| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sherman skrev:
Tak for forslag. Tager du med dine forslag specifik stilling til ønsket om en pickup der yder godt med sammensat orkestermusik og blød diskant?
Mvh Søren
|
|
|
Ja, det er meget efter orkestermusik. Dog også soloinstrumenter og kvindestemmer. Nu kan jeg jo se at du hører meget "Shos". Det gør jeg så ikke.(det jeg har, er på cd ) Ligger mere i Schönberg, Glass, Mozart, Bach osv. Jeg har selv Focal ht´er (dog ikke BE, desværre). Og ville ikke have valgt denne PU, hvis diskanten ikke var afrundet eller blød. Dertil er en Focal jo noget krævende. Det hele blødes dog op enten via Kl. A amp. eller rør. (lidt efter humør)
Min anden pladespiller har også en AT monteret (AT-440MlII). Den bruges til det dynamiske musik (rock, blues, metal, pop ect.)
Ja, jeg er lidt af en AT "nørd" __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg må med røde ører beklage ulejligheden  - alle problemer er løst. Bøsningen (Pete Riggle VTAF) for Origin Live spændte ikke i gennemføringen i plinten. Det løste jeg med noget kogeelastik. Desuden har jeg dæmpet randen af indre og ydre pladetallerken. Lidt af en AHA-oplevelse, at så lidt kan have så stor betydning  . Nu har jeg en meget flot og blød lyd, og også orkestermusik er flot opløst. Måske lidt for blød lyd, som én var inde på, men den er ok til mig. Der er en lille rest af hårdhed tilbage, når man skruer vildt højt op, men det er også noget jeg kan leve med. Jævnfør min lige gjorte erfaring, ligger det nok også i pladespilleren. Nedenfor lidt fotos, for de eventuelt interesserede: Mvh Søren Kogeelastik dæmper bøsning i armgennemføring:  Asfaltfole på randen af pladetallerken. To lag på den indre og tre på den ydre:  Og her er min lækre Thorens  :
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der ! det liner fusk det der, sider din arm som den skal ???
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laver thorens ikke gode pladespiller,siden man har behov for at modificere den ? __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er modificeringen jo nok lavet fordi Thorens'en jo ikke er født med Rega arm, dens standard monterede arm er jo heller ikk det ypperste kunne jeg forstille mig...
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Laver thorens ikke gode pladespiller,siden man har behov for at modificere den ?  |
|
|
Jeg havde læste om flere andre, der havde dæmpet randen på pladetallerkenen. Idet det tidligere var sådan at den sagde "pling", når man slog til den, og nu siger "plok", tror jeg der er noget om snakken. Vedr. armbøsningen, jeg havde købt en "VTA on the fly"-justering. I instruksen for denne står at den skal sidde stramt i gennemføringen, det havde jeg forsyndet mig mod, da det er ret svært at lave en stram pasning i et armboard i metal. Så jeg har altså lavet en nødløsning med en elastik. Flere steder nævnes det at Thorens originale arm ikke er særlig optimal. I hvert fald dur den ikke til dagens stive pickupper. Så jeg har monteret en anden. Om Thorens ikke laver gode pladespillere? Den har kostet 4.000, så den kan vel ikke slå f.ex. en pladespiller til 50.000. Og kan man fintrimme noget i stedet for at skifte den ud, så er der da sparet lidt penge. Eller hvad er det du mener?
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
hej der !
det liner fusk det der, sider din arm som den skal ???
|
|
|
Det ER fusk, men jeg kan ikke se nogen grund til at det der sidder på undersiden behøver at ligne et industriprodukt. Træstykkerne danner modhold for armboardet, så jeg kunne undgå at lave flere skruehuller i selve plinten (der var rigelig i forvejen efter diverse tonearme  ) Her er lidt billeder fra oversiden: 
|
| Til top |
|
| |