| Forfatter |
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
U2
Tim Christensen (Som solist. Ikke en del af Dizzy) Oasis
Rammstein
Eminem __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu da lige et indlæg kun til at skabe endeløse diskussioner...typisk dansk "lad os brokke os" indlæg. For pokker...hvad er meningen med at skrive dårlige ting om kunstnere? Jeg har da en masse bands som jeg ikke kan fordrage, men jeg holder da min kæft med det, da der sikkert er mange som kan lide det. Jeg kan ikke fordrage når folk snobber musiksmag. Hvorfor ikke vende den om og foreslå noget musik som er genialt, så folk faktisk kan få noget ud af det her forum. Mage til ligegyldig tråd er sjældent set.  Ja undskyld min meget direkte nedskydning af tråden...sådanne emner p***er mig bare af. Jeg vender den ihvertfald om: Jeg synes I skulle tage et lyt til Bill Callahan. Købte denne med ham i sidste uge... Det er super dejligt musik. Han synger lidt som Leonard Cohen, men har også lidt Bonnie Prince Billy over sine melodier...skønt musik.
__________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Mest overvurderet må være Tom Waits. En mand der growler sig gennem noget simpelt jazz og blues og slår på grydelåg. Det burde man da ikke kunne sælge plader på. |
|
|
HAHAHA!....  Jeg kan ellers godt lide Tom Waits...men du har sgu fat i noget du' :-)  __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Mest overvurderet må være Tom Waits. En mand der growler sig gennem noget simpelt jazz og blues og slår på grydelåg. Det burde man da ikke kunne sælge plader på. |
|
|
Var det en provokation ? Din signatur viser da at du har forstået noget af hans "growlen". 
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Jeg synes ikke der som sådan er noget galt i en negativ indgangsvinkel, det kan sagtens være konstruktivt og bevidstheds-udvidende at høre hvad andre finder ringe ved ting man selv synes er fantastiske - hvis man ellers er åben nok til at lytte til kritik. Men det kræver at kritikken er lidt mere konstruktiv end bare at lave en liste over 5 bands man ikke bryder sig om.
|
|
|
Så er vi jo egentlig ret enige. Det er ikke særligt brugbart bare at skrive at xxxx er overvurderede, punktum. Men selv den mest konstruktive og velargumenterede begrundelse ville ikke kunne få mig til at droppe en kunstner jeg synes om. Derimod kan der være meget inspiration i de positive tråde der heldigvis også er, bl.a. den jeg linkede til.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan lige uden at tænke videre over det:
U2
Oasis
Tv2 (at det er lovligt for den mand at synge er jo en gåde)
eminem/2pac/resten af slænget
REM
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med frygt for at få bølle bank, så er dette mit bud på den mest over vurderet musiker.
Eric Clapton  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
|
Så er vi jo egentlig ret enige. Det er ikke særligt brugbart bare at skrive at xxxx er overvurderede, punktum. Men selv den mest konstruktive og velargumenterede begrundelse ville ikke kunne få mig til at droppe en kunstner jeg synes om.
|
|
|
Det behøver jo heller ikke være et spørgsmål om enten-eller. Men kritik kan jo inspirere én til at lytte til musikken med et lidt andet udgangspunkt, og måske få endnu mere ud af den. Lidt perspektiv skader aldrig. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ... kan ellers godt lide disse bands (Mötley Crue, Rammstein, Korn, Voldbeat, Green Day, Oasis mfl. som jeg så folk havde skrevet). Elsker ligefrem Korn og Volbeat..
Men det er en fornærmelse at sige at Led Zeppelin er overvurderet.  __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilblicher skrev:
|
Hmm ... kan ellers godt lide disse bands (Mötley Crue, Rammstein, Korn, Voldbeat, Green Day, Oasis mfl. som jeg så folk havde skrevet). Elsker ligefrem Korn og Volbeat..
Men det er en fornærmelse at sige at Led Zeppelin er overvurderet. 
|
|
|
Vel nærmere uvidende,eller uintilligent ? ? Feks Led Zeppelin og Eric Claptons betydning for den elektriske musik ( - og hele ungdomskulturen) er tvært imod lidt undervurderet. Om man så kan li deres musik er selvfølgelig en smagssag.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Magen til latterlig tråd skal man lede længe efter.Så STOP DET.
Der kommer ikke noget godt og konstruktiv ud af denne mudderkasting
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Magen til latterlig tråd skal man lede længe efter.Så STOP DET.
Der kommer ikke noget godt og konstruktiv ud af denne mudderkasting |
|
|
Enig.
Det bliver sgu til en slags "hade-parade" i stedet . . .
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag trådens emne til Jer, eller lad være med at skrive i den. Der er ingen grund til at hijacke den, da der sikkert kan komme
en masse god diskussion ud af de her lister, om de så er negativt ladede, eller ej.
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig en tråd hvor folk skændes Her er mine. TV2 Dizzy miss Lizzy Toto Kandis Kizz og sidst men ikke mindst "Mastervol and the poop eaters"
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh ja og hade bandet af alle, hold kæft de laver middelmådig musik til dumme mennesker, bygget på klicheer uden nogen form for klimaks... ACDC.. Gaaaaab!
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke da en gang fis at fyre af. Dette forum er da netop til debat og diskussioner. Hvis folk føler sig trådt over tæerne?kan de vel bare holde sig væk fra tråden..
Det klart mest overvurderet band efter min mening er uden tvivl The Beatles. Jo de har bestemt lavet en masse gode numre, men den piedestal de er sat op på som det bedste band nogensinde, synes jeg bestemt ikke er fortjent. Pink Floyd, Dire Straits og Queen feks. er efter min mening klasser over... __________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink Floyd
Frank Zappa
Miles Davis
Creamy
og så naturligvis Bjarne Liller
.... forstår ikke at der er noget at diskutere ... jo måske om ikke Elvis skal erstatte Creamy på listen __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting undre mig................ Der er INGEN som har nævnt Britney Spears. Måske i alle er lidt skabs fans  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
|
Sikke da en gang fis at fyre af. Dette forum er da netop til debat og diskussioner. Hvis folk føler sig trådt over tæerne?kan de vel bare holde sig væk fra tråden..
Det klart mest overvurderet band efter min mening er uden tvivl The Beatles. Jo de har bestemt lavet en masse gode numre, men den piedestal de er sat op på som det bedste band nogensinde, synes jeg bestemt ikke er fortjent. Pink Floyd, Dire Straits og Queen feks. er efter min mening klasser over...
|
|
|
Lige præcis Beatles betydning for musikhistorien(- og igen hele ungdomskulturen) kan ganske enkelt slet ikke overvurderes. De har i den grad inspireret senere bands, som feks Pink Floyd,Dire Straits og Queen osv osv .
Men Queen synes jeg til gengæld er overvurderet - havde de forøvrigt overhovedet et nr 1 hit i USA ?
|
| Til top |
|
| |