Forfatter |
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom så med det, få agressioner ud og kast lidt med mudder  __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min favorit Bio er Fakse Bio, den har god lyd, billed samt nogle gode stole med masser af ben-plads.
Jeg vil iøvrigt også gerne citere min storebroder da han har været i stort set alle landets Bio'er -og hans udsagn er at Fakse Bio måske er Danmarks bedste Bio.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki den må jeg prøve en dag.. :)
hey u guys, der har stemt på cinemaxx kan i ikke lige sige hvorfor, så jeg kan kaste lidt med mudder. 
aii .. hvorfor er den anonym .. __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste biograf er uden tvivl min egen hjemmebiograf.
Her kan få det hele som jeg vil, kun begrænset af min egen pengepung, konen og børnene. Fordelene er indlysende: flere film at vælge imellem end i biffen, lyd/sub niveau bestemmer jeg selv, tidspunkt for forevisningen, hvor meget jeg ønsker at rasle med slikposer og larme i øvrigt, pause filmen hvis jeg skal på potten, der kan ryges under filmen osv. Find selv på flere.
FILM SKAL SES I HJEMMEBIOGRAFEN.
Hilsen Christian.
ps. pengene der spares i biografbilletter, kan så bruges til hifi.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe .. det vil jeg sgu ikke argumentere imod  __________________ MonoTovarisj
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåå de kære cinemaxx tilhængere tør ikke stå frem i dagens lys 
__________________ MonoTovarisj
|
Til top |
|
|
Moebius Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
|
|
|
Jo jo, jeg har stemt på Cinemaxx, men jeg arbejder der jo også såå...
Vil dog helt "objektivt" (hvordan man så kan være det?) mene at Cinemaxx har det bedste lyd og billede samt salsindretning/hældning. Om man kan lide de "friske" farver i foyen vil jeg lade andre bedømme...ahhmm.....Nå ja, operatørerne er også for seje har jeg hørt 
Morten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moebius skrev:
MonoTovarisj skrev:
|
|
|
Jo jo, jeg har stemt på Cinemaxx, men jeg arbejder der jo også såå...
Vil dog helt "objektivt" (hvordan man så kan være det?) mene at Cinemaxx har det bedste lyd og billede samt salsindretning/hældning. Om man kan lide de "friske" farver i foyen vil jeg lade andre bedømme...ahhmm.....Nå ja, operatørerne er også for seje har jeg hørt 
Morten
|
|
|
hihi, endelig :) (min mudder kastning er selvfølgelig ud fra mine egen mening og holdninger)
Med hensyn til lyd så kan vi jo lade de kære THX folk bestemme det er nu en meget god certifisering. Cinemaxx har jo mistet deres, de havde den i starten men ikke mere, ergo kan det ikke være fordi de ikke vil betale for certificeringen. Men nok nærmere pga manglende opfyldning af krav.
Første gang jeg var i Cinemaxx var kort tid efter åbningen hvor en højttaler var drattet ud af lærredet. Fair nok det kan ske, måtte jo så se filmen med et kæme hul i øverste venstre hjørne. Men da jeg kom modvilligt anden gang hvilket var flere måneder efter, var dette stadig ikke lavet, de havde ikke engang lappet lærredet. Det kan godt være de har ligeså gode apparater som andre steder det skal jeg ikke kunne sige.
Kan ikke lide auditorie stilen i sådanne biografer men det er jo min holdning alene, man føler jo næsten man dratter ned bare man tager et trin på trappen :)
Farverne i foyeen kan jeg kun tale grimt om (skal nok lade være), men syntes generelt det giver en underlig stemning.
Den tyske design stil skal de heller ikke have mange point for, det er jo for fanden ikke bygget i halvfjerdserne.
Operatørene skal jeg ikke kunne sige noget om de gemmer sig vel så de ikke for tæsk :)
Anyways bryder mig ikke om at komme der, det er ikke hyggeligt :) __________________ MonoTovarisj
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes vores Bio i Sønderborg er den bedste...
1: den er tæt på
2: den har lærred og lyd wow hele 2 gode ting til film 
3: har sku ikke været i nogen anden som var bedre 
ret sjældent jeg går i bio hehe
|
Til top |
|
|
Jackie linolen Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun stemme på Planetariets omnimax sal.
Jeg ved godt at det ikke er en traditionel biograf, men billedet fylder næsten hele synsfeltet når man sidder der og lyden er også mere end iorden!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min stemme går til "Biffen" som er Aalborgs eneste ordentlige biograf. Her er et citat fra Thomas Hauerslevs websted. Jeg kunne ikke sige det bedre selv
"Biffen er på mange måder unik; der kan vises 70mm film, lærredet er buet, biografen er meget lille, det er et overvældende stort billede, filmene er gode, der er god rækkeafstand og så Biffen den eneste Danske biograf med regelmæssige 70mm film på programmet. "Baraka" og "2001: A Space Odyssey" har været vist mange gange og publikum rejser gerne mange kilometer for den sjældne oplevelse at se film i det store format"
Læs evt. mere her:
Mvh
Per Ejvind
http://www.70mm.dk/biografer/jylland/aalborg/biffen/biffen.h tm
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
På nuværende tidspunkt er den rigtige biograf (hvad og hvilken det så end er?) nok bedst for mig. Men til sommer når jeg køber nyt anlæg og bygger en totalt lyddød hjemmebiograf i kælderen, så dropper jeg helt klart at ta' i byen for at se film! Så hellere vente lidt længere på at filmene kommer på DVD og så bruge billetpengene på DVD'er! 
Daniel...!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart .. :)
Jeg syntes det er synd at Empire ikke har fået flere hits, da det er en super fed biograf, og vil lige sige at når jeg har set hvad der går i Imperial så er næste valg klart Empire. (og sidst cinemaxx ) __________________ MonoTovarisj
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er BioCity (tidligere CineCity) i århus henne? ;-) de har ellers min stemme!
|
Til top |
|
|
Khaine Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bio5 i Aalborg :P
Den bedste jeg har besøgt er den nye (THX?)-biograf i Hjørring - det er så også den eneste, jeg har prøvet uden for Aalborg. Glæder man sig til de får bygget den nye biograf færdig? Det tror jeg nok man gør...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe den ligger under andre. Men det er vel noget der svarer til palads i københavn eller ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten velkommen til sitet begge ..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg føler for jer gutter der ikke har været i Imperial, især på lydsiden er det helt eminent, en repræsentant fra Dolby Laboratories Ltd. i London har udtalt, at biografen lydmæssigt lå mellem de 5 bedste i verden.
Og det kan jeg kun give ham ret i .. (uden selvfølgelig at have været i andre end dem der ligger i københavn  __________________ MonoTovarisj
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være man skulle et smut til Kjøvenhavn så det lyder dælme da ikke så ringe med den Imperial __________________ /hifreak
|
Til top |
|
|