| Forfatter |
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde det heller ikke, defleste l-pad'er er kortsluttede i stillingen hvor der er max gennemgang, så hvis du bare vil have dem ud og måle på eller for at se om det er der det støjer så er det ok bare at gøre det.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er for øvrigt billeder af delefiltret i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er jo altid den der hopper ud på dybt vand ,og det havde kriblet for meget i fingrene ,for at få hørt om det hele virker ,jeg var taget ind til brinch eller en anden shop og havde købt kondensatorer ,havde nok købt de billige orange folie kondensatorer og sat dem i til at starte med ,og hvis højtalerne spillede fedt med det ville jeg købe nogle af de lidt dyrere monacor og sætte i
tænker du måske har et problem i kabel nettet ,med iltet og forvitret kobber i kablerne ,skift de originale kabler ud med alm lysnet ledning til at starte med ,og hvis det virker kan man jo købe gode kabler og sætte i ,men prøv med nogle billige komponenter istedet ,kunne forestille mig at der ikke var noget væske tilbage i dine bipolare kondensatorer i delefilteret
jeg ville også anbefale at få målt enheder igenem og bestemme deres t/s data ,så kan man jo tilpasse delefilter og kabinet ,til de nok ændrede data på enhederne ,tiden tand kan ændre noget på data ,hvilket man jo kan korigere for
vær ikke bange for at løbe panden mod muren ,hvem siger det er muren der holder
go for it
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var egentlig også min plan, jeg har bare ikke haft tid. Jeg har dog tænkt mig at smutte forbi Dansk Audio Teknik og købe nogen Jantzen Cross Caps til gennemgangskondensatorerne, da de er forholdsvis billige og i cykelafstand. Så skal jeg bare lige finde ud af hvor jeg finder nogle bipolære lytter til parallelkondensatorerne. Jeg gider simpelthen ikke handle i Brinck, da jeg ikke kan holde deres ekspedienter ud.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
udmærket service og lave priser http://www.elektronik-lavpris.dk/
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dansk audio teknik har da også bipolare elka lytter ,kender ikke prisen ,men de var da til at betale ,da jeg købte nogen for nogle år siden ,de sad som parralel kondensatorer i tnt højtalerne ,så helt ringe kan de jo ikke være
brinch kan godt være en prøvelse selv for en tålmodig mand
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
frede4500 skrev:
| er det en gammel sort sansui der skimtes i bagrunden? ved bypas af lpads skal du nok indskyde en spændigs deler ,mål evt modstanden i l-pads ved ideal instilningen og brug de værdier |
|
|
Det er det da, en AU-555a integreret og en TU-666 tuner. Så periodemæssigt passer højttalerne perfekt.
Jeg har lige prøvet at bypasse de to L-pads, uden spændingsdeler, og det gjorde faktisk ikke den store forskel. Der var selvfølgelig lidt mere diskant og mellemtone, men lyden var stadig ekstremt ulden og indelukket.
Er der noget jeg kan gøre for at finde ud af om det er enhederne der er problemer med inden jeg går ud og investerer i kondensatorer?
|
|
|
hæ hæ sjov gammel ting den sansui ,jeg havde en au 101 ,pillede effektforstærkeren ud af den engang ,effekt delen ligger i en kasse ude i skuret og kan spille endu ,ligger som et renovering projekt
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
jeg er jo altid den der hopper ud på dybt vand ,og det havde kriblet for meget i fingrene ,for at få hørt om det hele virker ,jeg var taget ind til brinch eller en anden shop og havde købt kondensatorer ,havde nok købt de billige orange folie kondensatorer og sat dem i til at starte med ,og hvis højtalerne spillede fedt med det ville jeg købe nogle af de lidt dyrere monacor og sætte i
tænker du måske har et problem i kabel nettet ,med iltet og forvitret kobber i kablerne ,skift de originale kabler ud med alm lysnet ledning til at starte med ,og hvis det virker kan man jo købe gode kabler og sætte i ,men prøv med nogle billige komponenter istedet ,kunne forestille mig at der ikke var noget væske tilbage i dine bipolare kondensatorer i delefilteret
jeg ville også anbefale at få målt enheder igenem og bestemme deres t/s data ,så kan man jo tilpasse delefilter og kabinet ,til de nok ændrede data på enhederne ,tiden tand kan ændre noget på data ,hvilket man jo kan korigere for
vær ikke bange for at løbe panden mod muren ,hvem siger det er muren der holder
go for it |
|
|
Ja, så fulgte jeg så ovenstående råd. Jeg gik ned i RS Components og købte deres bipolære lytter til en samlet pris af 30 kr, bare for at se hvad der ville ske. Hvis problemet var at de gamle lytter var færdige burde jeg jo kunne høre en forbedring selv med disse l**te-kondensatorer. Efter at have skiftet lytter i det ene delefilter er resultatet desværre mere eller mindre det samme. Selv med de nye lytter og uden L-pads lyder højttalerne meget uldent og indelukket, så jeg er bange for at det ikke er delefiltrene der er problemet  . Jeg har dog ikke ret meget forstand på højttalere, og har kun mine B&W dm601 s3 og et par gamle B&O at sammenligne med, så jeg ved ikke rigtig hvilken lyd man skal forvente.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
supos skrev:
| jeg ved ikke rigtig hvilken lyd man skal forvente. |
|
|
Fordom, men jeg ville forvente dårlig lyd. Men hvad med at få dem udmålt hurtigt hos en clio-wizard mod passende kompensation?
Hvis kurven ligner et alpint landskab, får du fred....
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
supos skrev:
| jeg ved ikke rigtig hvilken lyd man skal forvente. |
|
|
Fordom, men jeg ville forvente dårlig lyd. Men hvad med at få dem udmålt hurtigt hos en clio-wizard mod passende kompensation?
Hvis kurven ligner et alpint landskab, får du fred.... |
|
|
Clio-wizard? Det må du lige uddybe. Jeg ved godt at navnet Sony ikke ligefrem leder tankerne hen på high end højttalere, men jeg nægter at tro på at de har lydt så ringe i deres ungdom. Jeg synes det er synd bare at opgive sådan nogle flotte vintage højttalere, så jeg vil gerne gøre et stykke arbejde for at vække dem til live, hvis det er muligt. Det besværliggøres dog lidt af at jeg ikke har nogen bil, så hvis de skal transporteres nogen steder hen skal det være i nærheden af offentlig transport.
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uldent og indelukket stadigvæk, virker diskant'erne egentlig???
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clio er et fabrikat software/måleudstyr. Slæb dem ned til DAT og be´ om en udmåling! Bor de ikke stadig på Fr.Berg Alle?
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Migo skrev:
| Uldent og indelukket stadigvæk, virker diskant'erne egentlig??? |
|
|
De virker i den forstand at de producerer lyd. Om det så er den rigtige lyd ved jeg ikke. Jeg kunne forestille mig at enheder kan være mere eller mindre defekte.
Jazzman skrev:
| Clio er et fabrikat software/måleudstyr. Slæb dem ned til DAT og be´ om en udmåling! Bor de ikke stadig på Fr.Berg Alle? |
|
|
Tæt på - Vesterbrogade. Jeg tror lige jeg smutter ned til dem og hører om de vil lave sådan en måling før jeg tager højttalerne med. De er tunge nok til at man ikke har meget lyst til at slæbe dem forgæves  .
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|