Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 03:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Delefilterkondensatorer til rimelig pris? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Det burde det heller ikke, defleste l-pad'er er kortsluttede i stillingen hvor der er max gennemgang, så hvis du bare vil have dem ud og måle på eller for at se om det er der det støjer så er det ok bare at gøre det.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Der er for øvrigt billeder af delefiltret i denne tråd.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

jeg er jo altid den der hopper ud på dybt vand ,og det havde kriblet for meget i fingrene ,for at få hørt om det hele virker ,jeg var taget ind til brinch eller en anden shop og havde købt kondensatorer ,havde nok købt de billige orange folie kondensatorer og sat dem i til at starte med ,og hvis højtalerne spillede fedt med det ville jeg købe nogle af de lidt dyrere monacor og sætte i

tænker du måske har et problem i kabel nettet ,med iltet og forvitret kobber i kablerne ,skift de originale kabler ud med alm lysnet ledning til at starte med ,og hvis det virker kan man jo købe gode kabler og sætte i ,men prøv med nogle billige komponenter istedet ,kunne forestille mig at der ikke var noget væske tilbage i dine bipolare kondensatorer i delefilteret

jeg ville også anbefale at få målt enheder igenem og bestemme deres t/s data ,så kan man jo tilpasse delefilter og kabinet ,til de nok ændrede data på enhederne ,tiden tand kan ændre noget på data ,hvilket man jo kan korigere for

vær ikke bange for at løbe panden mod muren ,hvem siger det er muren der holder

go for it

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Ja, det var egentlig også min plan, jeg har bare ikke haft tid. Jeg har dog tænkt mig at smutte forbi Dansk Audio Teknik og købe nogen Jantzen Cross Caps til gennemgangskondensatorerne, da de er forholdsvis billige og i cykelafstand. Så skal jeg bare lige finde ud af hvor jeg finder nogle bipolære lytter til parallelkondensatorerne. Jeg gider simpelthen ikke handle i Brinck, da jeg ikke kan holde deres ekspedienter ud. 

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

udmærket service og lave priser
http://www.elektronik-lavpris.dk/
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

dansk audio teknik har da også bipolare elka lytter ,kender ikke prisen ,men de var da til at betale ,da jeg købte nogen for nogle år siden ,de sad som parralel kondensatorer i tnt højtalerne ,så helt ringe kan de jo ikke være

brinch kan godt være en prøvelse selv for en tålmodig mand

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
frede4500 skrev:
er det en gammel sort sansui der skimtes i bagrunden? ved bypas af lpads skal du nok indskyde en spændigs deler ,mål evt modstanden i l-pads ved ideal instilningen og brug de værdier

Det er det da, en AU-555a integreret og en TU-666 tuner. Så periodemæssigt passer højttalerne perfekt.

Jeg har lige prøvet at bypasse de to L-pads, uden spændingsdeler, og det gjorde faktisk ikke den store forskel. Der var selvfølgelig lidt mere diskant og mellemtone, men lyden var stadig ekstremt ulden og indelukket.

Er der noget jeg kan gøre for at finde ud af om det er enhederne der er problemer med inden jeg går ud og investerer i kondensatorer?

hæ hæ sjov gammel ting den sansui ,jeg havde en au 101 ,pillede effektforstærkeren ud af den engang ,effekt delen ligger i en kasse ude i skuret og kan spille endu ,ligger som et renovering projekt

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:

jeg er jo altid den der hopper ud på dybt vand ,og det havde kriblet for meget i fingrene ,for at få hørt om det hele virker ,jeg var taget ind til brinch eller en anden shop og havde købt kondensatorer ,havde nok købt de billige orange folie kondensatorer og sat dem i til at starte med ,og hvis højtalerne spillede fedt med det ville jeg købe nogle af de lidt dyrere monacor og sætte i

tænker du måske har et problem i kabel nettet ,med iltet og forvitret kobber i kablerne ,skift de originale kabler ud med alm lysnet ledning til at starte med ,og hvis det virker kan man jo købe gode kabler og sætte i ,men prøv med nogle billige komponenter istedet ,kunne forestille mig at der ikke var noget væske tilbage i dine bipolare kondensatorer i delefilteret

jeg ville også anbefale at få målt enheder igenem og bestemme deres t/s data ,så kan man jo tilpasse delefilter og kabinet ,til de nok ændrede data på enhederne ,tiden tand kan ændre noget på data ,hvilket man jo kan korigere for

vær ikke bange for at løbe panden mod muren ,hvem siger det er muren der holder

go for it

Ja, så fulgte jeg så ovenstående råd. Jeg gik ned i RS Components og købte deres bipolære lytter til en samlet pris af 30 kr, bare for at se hvad der ville ske. Hvis problemet var at de gamle lytter var færdige burde jeg jo kunne høre en forbedring selv med disse l**te-kondensatorer.

Efter at have skiftet lytter i det ene delefilter er resultatet desværre mere eller mindre det samme. Selv med de nye lytter og uden L-pads lyder højttalerne meget uldent og indelukket, så jeg er bange for at det ikke er delefiltrene der er problemet .

Jeg har dog ikke ret meget forstand på højttalere, og har kun mine B&W dm601 s3 og et par gamle B&O at sammenligne med, så jeg ved ikke rigtig hvilken lyd man skal forvente.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
jeg ved ikke rigtig hvilken lyd man skal forvente.

Fordom, men jeg ville forvente dårlig lyd. Men hvad med at få dem udmålt hurtigt hos en clio-wizard mod passende kompensation?
Hvis kurven ligner et alpint landskab, får du fred....

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
supos skrev:
jeg ved ikke rigtig hvilken lyd man skal forvente.

Fordom, men jeg ville forvente dårlig lyd. Men hvad med at få dem udmålt hurtigt hos en clio-wizard mod passende kompensation?
Hvis kurven ligner et alpint landskab, får du fred....

Clio-wizard? Det må du lige uddybe.

Jeg ved godt at navnet Sony ikke ligefrem leder tankerne hen på high end højttalere, men jeg nægter at tro på at de har lydt så ringe i deres ungdom.

Jeg synes det er synd bare at opgive sådan nogle flotte vintage højttalere, så jeg vil gerne gøre et stykke arbejde for at vække dem til live, hvis det er muligt. Det besværliggøres dog lidt af at jeg ikke har nogen bil, så hvis de skal transporteres nogen steder hen skal det være i nærheden af offentlig transport.

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Uldent og indelukket stadigvæk, virker diskant'erne egentlig???
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Clio er et fabrikat software/måleudstyr. Slæb dem ned til DAT og be´ om en udmåling! Bor de ikke stadig på Fr.Berg Alle?

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Migo skrev:
Uldent og indelukket stadigvæk, virker diskant'erne egentlig???

De virker i den forstand at de producerer lyd. Om det så er den rigtige lyd ved jeg ikke. Jeg kunne forestille mig at enheder kan være mere eller mindre defekte.

Jazzman skrev:
Clio er et fabrikat software/måleudstyr. Slæb dem ned til DAT og be´ om en udmåling! Bor de ikke stadig på Fr.Berg Alle?

Tæt på - Vesterbrogade. Jeg tror lige jeg smutter ned til dem og hører om de vil lave sådan en måling før jeg tager højttalerne med. De er tunge nok til at man ikke har meget lyst til at slæbe dem forgæves .

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hey! Hvordan er det gået? 
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes