingre.

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at folk på diverse websteder svinede den til i forhold til alle de småfejl (og store) som åbenbart fandtes. 888
modellen skulle åbenbart have samme fejl, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at høre begge :)
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue

hppl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

nuri58 skrev:

Der er tilsyneladende forskellige erfaringer med denne. Jeg har været nød til en enkelt reboot over 14 dage, men kan ikke genkende de massive problemer som er beskrevet af nogle brugere. Det kan selvfølgelig være der er ændringer i min (hentet fra Arcam for 3 uger siden). Hvordan man ser versionsnummer af FW ved jeg ikke.

Men at den lyder et niveau over hvad jeg til dato har hørt og kan drive 5 stk ELS ved max effekt er ikke til diskusion. Ikke mange AVR kan drive ESLer. Men de oplevelser nder er skildret (og min egen med phone stage) giver naturligvis anledning til bekymring. Jeg krydser fingre.

lyd vil altid være subjektiv

Til top Vis hppl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hppl

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

hppl skrev:
lyd vil altid være subjektiv

Både og - men som jeg skrev var det af hvad jeg havde hørt. Og jeg kan bestemt anbefale man tager et lyt. Det sagt sammenholder man det med en lydreference er det indiskutabelt om det lyder som referencen eller ej (og den har man ikke undtagen på nogle få plader / CDer og de er ikke værd at lytte til som underholdning, derfor kan man ligeså godt få det til at lyde som man bedst kan lide og der giver jeg dig ret i det bliver subjektivt og er helt OK. Her kommer højtalerne også ind i billedet).  Men klarheden i lyden, harmonioske effekter, specielt af > 1. orden, eller rettere mangel af samme, er vel ikke til diskusion. Jeg er i al fald ikke i tvivl om et meget mere præcist lydbillede end det min gl. AVR 300 kunne give. Hele spekteret, måske specielt bassen er meget bedre - og intet af det jeg havde besluttet mig for var resonanser i stuen er der tilbage, kun lidt raslen fra nogle låger. Rumkorrektionen lyftede lydbiledet - har jeg overbevist mig selv om.

Jeg læste i whathifi, at der skulle være et problem med at få lyd hvis TVet var slukket. Det problem har jeg på ingen måde, ligesom jeg, endnu ikke og touch wood, har været udsat for ret meget af det jeg læser på whathifi. De to men'er je har er phone stage (nok fordi jeg har en meget skæv balance i elsystemet) og at jeg endnu ikke har fået True HD ud af min Panny BD 80. Hvis nogen har en ide om, hvad dette kunne skyldes lad høre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes