Emne: crown amp til lyd studie ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| til det formål og de højttalere må en DC300a, CE1000 være at foretrække, skal man have en mere korrekt lyd end de to, og inden for budget, synes jeg at en powertech 2.1 kunne være passende. har selv haft de tre nævnte på et sæt 4412a. |
|
|
så en crown ce2000 til 5500kr den kunne jeg få råd til ville det være en løsning
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
de lyder blødt og lækkert i toppen nu ,jeg tror den agresive top ,har noget at gøre med en 17uf bipolar elektrolyt kondensator ,der sidder direkte i serie med mellemtonen
jeg ved ikke om de er blevet lettere at trække ,de lyder meget renere og virker mere lineære nu ,skal lige siges at alle komponenter i delefilteret er udmålte til nøjagtige værdier ,feks er en 3uf kondensator på der målte 2,8 uf nu udskiftet med en der måler 2,99uf og 2,98uf hvilket giver mindre overlap mellem enhederne ,virker også mere lineære når jeg måler på et spl meter ,der var op til 10db fremhævning omkring delefrekvenserne ,det er vlæk nu
skal lige siges at l-padden blev målt efter calibrering af 4412 erne ,og modstande blev indsat på værdierne ,syntes nu ikke det gav nogen forskel at bypasse l-padden ,,så med en ny amp og ny calibrering ,bliver l-pads sat ind i sytemet igen
elettrolytter i signalvejen er en hifi kriminel handling og burde straffes |
|
|
Dvs at de langt fra er originale ? Så tror jeg gerne de er blevet meget bedre, men som standard er de efter min mening skrækkelige at høre musik på
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik en aftale istand om en powertech 2 ,det kunne godt være løsningen
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med en rotel RB1080,sådan en har jeg også mulighed for at købe
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
| jeg ved ikke om de er blevet lettere at trække ,de lyder meget renere og virker mere lineære nu ,skal lige siges at alle komponenter i delefilteret er udmålte til nøjagtige værdier ,feks er en 3uf kondensator på der målte 2,8 uf nu udskiftet med en der måler 2,99uf og 2,98uf hvilket giver mindre overlap mellem enhederne ,virker også mere lineære når jeg måler på et spl meter ,der var op til 10db fremhævning omkring delefrekvenserne ,det er vlæk nu |
|
|
10dB's hævning omkring delefrekvenserne som er væk nu???? Så har der været noget helt helt andet galt end blot lidt tolerance på komponenterne. En ændring på 0,2uF er mindre end 10% på den pågældende kondensator, det giver jo ikke engang en ændring på 1dB! De gamle komponenter må have været decideret defekte, men du har jo målt dem ud så det er ikke det. Noget er helt galt i ovenstående udsagn. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
komponenterne var fra 1988 i jblerne ,og alle kondensatorer i filteret ,på nær den i serie med diskanten (som var af folie den målte 2,8) , var bipolare ,de 17uf til mellemtonen målte13, et eller andet osv ,tænker de bipolare kondensatorer var færdige pgra alder ,de lød skidt før de fik renoveret delefilteret ,nu spiller de som en drøm ,ingen agresiv eller ireterende diskant ,klar klar mellemtone ,det er næsten uhyggeligt med al den dynamik ,trommer især lilletrommer står bare så klart ,alt er super præcist ,føler nærmest det bliver tyret ind i fjæset på en ,og man føler klart luftpustet fra lilletrommen ,det kalder jeg sgu en monitor
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
| hvad med en rotel RB1080,sådan en har jeg også mulighed for at købe |
|
|
den er da et godt køb, og så er den med xlr stik til prof brug, den er også strøm stærk og så er det en hi-fi forstærker, den kan sikkert godt trække dine jbl uden problem jeg syntes du skulle prøve den vis mukigheden liger der
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

Tidligere i tråden blev der skrevet at det var vigtigt at systemet var frekvenslinært, Hvorfor?? Øret er jo ikke linært, så der vil jo blive et kraftigt hæv i præsens området. Hvilket måske forklare en del kedelige og anmassende pop udgivelser . Min kone er læge og jeg har hevet fat i en af hendes mange bøger og fundet en figur af hvordan gennemsnits øret måler.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kræver lang tids trænning foran højtalerne i lydstudiet ,(jeg bruger nok ca 4 timer i snit om dagen foran jbl,erne) for at udnytte monitorerne optimalt ,man vender sig simpelt hen med tiden til at høre lineært i forhold til monitorerne ,og derfor er det vigtigt ,at lyden er meget ren detaljeret og lineær og alt er timmet og i orden ,for ellers ved jeg ikke hvad lyd ,jeg skal give feks en lilletromme ,hvor meget kompressor ,hvilken kompressor lyder bedst på denne lilletromme ,hvor meget rum skal den have ,den skal også have noget eq for ikke at dominere i feks det toneområde sangeren bruger ,lydproduktion er ikke nemt der er mange faktorer der spiller ind og i sidste ende er det desværre ikke mig bag lydpulten der bestemmer den endelige lyd ,det gør kunden desværre ,var det produceren og teknikeren der fik det sidste ord ville lydproduktioner lyde helt anderledes og være meget mere hifi venlige
problemet er også at har jeg har et band ,der spiller med over 130db ,den skal jeg putte ned på en cd ,jeg har ca et dynamikområde på 100db til det ,der skal komprimeres en del for at få det ned på en cd (kan ikke lige huske den nøjagtige værdi for hvor meget dynamik der kan være på en cd)
anmassende poudgivelser skyldes et krav, fra branchen om et meget højt loudness niveau i musikken ,man pumper simpelthen musikken for meget ,så alle toppe bliver klippet for meget af ,en punk produktion produceres til -10db loudness dvs at gennemsnits energi niveauet i musiken ligger 10 db fra max output hvilket giver et headroom på 10db til bækkenslag og andre eksplosioner i musiken ,ikke mange db at gøre godt med
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej frede,  ja du trænger da til noget SUNDHED, men som jeg sagde, skruer, min ven, skruer... men det her lugter da af arb.
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
Hej frede, ja du trænger da til noget SUNDHED, men som jeg sagde, skruer, min ven, skruer... men det her lugter da af arb. 
|
|
|
ja verden er lille ,godt et se dig her også
kh frede
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
enden på crown tingen her, bliver erhvervelsen af en crown powertech 2 ,får den til en rigtig go pris ,så dur den ikke kan den jo altid ,bruges i et pa anlæg til bandet
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det blev ikke powertech2 forstærkeren alligevel ,selvom jeg fik den handlet til 4500kr ,jeg købte en crown amcron ps400 ,der har trukket et sæt ns10 på danmarks radio for 2500kr ,den er modificeret til studie brug på dr,s værksted ,og leverer ca 2 x200watt i 8 ohm
powertech2 forstærkeren er stadig på dba ,og kan erhverves for 4500kr
mvh frede
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|