Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: En ledning til 6! Hvordan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Jeg er glad for brugbare informationer. Tak for det!  Hvis man vil lave noget specielt, må man nogle gange være lidt kreativ.
Hvad jeg gennem tiden har bygget af forskellige forstærkere, andet elektronik m.m. er faktisk en pæn portion.

Ja, man føler sig ramt, når man bliver sat i bås med novicer på flere områder og på det nærmeste bliver betegnet som idiot!
Det eneste man ønsker er brugbare ideer.

Serritzlev og andres infantile skriblerier bør foregå et andet sted. Prøv Arto!

mvh

Men når du så tydeligvis kan fortolke et transistor-datablad, mestrer begreber som kompleks impedans og furier, og i øvrigt siger at du har talent for at lodde, så er det besynderligt at du ikke kender til simpelt 230 V-materiel. Du udgiver dig altså ikke for nogen sand mester. Jeg kan godt forstå at der bliver stillet spørgsmål ved dine talenter, så slap lige af!

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
Gammelsmølf skrev:

Jeg er glad for brugbare informationer. Tak for det!  Hvis man vil lave noget specielt, må man nogle gange være lidt kreativ.
Hvad jeg gennem tiden har bygget af forskellige forstærkere, andet elektronik m.m. er faktisk en pæn portion.

Ja, man føler sig ramt, når man bliver sat i bås med novicer på flere områder og på det nærmeste bliver betegnet som idiot!
Det eneste man ønsker er brugbare ideer.

Serritzlev og andres infantile skriblerier bør foregå et andet sted. Prøv Arto!

mvh

Men når du så tydeligvis kan fortolke et transistor-datablad, metrer begreber som kompleks impedans og furier, og i øvrigt siger at du har talent for at lodde, så er det besynderligt at du ikke kender til simpelt 230 V-materiel. Du udgiver dig altså ikke for nogen sand mester. Jeg kan godt forstå at der bliver stillet spørgsmål ved dine talenter, så slap lige af!

Kunne du ikke komme med nogle brugbare indfald? Bidrag til problemets løsning!
Hvis ikke du mener at kunne bidrage til projektet, så henlæg dine ytringer et andet sted! 

I bund og grund handler det om, at min kommende netskinne ikke skal blive ret stor. Samlemuffen har da længe været i mine tanker! Men hvis der nu fandtes noget mere smart.  Alle vi brugere af HiFi4all har jo tilsammen en enorm berøringsflade med nettet. Måske var der nogen som var stødt på noget som kunne bruges!
Nej, jeg kender ikke varelageret hos Elfa eller RS. Gør en autoriseret elektriker det?

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke som om du selv fik startet det hele med din "strømfordeler".

Du taler om 6 ledninger der skal samles i 3 samlemuffer. Mindre bliver det næsten ikke. Der er endda skruehuller så du kan fæstne det ordenligt. Det eneste der kan blive mere mekanisk stabilt er næsten kun en lodning. For øvrigt er stikkontakter jo udført med en terminal til videreførelse af fase/nul/jord. Du kunne jo også bare bruge denne.

En autoriseret installatør kender sikkert alt til stærkstrømsmateriel i forbindelse med installationer. De projekter du selv nævner du har været igennem omhandler -meget- mere end det! Du har for at skulle bygge en forstærker indkøbt de rette: printplader, transistorer, ledninger, modstande, kondensatorer, spoler, relæer, kabinet, køleprofiler, kontakter, potmetre, trimmepotmetre mv. Det kræver altså lidt af en baggrund, der også burde inkludere en viden om noget så simpelt som en samlemuffe eller noget krympefleks.

Men jeg vil da foreslå at du poster noget af det du har lavet her på forum. Det er jo rart at se hvad der bliver lavet! Også bare generelt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes