| Forfatter |
|
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Advarsler/bortvisninger skal der nogle gange passes på med. Det kan i nogle tilfælde gå helt galt Det ses her http://nerds.dk/?page=forsidenPå den side sker der faktisk ingenting
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke min mening at nogen skulle komme i klemme , jeg undrer mig bare over dette. Men jeg tyde ud af svarene at det er noget nogle føler meget for.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man vil vel altid kunne diskutere i enkelttilfælde om en advarsel var påkrævet og/eller rimelig, men generelt har jeg ingen problemer med at der er nogen (rimelig) klare spilleregler, som man vel og mærke selv har accepteret da man oprettede sin profil på siden - og at det har en konsekvens hvis man vælger at se stort på dem.
Et internetforum som dette ville aldrig kunne fungere som et fuldt udviklet demokrati - det ville i princippet f.eks. skulle indebære at samtlige brugere skulle stemme om det hver gang nogen gik "over stregen" - og så tror jeg at forummet ret hurtigt ville miste sit fokus.
For mig at se, er det at melde sig ind i et debatforum at sammenligne med at deltage i et privat selskab hjemme hos en anden. Her vil det være helt naturligt at der er nogen sociale spilleregler man er nødt til at finde sig i, specielt hvis man gerne vil inviteres en anden gang.
Hvis værten eksempelvis er ikke-ryger, så vil de færreste i disse tider løfte et øjenbryn hvis man bliver bedt om at gå udenfor hvis man skal ryge. Hvis der så er een der alligevel sidder og ryger i sofaen og asker i potteplanterne fordi der ikke er noget askebæger, så vil de fleste være enige om at det er dårlig stil, og ingen vil have ondt af det hvis værten går hen og spørger om vedkommende ikke vil være venlig at slukke cigaretten eller gå udenfor. Hvis det gentager sig en halv time senere, så vil der formentlig være mange der begynder at få et lidt anstrengt forhold til rygeren, og hvis selv en gentagelse af "advarslen" ikke hjælper og smøg nr. 3 tændes lidt senere, så ville jeg personlig ikke se noget mærkeligt i at værten bad personen om at gå.
Er dét diktatur..? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtige hifi nørder har mindst en advarsel 
(Jeg kan desværre ikke huske hvad jeg fik den for - hvilket er ret belastende når der ind i mellem er nogen som spørger til hvorfor jeg fik den)
Det er meget forskelligt hvor meget der skal til for at få en - det kommer også lidt an på hvordan moderatoren har det med den enkelte sag (og person) 
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Det er ganske såre simpelt - har du mod på og kan efterleve forummets enkle retningsinier, så skal du være meget velkommen, hvis ikke, så må du lede videre et andet sted.
Hvis ikke staben på sitet skulle have mulighed for at udstikke nogle retningslinier, hvem skulle så?
Sat helt på spidsen - hvis du får en besøgende hjem til privaten og vedkommende kommer buldrene ind med store mudrede støvler på og du beder vedkommende stille disse uden for og han så er fløjtene ligeglad - er det så ikke meget naturligt, at du ikke ønsker at være beæret af dette besøg?
God aften og god debat - og afslutningsvis som Moderator-staben allerede har været inde over - evt. henstillinger og advarsler er alene et anliggende den enkelte bruger og moderator-staben imellem og er naturligvis ikke til diskussion.
(Edit: Jeg kan se jeg er for langsom på tasterne, RogueAgent rammer min pointe spot-on!)
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi prøver at være så fair vi kan være, men i sidste ende er der en ejer af siden, som udstikker reglerne. I min
verden er det lidt en blanding. Vi har ingen steder garanteret at der skulle være noget demokratisk over siden, og det
lægger retningslinjerne faktisk heller ikke op til. Se fx det her punkt under retningslinjerne:
(For debatforummet og chat gælder:...)
- at en bruger til hver en tid kan suspenderes/udelukkes fra forum, såfremt HIFI4ALL.DK finder det nødvendigt.  Ikke
meget demokrati over det...
Men vi lytter selvfølgelig til folk, og tager Jeres input til efterretning. Men i sidste ende er der en der bestemmer.  Og
jeg kan faktisk ikke komme i tanker om en forumhjemmeside (eller firma for den sags skyld) hvor dette ikke er tilfældet.
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok nu har jeg fået et meget godt indblik i jeres arbejdsrutine som omhandler advarsler og deslige, men burde en bortvisning ikke gælde en bestemt periode, ellers kan det som jeg forstår på nogle af svarene være umuligt at komme ind i varme igen, hvis men f.eks er uvenner med moderator eller administrator ?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indimellem har jeg en fornemmelse af, at KSB har en del mere anarki, der går ubemærket hen, end på forum. Jeg tror det er for besværligt at klage på KSB, i forhold til på forum (så vidt jeg lige husker). Gentagne annoncer med samme vare til samme pris, er stadig noget der ses en del. Skal lige sige at jeg ikke klager over det, da man skal udfylde lidt for meget i klageformularen. Dette bør måske ændres?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer:
Ja, formularen kunne måske være enklere, det er også en ting vi kan tage op på næste redaktionsmøde.
Vi kigger KSB igennem, men grundet det store annonceflow, er det svært at nå fange alle sammen.
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hør nu her - Hifi4all er drevet af private, som udover at de er gale med hifi, tillige er gale nok til at bruge meget tid og kræfter - og mange, mange tak for det.
Kan man ikke lide færdselsreglerne, kan man bare fise hen på andre forums og "båtte" der.
Jeg synes til gengæld at der ikke bliver modereret nok - jeg synes der er for mange "tråd-spolerere" (opret bare en tråd med, hvordan et xx-kabel lyder - straks kommer der 17 ingeniør-aspiranter, der siger at der ingen forskel er... bla...bla...bla... - uden hensyntagen til det konkrete spørgsmål....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Hør nu her - Hifi4all er drevet af private, som udover at de er gale med hifi, tillige er gale nok til at bruge meget tid og kræfter - og mange, mange tak for det.
Kan man ikke lide færdselsreglerne, kan man bare fise hen på andre forums og "båtte" der.
Jeg synes til gengæld at der ikke bliver modereret nok - jeg synes der er for mange "tråd-spolerere" (opret bare en tråd med, hvordan et xx-kabel lyder - straks kommer der 17 ingeniør-aspiranter, der siger at der ingen forskel er... bla...bla...bla... - uden hensyntagen til det konkrete spørgsmål....
|
|
|
Hmmm, hvordan er det nu liiige at du kommer fisende og båt'ene selv 
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
| ...Men vi lytter selvfølgelig til folk, og tager Jeres input til efterretning... |
|
|
Det er så ikke alle der har den opfattelse. Med prædikatet branchemedlem, så sidder advarslerne meget løs overfor nogen, og der bundet i et regelsæt som - ikke mig bekendt - findes så restriktivt andre steder. Men nu ved trådstarter hvorfor flere af os, pr definition fæle branchemedlemmer, render rundt advarsler. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Mastervol skrev:
| ...Men vi lytter selvfølgelig til folk, og tager Jeres input til efterretning... |
|
|
Det er så ikke alle der har den opfattelse.
Med prædikatet branchemedlem, så sidder advarslerne meget løs overfor nogen, og der bundet i et regelsæt som - ikke mig bekendt - findes så restriktivt andre steder. Men nu ved trådstarter hvorfor flere af os, pr definition fæle branchemedlemmer, render rundt advarsler.
|
|
|
Nogle gange ser det også ud som om at branchemedlemmer mener de kan og må mere end alm brugere. Der er fine eksempler på en alm bruger der bliver branchemedlem og pludselig ændrer skriveform.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at vi på forum har brug for en vred smiley, der samtidig har glimt i øjet.  I mange tråde forsøger folk at blande smiley's efter bedste evne, men det ender tit med at nogen fornærmes mere, end det var den oprindelige hensigt med et indlæg. Jeg mener det er muligt at være vred over en vending i et indlæg, uden at man, af den grund, behøver at virke som om man er vred på personen, og over alt denne person skriver. En smiley der sammenholder disse to, kunne nok bruges en del:   Men måske man bare skal blande dem efter behag.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
|
|
|
Du mener at det er ok at du her taler nedladende om andre brugere som slet ikke deltager i tråden. Derimod skal moderatorerne omgående skride ind hvis der er nogle der bidrager med reel viden. 
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det fremgår af denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60386& TPN=8 og stort set samtlige kabeltråde på denne side er "reel viden" et meget relativt begreb, helt på samme måde som andre indlægs begrundelse er det. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er moderator på en anden privat hjemmeside på www.
Går folk over stregen der, slettes der i deres indlæg. Sker det gentagne gange sendes en privat mail til dem med en henstilling. Ved meget grove overtrædelser af retningslinierne udelukkes folk uden varsel.
Med andre ord: Vi bruger ikke advarsler, bl.a. med den begrundelse at det på en måde hænger folk ud offentligt. Ikke desto mindre tror jeg, advarslerne er et fint redskab på denne type hjemmeside, men jeg vil give Chr. R. ret i, at I måske kunne overveje en forældelse på advarslerne.
Alle kan have en dårlig dag og selv de mest fredelige og fornuftige mennesker, kan en gang imellem koge lidt over. Det er en del af en passioneret debat, hvor man brænder for emnet der diskuteres.
Til gengæld er en vågen og konsekvent moderatorstab også en nødvendighed, hvis man vil drive en seriøs hjemmeside, med et debatforum hvor alle kan være med. Nerds.dk er et eksempel på hvor galt det kan gå, netfugl.dk er et andet. Deres forumdiskussioner løb løbsk og ledelsen valgte til sidst at nedlægge forum helt. De har lige fået det op at køre igen efter over et års pause. Klog af skade har de denne gang udpeget en håndfuld moderatorer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
|
Jeg er moderator på en anden privat hjemmeside på www.
Går folk over stregen der, slettes der i deres indlæg. Sker det gentagne gange sendes en privat mail til dem med en henstilling. Ved meget grove overtrædelser af retningslinierne udelukkes folk uden varsel.
Med andre ord: Vi bruger ikke advarsler, bl.a. med den begrundelse at det på en måde hænger folk ud offentligt. Ikke desto mindre tror jeg, advarslerne er et fint redskab på denne type hjemmeside, men jeg vil give Chr. R. ret i, at I måske kunne overveje en forældelse på advarslerne.
Alle kan have en dårlig dag og selv de mest fredelige og fornuftige mennesker, kan en gang imellem koge lidt over. Det er en del af en passioneret debat, hvor man brænder for emnet der diskuteres.
Til gengæld er en vågen og konsekvent moderatorstab også en nødvendighed, hvis man vil drive en seriøs hjemmeside, med et debatforum hvor alle kan være med. Nerds.dk er et eksempel på hvor galt det kan gå, netfugl.dk er et andet. Deres forumdiskussioner løb løbsk og ledelsen valgte til sidst at nedlægge forum helt. De har lige fået det op at køre igen efter over et års pause. Klog af skade har de denne gang udpeget en håndfuld moderatorer.
|
|
|

|
| Til top |
|
| |