Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 18:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pickup-valg til symfonisk musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:

Tak for forslag. Tager du med dine forslag specifik stilling til ønsket om en pickup der yder godt med sammensat orkestermusik og blød diskant?

Mvh
Søren

Ja, det er meget efter orkestermusik. Dog også soloinstrumenter og kvindestemmer. Nu kan jeg jo se at du hører meget "Shos". Det gør jeg så ikke.(det jeg har, er på cd) Ligger mere i Schönberg, Glass, Mozart, Bach osv. Jeg har selv Focal ht´er (dog ikke BE, desværre). Og ville ikke have valgt denne PU, hvis diskanten ikke var afrundet eller blød. Dertil er en Focal jo noget krævende. Det hele blødes dog op enten via Kl. A amp. eller rør. (lidt efter humør)

Min anden pladespiller har også en AT monteret (AT-440MlII). Den bruges til det dynamiske musik (rock, blues, metal, pop ect.)

Ja, jeg er lidt af en AT "nørd"

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg må med røde ører beklage ulejligheden  - alle problemer er løst. Bøsningen (Pete Riggle VTAF) for Origin Live spændte ikke i gennemføringen i plinten. Det løste jeg med noget kogeelastik. Desuden har jeg dæmpet randen af indre og ydre pladetallerken. Lidt af en AHA-oplevelse, at så lidt kan have så stor betydning .

Nu har jeg en meget flot og blød lyd, og også orkestermusik er flot opløst. Måske lidt for blød lyd, som én var inde på, men den er ok til mig. Der er en lille rest af hårdhed tilbage, når man skruer vildt højt op, men det er også noget jeg kan leve med. Jævnfør min lige gjorte erfaring, ligger det nok også i pladespilleren.

Nedenfor lidt fotos, for de eventuelt interesserede:

Mvh
Søren

Kogeelastik dæmper bøsning i armgennemføring:

Asfaltfole på randen af pladetallerken. To lag på den indre og tre på den ydre:

Og her er min lækre Thorens :

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

hej der !

det liner fusk det der, sider din arm som den skal ???

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Laver thorens ikke gode pladespiller,siden man har behov for at modificere den ?

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Nu er modificeringen jo nok lavet fordi Thorens'en jo ikke er født med Rega arm, dens standard monterede arm er jo heller ikk det ypperste kunne jeg forstille mig...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
Laver thorens ikke gode pladespiller,siden man har behov for at modificere den ?

Jeg havde læste om flere andre, der havde dæmpet randen på pladetallerkenen. Idet det tidligere var sådan at den sagde "pling", når man slog til den, og nu siger "plok", tror jeg der er noget om snakken.

Vedr. armbøsningen, jeg havde købt en "VTA on the fly"-justering. I instruksen for denne står at den skal sidde stramt i gennemføringen, det havde jeg forsyndet mig mod, da det er ret svært at lave en stram pasning i et armboard i metal. Så jeg har altså lavet en nødløsning med en elastik. Flere steder nævnes det at Thorens originale arm ikke er særlig optimal.  I hvert fald dur den ikke til dagens stive pickupper. Så jeg har monteret en anden.

Om Thorens ikke laver gode pladespillere? Den har kostet 4.000, så den kan vel ikke slå f.ex. en pladespiller til 50.000. Og kan man fintrimme noget i stedet for at skifte den ud, så er der da sparet lidt penge. Eller hvad er det du mener?
Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
hej der !

det liner fusk det der, sider din arm som den skal ???

Det ER fusk, men jeg kan ikke se nogen grund til at det der sidder på undersiden behøver at ligne et industriprodukt. Træstykkerne danner modhold for armboardet, så jeg kunne undgå at lave flere skruehuller i selve plinten (der var rigelig i forvejen efter diverse tonearme )

Her er lidt billeder fra oversiden:

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes