| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort set alt det det pop spiller i radioen på førstepladsen
U2 (alt det hvor Bono skriger)
Eric Clapton (alt det tidlige)
Kim Larsen + Gasolin (med få undtagelser)
Big Fat Snake __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
S� tager vi lige en slapper gutter. Undg� de personlige stridigheder, af respekt for tr�dstarter og emnet!  |
|
|
Tak! Ja, der rammer du hovedet på sømmet... For den tråd handler om personlig smag og ikke andet! Den er ikke startet for at såre eller nedgøre nogen, men for at folk kan komme med deres egen mening. Og vi alle har vel nogen solister/bands vi ikke kan fordrage?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Magen til latterlig tr�d skal man lede l�nge efter.S� STOP DET.
Der kommer ikke noget godt og konstruktiv ud af denne mudderkasting |
|
|
Tjaa...Nu har jeg jo startet den, og hvis ellers de forskellige brugere holder sig til sagens kerne, så er jeg ikke enig!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer så et par små stikord til hvorfor jeg ikke kan lide de pågældende bands, og hvorfor de så er overvurderede!  1-Motley Crue: Dårlige sangskrivere, dårlige musikere, kan ikke forny sig 2-Rammstein: Synger på tysk, dårlige sangskrivere 3-Korn- Jeg syntes vel bare musikken er mærkelig! At de så er dygtige musikere, tæller op!  4-Voldbeat- Ensformig musik, mangler fornyelse, den dårligste sanger inden for rocken! 5-Green Day- Musikken er for primitiv, og de er dårlige på deres instrumenter! At de så har forstået at forny sig, er selvfølgelig et plus! Men lige så vel som de andre grupper, så kunne jeg ikke DRØMME om at ydmyge mit kære anlæg, ved at sætte dem på!
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm..
Tror helt seriøst er der er nogel der blev tævet af de "smarte" over i skolen som små og derfor har udviklet en mentalitet der heder "alt hvad mængten kan lide vil jeg for evigt hade". Ikke for at sige at i ikke kan syns hvad i skrive om alle de forskelige bands, men det virker bare lidt som en omgang "hævn over de store", for næsten alle, læg mærke til NÆSTEN alle de bands i har nævnt har haft mange hits og har mange fans i verden, rigtig mang, så er det bare dette forum som er specielle og ved hvad der er noget l**t. Nogle gang er der jo noget rigtigt i "mainstream musik" for det virker jo, det sælger plader.
Og jeg kan 100% tilslutte mig folk der fx har sagt Nik og Jay, for er du gal det er provokerende, men kan stadig synge med på alle deres hits i en god brandert. og det tror jeg mange af jer kan med de bands i hader(siger i hader)
Vh Tobias
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobiazz skrev:
Hmm..
Tror helt seri�st er der er nogel der blev t�vet af de "smarte" over i skolen som sm� og derfor har udviklet en mentalitet der heder "alt hvad m�ngten kan lide vil jeg for evigt hade". Ikke for at sige at i ikke kan syns hvad i skrive om alle de forskelige bands, men det virker bare lidt som en omgang "h�vn over de store", for n�sten alle, l�g m�rke til N�STEN alle de bands i har n�vnt har haft mange hits og har mange fans i verden, rigtig mang, s� er det bare dette forum som er specielle og ved hvad der er noget l**t. Nogle gang er der jo noget rigtigt i "mainstream musik" for det virker jo, det s�lger plader.
Og jeg kan 100% tilslutte mig folk der fx har sagt Nik og Jay, for er du gal det er provokerende, men kan stadig synge med p� alle deres hits i en god brandert. og det tror jeg mange af jer kan med de bands i hader(siger i hader)
Vh Tobias
|
|
|
Øh, der er noget der hedder personlig smag?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobiazz skrev:
Hmm..
Tror helt seriøst er der er nogel der blev tævet af de "smarte" over i skolen som små og derfor har udviklet en mentalitet der heder "alt hvad mængten kan lide vil jeg for evigt hade". Ikke for at sige at i ikke kan syns hvad i skrive om alle de forskelige bands, men det virker bare lidt som en omgang "hævn over de store", for næsten alle, læg mærke til NÆSTEN alle de bands i har nævnt har haft mange hits og har mange fans i verden, rigtig mang, så er det bare dette forum som er specielle og ved hvad der er noget l**t. Nogle gang er der jo noget rigtigt i "mainstream musik" for det virker jo, det sælger plader.
Og jeg kan 100% tilslutte mig folk der fx har sagt Nik og Jay, for er du gal det er provokerende, men kan stadig synge med på alle deres hits i en god brandert. og det tror jeg mange af jer kan med de bands i hader(siger i hader)
Vh Tobias
|
|
|
Nu er temaet jo "mest overvurderede". Det er meget svært at være overvurderet hvis man ikke har succes.
Las os tage et eksempel: Brødrene Olsen. De har spillet musik for en mindre skare dansk-top fans i mange år. Overvurderet? Nej. Så vandt de Melodi Grandprix og pludselig var de enormt populære i en stor del af befolkningen og alt hvad de lavede/havde lavet var pludselig fantastisk. Overvurderet? Ja afgjort!!!
Pak lommepsykologen og lad andre mennesker have deres holdninger i fred. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
tobiazz skrev:
Hmm..
Tror helt seri�st er der er nogel der blev t�vet af de "smarte" over i skolen som sm� og derfor har udviklet en mentalitet der heder "alt hvad m�ngten kan lide vil jeg for evigt hade". Ikke for at sige at i ikke kan syns hvad i skrive om alle de forskelige bands, men det virker bare lidt som en omgang "h�vn over de store", for n�sten alle, l�g m�rke til N�STEN alle de bands i har n�vnt har haft mange hits og har mange fans i verden, rigtig mang, s� er det bare dette forum som er specielle og ved hvad der er noget l**t. Nogle gang er der jo noget rigtigt i "mainstream musik" for det virker jo, det s�lger plader.
Og jeg kan 100% tilslutte mig folk der fx har sagt Nik og Jay, for er du gal det er provokerende, men kan stadig synge med p� alle deres hits i en god brandert. og det tror jeg mange af jer kan med de bands i hader(siger i hader)
Vh Tobias
|
|
|
Nu er temaet jo "mest overvurderede". Det er meget sv�rt at v�re overvurderet hvis man ikke har succes.
Las os tage et eksempel: Br�drene Olsen. De har spillet musik for en mindre skare dansk-top fans i mange �r. Overvurderet? Nej. S� vandt de Melodi Grandprix og pludselig var de enormt popul�re i en stor del af befolkningen og alt hvad de lavede/havde lavet var pludselig fantastisk. Overvurderet? Ja afgjort!!! |
|
|
Enig!
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan undgå den musik du ikke gider høre ved at høre DAB når du hører radio. DAB har genre specifikke kanaler. Jeg hører mest DR-rock, så slipper man for den lette pop. Det er fint.
DAB    __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
en sjovere tråd havde været "de fem mest overvurderede produkter"
voodoo kabler
vækkeure der renser lyden i rummet
stof-mus med magiske dæmpeegenskaber
CD-tuscher og væsker der aflaster de overbebyrdede fejlretningskredsløb
hifi-reoler med super-specialfødder
undskyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
en sjovere tr�d havde v�ret "de fem mest overvurderede produkter"
voodoo kabler
v�kkeure der renser lyden i rummet
stof-mus med magiske d�mpeegenskaber
CD-tuscher og v�sker der aflaster de overbebyrdede fejlretningskredsl�b
hifi-reoler med super-specialf�dder
undskyld
 |
|
|
En en kommentar der mildest talt er urelevant for denne tråd!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fint nok at kritisere andres "arbejde" hvis man selv har noget at byde på! Så alle jer der syntes denne her tråd er unødvendig...Prøv at skab en selv!  Ellers hold jer til det pågældende emne.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis musikken kan købes som ringetone, så kan det vel ikke være overvurderet?  Man skal heller ikke undervurdere værdien af et godt rim: " He was a sk8er boi she said see ya later boi"
Rimet er jo så godt, at det kan genbruges flere gange i teksten.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op der er en del der ikke kan klare at lige deres yndlings-band bliver kritiseret. Det eneste der kan få mit op at koge er de 2 der har skrevet 'alt hiphop/rap'. Det er altså lige lovlig snævert-synet. Mon ikke de har deres holdning til den slags musik fra radioen. Der er det så jeg lige vil indskyde at de jo kunne prøve at google The Last Emperor eller Masta Ace, og lyt så til teksten. Min egen holdning til hvem der er overvurderede er at så godt som alle der bliver spillet eller betaler for reklame-tid på en station(tv/radio) er overvurderede. Begrundelsen er at de kun har lavet deres musik for at tjene penge. Igen dette er min holdning. Spencer:  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Hold da helt op der er en del der ikke kan klare at lige deres yndlings-band bliver kritiseret. Det eneste der kan få mit op at koge er de 2 der har skrevet 'alt hiphop/rap'. Det er altså lige lovlig snævert-synet. Mon ikke de har deres holdning til den slags musik fra radioen. Der er det så jeg lige vil indskyde at de jo kunne prøve at google The Last Emperor eller Masta Ace, og lyt så til teksten.
Min egen holdning til hvem der er overvurderede er at så godt som alle der bliver spillet eller betaler for reklame-tid på en station(tv/radio) er overvurderede. Begrundelsen er at de kun har lavet deres musik for at tjene penge. Igen dette er min holdning.
Spencer: 
Mvh. l´Blundt
|
|
|
JA snævert synet tror jeg der er mange der er. Folk Der fordi en
hip/hop artist p***er dem af konkludere at ALT hip/hop er noget l**t..
bare som eksempel.
og til jer oven for der siger personlig smag, jaja bevares, men der er altså ret meget "hater kultur" ind over..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobiazz skrev:
l�Blundt skrev:
Hold da helt op der er en del der ikke kan klare at lige deres yndlings-band bliver kritiseret. Det eneste der kan f� mit op at koge er de 2 der har skrevet 'alt hiphop/rap'. Det er alts� lige lovlig sn�vert-synet. Mon ikke de har deres holdning til den slags musik fra radioen. Der er det s� jeg lige vil indskyde at de jo kunne pr�ve at google The Last Emperor eller Masta Ace, og lyt s� til teksten.
Min egen holdning til hvem der er overvurderede er at s� godt som alle der bliver spillet eller betaler for reklame-tid p� en station(tv/radio) er overvurderede. Begrundelsen er at de kun har lavet deres musik for at tjene penge. Igen dette er min holdning.
Spencer: 
Mvh. l�Blundt
|
|
|
JA sn�vert synet tror jeg der er mange der er. Folk Der fordi en
hip/hop artist p***er dem af konkludere at ALT hip/hop er noget l**t..
bare som eksempel.
og til jer oven for der siger personlig smag, jaja bevares, men der er alts� ret meget "hater kultur" ind over.. |
|
|
Forklar???!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
l�Blundt skrev:
Hold da helt op der er en del der ikke kan klare at lige deres yndlings-band bliver kritiseret. Det eneste der kan f� mit op at koge er de 2 der har skrevet 'alt hiphop/rap'. Det er alts� lige lovlig sn�vert-synet. Mon ikke de har deres holdning til den slags musik fra radioen. Der er det s� jeg lige vil indskyde at de jo kunne pr�ve at google The Last Emperor eller Masta Ace, og lyt s� til teksten.
Min egen holdning til hvem der er overvurderede er at s� godt som alle der bliver spillet eller betaler for reklame-tid p� en station(tv/radio) er overvurderede. Begrundelsen er at de kun har lavet deres musik for at tjene penge. Igen dette er min holdning.
Spencer: 
Mvh. l�Blundt
Hmm...Der er nok en del der har tendens til at generalisere, men sådan er det jo tit....
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ren� Bo Nielsen skrev:
l�Blundt skrev:
Spencer: 
Mvh. l�Blundt
Hmm...Der er nok en del der har tendens til at generalisere, men s�dan er det jo tit....
Jeg er ikke enig i at et band er overvurderet, fordi de bliver spillet på en radiostation! det er jo bare med til at gøre dem mere kendte! Og det er jo det som det handler om, at artisten kan leve af sin musik, og dermed kan en drøm gå i opfyldelse!
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Hmm...Der er nok en del der har tendens til at generalisere, men sådan er det jo tit....
|
|
|
Hvor generalisere jeg? Jeg skriver jo netop at det er min holdning, Jeg påstår ikke at det rent faktisk er derfor de gør det. Jeg siger heller ikke alle, men så godt som alle. Og de skal jo alligevel have lov til at lave deres musik. Men det ændrer nu ikke på at jeg syntes at feks. B. Spears musik er en ren pengemaskine og på ingen måde kunst eller god musik. Hvis det var noget andet du mente kan du jo uddybe. Ellers syntes jeg tråden er ganske underholdende. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen: Det er heller ikke helt det jeg siger. Men det er iorden at du er uenig i min holdning. Der bliver spillet meget god musik i radioen, desværre bliver der bare spillet omkring 100 gange så meget virkelig dårlig musik. Hvilket også er grunden til at jeg ikke bruger radioen til musik.
I min verden handler det så ikke om at artisten kan leve af sin musik eller bliver kendt. Det handler der iod om hvad jeg får ud af at lytte til musikken. Og jeg er ærlig talt fuldstændig kold over for om artistens drøm går i opfyldelse, særligt hvis den bare går ud på at være berømt for berømthedens skyld. Det er min erfaring at de fleste der havde andet end party-muzak at byde på på deres første udgivelse bliver langt dårligere og kommercielle lige så snart de får succes. Så ligger der et pres på dem om at udgive en skive hvert eller hvert andet år.
Min udtalelse om radio/tv-stationer skulle have været om komercielle radio/tv-stationer.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |